kleine Gipsy krijgt kittens.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigear

Berichten: 183
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:15

dierenfan schreef:
vele jaren in een asiel gewerkt en mijn ervaring? Nu gelijk laten steriliseren! Vele kittens die kittens krijgen is een ramp. Ze weten niet wat er gebeurd en snappen de hele bevalling niet. Een aantal gaan daar zo van in de stress dat ze de kittens die eruit komen gelijk op eten. Een aantal gelukkig niet maar hebben veel hulp nodig tot zelfs keizersnede toe omdat ze zelf nog niet volgroeit zijn. Daarna begint het opletten want een kitten puber is niet zachtzinnig over het algemeen. Die zijn zelf nog druk bezig met spelen, ravotten en grenzen verkennen. Let dus goed op want de kans dat ze haar kittens als leuk speelgoed ziet is helaas echt aanwezig!!

Overigens wij hebben nooit bewust gesteriliseerd maar onbewust (als dracht niet zichtbaar was) zijn er toch best wat kittens uit poezen gehaald..... Niet leuk! maar dat is niet anders. Wel zijn wij echt veel ellende tegen gekomen zeker bij dit soort jonge poesjes. Echter gelukkig gaat het ook zeker niet altijd fout ;)


Helaas is de moederpoes al te lang zwanger om het te laten aborteren, staat een paar berichten terug.
TS ik wens je heel veel sterkte en geluk met deze poes, ik hoop echt voor je dat alles goed loopt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:19

Dit is hoe ze er liggend nu van bovenaf uit ziet, je ziet al duidelijk een beetje ongewone bolling.
De vacht zit normaal gesproken gewoon netjes glad en glimmend hoor, maar dit was gisteravond, net thuis van de DA, dr vacht nog her en der een beetje nat van het spul van de echo

Afbeelding


En dit is trouwens haar drie jaar oudere vriendin:

Afbeelding


Euhhhh sorry voor de mega-foto's :o

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:48

Awh wat een cutie! Ik wens je veel succes en meen uit je berichten op te maken dat het helemaal goed komt, ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

Lynaro
Berichten: 310
Geregistreerd: 14-05-13

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:14

Wat een mooie dame! Weet je al wat je met de kittens gaat doen als alles goed gaat?

Ik wens jou en je kleine dame in ieder geval heel veel succes bij de zwangerschap en geboorte :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:50

Ik wil zelf echt niet meer dan de twee die ik nu heb. Dus voor alle kleintjes zal een goed huisje gevonden moeten worden Ik weet alleen niet helemaal precies hoe ik dat aan wil pakken. Via bekenden, mp en boktmarkt tegen die tijd maar ofzo?

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:05

Steriliseren kan zeker nog wel, kans is alleen dat je de kittens apart nog moet euthanaseren. T is alleen niet prettig om te moeten doen als da, maar te ver drachtig is gewoon niet waar. Als paraveterinair zijnde heb ik t 1 x mee gemaakt bij een asielkat die ook ongeveer even ver drachtig was. Zodra de baarmoeder afgeklemd is, krijgen ze geen zuurstof meer via de navelstreng en sterven ze direct (waar ze niets van merken wat zij krijgen ook t narcose middel binnen).

Zou haar zeker wel ontwormen TS! Wel met een middel dat veilig is voor de vruchtjes.

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:40

Die mensen waar Gipsy vandaan komt, zouden die geen interesse hebben in de kittens? Dat ze daar zwanger is geworden, komt op mij over als een ongeluk waar die mensen zelf ook oprecht geen weet van hadden, laat staan dat het hun bedoeling was. Als je verder fijn contact met ze had en als ze verder goed zijn voor hun katten, dan is dat misschien een optie? Zij zitten immers al "in de kittens".

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:48

Zij zitten helaas niet "in de kittens". Gipsy is daar gekomen als hun nieuwe katje, maar het ging niet samen met hun oudere katten. Ze hebben me wel meteen hulp waar nodig aangeboden hoor, waren ook oprecht geschrokken. Er is afgesproken om goed contact te houden.

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:49

Ah oké, nee ik dacht even dat zij misschien een optie konden zijn voor "waar gaan de kittens straks heen?", maar dat wordt hem niet ;)

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:50

Bonuspunten voor het meedenken in ieder geval :D

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:03

Gut wat n dingie zeg.
Worden vast mooie kittens.

Tja leeghalen wordt gedaan. Maar vrolijk wordt je er niet van
Als ze levensvatbaar zijn. Zijn er artsen dieze in leven proberen te houden.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:21

Levensvatbaar zijn ze pas na 56/58 minimaal dagen zwangerschap. Dat is nog niet aan de orde. Hier wegen persoonlijke bezwaren wat ik overigens ook goed kan begrijpen. Lastige situatie hoor.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:59

Kittens komen altijd wel aan een nieuw tehuis, waarschijnlijk als je een topic aan maakt van de kleintjes ben je ze al kwijt ;-).

Hoe lang dacht de DA dat ze nog moet?

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:23

Volgens de DA is ze ongeveer 4 weken, dus dan nog 5 a 6 te wachten toch?

Over twee weken moet ik een paar dagen weg en heeft iemand anders de zorg over Gipsy en Lizzy.
Mijn vakantie van eind augustus is even een vraagteken, aangezien er dan hopelijk gezonde kleine ukkies net beginnen met het ontdekken van de wereld.

Gisteravond voelde Gipsy zich duidelijk even niet zo fijn, niet ziek of koortsig, maar toch niet helemaal lekker. Ze heeft de avond doorgebracht met liggen op mijn buik of voet en vandaag is ze er weer helemaal.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:41

Draagtijd is 63-65 dagen dus inderdaad nog een week of 5 dan.
Dat soort momenten zullen vaker komen, je kan ook een verandering in gedrag zien.
Ze kunnen ineens erg aanhankelijk worden of juist afstandelijk.

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:52

Ik ben toch wel blij dat ik dit topic heb gemaakt. Behoorlijk blij en toch een beetje kalmer met de geboden hulp en kennis! :)) +:)+
Ze is ontzettend aanhankelijk en moet ook dringend zelf nog enige huisregels leren die ze mooi kan doorgeven aan dr kroost.
- Van het personeelseten blijf je af, katjes hebben hun eigen voer en krijgen indien geschikt heus wel een beetje lekkers. Als IK dat geef.
- Keuken is een no go area.
- Het personeel wil ook graag een plekje in het grote bed......

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:02

Anoniem schreef:
Het personeel


_O- Je hebt in ieder geval geen illusies omtrent waar je staat!

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:22

Na 12 jaar en een redelijk aantal poezelige huisgenoten ken ik mijn plek wel ja :+
Nog steeds snap ik niet hoe twee echt kleine katten het presteren om een volledig tweepersoonsbed te bezetten. En dan ook nog zo de dekens te manoeuvreren dat ik klem lig.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:19

:D dat klinkt als èchte katten...

Je plaatst toch wel regelmatig foto's van moederpoes to be??

Uiteraard wat mij betreft fotobewijs van alle rotstreken en ondeugendheden ook welkom...

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:50

Helaas geen tips voor je. Maar het klinkt alsof Gipsy zich geen beter plekje kan wensen dan bij jou !

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:04

Wat vervelend dat ze op deze jonge leeftijd al jongen krijgt... Ik heb geen tips voor je maar wil jou en Gipsy veel succes wensen met de zwangerschap en de baby's!! Zo te horen had ze zich geen beter huisje kunnen wensen :)

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:25

Dat is lief! Dank jullie!
Helaas heeft ze gewoon geen zin in foto's, sterallures.... :+

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:09

Het is dan ook vervelend wanneer je personeel bijklust als paparazzi :+

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:15

Oh wat spannend! Van waar ben je TS? Ik wil na de zomer op zoek naar een kitten...
Ik volg dit graag mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:50

Afbeelding

Afbeelding


Slechte foto's, maar hier zie je wel al een flinke pens.