Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 128 van de 140 [ 3493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 140  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Border collie topic!

 
Profiel   

Pff, even van me afschrijven hoor.
Vandaag ben ik met Djoeke bij de orthopeed geweest. Ze blijkt lage rugklachten te hebben. De arts vermoedt degeneratie van een tussenwervelschijf. Maar de enige manier om dat vast te stellen is een MRI :$
Nou heb ik eigenlijk twee opties:
Optie 1: de MRI laten maken, afhankelijk van de uitslag kan ze misschien meedoen aan een onderzoek. Daarbij wordt de tussenwervelschijf ingespoten en zien ze hele mooie resultaten. Maar er is ook kans dat ze het placebo krijgt. Daarnaast werkt het middel 3-6 maanden, daarna moet het herhaald worden. Maar het is nog niet op de markt, waardoor we het nog niet kunnen herhalen dan. Dus ze kan misschien meedoen aan een onderzoek waarbij ze misschien de behandeling krijgt waarmee ze hopelijk 6 maanden geholpen is.
Optie 2: de MRI niet laten maken. Extra medicatie en 6 weken lijn rust in de hoop dat ze daar voldoende van opknapt om weer los te kunnen lopen. Als uit de MRI zou blijken dat ze niet mee kan doen aan het onderzoek zou dat ook de volgende stap zijn.

Ik moet zeggen dat ik naar optie 2 neig. MRI is hartstikke duur, en of we er echt iets mee opschieten weten we dus niet van te voren. Maar ik vind het zo lastig :\
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 19:16 



 
Profiel   

Lastig Sanned, heel moeilijk inderdaad....

Ik zou ook erg twijfelen, er zijn zoveel dingen die je moet meenemen in je besluit, kun je er met je eigen DA over praten, wat is zijn advies?.

Wel sneu want ze is toch niet zo oud?
En had ze veel last?

Wel onzeker dat onderzoek, zeker omdat ze misschien een placebo krijgt.
Alleen weet je wel wat er aan de hand is door de MRI.
En krijg je geen korting op de MRI, omdat ze toch ook proefhonden moeten hebben voor dat nieuwe middel?
Ben je in Utrecht geweest?
Anders daar misschien eens informeren?

Ik denk dat ik ook eerst voor optie 2 zou gaan, te onzeker dat onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:13 



 
Profiel   

Ze is 8, nog niet heel oud dus. Ze is ook niet stokkreupel, ik denk dat een leek het niet eens ziet. Maar ik merk gewoon aan kleine dingen en aan haar gedrag dat ze pijn heeft. Ze was ook wel goed pijnlijk met het onderzoek.
Als ze gelukkig zou zijn met 4x per dag een blokje om aan de riem dan was er ook geen probleem geweest. Maar ze moet gewoon kunnen rennen en spelen en lange wandelingen kunnen maken.

lk was inderdaad in Utrecht. Je krijgt een deel van de kosten van de MRI terug als ze een geschikte kandidaat voor het onderzoek blijkt te zijn. Maar als ze niet mee mag doen met het onderzoek moet je hem wel geheel zelf betalen. En de dierenarts gaf ook wel aan dat er een kans is dat ze niks gaan vinden op de MRI, of dat ze wel iets vinden maar dat het niet bij het onderzoek past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:32 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk voor de MRI gaan.
Je weet niet wat eruit komt. Bij mijn overleden hondje zijn we dik een half jaar aan het dokteren geweest voordat ze vonden wat ze mankeerde (hele andere onderzoeken hoor). Maar toen ze eindelijk vondenden wat er scheelde was ze te ver om de medicatie aan te slaan.
Ik doe nu liever vroeger een onderzoek te veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:45 



 
Profiel   

lastig hoor, moeilijke keuze.
Mijn 1e gedachte zou optie 2 zijn, maar die keuze kun jij als eigenaar en maatje alleen maken.
Heel veel sterkte ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 08:01 



 
Profiel   

Ik heb voor nu besloten om geen MRI te laten maken. We gaan het eerst met rust en medicatie proberen. De MRI loopt niet weg, dus als ze hier niet mee verbetert kan ik er altijd nog voor kiezen om alsnog een MRI te doen.
Nu maar een hoop puzzels en bezigheden voor haar verzinnen om haar een beetje happy te houden. Aan de lange lijn is ze gelukkig heel rustig, dus dat mag wel. Dan heeft ze iets meer bewegingsruimte dan aan een korte riem. We beginnen nu eerst met 4x per dag 10 minuten wandelen en gaan dat elke week een klein beetje uitbreiden. De orthopeed vond haar nog niet zo slecht (paardenmensen zijn altijd heel kritisch op beweging zei hij :P) dus zolang ze gewoon rustig aan doet zou ze in elk geval niet te veel last moeten hebben.
Alleen een beetje jammer dat ze gisteren bestormd werd door een jonge herder die zo op haar rug sprong ^) Vond ze niet zo grappig :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:01 



 
Profiel   

Succes Sanned, hopelijk verergert het niet, mijn oude geadopteerde border loopt soms ook onregelmatig, maar dat zien anderen niet, wij kijken inderdaad heel kritisch.

Die van mij is erg gek met een knuffel, daar gooit en schudt ze mee, en takken sjouwt ze mee, ik moet wel altijd tegen iedereen zeggen dat ze niet mogen gooien want dat maakt ze van die rare schuivers en dat is nou juist zo slecht voor die pootjes.
Niet makkelijk om haar enigszins rustig te houden, terwijl ze al bijna 11 is :+ .
Verder gaat het goed, ze zier er prima uit en lijkt heel happy.
Ze krijgt wel speciaal voer voor spieren en gewrichten, maar jij gaf ook al zoiets toch?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 20:03 



 
Profiel   

Wat een schatje <3
Haha die van mij is ook gek op knuffels, zeult ze door het hele huis en ligt er regelmatig op te sabbelen :') Ze kent de meeste ook bij naam, kan op commando de juiste knuffel pakken :) Rustig houden is met die van mij ook wel een uitdaging. Ze krijgt ook speciaal voer en supplementen inderdaad :j

Fijn dat dat die van jou nog zo fit is met haar 11 jaar! Hopelijk blijft ze het nog een hele tijd goed doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 22:52 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies willen over mijn border collie. Hij is een leuke, lieve gezelschapshond aangezien hij artrose heeft en dus niet meer voor het werk geschikt was. Hij loopt, springt, rent overal mee naar toe, alleen beginnen we nu toch wel te merken dat hij rechtsachter na het opstaan wat mank/stijf loopt. Na aantal passen trekt dit wel bij. Verder merk je geen pijnklachten aan hem. Piept niet en wil altijd graag mee.

Ik zat te denken aan speciaal voer, maar hier is zoveel keuze in. Hebben jullie ervaringen met bepaalde merken?

Zou op pijnstilling zetten een betere optie zijn?

Een foto laten maken is ook nog de revue gepasseerd. Maar vraag me af of ik daar iets aan heb. Het is bekend dat hij artrose heeft.

Niet meer spelen vind ik geen optie, we doen dit met mate maar dat is echt zijn ding.

Ik wil in ieder geval gewoon een happy hond, en naar mijn idee is ie dat ook. Graag wil ik dat ook zo houden. Maar misschien hebben jullie nog meer ideeën of tips over welk voer?

Hij wordt in september 10 jaar.

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 17:52 



 
Profiel   

Mijn ervaring met flexadin advanced is erg goed! Het is een supplement in de vorm van een koekje, ze moeten er één per dag. Mijn hond deed het hier voorheen altijd heel goed op, en ik heb van anderen ook goede verhalen gehoord. Daarnaast krijgt mijn hond ook hills j/d, dat is voer speciaal voor de gewrichten.
Synopet schijnt ook goed te werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Op pijnstilling zetten zou ik als ik het zo lees nog even mee wachten. Je zou wel bij de dierenarts pijnstilling kunnen halen voor de slechte dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 18:03 



 
Profiel   

Een van mijn reuen heeft vandaag een date gehad met een knappe dame uit Friesland :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 20:28 



 
Profiel   

Wat een knap stel Zoe, daar komen vast knappe puppy's van <3 .

Erpel, mijn vorige border kreeg de laatste 4 jaar van haar leven Royal Canin Mobility, ze is 15,5 geworden.
Toen ik ermee begon had ze dezelfde klachten als die van jou, dus erg moeilijk kunnen opstaan,dit is bijna helemaal verdwenen nadat ze dit voer een paar maanden kreeg, dus ik denk dat dit voer voor haar wel heel goed was, wel duur |( , advies DA en ook daar te koop.
Omdat ze de laatste maande zo slecht at ben ik haar, op advies dierenwinkel, Ecostyle gaan voeren, dit at ze goed, vond ze zelfs lekker.
Als t nodig was kreeg ze soms een weekje pijnstillers, zo weinig mogelijk, is meestal ook niet goed voor de eetlust.

Onze huidige oude border liep een beetje mank toen we haar 3 maanden geleden adopteerden, artrose in haar voorpootjes, ze stond op de pijnstillers en at heel slecht.
Dus toen ook Ecostyle gaan voeren, de variant voor spieren en gewrichten, met natuurlijke ingrediënten, na een paar weken niet meer kreupel, geen pijnstillers meer, dus ik blijf dat voeren.

Beperken in beweging is ook heel moeilijk, bijna niet te doen voor een border.
En volgens mij zijn t ook bikkels, je hoort ze nooit piepen of janken, ja als ze blij zijn maar niet van pijn.

ik zou het geven van pijnstillers zolang mogelijk uitstellen dan heb je altijd nog wat achter de hand, succes met het vinden van het goede voer *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 21:12 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Een van mijn reuen heeft vandaag een date gehad met een knappe dame uit Friesland :D
[ [url=m/Msfa7U.jpg]Afbeelding[/url] ]



prachtig zo'n lichte kleur!
Welke kleur zouden de puppies krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 13:04 



 
Profiel   

Knakker schreef
Zoe_97 schreef
Een van mijn reuen heeft vandaag een date gehad met een knappe dame uit Friesland :D
[ [url=m/Msfa7U.jpg]Afbeelding[/url] ]



prachtig zo'n lichte kleur!
Welke kleur zouden de puppies krijgen?

van deze combinatie kunnen de puppy's zwart wit zijn sowieso. als cooper eered draagt kunnen de pups ook eered zijn (maar dat weten we dus niet zeker, wel grote kans), ook is er ene kleine kans op blauw en tricolour.

En net vandaag mag ik nog ander leuk nieuws delen, mijn andere reu Kenai staat in het najaar ook een nestje van op de planning, deze in belgië. Pupjes kunnen lilac of chocolade worden (dit met zekerheid gezien de honden getest zijn op kleur).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 13:53 



 
Profiel   

prachtig, echt mooi!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:03 



 
Profiel   

Zoe : gefeliciteerd met de aankomende nestjes!

Mijn border nog maar keertje showen hier :)

[ img ]
[ img ]

Hij groeit als kool, is de 14 kilo alweer voorbij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 17:49 



 
Profiel   

[ img ]
Een jaar of 2-3


[ img ]
Vandaag, op 29 mei wordt hij 6 jaar

Kijk hoe grijs hij is geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 14:38 



 
Profiel   

wat een verschil zeg, maar nog wel steeds zo'n lekker lief koppie :9 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 19:18 



 
Profiel   

Inderdaad groot verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 21:56 



 
Profiel   

Nynkster wat een schatje <3
Wow JesdaJinn die is flink verkleurd! Is dat een bepaald kleurtype/-gen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 06:40 



 
Profiel   

Ah Nynkster, wat een schat! Hoe oud is hij nu?

Die is inderdaad heel erg verkleurd!

Ik ben donderdag begonnen met wat te hardlopen (wat meer conditie krijgen en er mag ook wel ietsje af haha). Dus Fly ook maar mee genomen. Mevrouw is altijd super zenuwachtig over alles.
Eerst aan de riem mee was dus ook wel wat trekken en piepen. Later los ging het veel beter (alleen durf ik dat niet overal ivm katten enzo).
Gister nog even een rondje gedaan :)
Vanavond weer tijd voor behendigheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 09:01 



 
Profiel   

Sanned schreef
Nynkster wat een schatje <3
Wow JesdaJinn die is flink verkleurd! Is dat een bepaald kleurtype/-gen?


Ik heb geen idee hoe dat genetisch zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 11:38 



 
Profiel   

De recentste aanwint aan mijn team heb ik hier nog niet geshowd denk ik.
Meet Rocky :D (hij woont nu nog bij andere mensen, maar op termijn gaat hij volledig bij mij komen wonen).
Hij is een reu van 13 maanden oud.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 12:20 



 
Profiel   

prachtige hond, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 13:05 



 
Profiel   

Hij is prachtig, veel plezier ermee *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 128 van de 140 [ 3493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 140  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen