gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:43

Marters zijn idd geen toffe beestjes als je konijnen hebt :n . Ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

Ik ben echt verliefd op Lilly's kopje in zijn wintervacht <3 .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:48

Ah! Je ziet de oogjes ook helemaal niet meer :’).

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:52

Ik heb jullie hulp nodig.

Wij hebben 2 weken geleden een voedstertje aangeschaft. Toen was ze 8 weken oud en kwam ze van de fokker waar Moni en Kiki ook vandaan kwamen. We wouden al heel lang er nog een konijntje erbij en toen we haar zagen waren we verkocht. Maar eigenlijk was het naderhand de tijd van het jaar niet zo handig. We hebben geprobeerd haar te koppelen aan de andere 4, maar ze vond het alleen maar heel eng en de voedsters accepteerde haar niet. Door het koude weer kon ze niet meer naar buiten. Ze zou alleen naar buiten gaan als ze vriendjes was met de rest zodat ze daar tegen aan kon gaan liggen voor de warmte ( uiteraard ook veel stro en een goed geïsoleerd hok). Maar nu zit ze dus binnen. En baal er heel erg van dat ze alleen zit. We gaan haar nogmaals koppelen als het weer wat warmer is. Maar moeten we haar nu maar gewoon binnen houden tot dan. Of er toch nog een vriendje bij halen? Me moeder wil eigenlijk geen ram meer. Want het uitelkaar halen is niet zo handig. Misschien nog een voedstertje dan maar straks gaan die ook weer vechten. Ik weet het even niet meer. Konijntje gaat niet meer weg. We hebben haar gekocht om haar een goed leven te geven en zal hier dus ook blijven tot haar dood. Ze zit trouwens in een hok van 1.60 en mag overdag loslopen. We hebben ook een tapijt gekocht van 4 meter waarover ze lekker kan rennen.


Afbeelding

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:44

Voedsters samen gaan helaas vaker fout dan goed..
Een gecastreerde ram uit de opvang geen optie?

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:47

Ga de oudste in de schuur zetten ,even uitmesten daar . En meneer en mevrouw komen in huis ,zal de katten kamer omtoveren tot konijnen kamer . Kachel staat uit en is lekker koud daar

Voedsters vs voedsters kan goed en fout gaan , helaas heb jij net pech .. zou ook voor een heer gaan kijken

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:09

Esther: Idd :') .

Fredjeraketje: Ik reageer later even op jou.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:33

Bedankt voor de reacties. Ik heb eigenlijk 2 lieve en onderdanige voedsters. Zelf wil ik het heel graag nog een keer proberen na de winter omdat we nu de winter voor de deur staat de andere konijnen niet te lang binnenhouden. Een gescastreerde ram is wellicht nog een goed idee. Maar ben bang dat dat problemen gaat geven met mijn andere 2 rammetjes die nu eindelijk samen zitten. Eigenlijk ging het koppelen op neutraal terrein best wel oke. Maar toen we naar buiten in de ren verder gingen koppelen ging het fout. We hadden allemaal nieuwe speeltjes erin gezet en verse kruidenplantjes waar ze gek op zijn. Ze heeft op de neutrale plek ook al een nachtje bij de andere konijnen geslapen en toe lag ze tegen Moni aan. En ze heeft toen ook meerdere keren midden in de groep gezeten.

Mocht het koppelen uiteindelijk niet lukken komt er uiteraard nog een gecastreerd rammetjes bij want ze komt echt niet alleen te zitten!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:38

Gewoon aankijken, ik heb (perongeluk) 2 rammetjes en dat gaat nu nog goed. 1 is 2,5 en de ander is nu 4,5 maand en begint te puberen.. Eind december wordt het een hetje en dan weer aankijken.

De kleine loopt ook alleen los als wij thuis zijn. Meneer houdt nog teveel van banken en mijn boeken, en is nergens van onder de indruk :roll: .
Plantenspuit vond ie volgens mij wel lekker, rare geluidjes kijkt ie om van:" Mot dit"? En hele harde geluiden kunnen wij niet maken anders heb ik de onderburen aan de deur :').

Jullie nog tips om ze op hun kop te geven? Hij weet donders goed dat ie fout zit, want als je er naar toe loopt huppelt ie vrolijk verder :').

Stoffer is wel lief. Alleen samen met Blik denkt ie soms ook dat het een bandiet is.

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:53

Ik zou het ook afwachten ..

:') ik zou het echt niet weten :') , het is ook wel schattig ergens

Afbeelding

Kattenkamer is bijna klaar voor de jongste draken , morgen het hok aan de beurt !

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:56

Voedsters samen gaan idd vaak fout. Mss heb je het al gelezen, maar ik zit dus ook met twee gecastreerde rammen (hetzelfde probleem als bij twee voedsters). Ik heb ze nu op neutraal terrein gekoppeld, en ze doen het tot nu toe super! Het is wel even afwachten wat het gaat geven in hun eigen hok/ren. Het is echt afhankelijk van hun karakters, of ze elkaar leuk vinden of niet. Dus gewoon even proberen, lukt het niet zal je het anders moeten oplossen.

Edit: Esther: :') . Ik zou het niet weten eigenlijk.

Rebecca: Leuk! :)

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:05

Ik heb 2 voedsters samen, gaat gewoon goed. Alleen rond etenstijd doet eentje een beetje moeilijk tegenwoordig..

Daarvoor ook 2 voedsters samen gehad, ging ook gewoon.

En heb vroeger ook nog 2 ongecasteerde rammen samen gehad, ging ook. :P

Maar blijkbaar heb ik dus allemaal uitzonderingen. O:)

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:05

Oké nogmaals bedankt voor de reacties. Wij wachten nog even tot het voorjaar en als het dan weer fout gaat krijgt ze der eigen vriendje!

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:35

Sinds een van mijn voedsters een linkerkant a la een envelop had ben ik misschien te voorzichtig met voedsters bij elkaar ;)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:36

Rebecca schreef:
Ik zou het ook afwachten ..

:') ik zou het echt niet weten :') , het is ook wel schattig ergens

[ [url=m/r9LywQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kattenkamer is bijna klaar voor de jongste draken , morgen het hok aan de beurt !


Beste kamer volgens mij!
Krijgen ze de hele ruimte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:38

De matras is van poes , tussen kachel en kast in . Niet extreem veel ruimte maar dat kan eventueel later nog omgegooid worden ..

Heb nog een slaapkamer over in principe :+

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:48

Afbeelding

Frits even geplukt ,wat geknipt (lange pluk die voor zij ogen viel geknipt,hij zat steeds te headbangen als er hooi in zat ) natte doek erover

Het is echt 1 bol fluf

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:52

Heb ik ook eens met Lilly gedaan, maar dan echt alles eraf. Wat een vacht kwam daar af zeg! :wow:

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:54

Wou graag bjj zijn ogen wat meer weg , maar je zit met tasthaar achtige haren



Kaal konijn :')

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:01

Je hebt een 2e konijn geplukt!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:07

Ik durf ook niet echt id buurt van de ogen :) .

Heb nog wel een foto denk ik :') . Was net een schaap _O- .
Afbeelding

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:16

Ahh leuk die pluisjes hierboven! Maar niet aan mij besteed hoor, al dat lange haar :')

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:17

fedjeraketje schreef:
Ik heb jullie hulp nodig.

Wij hebben 2 weken geleden een voedstertje aangeschaft. Toen was ze 8 weken oud en kwam ze van de fokker waar Moni en Kiki ook vandaan kwamen. We wouden al heel lang er nog een konijntje erbij en toen we haar zagen waren we verkocht. Maar eigenlijk was het naderhand de tijd van het jaar niet zo handig. We hebben geprobeerd haar te koppelen aan de andere 4, maar ze vond het alleen maar heel eng en de voedsters accepteerde haar niet. Door het koude weer kon ze niet meer naar buiten. Ze zou alleen naar buiten gaan als ze vriendjes was met de rest zodat ze daar tegen aan kon gaan liggen voor de warmte ( uiteraard ook veel stro en een goed geïsoleerd hok). Maar nu zit ze dus binnen. En baal er heel erg van dat ze alleen zit. We gaan haar nogmaals koppelen als het weer wat warmer is. Maar moeten we haar nu maar gewoon binnen houden tot dan. Of er toch nog een vriendje bij halen? Me moeder wil eigenlijk geen ram meer. Want het uitelkaar halen is niet zo handig. Misschien nog een voedstertje dan maar straks gaan die ook weer vechten. Ik weet het even niet meer. Konijntje gaat niet meer weg. We hebben haar gekocht om haar een goed leven te geven en zal hier dus ook blijven tot haar dood. Ze zit trouwens in een hok van 1.60 en mag overdag loslopen. We hebben ook een tapijt gekocht van 4 meter waarover ze lekker kan rennen.


[ [url=m/BOpCHx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou het idd nogmaals proberen met je groep en anders desnoods een ram voor je nieuwe voedster en een apart stuk voor die twee in de tuin? Of gaat dat niet passen?

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:18

Mijn lieve bunnies zijn afgelopen week naar de fotograaf geweest


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze hadden er ontzettend veel, kiezen was zo moeilijk!
Maar ik wilde neutrale foto's zodat ik ze mooi kon inlijsten en ophangen.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:40

Omg, wat zijn ze leuk!

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:31

Leuk zo foto's!

Hier super spannend, zaterdag avond komen de 2 dames aan uit Nederland.

Gisteren 11 baby speelballen mee gehad uit de action, hadden er al eerder 2 gekocht voor de katten (interesseerde hun niet) dus 2 van de nijnen hadden ze goedgekeurd. Nu voor allemaal balletjes :D. Wou nog Kattenspeeltunnels meenemen maar zijn weg nu enkel een stoffen versie.