Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 129 van de 140 [ 3493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 140  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Border collie topic!

 
Profiel   

Aelynn bijna 6 maanden oud :D
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 22:14 



 
Profiel   

prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 12:59 



 
Profiel   

Vanmiddag lekker met Jinn getraind.


Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 18:28 



 
Profiel   

wat een leuke training! je ziet hem echt genieten!!

ik heb eindelijk de foto' besteld die afgelopen maanden op show gemaakt zijn.
Eerst cooper van afgelopen winter
[ img ]
[ img ]

Dan Aelynn van half April (ze lijkt nu zo volwassen tegenover toen)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

En als laatste Rocky begin mei
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 12:55 



 
Profiel   

Zo! die Jin is snel, gaaf hoor.

Prachtige honden heb je Zoe, prijs gewonnen zag ik?

Geen idee hoe het gaat op zo'n show en wat de plaatsing ofzo inhoud, maar ik vind ze alledrie prachtig <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 18:54 



 
Profiel   

Ja heb ik jou op Facebook dat je dat gezien hebt? :p
Aelynn heeft al meerdere keren beste minor puppy van het ras gewonnen. Rocky is 2 weken geleden beste junior hond van het ras geworden. Cooper is in Luxemburg vorige week en in Wieze afgelopen weekend beste veteraan van het ras geworden. En hij deed er in Wieze nog een schepje bovenop en werd beste veteraan in show 3!!!


Dankjewel voor het compliment!
Met hun 3 ga ik verder in mijn fokprogramma. Ik wil een gezonde border fokken met brains en beauty. Met aelynn doe ik ook gehoorzaamheid. Ze is vandaag 6 maanden en zit al in de B klas. (Meeste hondjes zitten op deze leeftijd nog in de prepuppy of puppy klas, uitzonderlijk in de a). Maar ze is voor alle examens in 1 keer geslaagd :D
Ik ga in de toekomst ook shapendrijven met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 21:08 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Ik ga in de toekomst ook shapendrijven met haar.

Waarom denk je dat ze daar geschikt voor is?
Voor alle duidelijkheid, je kiest een hond met bepaalde ambities in gedachte.
Als je schapendrijven van plan bent kies je een hond die daarvoor gefokt is, en dus ouders heeft die getraint zijn voor én uitmunten in schapendrijven.
Dit te gaan doen met een willekeurige bordercollie (" want alle bordercollies zijn drijfhonden, toch?") maakt de kans dat je daar niet ver mee komt vrij groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 13:29 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Zoe_97 schreef
Ik ga in de toekomst ook shapendrijven met haar.

Waarom denk je dat ze daar geschikt voor is?
Voor alle duidelijkheid, je kiest een hond met bepaalde ambities in gedachte.
Als je schapendrijven van plan bent kies je een hond die daarvoor gefokt is, en dus ouders heeft die getraint zijn voor én uitmunten in schapendrijven.
Dit te gaan doen met een willekeurige bordercollie (" want alle bordercollies zijn drijfhonden, toch?") maakt de kans dat je daar niet ver mee komt vrij groot.

Omdat naast haar ouders showhonden zijn. De fokker hen ook gebruikt bij hun eigen schapen. En haar halfbroer bijvoorbeeld naast shows ook zijn fci werkproeven heeft behaald en wedstrijden schapendrijven doet. Ik zou graag met haar de fci werkproeven bereiken en eventueel dan rectreatief verder doen. Het doel waarmee ik haar gekocht heb is nog altijd showen, met op de 2e plaats sport (gehoorzaamheid nu al en hopelijk in de toekomst drijven).

Ik weet dat jij heel anders naar drijven kijkt dan ik. Maar drijven zit dus zeker wel in haar bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 14:02 



 
Profiel   

Gaan we weer. Lekker boeiend. Als de honden maar toch iets doen.

In jou ogen ben ik dus geen geschikte eigenaar want ik drijf niet met mijn Collie.
Jezus.. Lekker boeiend. Ik durf te wedden dat mijn Collie gelukkig is en ik drijf niet. Hou daar nou eens over op.
Je bent heus niet beter of wat dan ook omdat jij wel drijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 14:15 



 
Profiel   

Mwah. De showborder lijkt echt in niks op de werkende border. Het zijn mi 2 totaal verschillende rassen. En als je de sport borders pakt heb je ras 3. Alle 3 totaal verschillend qua bouw en type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 14:21 



 
Profiel   

Maar dat betekend toch niet dat een show border totaal niet kan drijven zoals kuggur wel impliceerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 14:22 



 
Profiel   

Volgens mij is het wel duidelijk dat alleen kuggur “echte” BC heeft, die van ons zijn allemaal namaak en hebben totaal geen aanleg voor schapendrijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 15:20 



 
Profiel   

Interessant wat ik allemaal bedoel en niet schrijf.

