Hèt frettentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:28

Oh ik moet dit topic ontstippen! Grapje natuurlijk :+

Ik ben fan! <3 Komen ze ook gezellig bij je zitten 's avonds?

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:30

Geen bodembedekking hier, lekkere fleecedekentjes en lappen en een hoektoiletje met houtkorrel erin.
Ik heb de Furret XL maar die gebruik ik niet, ik heb een dubbele konijnenkooi (deze is nog groter) met een trappetje erin naar boven. Alfred staat altijd binnen. Elke dag ongeveer een uurtje eruit dan heeft hij het hele huis tot zijn beschikking, afhankelijk van hoe hij zich voelt, soms wil hij ook alleen maar slapen en dan kruipt hij zelf weer in zijn kooi.

Genoeg anecdotes te vertellen, maar dat komt een ander keertje!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:35

Elizexbeau: De mijne is heel aanhankelijk, hij is van puppy af aan gewend om overal mee naartoe te gaan. Nu hij zo ziek is doen we dat niet zo vaak meer en laat ik hem liever in zijn vertrouwde omgeving, omdat ik merk dat stress de symptomen verergert. De mijne houdt heel erg van knuffelen en als ik bijvoorbeeld zijn nageltjes moet knippen, neem ik hem op mijn schoot en gaat hij er echt voor zitten (blijft dan heel rustig) totdat ik weer klaar ben en dan gaat hij verder spelen.

Ik zie persoonlijk een beetje tegen de hittegolf op voor Alfred. Wat doen jullie om de fretjes koel te houden? Ik meestal een lekker badje, natte lappen in de kooi etc. maar Alfred heeft er altijd behoorlijk last van en is dan ook veel minder actief. Nou moet ik ook zeggen dat ik een heel slecht geïsoleerd huis heb en ook nog 1 hoog woon, waar de zon pal op staat en het dus ook echt een sauna is zomers.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:38

Zou je niet wat flessen koud water onder zijn dekens kunnen leggen?
Ga ik hier denk ik wel doen, als het echt zo warm zou worden. Nou gaan hier straks overdag de ramen en gordijnen dicht, dat zal ook wel schelen denk ik :)

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:45

Alfred is leuk! :D

Gelukkig is het hier lekker koel in huis. Maar voorheen op de flat was het ook bloedheet in de zomer. Wat ik dan deed was een natte handdoek op het frettenhok leggen. En in de vriezer deed ik flesjes water. Die legde ik dan hier en daar in het hok en bij hun slaapplek. Deed er wel een sok omheen knopen. En zetten ook altijd een teil met water neer. Ze zwemmen er niet in, maar spetteren er wel een beetje mee. Doe er dan ook wat balletjes is die blijven drijven. Toevallig vandaag nog in de tuin gedaan.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:14

Pff, haha, ik laat net dit topic aan mijn moeder zien, met een heel overtuigde: "Ooit neem ik toch echt een fretje!".
En heel overtuigd roept mijn moeder terug: "Nou niet hier!" :')

Dat wordt toch echt wachten tot ik mijn eigen plekje heb.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:29

Bedankt voor de tips :)

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:13

Wij hebben Mormel in de meest koele kamer gezet, daar is het nog lekker fris.

Wij hebben zo'n tuigje van ... frettentuigjes? Iemand die ze zelf maakt. Echt een mega handig ding! En in leuke kleurtjes :D we hadden eerst zo'n frettentuigje van de winkel maar dat was veel te groot voor Mormel.

Afbeelding

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:27

Ja dat probleem heb ik hier dus ook. Sofie is maar zo minuscuul :') En Hubble is dan weer best wel aan de maat..

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:27

Dat tuigje is heel gemakkelijk verstelbaar! Ik ga de website even voor je zoeken.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:28


Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:30

O dat is een goeie. Die ga ik eens even onthouden!

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 10:57

Waar kopen jullie het liefst spullen voor jullie fretten? En voornamelijk welke webwinkels? :)

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:47

Dacht ook eerst leuk met de fretten te gaan lopen... Was geen succes >;) had van die gewone fretten tuigjes. Met van die kliksysteempjes eraan. Zetten buiten mijn fretten op de grond en weg waren ze. Alle 2 uit hun tuigjes gesprongen. Ze waren als gekke heen en weer aan het springen en ik er huppelend achteraan. Moet vast voor de omwonende een komisch gezicht geweest zijn :') dacht echt nu ben ik ze kwijt, maar kreeg ze gelukkig snel weer te pakken. Toen kon ik wel janken was echt enorm geschrokken. Nu kan ik er gelukkig weer om lachen. :D was goed afgelopen. Toen dacht ik een 2e poging te doen. Had ook van de 8 vormige tuigjes gehaald. Deze passen prefect en komen ze ook niet uit. Sluit gewoon aan. Dit keer in de tuin bij mijn ouders geprobeerd en om en om. Dit ging beter maar had niet echt het idee dat ze er blij van werden. Ze vonden het super eng en rende helemaal de bosjes in. En tuigje vonden ze ook maar stom. Waarschijnlijk is het gewoon gewenning, maar had er toen niet z'n geduld voor. En heb toen maar gewoon 2 van die playpennen ( rennen) gehaald. Is een beter succes voor ons. Plus mijn man verklaard me voor gek als ik met de fretten ga wandelen. Noemt hij me het gekke frettenvrouwtje _O-

Ik koop het meeste van de spullen bij zooplus. Zoals hun brokken en zalmpasta. Al hun fleecedekentjes komen bij de wibra vandaan. Hangmatjes en mandjes koop ik ook wel eens in de gewone dierenwinkel. Maar het meeste toch bij zooplus vandaan. Die zijn ook gewoon het goedkoopst.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:22

Voer van applaws bij zooplus, en verder maak ik hangmaten, slaapzakken zelf(koop stof bij grote stoffenhandel)
En fleece dekens bij de action, (baby spul)
knuffels koop ik ook vaak bij baby afdeling.

muzzy17

Berichten: 620
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:22

Heb zelf geen fretten maar wel ratten. Ik haal mijn rattenspullen bij http://www.fretten.nl/ ze hebben er ook veel spullen voor fretten en ik vind ze helemaal niet duur en leveren snel.

Volg dit topic ook. ben helemaal weg van fretten maar te weinig ruimte/tijd voor ze. Maar foto's kijken Is ook zo leuk! Helaas ken ik niemand die fretten heeft.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:49

Ik wil altijd foto's maken als mijn monsters aan het spelen zijn. Helaas vinden ze mij dan zo grappig met mijn camera dat die ze niet meer scherp gesteld krijgt omdat ze in de lens kruipen :')

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 18:22

Rare vraag om hier te stellen misschien, maar kennen jullie toevallig iemand die van zijn of haar fret af wil? Aangezien het geen fret wordt van vrienden van mij, kan ik misschien een nieuw thuis bieden aan een ongewenste of slecht gekoppelde fret oid?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:08

Anders misschien eens een opvang benaderen?

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:58

Wij halen alles bij de pets place.
Als freddie schrikt in zijn kooi kruipt die in eem buis ( liet de autosleutels vallen :') )

Hij bleef daar heel schattig liggen dus even foto's gemaakt <3


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog paar van eergisteren buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:35

Wij kopen ook alles bij de pets place. Fleece dekentjes had ik nog van onze kinderen (baby formaat) en in zijn kistje ligt een gewone oude handdoek die van ons is geweest.

Freddy heeft vanmorgen van 7u tot half 11 lekker buiten in de ren gespeeld en geslapen.
Nu ligt hij voor pampus in zijn bench in huis:


Afbeelding


Afbeelding





Normaal ligt hij helemaal verstopt onder zijn dekentje,zal hem nu wel te warm zijn.

muzzy17

Berichten: 620
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:36

Ze leggen altijd in de meest onmogelijke houding! Geweldig. Door dit topic kriebelt het steeds meer :=
maar pas als de ratten er niet meer zijn (hoop nog lang!) en ik een groter huisje heb liefst met tuin.

Hoe doen jullie dat met andere viervoeters? Zag al iemand voorbij komen die ze apart loslaat vd honden.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:40

Hier gaat het samen met de kat. De kat mept weleens naar Mormel, maar Mormel doet hem nooit pijn. Soms plaagt hij hem wel een beetje door achter hem aan te rennen :P

Afbeelding

Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:55

Hier loopt hij gewoon los bij de hond, kat en kinderen. De kat is niet zo gecharmeerd van Freddy en laat dat weten door te blazen, te grommen of te meppen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:13

Als de hond hier is (logeer) die gaat dan tijdelijk in de gang, in de periode dat de fretten lopen.
Met onze katten gaat prima samen, de jongste speelt samen met ze. De oudste 2 zorgen vaak voor een veilig plek..

Hier liggen ze lekker te slapen met airco erbij aan.