Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 30 [ 735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ben totaal onbekend met het hondenras en wil er graag meer over weten en daar helpt dit topic wel bij!

Ik kan me sommige reacties uit dit topic voorstellen wanneer het gaat om keuze van het ras. Toen wij onze eerste hond gingen kopen en het een border collie uit werk lijn x werklijn bleek te zijn, werden we door sommige mensen afkeurend al voor gek verklaard en dat het nooit zou lukken.. die zouden bij een keuze als deze helemaal uit hun dak gaan.

Veel succes met je hond en hoe ik het lees zijn jullie heel goed voorbereid en weten jullie waar je aan begint +:)+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 20:57 



 
Profiel   

Vorige week in zijn zwembadje :D


De instroom cursus ging echt heel goed, alle oefeningen pakte hij zo op!
Hij reageert goed op stem en natuurlijk brokjes :+
Leidster van de cursus was helemaal weg van hem. Hij was wel het jongste in de groep en daardoor best intensief. Hij ligt nu knock out :')

[ img ]
Even kennis maken met alle medecursisten... vond ie heel interessant :D

[ img ]
Jaa daar zitten de snoepjes :Y)

[ img ]
Aandachtig volgen...

[ img ]
Als laatste nog even op de ton staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:08 



 
Profiel   

Hij is geweldig <3
En al die aandacht voor jou!
Leuk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:17 



 
Profiel   

Blokje: dank je! ja tot nu toe is hij behoorlijk baasgericht :')

Hallo Anneert, leuk dat je gaat volgen, en inderdaad met dat soort keuzes krijg je ook vaak wat negatieve reacties.

Hoi Rocco_Love12, leuk dat je kwam kijken! Maar even een keer wat afspreken om te gaan wandelen met jouw honden er ook bij :) ?

Astrid: bedankt! en wat een vervelende ervaring met het ras :( "gelukkig" is de schade beperkt gebleven en hebben de eigenaren daarna wel direct maatregelen genomen.

Salsa: dank je wel, de keuze hem nu al te nemen was een hele bewuste, zijn puppy periode op te laten groeien in deze omgeving en dicht bij ons zie ik als een voordeel. Mocht hij toch agressief gedrag gaan vertonen nemen we natuurlijk maatregelen voor de omgeving. Kinderen vinden hem nu schattig, en hij vind kinderen ook helemaal geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:20 



 
Profiel   

Onze pup is op cursus echt mega baasgericht.
Mensen denken altijd dat ik dagelijks train hij kan alles heel snel en heel netjes.
Meneer werkt gewoon enorm graag voor me thuis oefenen we bijna niet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:23 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuke foto's van tijdens de instroomcursus! Ennuh, hij is al duidelijk gegroeit ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:25 



 
Profiel   

Oeh. Hij wordt echt huge !! Wel een knapperd !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:31 



 
Profiel   

Och in dat badje :') Wat een onbenulletje

Ja gelukkig wel, ik heb er alleen wel blijvend schade aan over gehouden, bovenbeenspier heeft een behoorlijk opdonder gehad helaas.

Ik hoop echt dat jullie wolbolletje gaat bewijzen dat dit met specifiek gerichte opvoeding en training super honden (hetzij met beperkingen/handleidingen) kunnen zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 22:47 



 
Profiel   

urosa schreef
Volgens mij is het nu inmiddels wel duidelijk waarom ik voor deze hond gekozen heb, ik ga niet van 99 andere rassen verklaren waarom deze afvielen :)

Als je de keuze bewust gemaakt hebt kun je dat toch ook onderbouwen.
Je hoeft het voor mij niet te doen, maar ik ben er enkel nieuwsgierig naar. Ik las alleen dat je het waakse, pittige karakter aantrok, maar er zijn zoveel rassen die dat hebben, dusja.

urosa schreef
Voordat er speculaties over een crimineel verleden of rijkdom rond gaan, dit is niet het geval. Ik vind een waakhond wel een veilig gevoel geven, en dit schrikt naar mijn mening wel mensen af. Had namelijk al eens iemand in mijn tuin staan en die keerde wel om toen hij de BM zag.

:')
Vorig jaar zijn bij ons 2 fietsen gestolen en toen die later door de politie werden teruggebracht bleek dat er die nacht in de buurt veel zitmaaiers zijn gestolen. Waarop ik ietwat verbaasd reageerde dat ik de hond niet had gehoord, waarop agent uitlegde dat dit soort criminelen vaak vrij goed georganiseerde bende's zijn die hun maatregelen wel nemen. Ze wisten dat deze specifiek (ze waren al vaker actief geweest) gebruik maakten van apparatuur wat zeer hoge tonen uitzend waar honden helemaal naar van worden. Hij beschreef verhalen van iemand waarvan de hond jankend, kruipend en brakend door het huis ging en terwijl zij zich daar zorgen om maakten werd hun maaier gestolen. Meerdere mensen hadden hun hond ziekelijk gevonden de ochtend na de inbraken.
Gelukkig hebben wij er zelf niets van gezien of gemerkt. Maar dit geeft wel aan dat het princiepe van een waakhond tegenwoordig achterhaald is. Hoewel ik wel snap dat je een waakhond wilt en hier zal er ook altijd een (of meerdere) blijven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 16:30 



