Husky, wie heeft er een ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:38

Ik schop 'm weer even omhoog om mijn geweldige man te showen :D

Dit is mijn reu, 2 jaar en flink. We vermoeden dat er een scheut Alaskan Malamute doorheen zit.
Hij is zó lief, een karakter opzich, maar heerlijk relaxed, vindt alles en iedereen wel prima, en ondanks dat hij intact is gaat hij goed met ontzettend veel honden. Loslopen gaat, maar rekening houdende met zijn sterke jachtdrift.
Hij kan behoorlijk lui zijn trouwens :+
Afbeelding

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 14:48

Lekker bekkie Lusitano !

Wij durven het nog niet aan om hem los te laten, op de puppy cursus doet hij het geweldig maar in de bossen is alles nog veel te interessant hopelijk trekt hij wat stabieler in de komende jaren, hij is nu lekker aan het puberen maar we beginnen al echt te merken dat hij wat rustiger begint te worden gelukkig !

Onze Mexx is nu 10 maanden.

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:56

Ik heb een jaar lang alleen maar aangelijnd gelopen met mijn hond, pas toen ik merkte dat hij echt wel op me let heb ik hem los gelaten en vooral in omheind gebied geoefend.

Nu kan hij zelfs los in de duinen, al vind ik dat zelf nog wel spannend. Ik heb een GPS tracker zodat ik kan zien of hij op jacht gaat of gewoon graag in die bosjes wilt lopen. Hij zorgt namelijk dat ik nooit uit zicht ben, al zie ik hem niet meer. Heel fijn lopen vind ik het niet, maar gelukkig gaan we steeds meer vooruit. Hij staat nu vaak binnen 3 minuten weer achter me.

Hij heeft toen hij 10 maanden was zijn rotste periode gehad en is toen ontsnapt en heeft een heel kippenhok uitgemoord in Frankrijk. Ik ben daar echt kapot van geweest, wist niet wat ik met hem aan moest. We hebben echt moeten groeien samen.

Wat een prachtig masker heeft jouw hond!

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:58

Wat een leuke hondjes! Zelf hebben we er geen. Wel een kruising (25% Syberische Husky). Een paar van zijn zusjes hadden blauwe ogen als kleine pup.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 14:58

Wij hebben hiervoor een husky herder kruising gehad een herplaatser, die durfde ik vanaf dag een los te laten. Maar Mexx is echt meteen zijn focus op ons kwijt en begint te lopen, daarom vind ik het zo eng, en hij vliegt ook overal achteraan en naartoe :')

We hebben trouwens ook zo'n GPS tracker :j fijn ding !

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:04

A_nouk schreef:
Wij hebben hiervoor een husky herder kruising gehad een herplaatser, die durfde ik vanaf dag een los te laten. Maar Mexx is echt meteen zijn focus op ons kwijt en begint te lopen, daarom vind ik het zo eng, en hij vliegt ook overal achteraan en naartoe :')

We hebben trouwens ook zo'n GPS tracker :j fijn ding !

Had mijne ook hoor en nog steeds wel eens. Komt echt goed, vooral aan blijven werken dat jij super leuk voor hem bent. Een Husky vindt vooral zijn eigen plannen de beste. Lang leve de zelfstandige jager :Y)

Maar als je ze dan toch gewonnen hebt heb je er een geweldige hond aan.
Ik kan wel zeggen dat ik bijna letterlijk kan lezen en schrijven met hem en hij is pas 2. Hoop zo op nog veel meer jaren *\o/*

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 15:09

Ja Mexx is natuurlijk nog maar 10 maanden, husky's zijn pas volwassen rond de 1,5 jaar dus hebben nog even te gaan :')

Voor nu is het vooral een brutaal nest wat de grenzen op zoekt haha.

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:09

Heeft er misschien ook iemand van jullie een eigen nest gefokt met jullie husky? Wij hebben nog een echte dame (de andere is gesteriliseerd) maar wat een moeite om een goede, leuke dekreu te vinden zeg. We hebben geen haast ofzo. Oriënteren wat rond maar toch.

