gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:23

Heb mijn 4 konijntjes afgelopen week gekoppeld. Na flink wat ruzies en vechten is het toch gelukt dus mijn viertal is weer samen *\%/* . En zaterdag gaan we konijn nummer 5 halenAfbeelding

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:12

mirim schreef:
Niet om het een of ander...maar mijn konijnen komen beiden uit midwoud.
De vraag naar gecastreerde rammetjes kan ik wel verklaren als er interesse naar is.
Ik ben er een paar weken geleden geweest om na het overlijden van mijn konijn een nieuw vriendinnetje te halen voor mijn rammetje. En ben een beetje op de hoogte van de konijntjes die er nu zitten en waarom.


Ik ook. En tjonge wat een hoop ellende.

De vraag maar gecastreerde rammen valt makkelijk te verklaren, als de opvang te leeg is gaat ze marktplaats afspeuren. Komt ook alleen maar omdat alles binnen een paar dagen geplaatst wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:12

Es_ther schreef:
Omg erg hè :').

Laatst waren de paprika's op, dus kregen ze broccoli.
Ik heb nog 1 cavia over, z'n maatje is dood en elk andere cavia joeg hij echt weg..
Maar goed, meneer keek me ook echt aan van; wtf, wat geef je me nu?!

_O- :')

Meneer heeft geluk ,Ik vond nog een knackebrod :~


Afbeelding

Afbeelding

Die sterrenhemel in het hok heeft hij zelf gesproeid :=

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:41

Eoweyn_x schreef:
mirim schreef:
Niet om het een of ander...maar mijn konijnen komen beiden uit midwoud.
De vraag naar gecastreerde rammetjes kan ik wel verklaren als er interesse naar is.
Ik ben er een paar weken geleden geweest om na het overlijden van mijn konijn een nieuw vriendinnetje te halen voor mijn rammetje. En ben een beetje op de hoogte van de konijntjes die er nu zitten en waarom.


Ik ook. En tjonge wat een hoop ellende.

De vraag maar gecastreerde rammen valt makkelijk te verklaren, als de opvang te leeg is gaat ze marktplaats afspeuren. Komt ook alleen maar omdat alles binnen een paar dagen geplaatst wordt.


Nee, de reden van de rammetjes ligt anders.
De opvang heeft alle voedsters van een fokster ( die beter kon stoppen met in het wilde weg fokken ) daar weggehaald. De rammen zouden eerst gecastreerd worden voordat deze naar de opvang zouden komen.
Deze rammen zijn enkel als dekrammen gebruikt en deze wilde ze liever niet meer koppelen aan de voedsters die ze uit de fokkerij weggehaald had.
Ze had nu dus bijna enkel voedsters zitten.
Wat voor mij dan wel weer goed uitkwam.
Ik ben er een jaar of twee geleden geweest om ons konijn te laten koppelen. Dit heeft ze heel goed gedaan en er ook alle tijd voor genomen. Mijn konijn was een binnenkonijn en zij mocht ook bij haar in huis gedurende een paar dagen.
De opvangkonijn zaten toen in een konijnflat in de schuur.
Nu heeft ze een hele grote overkapping aan haar huis, waar alle konijnen in grote binnenhokken zitten. Uit de wind en heerlijk licht.
Volop eten en ze zien er prima uit.
Ze kon mij ook prima aangeven welk konijn voor ons geschikt zou zijn en welke minder.
Dit kan alleen nadat zij ze zelf goed geobserveerd heeft.
Dus ik kan me niet voelen in jouw beleving eerlijk gezegd.
Maar misschien zijn er ondertussen dingen in positieve zin veranderd . :)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:46

Ik ben er vrijwilliger geweest, ik heb er verschillende konijnen vandaan die allen iets hadden (wormen, vachtmijt, EC) en weet daarbij verder ook dingen die voor mij genoeg zeggen. Veel konijnen zitten daar een paar dagen en zijn dan al weg.
Het ziet er redelijk goed uit ja, dat klopt. Ik ben er al een jaar niet meer geweest dus geen idee. Afgelopen okt een gedumpt koppel bij een andere opvang wat achteraf eind augustus vanuit haar geplaatst is...

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:49

Zicht zegt niet altijd alles lijkt mij


1 brok in lana gekregen :') , gok toch iets met de tandjes ze liet ook stukjes brok vallen en na 1 had ze er wel genoeg van maar toen ik binnestond gingen haar kaken toch op en neer

_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:30

Ohjee Rebecca, dan toch inderdaad maar de tandjes laten checken :) Ze is niet mager toch?

Heel raar eigenlijk maar nu de konijnen net ietsje meer afgeschermd van elkaar zitten merk ik zoveel verschil in gedrag!

Pepper was niet (meer) zindelijk in de oude ren, poepte en plaste overal waar ze maar was, nu in de nieuwe ren nog geen plasje gevonden en zag haar net op de wc plassen!

Ook lijkt m'n groep veel rustiger naar elkaar, zo fijn!

Zie je toch hoe fijngevoelig die diertjes zijn!


Afbeelding
Smelt moment <3

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:02

Ze is dik :) , maakte haar bak schoon vandaag en het rook serieus naar paardenmest en krijg de lucht niet van mijn handen :r

Aww <3 , konijnen zijn best gevoelig :j

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:09

Moppiefilou, helemaal wit zalig! Volgend jaar misschien via een bevriende fokker voor een wit voedstertje gaan <3 . Ooit eentje gehad in een nest maar is helaas gepakt geweest |( .

@fedjeraketje, Altijd fijn als het uiteindelijk toch lukt ze samen te krijgen. :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:31

Tarzan: Zo schattig! <3

Lori: Ga je ff een PB sturen ;) .

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:11

@lori zeker fijn als ze eindelijk samen zitten.
@rebecca hopelijk gaat je konijntje snel weer brokjes eten.
@_tarzan ja het zijn zo onwijs gevoelige diertjes. Ik zie het aan mijn voedster die na de geslaagde koppeling weer helemaal happy was.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:42

Ah Tarzan! Die bipsjes <3!

_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:12

Pff gisteren even paniek!
Smorgens zag ik meteen dat het niet goed ging met Flip, het werd meteen bevestigd toen hij niet wilde eten, dus meteen cisaral en carprofen gegeven maar ik zag geen vooruitgang :( Helaas moest ik smiddags werken waardoor ik niet naar de DA kon gaan. Ik heb hem dus voor dood achter moeten laten en voelde mij vreselijk!

M'n vriend is smiddags nog thuis geweest en had ook niet het idee dat hij de avond ging halen (hij heeft er zelfs aan gedacht om langs de DA te gaan maar dacht toen dat die toch niet meer had kunnen doen dan dat ik al gedaan had).

Godzijdank trof ik hem al levendig aan toen ik thuiskwam en begon hij meteen te eten wat ik hem gaf, vraag mij niet hoe hij het gedaan heeft maar hij leeft weer!
Ik was echt heel bang gisteren om m'n lieve Flipje te verliezen, en ik ben oh zo blij dat ik hem vanmorgen weer kon zien rondrennen <3

Afbeelding
Zo liet ik hem gisteren achter, een hoopje ellende ;(

Afbeelding
Vanmorgen weer springlevend aan de andijvie <3

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:54

Jeetje! Snap dat je daar flink van geschrokken ben. Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. ;)

_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:14

Dankje, ik was echt helemaal van slag gisteren! Wat kun je toch veel houden van zo'n klein diertje <3

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:33

Jeetje wat schrikken zeg!
Gelukkig is hij goed opgeknapt :).

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:41

Jeetje, gelukkig goed afgelopen.. Die Flip heeft ook negen levens <3

Hier gaat mijn groepje toch wel heel goed na de herkoppeling.. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:18

Gelukkig is Flip weer de oude!

Wat een toffe groep heb je Eoweyn! <3


Ik zit met een dilemma. Heb net twee toffe, gesteriliseerde voedsters gevonden via 2dehands. Een dame die ze tijdelijk opvangt voor een konijnenopvang. Zien er beide leuk uit, niet de mooiste maar dat is niet belangrijk natuurlijk. Beide ook niet overdreven groot, dus ze passen prima in de ren. En ze zitten dan ook nog op slechts tien minuutjes rijden! :oo
Maar ik weet dus niet wat ik er mee moet.. Mijn moeder wil sowieso eerst proberen of ze nog samen kunnen, maar voor je dat weet gaat er weer een hele tijd voorbij natuurlijk. Plus ik vind het toch maar eng, de gedachte dat ze opeens weer kunnen beginnen vechten.. De dame vangt ook maar eenmalig konijnen op, daarna niet meer..

Wat zouden jullie doen? Ik durf het eigenlijk ook niet echt op tafel te gooien bij m'n ouders.. :=

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:44

Dankjewel, ik ben ook heeft blij dat het zo goed gaat <3

Eerlijk? Ik zou de kans niet laten schieten en het gewoon proberen. Misschien wel twee koppels, dat gaat vaak makkelijker. Je kunt altijd nog kijken of je ze bijv op groepskoppelvakantie kunt sturen :P

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:53

Bedankt voor je mening :D . Als ik het doe, ga ik sowieso voor twee koppels. Een groep lijkt me nogal moeilijk :+ . Ik ga dan sowieso daar kijken of het klikt, en dan ga ik ze misschien toch maar op koppelvakantie sturen :) , aangezien ik het toch maar eng vind om ze zelf te koppelen. Nu moet ik mijn ouders nog wijsmaken dat dit echt wel de juiste oplossing is :+ . (Zij denken dat twee rammen ook nog prima samen kunnen, en dat ze anders maar allebei alleen moeten blijven zitten >;) . Dan doe ik eigenlijk nog liever één van de twee weg en neem een voedster id plaats, ook al vind ik zoiets echt niet leuk.) Iemand tips om er over te beginnen?

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:58

Kan dat niet bij de opvang voor wie zij ze opvangt? Een koppeling van twee konijnen is vaak na een paar dagen tot een week wel bepaald hoor.

Laat de advertentie sowieso zien :D
Ik zou vooral uitleggen dat twee rammen samen toch echt vaak fout gaat.. Je hebt sowieso al twee konijnen aangeschaft met een reden ;) anders was het er wel één geweest.
Als het om kosten gaat geloof ik dat je daar toch al een idee over had? Dat zou ik ook vooral voorleggen. Scheelt ook weer dat ze al gecastreerd zijn natuurlijk :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:13


_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:16

Dankjewel allemaal, gelukkig heeft Flipje 9 levens, nog 6 of 7 te gaan dus :D
Pff voor mij weer grijze haren erbij en 10 jaar ouder, zat er echt even doorheen gisteren, hij is en blijft stiekem met Pepper m'n lieverdje..

Moppiefilou ik zou er ook voor gaan, ouders overhalen ben ik ook niet goed in maar Caitlin geeft al goede redenen voor ze, succes!!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:17

Bedankt voor je mening Tarzan! :D

Edit: Ben al aan het nadenken hoe ik het gesprek moet beginnen :') .
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 10-11-17 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:17

Ohja, ik ben heel blij dat je groepje toch gelukt is Caitlin, hopen dat ze nu gezellig samen kunnen blijven <3