Bokkers met een Akita?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:25

StonedRomy schreef:
Nee dat schreef je inderdaad! Een zachte borstel met daarop wat olie wel haalbaar? Dat wilt nog wel eens iets uithalen zonder teveel stress.

Verder clicker training starten om toch het behandelen toe te laten. Zal waarschijnlijk nog heel wat jaren nodig zijn en dan is het wel handig als je het op den duur makkelijker kunt behandelen.


Hij laat het wel toe hoor, maar hij wordt er erg gestresst en "ongemakkelijk" van.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:35

yumi01 schreef:
Hoi hoi, mijn Akita heeft ook SA . Nou lees ik veel over oliebaden maar kan iemand mij vertellen wat dat precies inhoud en welke olie je moet gebruiken? Ik heb trouwens ook immunovet besteld ik hoor daar ook goede verhalen over dus ik ben benieuwd!


Ik ben nog zoekende omdat wij de diagnose pas 1,5 maand hebben.
Nu gebruik ik jojoba olie, maar ik olie hem niet helemaal om het er vervolgens uren in te laten trekken. Reiichi wordt helemaal gek als zijn hele lijf in de olie zit. Ik olie wel elke dag de ergste plekken. Ik heb voor geinfecteerde plekken nu antibiotica zalf. Wassen doe ik met honingshampoo van maxani. Verder heb ik gekozen voor MoK ipv immunovet omdat ik daar iets van tarwe bij zag staan en ik niet weet hoe hij daar op reageerd. Maar ik hoor daar ook goede verhalen over.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:07

MOK werkt over het algemeen beter.

Verder geef ik een oliebad met een combinatie van Amandel olie en kokos vet. Amandel olie lijkt heel erg veel op talg wat normaal wordt aangemaakt.

Ik laat het 1 dag intrekken, was haar goed met betadine en washbar benelux, vervolgens borstel ik met een zachte borstel dagelijks olie in haar vacht.

Naast mok geef ik nog yuderm van lintbells.

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:23

Dank jullie wel.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:25

En verder was er in Spanje een veelbelovende studie met cbd druppels. 2 keer per dag druppelen op een nuchtere maag en je zag duidelijk vooruitgang.