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:32

Prachtige honden zijn het! <3

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:49

Fionami schreef:
Heeft er misschien ook iemand van jullie een eigen nest gefokt met jullie husky? Wij hebben nog een echte dame (de andere is gesteriliseerd) maar wat een moeite om een goede, leuke dekreu te vinden zeg. We hebben geen haast ofzo. Oriënteren wat rond maar toch.

Spannend, waarom ga je fokken als ik vragen mag?

Ik weet wel een heel leuke dekreu. Heb je show- of werklijn?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:54

Nog wat foto's, net was er van alles te groot :D
Afbeelding
Afbeelding
En zoals de meeste hem kennen: een grote luilak
Afbeelding

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:57

we willen graag 1 nest, daarna wordt ze gesteriliseerd. Ze is een show model. Wel gefokt met wolvenbloed. Dit willen wij juist er graag meer uit hebben. Onze andere husky is uit een werklijn en qua gedrag past dat wel beter bij mij. Ze mag wat actiever zeg maar.Tuurlijk ben ik gek op beide maar toch.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:01

Fionami schreef:
we willen graag 1 nest, daarna wordt ze gesteriliseerd. Ze is een show model. Wel gefokt met wolvenbloed. Dit willen wij juist er graag meer uit hebben. Onze andere husky is uit een werklijn en qua gedrag past dat wel beter bij mij. Ze mag wat actiever zeg maar.Tuurlijk ben ik gek op beide maar toch.

Ze heeft dus geen stamboom?

Een Husky krijgt zomaar 8 tot 10 pups.. Weet je zeker dat je genoeg verantwoordelijke bazen hebt die een Husky met wolvenbloed én werkbloed aan kunnen? Ik vind dat nogal wat eerlijk gezegd.
Je wil dus graag een hond met meer werklust? Kun je dan niet beter bij een fokker kijken voor een werklijn? Er zitten al zoveel (onbegrepen) husky's in het asiel of staan op marktplaats.
Een geheel nest puur voor jezelf fokken sta ik niet achter en ik denk vele fokkers ook niet, vandaar dat de zoektocht naar een dekreu wellicht lastig is.
De dekreu die ik ken is echt heel leuk en is een show x werklijn stamboom Hus. Maar zij werkt hier zeker weten niet aan mee... Ik zou er ook alleen een geteste reu op zetten als je het dan persé wilt.

Is je teef getest?

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:20

Lisitano, op de laatste foto zie ik net onze mix :')
Die ogen zijn gaaf <3

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:31

Ooit heb ik er ook 1 <3

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:21

lisitano wat een knappert zeg! apart getekend ook met die vlekken echt.

Wij hebben er ook 2 zonder stamboom.

Waarom. Omdat ik dat dat niet belangrijk vind voor een hond. Wel hebben beide ouders een gezondheidscheck gehad en onderzoek naar erfelijke ziektes e.d.

Zelf wil ik niet fokken.

De ouders van mijn vrienden fokken met hun honden (geen huskys) maar er zit zoveel werk in een nest. In combinatie met een baan is het echt geen doen ivm het schoon houden van het nest.

Ik zou daar goed over nadenken voor dat je aan fokken begint Fionami er gaat echt heel veel tijd in zetten.

Tevens heb ik wel met beide fokkers een contract dat als wij de zorg voor onze husky's niet meer aankunnen om wat voor reden dan ook, gaan de honden terug naar de fokker en word er vanaf daar gekeken naar een huisje. Ik vind dat je dat als fokker ook moet aanbieden, zeker omdat er al zoveel onbegrepen huskys in het asiel zitten.

Veel mensen kiezen ze omdat ze mooi zijn, maar het is nou eenmaal niet een standaard huis hond. Als ik vind ik ze persoonlijk ook niet bijzonder lastig.

Bij ons lopen zowel de 1.5 jarige als de pup van 6 maanden los vanaf dag 1. Het is zeker met ups en downs gegaan maar beide honden kunnen goed los en luisteren eigenlijk prima.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:43

Marcella_e schreef:
lisitano wat een knappert zeg! apart getekend ook met die vlekken echt.

Wij hebben er ook 2 zonder stamboom.

Waarom. Omdat ik dat dat niet belangrijk vind voor een hond. Wel hebben beide ouders een gezondheidscheck gehad en onderzoek naar erfelijke ziektes e.d.

Zelf wil ik niet fokken.

De ouders van mijn vrienden fokken met hun honden (geen huskys) maar er zit zoveel werk in een nest. In combinatie met een baan is het echt geen doen ivm het schoon houden van het nest.

Ik zou daar goed over nadenken voor dat je aan fokken begint Fionami er gaat echt heel veel tijd in zetten.

Tevens heb ik wel met beide fokkers een contract dat als wij de zorg voor onze husky's niet meer aankunnen om wat voor reden dan ook, gaan de honden terug naar de fokker en word er vanaf daar gekeken naar een huisje. Ik vind dat je dat als fokker ook moet aanbieden, zeker omdat er al zoveel onbegrepen huskys in het asiel zitten.

Veel mensen kiezen ze omdat ze mooi zijn, maar het is nou eenmaal niet een standaard huis hond. Als ik vind ik ze persoonlijk ook niet bijzonder lastig.

Bij ons lopen zowel de 1.5 jarige als de pup van 6 maanden los vanaf dag 1. Het is zeker met ups en downs gegaan maar beide honden kunnen goed los en luisteren eigenlijk prima.

Dankje :)

Mijn honden hebben ook geen stamboom overigens. Ik vind alleen dat er al teveel Husky's verkeerd zitten, voor het mooie en puur voor jezelf moet je niet willen fokken. Laat sowieso de gezondheidstests doen als je het dan wil, ook bij de reu inderdaad.

Ik ben vrijwilliger voor Stichting Husky Rescue, er zijn echt zat Husky's onbegrepen.
Mensen willen inderdaad het mooie hebben, maar niet de uren beweging en het werk eraan. Gelukkig krijg ik bij mijn hond vaak de opmerking: daar moet je veel mee lopen hè?
Mijn hond is dan vrij lui, die heeft aan 2 uur beweging per dag genoeg en ik zorg dat we minstens 3 keer per week een losloopwandeling of fietsen/steppen doen. Dan is hij heel relaxed. Anders gaat hij joelen en explodeert hij om het minste of geringste aan de riem.
Mensen denken door mijn hond vaak dat het toch een gemakkelijk ras is. Mijne is ten eerste een kruising, en zij zien niet dat ik 8 maanden lang fulltime met die hond bezig geweest ben en nog steeds moeite heb hem te mannen.

Ik vind het een risico, een nest Husky's fokken en dan óók nog met wolvenbloed erin.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:55

Die van ons moeten iig 1 x per lekker los kunnen uitrennen. Dan lopen we vaak 5 km. Naast deze losse 5 km lopen we een keer of 2 a 3 x 15 a 20 minuten en in de avond een plas rondje. Dan redden ze het erg goed en zijn ze binnen gewoon lui.

Bij ons op stal mogelijk ze buiten de lessen om ook gewoon los en ze blijven goed op het terrein. gister waren ze dus lekker 5 uurtjes op stal los en dat vinden ze echt prachtig!

Wat fokken betreft ben ik het met je eens hoor! Daar om vind ik ook dat een fokker zijn pups terug moet nemen als een eigenaar er niet meer voor kan zorgen. Tevens hebben wij garantie op erfelijke ziektes dan zouden ze ook terug mogen. (maar dat gebeurt niet hoor, onze honden blijven altijd bij ons :) )

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:32

Marcella_e schreef:
Die van ons moeten iig 1 x per lekker los kunnen uitrennen. Dan lopen we vaak 5 km. Naast deze losse 5 km lopen we een keer of 2 a 3 x 15 a 20 minuten en in de avond een plas rondje. Dan redden ze het erg goed en zijn ze binnen gewoon lui.

Bij ons op stal mogelijk ze buiten de lessen om ook gewoon los en ze blijven goed op het terrein. gister waren ze dus lekker 5 uurtjes op stal los en dat vinden ze echt prachtig!

Wat fokken betreft ben ik het met je eens hoor! Daar om vind ik ook dat een fokker zijn pups terug moet nemen als een eigenaar er niet meer voor kan zorgen. Tevens hebben wij garantie op erfelijke ziektes dan zouden ze ook terug mogen. (maar dat gebeurt niet hoor, onze honden blijven altijd bij ons :) )

Ideaal dat ze zo goed los kunnen. Mijne kon dat tot hij 10 maanden oud was, daarna ging hij jagen (met succes) en heb ik hem heel lang aangelijnd gehouden.
Nu gaat het redelijk maar betrouwbaar is het nog niet.

Wij wonen ook vlakbij de duinen met véél konijnen en overal staan wel schapen, koeien of paarden.

Toen ik in Frankrijk woonde liep hij overal wel los. Daar was niks of niemand. Maar hier is het niet verantwoord. En laatst alweer bericht van een Husky die even 6 schapen omgelegd had #) Mijne is ook een killer, doodt meteen en hij is dan echt niet meer bereikbaar.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:16

Kleine diertjes dood ze wel.

Jada graaft muizen en mollen op. Meestal eet ze die ook op. Eerst niet.. Eerst ging ze er mee spelen en gingen ze "per ongeluk" dood. maar nu pakt ze ze wel om op te eten.

Ik de woonwijk heb ik ze wel altijd vast. Beide gaan graag achter katten aan. Al zullen ze die niks doen. Maar ik vind het zelf link. Dus ik heb ze wel los waar dat kan.

Met de paarden is ze heel braaf. Met sommige speelt ze als ze los staan in de bak. Onze honden komen niet in de bak maar rennen wel langs de zijkant mee. Wel met heel veel pijn en moeite geleerd dat als ik roep dat het klaar is ze ook stopt met er achter aan rennen.

Verder staat een shet hengst. Daar speelt ze eigenlijk tegen de regel in wel eens bij in de paddock. Geen gezicht. Husky rent voor op met een shet er achter aan en dan weer anders om. Heel mooi om te zien.

Jada de oudste is heel erg baas gericht. Wat ik gedaan heb ik mij veel buiten verstoppen als ze los was en niet op lette. Als ze me niet meer ziet raakt in paniek en rent ze naar de laatste plek waar ze je gezien heeft. Zo heeft ze geleerd om ons in de gaten te houden. Die kleine hobbelt er allemaal wel achter aan en die doet bijna alles voor een snoepjes. Als je roept ayla hier komt ze niet. Maar als je zegt ayla kijk eens! komt ze meteen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:21

Manu eet niks op, een verwend nest is het. Ook KVV, Barf, brokken, alles moet ik afwisselen want anders eet hij gewoon niet. Mijn eten, dat wil hij wel.
Ook dus niets wat hij gevangen heeft.

Manu doet katten dan weer niks, maar mijn Podenco teef zou het liefst hun vel over hun kop trekken. Die is echt enorm fel op katten en die reu gaat dan weer mee lopen doen. Ik houd ze dus mooi aangelijnd. Die Podenco gaat sowieso maar op één plek los en loopt verder altijd aangelijnd.

Ik heb alles geprobeerd met Manu, van dummie tot verstoppen en weglopen. Niets hielp want hij had gewoon geen respect voor me. Snoepjes en speeltjes interesseert hem nog minder dan niks. Ik vond dat echt heel lastig. Hij komt wanneer hij wil.
En dan kan ik vechten en frustreren en boos worden maar ik heb me erbij neergelegd. Ik zoek dingen onderweg die hij interessant vindt, zoals padden, kikkers, dennenappels, een bal in de sloot, of een stoeispelletje beginnen. Nu vindt hij mij al vaker interessant. Als ik zeg 'Wooow kijk dán!' komt hij met gespitste oren aan zetten om te kijken wat ik nu toch weer gevonden heb.

Soms krijg ik ook geen aandacht en dan loop ik gewoon door. Het is een hond die van alles wilt ontdekken. Ik kan daarom ook niet te vaak in hetzelfde gebied lopen, want hij gaat op onderzoek uit. Als ik doorloop moet ik wel zeker weten dat hij geen kwaad kan doen. Hier komen doet hij niet altijd maar als ik zeg dat hij moet wachten doet hij dat weer wel. Nouja, dan wacht hij maar en lijn ik hem aan. Hij staat vaak binnen no time weer achter me. Soms met een heel schuldbewuste kop. Dan heeft hij me dus prima gehoord en is gewoon doorgerend. Hij verraadt zichzelf :')

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:49

hahahahaha een echte husky iig! leuk!

Wij hebben wel beide meteen vanaf 8 a 9 weken los laten lopen (wel alleen in losloop gebied) Daar zijn echt wel moeilijke momenten bij geweest hoor. Maar ben gewoon blijven volhouden. En tot nu toe werpt het zijn vruchten af.

Jada vind het heel erg als we boos zijn. Dus als ze weg zou lopen en we worden boos dan gaat ze zo op 10 meter afstand op haar rug liggen en dan kan ik haar pakken. Maar eigenlijk loopt ze nooit echt weg.

Gister was ze van stal op gelopen. Ze zat in het land van de buren waar koeien staan. Die vind ze zo interessant! 1 x roepen en kwam meteen. Maar ze was er daarna wel nog een keer stiekem tussenuit gepiept. Boefje. Ik had haar gister even alleen mee zonder de pup. Even zoals vanouds samen naar stal.

De pup heeft der vreselijk gemist! helemaal piepen en huilen dat we weer terug waren. Het is voor Jada ook wel belangrijk om af en toe even echt Jada tijd te hebben.

Het eerste jaar was ze alleen en kreeg alle aandacht. Het gaat heel goed met pup samen, maar de pup blijft jada wel echt de hele tijd "lastig" vallen. Wilt de hele tijd spelen en hangt regelmatig in Jada haar velletje en loopt er aan te trekken. Met de pup heeft jada een hele lange adem. Daarom vind ik het belangrijk dat Jada ook af en toe aan haar zelf toe komt. Ook zij is nog maar 1,5 en moet gewoon af en toe even zelf kunnen rennen en spelen.

Ik ben iig helemaal gek van mijn hondjes en het ras. Juist dat eigenwijze en koppige vind ik prachtig en elke dag leer ik wel weer wat nieuws met ze.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 12:16

Lisitano schreef:
Manu eet niks op, een verwend nest is het. Ook KVV, Barf, brokken, alles moet ik afwisselen want anders eet hij gewoon niet. Mijn eten, dat wil hij wel.
Ook dus niets wat hij gevangen heeft.

Manu doet katten dan weer niks, maar mijn Podenco teef zou het liefst hun vel over hun kop trekken. Die is echt enorm fel op katten en die reu gaat dan weer mee lopen doen. Ik houd ze dus mooi aangelijnd. Die Podenco gaat sowieso maar op één plek los en loopt verder altijd aangelijnd.

Ik heb alles geprobeerd met Manu, van dummie tot verstoppen en weglopen. Niets hielp want hij had gewoon geen respect voor me. Snoepjes en speeltjes interesseert hem nog minder dan niks. Ik vond dat echt heel lastig. Hij komt wanneer hij wil.
En dan kan ik vechten en frustreren en boos worden maar ik heb me erbij neergelegd. Ik zoek dingen onderweg die hij interessant vindt, zoals padden, kikkers, dennenappels, een bal in de sloot, of een stoeispelletje beginnen. Nu vindt hij mij al vaker interessant. Als ik zeg 'Wooow kijk dán!' komt hij met gespitste oren aan zetten om te kijken wat ik nu toch weer gevonden heb.

Soms krijg ik ook geen aandacht en dan loop ik gewoon door. Het is een hond die van alles wilt ontdekken. Ik kan daarom ook niet te vaak in hetzelfde gebied lopen, want hij gaat op onderzoek uit. Als ik doorloop moet ik wel zeker weten dat hij geen kwaad kan doen. Hier komen doet hij niet altijd maar als ik zeg dat hij moet wachten doet hij dat weer wel. Nouja, dan wacht hij maar en lijn ik hem aan. Hij staat vaak binnen no time weer achter me. Soms met een heel schuldbewuste kop. Dan heeft hij me dus prima gehoord en is gewoon doorgerend. Hij verraadt zichzelf :')


Dit is voor ons echt zo herkenbaar, alleen ik durf het dus met de guppenkop nog niet aan 8-)

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:05

Dames,

Hoe gaat het met jullie hondjes?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 14:02

Ik wordt compleet gestoord, van ons puberaal monster :')