Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 76 [ 1898 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schapen, Geiten en Lammeren topic.

 
Profiel   

magik me ook melden?

sinds deze week 2 bokjes opgehaald (twijfel nog 2 op te halen) heb al 2 geiten de bokjes worden dus sowieso gecastreerd.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 00:05 



 
Profiel   

Geiten bokjes wil je altijd castreren als je er niet mee fokt, ze stinken behoorlijk als ze volwassen zijn (plassen over hun eigen sik heen, zouden de dames aantrekkelijk vinden).
Mooie kleurtjes trouwens, welk ras is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 10:21 



 
Profiel   

Wat zijn ze leuk!
Ik kan niet wachten tot we zelf ook lammetjes hebben, ik heb twee nuubjes en een boerbok drachtig van mijn nubisch bokje, en misschien mijn wallische geit ook nog maar daar twijfel ik aan. Vanaf half april kunnen ze komen.

Ik zoek een plekje voor mijn twee bonte geitendames, weet iemand hier wat? Ik vertrouw echt niemand op marktplaats ;( . Het hoeft niet persé maar zij zjn de enige zonder horens bij mij, rest is allemaal gehoornd en dat geeft toch problemen dus ik gun ze wel een plek waar ze zich wat minder zorgen hoeven maken en beter aan bod komen. Al vind ik het voor mezelf wel heel lastig eerlijk gezegd, maar om nou van hun ook weer een aparte groep/plek te maken dat lukt hier niet.
Het zijn moeder en dochter, 8 en 3 jaar oud. Van de oudste heb ik nog twee gecastreerde bokken, maar die zijn wel gehoornd dus die hou ik er bij.
De oudste heb ik nog met de hand gemolken toen ze lammetjes had, heel mak. De jongste is niet zo dapper nu, gewoon echt bang van de gehoornde, zo sneu. Als ik haar vast heb kan ik er alles mee en loopt ze netjes mee aan de lijn, maar ze heeft echt stress bij ons.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 11:08 



 
Profiel   

karina waar woon jij? hier hebben we eventueel nog wel plek.


ras geen idee komen van een geitenmelkerij.. ze hadden ff geleden een nubische bok gehad..
twijfel om er nog 2 op te halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 12:39 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

we hebben ook een bonte melkgeit en een witte

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 12:41 



 
Profiel   

SecretLIN schreef
karina waar woon jij? hier hebben we eventueel nog wel plek.


Ik woon in Ede, is dat beetje in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 15:39 



 
Profiel   

nee ik Groningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 19:29 



 
Profiel   

Oh dat is niet om de hoek nee, jee wat jammer -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 00:36 



 
Profiel   

ach nederland is klein toch.... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 15:47 



 
Profiel   

Ja dat is het zeker, maar ik kan het niet voor SecretLIN beslissen of ze het te ver vindt. En ik zou ze evt. best willen brengen maar wij kunnen door boerenbedrijf, pensionstalling en kalfjestijd enzo vrij moeilijk wat langere tijd van huis, dat is echt een hele organisatie.
Voor een leuk thuis geef ik ze ook liever weg zodat iemand het niet op hogere reiskosten hoeft te laten zitten, maar de tijd moet dan wel gemaakt kunnen worden inderdaad. Al is een dagje naar de Veluwe natuurlijk altijd leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 16:42 



 
Profiel   

Karina schreef
Ja dat is het zeker, maar ik kan het niet voor SecretLIN beslissen of ze het te ver vindt. En ik zou ze evt. best willen brengen maar wij kunnen door boerenbedrijf, pensionstalling en kalfjestijd enzo vrij moeilijk wat langere tijd van huis, dat is echt een hele organisatie.
Voor een leuk thuis geef ik ze ook liever weg zodat iemand het niet op hogere reiskosten hoeft te laten zitten, maar de tijd moet dan wel gemaakt kunnen worden inderdaad. Al is een dagje naar de Veluwe natuurlijk altijd leuk :D

Waarom niet op Marktplaats, daar is toch niks mis mee? Het zijn hele mooie geiten, daar is vast wel een liefhebber voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 20:34 



 
Profiel   

Ja dat hoop ik ook, en ze staan er op hoor, maar ik kreeg twee keer een reactie die naar mijn idee duidelijk niet voor de hobby geiten aan het zoeken waren maar voor de satéh. Ik heb er een beetje een radar voor en zit er niet vaak naast. We hebben zelfs al een keer iemand betaald om een koe niet aan hem te hoeven verkopen terwijl we dat eigenlijk hadden toegezegd, omdat we er achter kwamen dat ze dan bedoeld was voor offerfeest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 22:18 



