Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:45

idefix4 schreef:
Mij werd verteld dat dat hardere training is dan verdediging. En tja ze is voor de waak.

Deze blijft wel hoor. We hebben al meer herders gehad. Consequent opvoeden.


Tsja wat is harder? Je kunt op veel verschillende manieren een hond trainen voor de KNPV maar inderdaad af en toe zul je wel sterk in je schoenen moeten staan. Zelf train ik met plezier KNPV en vind het geweldig om te zien wat je samen kan bereiken.
Veel plezier met jullie hond!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:08

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Berichten: 7689
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:26

Hier geen knvp oid maar canicross en canitrail.
Mijn fantastische, energieke, enthousiaste duo
Afbeelding

horsii

Berichten: 7689
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:28

Wat een knap oudje zeg.

En een schattige pup. Leuke naam kensi.

Emptywords, was een prachtige trail hé.
Ik blijf je tuig leuk vinden.

Christaerik, aan het speuren, leuk.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:35

xXLiekeXx schreef:
Leuk Idefix!
Sinds februari heb ik een teefje waar ook de lijnen van Robbie inzitten. De vader van Robbie is haar opa. Als we in ieder geval dezelfde Robbie bedoelen :+

Dit is het nest waar Mini uit komt: http://www.bloedlijnen.nl/pdfneststamboom.php?ID=5019
Ze laat tot nu toe heel erg leuk werk zien, maar is ook gewoon bedoeld als 'huishond'.
Ik heb een tijdje bij de KNPV getraind met een andere Mechel, maar vond dat dit vrij belastend was qua tijd. Momenteel train ik met Mini 1x in de week, gewoon basis gehoorzaamheid.

Bij welke KNPV club zit jij Amies? Ik heb laatst even staan gluren bij de club langs de A67.


Ik train bij een club langs de A67 :D . In welke plaats ben je geweest? Zitten er meerdere langs de A67.
Ik train in Asten

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:59

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:20

met mijn igen herder doe ik aan canitrail en behendigheid.
heb nu wel een date die een (mechelse)diensthond heeft, KNPV opgeleid dus, en hij werkt in de beveiliging (station/evenementen etc). I kan op dit moment weinig zeggen over hoe zo'n opleiding gaat, ben wel onwijs nieuwsgierig om eens zon training bij te wonen. 1 ding.... date vind dat ik dat ook wel in zo'n pak kan

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:57

@Horsii, is dat in Zonhoven? :p

Ik kwam hier eigenlijk met een vraagje voor jullie, binnen een halfjaartje zal ik waarschijnlijk een mechelaar aanschaffen en ik was aan het rondkijken naar de juiste voeding. Heb er ook al een topic over geopend op een hondenforum maar ik kom er niet uit. Sommigen zeggen dat puppyvoer goed is (met de juiste samenstelling van calcium natuurlijk), anderen zeggen dat ze gewoon vrij direct volwassen hondenvoer hebben gegeven (dan wel meestal vrij natuurlijk voer).
Van sommige hoor ik dat te lang doorgaan met puppybrokken slecht is voor de groei omdat het te snel gaat, dat sommige honden er zelfs blessures van krijgen. Anderen zeggen dan weer dat te vroeg stoppen schadelijk is.. :')

Mijn vraag dus; wat hebben jullie gedaan?

Libra76
Berichten: 526
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:09

Ik had mijn hond op puppyvoer. Ben over gestapt op versvlees. Ze kreeg groeipijn en had regelmatig dunne ontlasting. Ik gaf Royal canin. Bij de fokker kreeg ze Champ.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:16

Die van mij zijn na een maandje al op volwassen voer gegaan.

Krijgen cavom

horsii

Berichten: 7689
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:56

Hier staan ze op kvv.
Nooit geen groeipijn oid gehad en altijd geleidelijk aan gegroeid.
Ze doen het super op kvv. Naast de kvv krijgen ze hazen koppen, zalmkoppen, pens, long kippennekken en karkassen..
En snacks droog ik zelf.
Hoofdzakelijk kippenpootjes, konijnen oren en geiten en lams long


De trail was op de veluwezoom bij de steeg

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:51

Die trail was weer mooi uitgezet :)
En thnx van je compliment over t tuig. Vind m zelf ook erg gaaf.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:28

xXLiekeXx schreef:
Ik ben inderdaad in Asten aan 't kijken geweest, hele chique accommodatie hebben jullie! Was 3 zondagen terug, even om 't hoekje staan gluren voor een paar minuutjes. Wist niet dat er meer langs de A67 zaten!


Oja dat is bij ons :) O dan heb ik jou denk ik wel zien staan. Als je een grote zwarte mechelaar hebt gezien dan was ik het, lopen ook nog een paar kleintjes rond.
In Eindhoven zit ook een club langs de A67 :o
Kom jij zelf dan uit de buurt van Asten-Liessel? Toevallig zeg :D

Wat betreft het puppyvoer.. Ik zou zeker de eerste tijd puppybrok geven (bijv Cavom) en de hond in de gaten blijven houden. Mocht hij te snel groeien dan zou ik inderdaad de volwassen brok gaan voeren.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:32

DezeNaam schreef:
Ik kwam hier eigenlijk met een vraagje voor jullie, binnen een halfjaartje zal ik waarschijnlijk een mechelaar aanschaffen en ik was aan het rondkijken naar de juiste voeding. Heb er ook al een topic over geopend op een hondenforum maar ik kom er niet uit. Sommigen zeggen dat puppyvoer goed is (met de juiste samenstelling van calcium natuurlijk), anderen zeggen dat ze gewoon vrij direct volwassen hondenvoer hebben gegeven (dan wel meestal vrij natuurlijk voer).
Van sommige hoor ik dat te lang doorgaan met puppybrokken slecht is voor de groei omdat het te snel gaat, dat sommige honden er zelfs blessures van krijgen. Anderen zeggen dan weer dat te vroeg stoppen schadelijk is.. :')

Mijn vraag dus; wat hebben jullie gedaan?


Wij hebben op aanraden van de dierenarts puppybrok gegeven (in combinatie met 2x per week KVV). Eerst een persbrok voor pups tot 6 maanden, en dan een persbrok specifiek voor de jonge hond vanaf 6 maanden en voor de volwassen hond met hoge activiteit. Hij is nu 9,5 maanden, en doet het daar voorlopig nog erg goed op. Hij is netjes in proportie blijven groeien, nooit te zwaar of te licht geweest, mooie bespiering, mooi in vacht, geen groeipijnen. Maar dat is dus altijd in combinatie geweest met 1/2 keer per week KVV. 'snoepjes' tussendoor of voor training zijn over het algemeen iets van worsten van bv Rodis of Naturis, gekookte kippenhartjes,..

Met 9,5 maanden is hij nu 62cm en 29kg, dus perfect volgens het boekje.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:54

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:25

xXLiekeXx schreef:
Mijn pupje staat op persbrok met af en toe een Kivo worst erdoorheen gemengd. Ze is nu vier maanden.
Tot nu toe doet ze het hier super op. Vlees bijvoeren helpt erg goed om d'r netjes op gewicht te houden, op alleen persbrok vind ik d'r wat te dun.
Overigens vind ik wel dat de meeste Mechels vrij slechte eters zijn. Van thuis uit altijd labradors gewend, die eten de bak wel in één keer leeg. De Mechels die ik ken zijn daar allemaal wat minder enthousiast in.


Dan ben je die van ons nog niet tegengekomen . Geldt ook voor de ganse nest. Vreetzakken. Ik denk dat hij zelfs een hele zak zou opeten, mocht hij ooit de kans krijgen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:58

Die van mij begint al te kwijlen als ik de lege voerbak pak.... die heeft een anti schrok bak omdat t anders met 3 happen op is

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:32

Die van mij hebben hele dag door een bak met voer staan. Eten wanneer het hun zelf uitkomt.

En zijn prima op gewicht.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:17

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:25

in het begin was chels ook een miep... we lieten het max tien minuten staan en dan haalden we het weg. die avond weer aanbieden. scheelt ook dat we nog meer honden hebben, dan word t eten afgepakt

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:12

Gelukkig eten al onze honden wel goed (6 stuks). Bakken voer zijn binnen no time leeg elke keer terwijl ze ook gewoon allemaal in hun eigen kennels gevoerd worden.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:09

Ik ben er zelf geen fan van om een bak voer na 10 minuten weer weg te halen.

Zou het zelf ook niet tof vinden, als mijn bord eten na 10 minuten weer weg zou worden gehaald.

En zolang ze zichzelf goed op gewicht houden, bevalt mij dit prima.

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:17

tja.. als je meerdere honden hebt, apart voert omdat er anders ruzie is en er niet gegeten word moet je wat. een jack russel die ontbijt en avond eten van een mechelse herder opeet.... dan worden ze moddervet. helaas heb ik niet van die honden die stoppen met eten

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:19

Nee dat begrijp ik!

Die van mij doen er gelukkig niet moeilijk over. Hebben theoretisch gezien allemaal een eigen voerbak. Maar eten ook uit die van elkaar.

horsii

Berichten: 7689
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:32

Hier ook een moeilijke eter. Sommige dier soorten eet ze niet dus geef ik niet haha.
De andere eet alles behalve wild en kabeljauw.
Zijn wel moeilijk oo gewicht te houden.
Vanmorgen weer 12,5 km genoten met de hondjes
Afbeelding
Afbeelding
Nu liggen ze lekker lui oo de bank