 
Profiel   

anneliesdj schreef
Als je de keuze bewust gemaakt hebt kun je dat toch ook onderbouwen.
Je hoeft het voor mij niet te doen, maar ik ben er enkel nieuwsgierig naar. Ik las alleen dat je het waakse, pittige karakter aantrok, maar er zijn zoveel rassen die dat hebben, dusja.


Ik vind je er banketstaaf op reageren. Ze heeft al paar keer gezegd waarom zij voor dit ras gegaan Is.
Daarnaast zeg je dat ze er niet op hoeft te antwoorden(wat ze al wel gedaan heeft), maar je blijf er wel iedere post op terug komen. Waarom open je geen discussie topic over hondenrassen. Dan kan je daar erover gaan discuseren.
Veel die hier zitten vinden het leuk om de vooruitgangen te zien van ts en de pup. Zou het jammer vinden als ze dalijk het topic afsluit vanwege een paar die bezig blijven en geen genoegen nemen met antwoorden van de ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 20:14 



 
Profiel   

muzzy17 schreef
anneliesdj schreef
Als je de keuze bewust gemaakt hebt kun je dat toch ook onderbouwen.
Je hoeft het voor mij niet te doen, maar ik ben er enkel nieuwsgierig naar. Ik las alleen dat je het waakse, pittige karakter aantrok, maar er zijn zoveel rassen die dat hebben, dusja.


Ik vind je er banketstaaf op reageren. Ze heeft al paar keer gezegd waarom zij voor dit ras gegaan Is.
Daarnaast zeg je dat ze er niet op hoeft te antwoorden(wat ze al wel gedaan heeft), maar je blijf er wel iedere post op terug komen. Waarom open je geen discussie topic over hondenrassen. Dan kan je daar erover gaan discuseren.
Veel die hier zitten vinden het leuk om de vooruitgangen te zien van ts en de pup. Zou het jammer vinden als ze dalijk het topic afsluit vanwege een paar die bezig blijven en geen genoegen nemen met antwoorden van de ts
Hier haak ik graag op, Annelies je bent de sfeer al geruime tijd flink aan het omlaag halen. Niet alleen met je vragen an sich, nog veel meer met de vaak dubbele boodschap en je vraagstelling, die behoorlijk suggestief en soms zelfs sarcastisch is. Heb bij deze ook een melding gemaakt bij een mod :n

On-topic, wat een geweldig stoere pup heb jij TS! Uit al je berichten blijkt dat jullie heel goed weten waar jullie aan zijn begonnen, met daarnaast de juiste voorbereidingen voor een goed en stabiel thuis. Ik hoop oprecht dat een aantal mensen hier ongelijk krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 21:23 



 
Profiel   

Ik heb nog eens even terug gelezen, maar nee, ik kom niet meer tegen dan dat ze graag een pittig waakse hond wil, een 'oerhond'. Als dat alles is wat ze erover wil zeggen dan is dat prima, dat zei ik ook al, maar ik vraag ernaar omdat ik dus benieuwd ben naar de gedachte erachter.

Aillil dat jij het allemaal een dubbele boodschap vind, sarcastisch, verkeerde vraagstelling, suggestief en algeheel de sfeer omlaag halend vind, dat is jouw mening. Dat mijn manier van schrijven jou niet aanstaat is jouw probleem, niet mijn probleem. Dat je er een mod opaf stuurt is prima, ik zie het nut niet om dat te melden.
Ik heb in het begin mijn 'wantrouwen' tov deze honden in nederland al uitgelegd en dat komt omdat ik er meerdere heb gekend en in huis heb gehad. Ik gaf ook al aan dat ik denk dat het best kan in nl, dat ik vind dat ts zich er goed in verdiept heeft enz. Ik vind het vervelend dat jij/jullie er nu over door blijven gaan terwijl ik gewoon oprecht geintresseerd ben.

Edit; als ik het er niet mee eens zou zijn zou ik dat wel gewoon zeggen, of gewoon niet meer reageren. (dat laatste wss)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 21:59 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 22:07 



 
Profiel   

anneliesdj schreef
Ik heb nog eens even terug gelezen, maar nee, ik kom niet meer tegen dan dat ze graag een pittig waakse hond wil, een 'oerhond'. Als dat alles is wat ze erover wil zeggen dan is dat prima, dat zei ik ook al, maar ik vraag ernaar omdat ik dus benieuwd ben naar de gedachte erachter.