 
Profiel   

Karina dat heb ik ook gehad met mijn skudde rammetjes, nou dan breng ik ze liever zelf naar de slager, gelukkig heb ik fijne plekjes voor ze gevonden pfieuwww
hoop dat je leuke plek voor ze vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 11:58 



 
Profiel   

Hier ook een geiten eigenaar.
We hadden eerder al 2 geiten, waarvan 1 al ruim 2 jaar dood is. De andere is inmiddels 9.
Van mijn stage afgelopen jaar (melkerij) 2 lammetjes mee mogen nemen. Zijn dus ook met de fles opgegroeid.
Links is Molly en rechts is Peggy.
[ img ]
[ img ]

En dit is onze oude Beb.
[ img ]
Geen sik meer inmiddels, de kleintjes eten álles :')

[ img ]

[ img ]

Ik wil de jongste ook graag laten dekken dit of volgend jaar. Graag door een apart ras, geen Saanen ofzo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 20:03 



 
Profiel   

Wat een leuk stel, jammer van de mooie sik!
Ik heb een leuke nubische bok maar ik zit veel te ver weg, hij is zo gaaf en lief.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 23:39 



 
Profiel   

Leuke kleuren heeft die. Ik vind Nubische altijd zo apart, met hun bolle koppie. Wel mooi!

Af en toe mogen ze met de hond spelen :D Die heeft een grote mond als er een hek tussen staat.. van dicht bij minder :+
[ img ]

Ze moeten nog zo veel groeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 10:09 



 
Profiel   

Zo wij hebben ondertussen al meer dan 100 lammeren en nog heel wat te gaan. Het lammert lekker door hier. Wij zijn tot nu toe tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 23:34 



 
Profiel   

Dat is al heel wat!

Hier nog even wachten. Vanaf 8 april kunnen we er aan beginnen. Maar aan 100 gaan we niet geraken. Normaal moeten de eerste 5 allemaal kort na 8 april komen, en dan de 6de rond 23 mei. Allemaal nederlands bonte melkgeit.

Overmorgen 2 papfles lammetjes halen, bleu du maine schaapjes. geboren op 3/2, dus moeten nog even melk hebben.
Kalfjes (jersey geboren op 1/1) krijgen deze week hun laatste keren melk, en dan kunnen we verder met de schapenlammetjes. Spannend, weer een nieuwe diersoort. Benieuwd of dat even hard 'zoeken' gaat zijn als de kalfjes de eerste weken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 00:18 



 
Profiel   

Hallo iedereen,

Wij gaan ook schaapjes aanschaffen!!! We zijn nu nog druk bezig met de voorbereidingen. Gaas spannen, bomen beschermen en we gaan een aparte overkapping plaatsen voor de schapies.

We weten nog niet welk ras we willen. Ik wil eigenlijk een oud ras, maar niet te schuw. Dus nu twijfelen tussen Drents Heideschaap, Grauen Gehörnten Heidschnucke (of de witte) en een noors ras, maar dat is eigenlijk niet te krijgen hier (de Villsau). Het gave aan de laatste vind ik dat deze nog geplukt kan worden. Ik weet, de Soay kan dat ook, maar die schijnt nogal schuw te zijn.

Nouja, als jullie nog tips hebben, shoot. Voor alsnog zijn er nog geen schapies, maar we dachten aan een kleine kudde van 5/6.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:33 



 
Profiel   

Riddershow schreef
Hallo iedereen,

Wij gaan ook schaapjes aanschaffen!!! We zijn nu nog druk bezig met de voorbereidingen. Gaas spannen, bomen beschermen en we gaan een aparte overkapping plaatsen voor de schapies.

We weten nog niet welk ras we willen. Ik wil eigenlijk een oud ras, maar niet te schuw. Dus nu twijfelen tussen Drents Heideschaap, Grauen Gehörnten Heidschnucke (of de witte) en een noors ras, maar dat is eigenlijk niet te krijgen hier (de Villsau). Het gave aan de laatste vind ik dat deze nog geplukt kan worden. Ik weet, de Soay kan dat ook, maar die schijnt nogal schuw te zijn.

Nouja, als jullie nog tips hebben, shoot. Voor alsnog zijn er nog geen schapies, maar we dachten aan een kleine kudde van 5/6.

Zwartbles. Een Nederlands schaap en erg mak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:39 



 
Profiel   

Best veel opties Riddershow, heb je ze voor de lol, om te begrazen, wil je ze ook qua zelfvoorzienend bijvoorbeeld voor vlees? Wil je ze bij paarden laten lopen of niet?
Je derde ras ken ik niet, drenten heb ik flinke kudde van gehad ook voor begrazing en trainen met de honden, heidschnucke wel eens op schapendrijfwedstrijden tegengekomen.
Kijk eens op de lijst van de SZH van zeldzame huisdierrassen, dan zie je ook dat veel soorten een ander "nut" of dubbeldoel zijn. Zwartbles of een heideschaap zijn echt heel andere dieren bijvoorbeeld. En je kunt er ook nog over nadenken of je voorkeur hebt voor gehoornd of ongehoornd, in relatie tot je omheining en hoe je wilt voeren als er geen gras meer is, hooinetten is bijvoorbeeld weer geen doen met horens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:11 



 
Profiel   

Lol, gras en eigenlijk ook beetje wol, ze komen bij de paarden. Dus het wordt geen grote kudde. Ik twijfel om zelf een ram te kopen en die af te wisselen, of om er eentje te huren af en toe.

Daarbij heb ik de hobbie 10e eeuw reenactment (Denemarken) en het zou leuk zijn als ze daar wel bij passen (niet dat ik ze continu mee ga slepen). De 2 type wol laag is wat dat betreft wel correcter, maar geeft natuurlijk minder wol om zelf te gaan verwerken voor kleding. De buitenlaag kan wel voor dekens en zo.

Het plukken is ook correcter dan scheren voor die periode, maar goed, dat er zijn maar een handjevol schapen waarbij dat kan.

Ik heb een voorkeur voor gehoornd, wat betreft hooinetten daar maak ik me niet echt zorgen over. De schapen krijgen een aparte overkapping waar de paarden niet bij kunnen en daar krijgen ze bijgevoerd. hoe, zover ben ik nog niet. waarschijnlijk een ruif oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:54 



 
Profiel   

Riddershow, heb je al naar de Hebridean gekeken? Vreselijk stoere schapen dat wel passen bij een middeleeuws karakter. De onze zijn ook best tam en voelen zich super tussen de paarden. Waar de paarden gaan, gaan de schapen en omgekeerd :P Het zijn wel Schotten..

Zie hier onze (gecastreerde) ram heerlijk chillen op de paddock. Van tijd staat hij in de schuilstal met de paarden van de slowfeeders te eten :+ Mazen zijn klein genoeg dat zijn hoorns er niet in vast komen te zitten. Althans, toch nog niet gebeurt. We hebben nog 2 ooien (dochter en zijn vriendinnetje), die hebben ook 4 hoorns maar een stuk kleiner. Heel leuk is het om een kudde hebrideans te zien - ze hebben allemaal verschillende hoorns wat ze zo uniek maakt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 11:08 



 
Profiel   

Jackytje schreef
Riddershow, heb je al naar de Hebridean gekeken? Vreselijk stoere schapen dat wel passen bij een middeleeuws karakter. De onze zijn ook best tam en voelen zich super tussen de paarden. Waar de paarden gaan, gaan de schapen en omgekeerd :P Het zijn wel Schotten..

Zie hier onze (gecastreerde) ram heerlijk chillen op de paddock. Van tijd staat hij in de schuilstal met de paarden van de slowfeeders te eten :+ Mazen zijn klein genoeg dat zijn hoorns er niet in vast komen te zitten. Althans, toch nog niet gebeurt. We hebben nog 2 ooien (dochter en zijn vriendinnetje), die hebben ook 4 hoorns maar een stuk kleiner. Heel leuk is het om een kudde hebrideans te zien - ze hebben allemaal verschillende hoorns wat ze zo uniek maakt.
[ [url=m/d4rZdR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben verlieft... hij eet acasia (onze buren heeft die onkruidboom...) en misschien zelfs JKK. Ik geloof als dat laatste bevestigd is, is er een nieuwe rage opkomt. Alleen is de wol nauwelijks te verven (en dat wilde manlief gaan doen)

Heb ook de MANX LOAGHTAN gevonden nu, die heeft wat lichtere wol (dus misschien beter te verven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 11:45 



 
Profiel   

Ooh die zijn ook gaaf zeg. Had ik nog nooit van gehoord. Ze eten idd wel andere dingen op die de paarden laten staan. Hier nog een foto van ze allen samen.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 76 [ 1898 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen