gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:26

Silkaay: Wel een leuke nijn zeg! :D

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:39

Mijn konijn at rubber ook gewoon op.. :P

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:46

@Coconut, echt? Hier heb ik 2 konijnen standaard op rubber matten zitten. Wel altijd een deel in de schaduw. Nog nooit geen probleem mee gehad.

Weet dat ze een tijd geleden in de action een soort puzzelmatten hadden, misschien hebben ze ze nog en is het iets voor het laminaat probleem? Hier ook een konijn die enkel over handdoeken of dergelijke gaat maar niet over de vloer zonder iets.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:46

@Coconut, echt? Hier heb ik 2 konijnen standaard op rubber matten zitten. Wel altijd een deel in de schaduw. Nog nooit geen probleem mee gehad.

Weet dat ze een tijd geleden in de action een soort puzzelmatten hadden, misschien hebben ze ze nog en is het iets voor het laminaat probleem? Hier ook een konijn die enkel over handdoeken of dergelijke gaat maar niet over de vloer zonder iets.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:59

Gigixponys schreef:
Mijn konijn at rubber ook gewoon op.. :P

Wat eten ze niet :').

Heb vandaag een mini kerstboom gekocht en die op de boekenkast gezet. Een grote kerstboom op de grond of een bijzettafel durf ik niet, die dingen springen overal op :').

Vraag me soms echt af of ik wel konijnen heb in plaats van katten ofzo..

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:01

Als je Lana heet eet je niks :')

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:38

Als je Nala heet eet je zelfs behang en beton als het je niet zint... :roll:

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 01:21

De letters omwisselen zou dat helpen ?

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:23

Mijn nijnen hebben een deel van de ren een rubberen koeienmat en zomers doe ik daaar een kleine parasol boven. Dan wordt het niet heet en hebben ze extra schaduw ( en zijn de meest verwende konijnen ever, maar dat laten we maar achterwege :P)

Het andere deel is tegel en wil nog een zandgedeelte bijbouwen, maar mijn man is nog niet overgehaald :(

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:53

Ik ben ook aan het kijken voor die puzzelmatten of misschien een yoga mat en daar fleece overheen als ze zindelijk zijn.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:41

Rebecca schreef:
De letters omwisselen zou dat helpen ?

Haha flauw!

Stoffer is geflopt :').

Afbeelding

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 01:01

Die van mij daarstraks ook 2x!
Afbeelding
Had alleen teveel lawaai gemaakt met dichter komen dus toen kwam die alweer recht.
Afbeelding

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:56

:')

Aww floppers _O- :):)


Ik had weer syb schop gegeven toen ik naar het hokje liep , voel mij dan gelijk zo schuldig #) . Gelukkig kan ik hem aaien als hij eet ,even geaaid en gepraat en het is vast goed nu :)F

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:44

Oh dat voor dood liggen kan mijn oudste ook goed, omdat we iedere winter als zijn laatste beschouwen (wordt dus extra verwend :+ ) kijk ik altijd extra goed als die weer eens zo ligt.


Owja tips gevraagd.
Zoals eerder gezegd fok ik hobby matig teddy dwerg konijntjes, tot nu toe heb ik altijd nieuwe eigenaren gewoon een zakje met een schepje konijnenkorrel meegegeven als overgangsvoer. De fokker van de 2 dames die bij mij komen wonen pakt het anders aan, zij geeft het volledig pakketje mee naar de nieuwe eigenaar. Dat wil ik ook doen maar ik zoek tips ervoor.

Momenteel had ik dus het zakje overgangsvoer en daarnaast het idee/advies voor een zakje/bodempje hooi, wilgentakjes, iets van bodembedekking en eventueel een balletje. Is op zich een mooi pakketje maar er zijn misschien nog ideetjes? Ik zoek dingen makkelijk in aankoop, niet extreem duur maar wel leuk/lekker voor onze nijnenvriendjes. Heb wat mails gezonden naar voerleveranciers ook, hopelijk van hun spoedig een antwoord. Eerste nesten zijn voor volgend voorjaar maar heb graag de dingen op voorhand geregeld :j .

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:47

Leuk Lori! Als je crea bent misschien een gepersonaliseerde voerbak ?

Lana had al haar hope farm brokjes op *\%/* , nog nooit zo blij geweest om wat eten _O-

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:57

Lori schreef:
Oh dat voor dood liggen kan mijn oudste ook goed, omdat we iedere winter als zijn laatste beschouwen (wordt dus extra verwend :+ ) kijk ik altijd extra goed als die weer eens zo ligt.


Owja tips gevraagd.
Zoals eerder gezegd fok ik hobby matig teddy dwerg konijntjes, tot nu toe heb ik altijd nieuwe eigenaren gewoon een zakje met een schepje konijnenkorrel meegegeven als overgangsvoer. De fokker van de 2 dames die bij mij komen wonen pakt het anders aan, zij geeft het volledig pakketje mee naar de nieuwe eigenaar. Dat wil ik ook doen maar ik zoek tips ervoor.

Momenteel had ik dus het zakje overgangsvoer en daarnaast het idee/advies voor een zakje/bodempje hooi, wilgentakjes, iets van bodembedekking en eventueel een balletje. Is op zich een mooi pakketje maar er zijn misschien nog ideetjes? Ik zoek dingen makkelijk in aankoop, niet extreem duur maar wel leuk/lekker voor onze nijnenvriendjes. Heb wat mails gezonden naar voerleveranciers ook, hopelijk van hun spoedig een antwoord. Eerste nesten zijn voor volgend voorjaar maar heb graag de dingen op voorhand geregeld :j .


Ikzelf geef ook gewoon wat korrels mee als nodig en leg de rest gewoon uit van wat ze al gewoon zijn.

Misschien kan je er nog iets van kruiden bij doen? Weegbree ofzo?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:00

Klinkt Leuk Lori!

Ik fok zelf niet, maar het idee vind ik wel erg leuk.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:30

Het zijn teddy's, iets voor de vachtverzorging?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:48

We hebben net de konijnen nog eens bij elkaar gelaten (in een nieuwe ruimte) en wonder boven wonder hebben ze niet één keer vervelend gedaan tegen elkaar! Eerst natuurlijk de ruimte onderzoeken waarbij ze elkaar af en toe tegen kwamen, dan gingen ze even aan elkaars kont snuffelen en weer door :') . Ze hebben zelfs even samen met hun kopjes in het voerbakje gezeten! :j Denken jullie dat dit een kans op slagen heeft?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:58

Bedankt voor de tips, ga even kijken of ik er iets mee kan doen nog.

@MoppieFilou, of het kans op slagen heeft of niet is afwachten. Zou ze voor nu sowieso enkel overdag met toezicht bij elkaar laten en zeker s'nachts nog niet als er dan wat gebeurd heb je niks in de gaten.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:00

Ik laat ze alleen onder toezicht samen :j . Ik hoop dat het opgelost geraakt.

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:03

Hoop dat het lukt MF (even afgekort sorry :P)

Afbeelding

Lana is een springer := , zo hoog :=

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:21

Hoop het ook! En geen probleem :P .

Dat is idd al wat :wow: .

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:58

Zo dan haha!

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:46

Ik zou het risico niet nemen, maar volgens mij val ik in herhaling. Twee rammen samen zijn al een risico, laat staan als ze gevochten hebben.

Net terug van de dierenarts, niet zulk goed nieuws over Bliksem :(