Aillil dat jij het allemaal een dubbele boodschap vind, sarcastisch, verkeerde vraagstelling, suggestief en algeheel de sfeer omlaag halend vind, dat is jouw mening. Dat mijn manier van schrijven jou niet aanstaat is jouw probleem, niet mijn probleem. Dat je er een mod opaf stuurt is prima, ik zie het nut niet om dat te melden.
Ik heb in het begin mijn 'wantrouwen' tov deze honden in nederland al uitgelegd en dat komt omdat ik er meerdere heb gekend en in huis heb gehad. Ik gaf ook al aan dat ik denk dat het best kan in nl, dat ik vind dat ts zich er goed in verdiept heeft enz. Ik vind het vervelend dat jij/jullie er nu over door blijven gaan terwijl ik gewoon oprecht geintresseerd ben.

Edit; als ik het er niet mee eens zou zijn zou ik dat wel gewoon zeggen, of gewoon niet meer reageren. (dat laatste wss)
Niet dat dit van belang is, maar meerdere mensen merken dit op. Volgens mij is de boodschap duidelijk, jammer dat er niets mee doet. Heb nog even je berichten terug gelezen, niet een keer staat er iets van ; leuke foto's, schattige pup of iets vriendelijks. Enkel flauwe, of in ieder geval suggestieve opmerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 22:41 



 
Profiel   

Haha dacht hem al te herkennen afgelopen dinsdag op het veld.. Ik was daar met mijn puntoor (Podenco) in de groep aan de linkerkant van het veld aan het trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-15 06:33 



 
Profiel   

Ik vind het reuze meevallen hoe Annalies reageert, je ze is vrij kritisch, maar ze benadrukt ook wat ze goed vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-15 06:47 



 
Profiel   

Citaat
Uiteindelijk zullen we pas echt haar ervaring kunnen horen als de hond 3 is geweest, dat is bij dit ras wel echt een omslagpunt.

Dat omslagpunt is er al veel eerder , bij sommige al met 9 maanden tot ongeveer anderhalf jaar.
Met 3 jaar zijn ze pas echt helemaal volwassen.

Het maar doorgaande geneuzel van Annelies vind ik topicvervuiling.

Citaat
Ik hoop echt dat jullie wolbolletje gaat bewijzen dat dit met specifiek gerichte opvoeding en training super honden (hetzij met beperkingen/handleidingen) kunnen zijn!

Ik heb al meer dan 10 jaar kaukazen en er is nog nooit iemand gebeten of andere honden aangevallen.
Het zijn idd geweldige honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-15 12:27 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-15 12:46 



 
Profiel   

Ailill schreef
Niet dat dit van belang is, maar meerdere mensen merken dit op. Volgens mij is de boodschap duidelijk, jammer dat er niets mee doet. Heb nog even je berichten terug gelezen, niet een keer staat er iets van ; leuke foto's, schattige pup of iets vriendelijks. Enkel flauwe, of in ieder geval suggestieve opmerkingen.

Wat irritant dat je erop door blijft gaan, voor mij was het wel duidelijk, maar voor jou schijnbaar niet. Nogmaals, het is je eigen interpretatie.
En hou er gewoon over op nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-15 22:17 



 
Profiel   

anneliesdj schreef
Ailill schreef
Niet dat dit van belang is, maar meerdere mensen merken dit op. Volgens mij is de boodschap duidelijk, jammer dat er niets mee doet. Heb nog even je berichten terug gelezen, niet een keer staat er iets van ; leuke foto's, schattige pup of iets vriendelijks. Enkel flauwe, of in ieder geval suggestieve opmerkingen.

Wat irritant dat je erop door blijft gaan, voor mij was het wel duidelijk, maar voor jou schijnbaar niet. Nogmaals, het is je eigen interpretatie.
En hou er gewoon over op nu.
Weet je, andere bokkers hebben gelijk; het nutteloze gekakel van jou is geen enkele toevoeging. Vanaf nu negeer ik het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-15 11:04 



 
Profiel   

Zeg dames, kunnen jullie lekkers ergens anders de kleine kindjes gaan uithangen en persoonlijke aanvallen doen? Dit is een volgtopic, en er is niks mis met kritische vragen, TS kan prima voor zichzelf denken en dingen uitspreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-15 11:09 



 
Profiel   

Wat een leuk topic :D
Ik volg je ook in het kaukaastopic (net zoals andere bokkers die daar ook al ruimschoots antwoord op alle vragen hebben gehad en anders wil ik het best wel even quoten. ;) )
Ik ben heel benieuwd hoe deze haai gaat uitgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-15 11:15 



 
Profiel   

Dames? Dank u _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-15 11:19 



 
Profiel   

Zie boktnamen maar als een ei, je kan niet zomaar zien of het een hij of een zij is :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-15 11:20 



 
Profiel   

Een keer extra klikken met de muis en je weet het wel :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-15 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 30 [ 735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen