Bokkers met een Akita?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:09

Mjetterd schreef:
Hé wat leuk zeg, een langharige toch :D?



Klopt. :)

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:49

Mjetterd schreef:
@Kentaro, wat is Kazuo een mooie hond zeg! Je ziet bij shiba's toch niet vaak aparte kleuren (ik niet in ieder geval).

Bedankt, ik mis haar nog steeds heel erg. Voornamelijk als ik s'ochtends beneden kom verwacht ik haar elke keer nog ofzo. Best apart, maar hopelijk binnenkort een lieve andere hond in huis. Thesserd is een vriendin van mij en ik krijg misschien een van hun honden als logé in huis. Eigenlijk dezelfde constructie als ik met Mirash had, die kwam namelijk ook bij Thesserd vandaan.
<3
[ Afbeelding ]


Lily <3

Kentaro, een bonte shiba? Whaha kan er me er weinig bij voorstellen! :P
Heb wel een aantal keren een witte (nouja, creme eigenlijk) shiba gezien. Maar daar mag niet mee gefokt worden, volgens mij om de verdunning die dan weer gezondheidsproblemen kan veroorzaken (?).

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:06

Is inderdaad creme en geen wit :P Ik vraag me af of het ook met gezondheidsproblemen te maken heeft omdat het in andere landen wel is toegestaan!? Maar inderdaad, onze fokker heeft een teefje gehad en daar wordt niet mee gefokt. Maar leuk dat ze is!!! <3

Kwam deze foto tegen van een bonte shiba via google!
http://img.photobucket.com/albums/v11/C ... 00x600.jpg

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:52

Wauw wat een prachtige hond die sezam shiba.
Ik moet er niet aan denken om ooit mijn vriend te moeten missen.
En ik vrees dat dat zowieso een moeilijke periode zal worden paard en hond zullen dan beide in dezelfde periode echt oud zijn.
Maar ik begrijp heel erg goed dat je dan blij bent om je op iets nieuws te kunnen focussen . Ondanks het gemis natuurlijk.

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:01

Een vriendin van me heeft een mooie dikke blonde akita pluis, genaam.... Akita 8-)
Geweldig beestje met heel veel energie maar ook veel luiheid. Gaat er ook mee naar de hondenschool en doen het geweldig! :D
Ze verliest enkel veel haar, groot nadeel als je niet van vegen of stofzuigen houd }>

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:13

mohica schreef:
Ze verliest enkel veel haar, groot nadeel als je niet van vegen of stofzuigen houd }>



Haha heel herkenbaar :Y). Toen Mirash altijd aan het verharen was kon ik elk uur wel stofzuigen :'). Ik ga zo Lily ophalen bij haar eigenaren, dan komt ze een dagje bij mij om te kijken hoe dat gaat :). Ze kent nog niet veel en op dit moment heb ik nog niet de tijd om haar al echt volledig thuis te hebben, dus nu laat ik haar af en toe uit en gaat ze soms een dagje bij mij komen.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:12

Mjetterd schreef:
mohica schreef:
Ze verliest enkel veel haar, groot nadeel als je niet van vegen of stofzuigen houd }>



Haha heel herkenbaar :Y). Toen Mirash altijd aan het verharen was kon ik elk uur wel stofzuigen :'). Ik ga zo Lily ophalen bij haar eigenaren, dan komt ze een dagje bij mij om te kijken hoe dat gaat :). Ze kent nog niet veel en op dit moment heb ik nog niet de tijd om haar al echt volledig thuis te hebben, dus nu laat ik haar af en toe uit en gaat ze soms een dagje bij mij komen.


Ben zo benieuwd hoe het gaat *\o/*

Er zit iig een goed hartje in die schat :Y)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:12

Ben wel een groot fan van de furminator tijdens de rui periode! :D

mjetterd, spannend! Hoop dat jullie een goede klik hebben!

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:17

Kentaro schreef:
Ben wel een groot fan van de furminator tijdens de rui periode! :D

mjetterd, spannend! Hoop dat jullie een goede klik hebben!


Ja? Daar hebben wij hele slechte ervaringen mee. Hele vacht ging er van naar de kloten en geïrriteerde huid enzo. Een kennis van ons had laatst ook een furminator gekocht op aanraden van verkoper in de winkel, en bij hem was t ook helemaal mis gegaan. Duurde zeker een half jaar voordat de vacht hersteld was :')

Wij gebruiken gewoon zo'n harkje met losse ronddraaiende pennetjes. Iets minder heftig dan de furminator maar werkt goed bij ons :P

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:28

Dat harkje werkt ook perfect voor de pony's :+ :D

Wij gebruiken de furminator al jaren en moet zeggen dat ik niets aan de vacht merk?! Zelf vind ik hem 'heel gemeen' aanvoelen maar bij de honden merk ik er niets van dat ze hem vervelend vinden. Wij kochten hem na een filmpje op het shiba forum waar ik toendertijd op zat. Iemand met een oude shiba, die werkelijk geen enkele borstel verdroeg, had gefilmd dat hij haar borstelde en ze stond er echt van te genieten. Las inderdaad toen ik erop ging googlen zowel voor- als tegenstanders :P

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:56

furminator is hier ook echt helemaal niks bij de reu, die beschadigd er echt van. Teef gaat het wel, maar op lange termijn ook kapotte vacht.
Bedoelen jullie met een harkje de slicker? Die gebruik ik iig, werkt bij de teef goed, bij de reu is ook dat niet ideaal.... Moeilijke vacht, doordat de bovenvacht redelijk lang is.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:21

@ mjetterd, lily de zus van lois? Wat verdrietig dat je je maatje hebt moeten laten gaan. Maar nu een nieuwe vriendschap opbouwen!

Ik vind de furminator ook niks. Het leek wel of heel de vacht afgesneden werd. Ik gebruik gewoon een simpel harkje, werkt bij ons prima.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:24

@Akishino, ja die Lily inderdaad *D Waar Thessa een tijd geleden een volg topic van had toen ze geboren werden.
Ze heeft tot nu toe vooral veel oog voor de buurman :)), verder gedraagt ze zich goed, er is nog niets kapot :Y).
Afbeelding

Voor het kammen van de vacht gebruik ik deze kam:
Afbeelding
Heb ook nog nooit een andere gehad, dus kan het niet vergelijken met anderen. Maar deze bevalt mij wel :D.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:33

Haha wat een snoepert die Lily, beetje naar de buurman kijken :Y)

Secricible, zo'n slicker vind ik ook niet fijn haha, zitten zo snel vol en dan komt die vacht zo moeilijk uit dat kammetje met die nare scherpe pennetjes haha.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 19-08-15 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:33

Dat harkje heb ik inderdaad ook, voor de pony's dan :+ (heb hem ook met een dubbele rij 'tandjes' maar die werkt een stuk minder prettig)
Misschien toch ook maar eens bij de hondjes proberen.....

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:36

Wij hebben ook de furminator en dat ding werkt als een tierelier. Krijg mooi al het onderhaar eruit. Heb wel de grotere versie.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:38

Haha geweldig, ook echt bij een ruitersportwinkel gekocht? Gebruik je dat dan om de wintervacht er uit te halen? Lijkt mij niet dat het bijvoorbeeld werkt om gewoon je paard te borstelen in de zomer.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:40

Wij hebben shets en het werkt ídeaal om inderdaad de wintervacht eruit te halen! Was eens in de aanbieding bij een dierenwinkel en wat baal ik dat ik er toen niet meer meegenomen had :+ Bij een zomervacht doet het niets :P

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:44

mjetterd, hoe noemt dat kammetje? Die ziet er idd handig uit om te proberen!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:50

secricible schreef:
mjetterd, hoe noemt dat kammetje? Die ziet er idd handig uit om te proberen!



Ik weet niet of er echt een naam voor is, heb gewoon even gegoogled op 'kam hond' voor een foto. Ik heb deze volgens mij:
http://www.avonturiashop.nl/profur-rosk ... l/qd49127/
Maar er zijn heel veel verschillende merken :)

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:50

Jimbo schreef:
StonedRomy. De fokker fokte zelf met herders. Zijn zoon had een akita teef met stamboom (de reu had dh stamboom) en t leek hun een mooie kruising. Hij is ook heel mooi geworden hoor. Het lieve maar ook het pittige heeft hij echt van de akita geerft volgens mij. Zijn broertjes waren wel iets feller, daar hebben we bewust niet voor gekozen. Hij is gewoon een blije huis en waakhond geworden.


Heb je een foto van je hond?
Ik heb samen met mijn ex een hond die wij ervan verdenken dat het (hij) een kruizing Akita x Herder is.
Voor mijn ex een makkelijke hond, voor mij een uitdaging. Heb meerdere littekens op mijn armen staan van hem.
Ook voor vreemde geen vriendelijke hond, maar hij accepteerd wel dat je binnenkomt maar dat houd het dan ook mee op.

Ik probeer een foto toe te voegen maar het lukt niet :roll:

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:59

Je kan ook zoeken op hark hond :D

Wij hebben deze:

Afbeelding

Deze vind ik geen aanrader i.v.m. handvat laat snel los

Afbeelding

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:11

Ohja Kentaro? Volgens mij hebben wij zoiets als die onderste.
Deze denk ik:
Afbeelding

En die tandjes draaien dan mee.

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 12:18

Jeetje wat gaan jullie snel!

Wij hebben voor het borstelen een soort hark, werkt ideaal! Zodra de rui begint doe ik eerst zelf borstelen, als het dan erg heftig wordt gaat ze 1 keer naar de trimster, die haalt dan een dot haar eraf waar je niet goed van wordt en daarna doe ik het zelf weer bijhouden :j

Valine, littekens klinkt niet erg fijn! hoe is dat gekomen dan!?

Mjetterd, nieuwsgierig aagje haha.

Leuk om al die foto's ook te zien zeg, stuk voor stuk prachtige honden :j

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:28

Nog even de beloofde foto's van mijn krulstaarten.
Sommige hier hebben ze al eens gezien op bokt.

Met Akishino "Aki" begon de liefde voor akita's. Een eerlijke, pittige akitadame als herplaatser van de fokker bij ons gekomen toen ze bijna 2 jaar was. Helaas kreeg ze lymfeklierkanker en is ze maar 5 jaar geworden.
Afbeelding



Ondertussen kwam Daikon bij ons al pup. Aki heeft hem, samen met ons opgevoed tot een super eerlijke, betrouwbare, lieve akitaheer.
In zijn jonge jaren:
Afbeelding

En nu inmiddels 11 jaar:
Afbeelding


Gyoko is bij ons gekomen toen Aki stierf. We wilde graag een vriendinnetje voor Daikon en dat is ze ook geworden. Ze kan een echt trutje zijn, veel pittiger dan Daikon. Maar een echte knuffelkont.
Gyoko als jong bloempje:
Afbeelding

En nu 8 jaar:
Afbeelding


Onze twee schatten samen:
Afbeelding