gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:37

Edit: musje komt ons vrijgezellen.

Afbeelding

Wat is daar?

Afbeelding

Lekker gras eten!

Afbeelding

Ik hou van spammen, sorry :o

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:47

Danique schreef:
Yoda is nu bijna kaal omdat hij in de rui is en z'n haar dan extra vervilt. Ik knip hem 's zomers en 's winters kam ik om de dag.

Om de dag is genoeg om hem klitvrij te houden?
Dat hoef ik bij de mijne met zijn talent om vies te worden niet eens te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:51

Marrie_L schreef:
Danique schreef:
Yoda is nu bijna kaal omdat hij in de rui is en z'n haar dan extra vervilt. Ik knip hem 's zomers en 's winters kam ik om de dag.

Om de dag is genoeg om hem klitvrij te houden?
Dat hoef ik bij de mijne met zijn talent om vies te worden niet eens te proberen.

Ik moet wel eerlijk zijn natuurlijk: de mijne zit niet op stro. Yoda loopt vooral binnen los en hij heeft in zijn hok zo'n zachte hondenmat omdat hij enorm gaat niesen van stro en ik geen mogelijkheid heb om het iedere keer uit te kloppen. Dat heb ik wel een tijdje gedaan maar dan nog werd hij er duf en sloom van.
Om die reden zit er dus ook geen stro in zijn vachtje. Verder knip ik het hele jaar door zijn billen kaal zodat er geen poep in blijft hangen.

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:57

barrymuis schreef:
Ach wat sneu. :(:)
Heb je niet wat verse peterselie dat is goed en wekt de eetlust op.
Of bij de dierenarts Science Recovery vragen en met een spuitje voeren.
En hooi is nu ook belangrijker dan biks dat valt vaak wat zwaar.
Hoop dat ie snel opknapt.


Verse peterselie zal ik straks even plukken dat hebben we zat inderdaad. Ben bij de da geweest hij had beetje een gas buikje maar geen verstopping. Hij kwam thuis en begon gelijk te eten. Maar toch even beetje dwang voer gegeven.
Hij heeft pijnstilling en voor maag darm een injectie gehad en nu heeft hij alweer gegeten en gedronken. Dus hoop dat zo blijft gaan.

Moet om 16.00 weer medicijnen geven maar weet nie of ik dat doe omdat hij nu zelf eet

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:00

Wat een heerlijk topic.

Ik heb een kudde van 5 vlaamse reuzen gehad. 1 geholpen ram, de rest echte ladies. Ze zaten in de achtertuin. Ze hadden de helft van de schuur en konden naar binnen via een kattenluik in de muur. Ook voorin de tuin stond een klein hondenhok als extra slaapplaats voor als de dames ruzie hadden.

De laatste is een half jaar geleden overleden, 2 maanden nadat de een na laatste overleed. Vier van de vijf zijn 8-10 jaar geworden, een voedster helaas maar 4.

Ik mis ze echt ernorm, en ooit wil ik weer een kudde.

Froukje_J

Berichten: 2223
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:09

bij mijn ouders zitten ook nog 3 konijnen!

Wytse:

Afbeelding

Jessie:

Afbeelding

en Blacky maar daar heb ik geen foto's van...

De hokken hebben we trouwens zelf gemaakt(jessie zat daar nog in een tijdelijk hok)

Afbeelding


en bij mii thuus heb ik dus 2 Dwergjes Woezel en pip...

verder heb ik nog een jonge hond genaamd Silke

Afbeelding

en krijgen we in aug ons eerste kindje...

anders was er vast nog een koppeltje konijntjes bij gekomen hihi

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:09

Maaaarije schreef:
Even een vraagje, mogen konijnen ook berk eten ? :)

Las op internet dat het wel mag, maar daar staat bij "vooral jong schot" ... wat houd dat in? Kan de rest dan niet? En de blaadjes, kunnen ze die ook opeten?
Heb een tak afgeknipt namelijk.


Ik quote mezelf even :o

Weet iemand dit?
De takken staan al in de tuin namelijk haha, dan kunnen ze dat vanmiddag nog krijgen.

Froukje_J

Berichten: 2223
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:12

Maaaarije schreef:
Maaaarije schreef:
Even een vraagje, mogen konijnen ook berk eten ? :)

Las op internet dat het wel mag, maar daar staat bij "vooral jong schot" ... wat houd dat in? Kan de rest dan niet? En de blaadjes, kunnen ze die ook opeten?
Heb een tak afgeknipt namelijk.


Ik quote mezelf even :o

Weet iemand dit?
De takken staan al in de tuin namelijk haha, dan kunnen ze dat vanmiddag nog krijgen.
volgens mij mogen ze de tak gewoon blaadjes weet ik niet...
Heb bevriende hovenier gevraagd wat Jong Schot is naar heb nog geen antwoord haha

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:16

Fijn haha dankjewel!
Ben benieuwd wat hij zegt.

Hoop eigenlijk dat blaadjes ook mogen. Heb een halve boom mee genomen haha
Afbeelding

Fjelle8
Berichten: 391
Geregistreerd: 23-12-14

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:18

Heyy, ik las net dat je je konijn kunt wassen(?) mijn konijn is ontzettend vies(poep xD) kan dit?

xx

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:30

Deze keer is Koenijn wel schoon *\o/*


Afbeelding

lies1998

Berichten: 360
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:39

Aahh wat een leuke konijnen allemaal <3

Ik heb een Teddy dwerg konijntje. Zijn naam is Nijntje en hij leeft buiten. Hij is gek op banaan en sla en zit de bijna de hele dag op het dak van zijn hok rond te kijken <3
In de zomer brengen we hem naar de trimmer en word hij geschoren (als het echt warm is) en verder knip ik hem zelf kort :D Ik zal straks eens wat foto's opzoeken, hij heeft dus ook geen lang haar :+
Laatst bijgewerkt door lies1998 op 08-05-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:40

Koenijn <3

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:41

Oh, wat een leuke nijntjes komen er voorbij! <3
Zal even kijken of ik ook wat foto's van ons koppeltje heb.

Afbeelding

Ko, de Vlaamse reus, en Tosti, het Franse hangoortje.
We hadden eerst Ko en zijn broertje, maar dat werd matten. We waren net te laat met castreren, helaas. Toen hebben we Ko's broertje naar de opvang gebracht, en van daar Tosti meegenomen. Ze was toen echt moddervet, maar daar heeft ze alleen de 'boezem' nog van over. Allemaal losse huid. En als je het dan optilt krijg je dit:

Afbeelding

O:)

Maar ze zijn helemaal weg van elkaar, echt leuk om te zien. :)

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:56

Wat komen er veel leuke nijntjes voorbij! Mijn hollanders zitten nu lekker in de ren.
En nog een vraagje, als jullie de nagels moeten knippen, is jullie konijn dan rustig of juist niet?

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:58

Valerie93 schreef:
ik kom net bij dierenarts vandaan, het konijntje wat mij gister wakker maakte door op bed te springen heeft een licht gas buikje... |(
hij heeft injectie met pijnstilling en voor maag darm gehad ik hoop zo dat die beter word.
hij sprong net in zijn kooi en begon brokjes te eten helaas was dit van korte duur want hij zit nu alweer in elkaar.


even een update
we zij nu paar uurtjes verder en hij is alweer zelf zijn kooi uitgesprongen, heeft klein beetje hooi op, heeft brokjes gegeten en heeft al weer keuteltjes neergelegd en geplast!
ben zo blij alleen jammer van die rekening van 100 euro.

hij krijgt zo nog even medicijntjes voor maag-darm en daarna mag die weer eten. hij hoeft pas morgenochtend weer pijnstilling hoop zo dat goed gaat omdat we zondag een dagje weggaan wat niet afgezegd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:58

_O- Arme Tosti, ik heb haar hard uit zitten lachen.


Fjelle8 schreef:
Heyy, ik las net dat je je konijn kunt wassen(?) mijn konijn is ontzettend vies(poep xD) kan dit?

xx

Dat kan, maar niet iedere keer als je konijn vies is hoor... Vaak maken ze zichzelf schoon. Alleen als het echt zo extreem is dat je het er ook niet met je vingers/een kammetje uit kan halen. Je kunt beter eerst proberen om met een natte doek zijn billen schoon te maken.

Als het echt zo dramatisch is (heb je een foto?) dan kun je hem in een afwasteiltje of in een laagje water in de wasbak zetten. Zorg dat het water lauwwarm is en gebruik alleen maar water.
Als je klaar bent, goed droogwrijven met een handdoek en desnoods de fohn er op (op de laagste stand, niet te dicht bij houden en ZEKER niet te heet!)

Daarna mag hij zeker drie dagen niet naar buiten want konijntjes zijn heel vatbaar voor tocht en wind (ook 's zomers niet!)

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:04

Danique schreef:
_O- Arme Tosti, ik heb haar hard uit zitten lachen.


Fjelle8 schreef:
Heyy, ik las net dat je je konijn kunt wassen(?) mijn konijn is ontzettend vies(poep xD) kan dit?

xx

Dat kan, maar niet iedere keer als je konijn vies is hoor... Vaak maken ze zichzelf schoon. Alleen als het echt zo extreem is dat je het er ook niet met je vingers/een kammetje uit kan halen. Je kunt beter eerst proberen om met een natte doek zijn billen schoon te maken.

Als het echt zo dramatisch is (heb je een foto?) dan kun je hem in een afwasteiltje of in een laagje water in de wasbak zetten. Zorg dat het water lauwwarm is en gebruik alleen maar water.
Als je klaar bent, goed droogwrijven met een handdoek en desnoods de fohn er op (op de laagste stand, niet te dicht bij houden en ZEKER niet te heet!)

Daarna mag hij zeker drie dagen niet naar buiten want konijntjes zijn heel vatbaar voor tocht en wind (ook 's zomers niet!)



Wij hebben Tosti een keer moeten wassen omdat ze in de sloot was gevallen, maar die is gewoon weer naar buiten gegaan zodra ze weer kurkdroog was. Heeft ze niets van gekregen, maar dat was wel in de zomer. In voorjaar/herfst/winter of met gewoon een beetje rottig weer zou ik ze ook even binnenhouden na een wasbeurt.

LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:17

Wat fijn valerie9!

love_mandy

Berichten: 2963
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:08

Fjelle8 schreef:
Heyy, ik las net dat je je konijn kunt wassen(?) mijn konijn is ontzettend vies(poep xD) kan dit?

xx

Jahoor dat kan, ik laat mijn konijn zelf altijd in een badje om zijn kont schoon te krijgen, want het is een enorme smeerlap. Let wel op dat je de vacht droogt dept (en geen koud water gebruikt maar lauw/warm) en dus niet wrijven, want dan wrijf je het in de vacht

love_mandy

Berichten: 2963
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:09

@Marley, mijn konijn gaat daarna altijd gelijk weer naar buiten hoor, heeft nergens last van, gaat hij zichzelf lekker verder droogmaken, zeker in de zomer kan het echt niet zoveel kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:17

love__mandy schreef:
@Marley, mijn konijn gaat daarna altijd gelijk weer naar buiten hoor, heeft nergens last van, gaat hij zichzelf lekker verder droogmaken, zeker in de zomer kan het echt niet zoveel kwaad.

Als je weet dat jouw konijn daar tegen kan moet je het vooral zo doen, maar als het de eerste keer is kan je beter wat voorzichtiger zijn dan dat je straks bij de dierenarts zit omdat je konijn toch niet zo goed tegen tocht kon dan je dacht.

Edel_wijs

Berichten: 145
Geregistreerd: 09-10-11

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:28

Ik zet hier even een stipje :D
Sinds een jaartje ben ik de trotse eigenaar van een koppeltje konijnen: Pipkin en Clover. Vroeger wel eens konijnen gehouden op de "ouderwetse" manier (1 konijn in een klein hokje, ik als kind eigenlijk geen zin om vaak aandacht te geven en uit te mesten, zoals dat zo vaak gaat), maar nu zitten ze bij elkaar in een lekkere ruime ren, tot in den treure verwend. Op dit moment zijn ze door een verhuizing en wat minder tijd van mijn kant helaas niet meer heel tam, maar daar wordt aan gewerkt. En als ik zo weer met ze bezig ben vind ik ze ook weer steeds leuker haha.
Ik zal binnenkort even foto's plaatsen van mijn "konijnenkinders"!

love_mandy

Berichten: 2963
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:44

Danique schreef:
love__mandy schreef:
@Marley, mijn konijn gaat daarna altijd gelijk weer naar buiten hoor, heeft nergens last van, gaat hij zichzelf lekker verder droogmaken, zeker in de zomer kan het echt niet zoveel kwaad.

Als je weet dat jouw konijn daar tegen kan moet je het vooral zo doen, maar als het de eerste keer is kan je beter wat voorzichtiger zijn dan dat je straks bij de dierenarts zit omdat je konijn toch niet zo goed tegen tocht kon dan je dacht.

Dat snap ik, maar 3 dagen binnen vind ik toch wel erg overdreven dat je hem 2/3/4 uurtjes binnen houd tot hij weer droog is oke dat snap ik nog wel. Ik doe mijn konijn ook echt alleen in bad als het warm genoeg is en laat hem daarna nog even lekker in de zon is hij zo weer droog. Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt :)

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 17:58

Ik ben even weg geweest.. Maar wat komen er weer leuke konijnen voorbij!
Dotje had vanmiddag even zijn drukke momentje buiten hahah. Nu ligt hij weer lekker te slapen
Afbeelding