Ik zit er niet mee wat mensen met hun bordercollies willen doen.Ik zit er nog minder mee wat mensen bij elkaar fantaseren over wat ik zou denken ( Merkbaar dat er op een gevoelige snaar is getokkeld)

Zoals ik schreef het hangt van je ambities af. Als je een fci proefje wil halen zodat dat leuk op je reclame website staat, geen probleem, dat gaat je met wat voor hond die een béétje gehoorzaam is wel lukken. Daar hoef je als handler óók niet veel voor te kunnen.

Als je dit serieus wil gaan beoefenen is er meer nodig, maar een paar uitzonderingen daargelaten, daar is hier blijkbaar geen begripskader voor. Dat is jammer, want het is imo erg interessant. Er zijn in Nederland handlers van wereldformaat.

Ik ben geen hoogvlieger op dat gebied, maar in het land der blinden is eenoog koning. Verschil met de meeste roeptoeters hier is dat ik jarenlange ervaring heb met zowel schapen houden als het trainen van meerdere werkhonden daarvoor.

Het is grappig te ervaren hoe je weggejoeld kan worden door een groep mensen dje het beter menen te weten hoewel ze gelijktijdig toegeven geen fluit verstand van - en geen greintje ervaring met de materie te hebben.
Alsof ik in het western topic mensen mijn mening ga geven omdat ik eens een cowboy film heb gezien... _O-

Enfin, ik ga volgende maand een clinic volgen met Derek Scrimgeour, maar ik neem aan dat jullie niet van de beste man hebben gehoord, en nog minder interesse in wat we daar gaan doen, dus zal jullie er niet mee vermoeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 16:43 



 
Profiel   

ik denk dat de toon een beetje de muziekmaakt kuggur.
Ik heb zelf showlijnen en fok hier ook mee. Wel actieve showlijnen, leuke allrounders.
Ik ben ook weldegelijk geïntereseerd in werkhonden en hoor graag daarover van jou met veel ervaring hierin. De gevolige snaar ligt meer aan de toon die je in het verleden al hebt aangehaald. Ik meer dat ik een hele tijd terug wel al uitspraken van jouw heb gelezen in de richting van dat enkel de werklijnen die op schapen drijven de echte border collies zijn en showlijnen gene border collies zijn.
Die uitspraken maken dat mensne ook niet zo vrolijk reageren.

Ik hoor heel graag meer over het actieve drijfwerk dat je met je hond doet en zie graag foto's van werkende honden. Dus voel je vooral zeer welkom om info daarover te delen. Ik vind dat zeker ook interessant!

c'est le ton qui fait la musique

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 16:51 



 
Profiel   

De reactie van Kugger wordt geheel verkeerd gelezen en ineens duikt iedereen er boven op :') Gezellig.

Een Quarter stopt ook veel beter dan een trekpaard. Logisch toch? Ze kunnen het allebei wel als je goed traint maar als je op wedstrijd niveau aan de gang wilt kom je met dat trekpaard veel minder verder dan met die Quarter.

Doe lekker je ding en kijk naar wat je hond fijn vind, dat lijkt me nog het aller belangrijkste ;)
Bodhi vond schapen drijven niet leuk, zijn broer is er groot fan van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 18:21 



 
Profiel   

xDenies schreef
De reactie van Kugger wordt geheel verkeerd gelezen en ineens duikt iedereen er boven op :') Gezellig.

Een Quarter stopt ook veel beter dan een trekpaard. Logisch toch? Ze kunnen het allebei wel als je goed traint maar als je op wedstrijd niveau aan de gang wilt kom je met dat trekpaard veel minder verder dan met die Quarter.

Doe lekker je ding en kijk naar wat je hond fijn vind, dat lijkt me nog het aller belangrijkste ;)
Bodhi vond schapen drijven niet leuk, zijn broer is er groot fan van.


Ja maar kuggur laat het lijken alsof daarom alleen Quarters mogen stoppen en dus alleen borders die de beste ouders hebben die uitmuntend zijn in schapendrijven mogen schapendrijven. Dat is natuurlijk onzin. Niet iedereen drijft om er kampioen in te verwachten of willen te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 18:35 



 
Profiel   

Nou ik lees dat toch een stuk minder op die manier hoor:
Dit te gaan doen met een willekeurige bordercollie (" want alle bordercollies zijn drijfhonden, toch?") maakt de kans dat je daar niet ver mee komt vrij groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 18:43 



 
Profiel   

Altijd deze discussie.
Wordt er beetje moe van.

Laat gewoon leuke dingen zien die jij doet met je hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 18:47 



 
Profiel   

Zo actief is dit topic nooit :) Ik bedoel het helemaal niet verkeerd maar ik zie het 'gemene' in het bericht zelf niet zo.

[ img ]

Ik zit momenteel vol (on)geduld te wachten tot ik één van de pups mag verwelkomen. Ze zijn op 13 mei geboren, een hele bijzondere dag voor mij. Het zijn volle broertjes en zusjes van Bodhi.

Ik heb daar ook een volg topic van, jullie zijn van harte welkom. Gister (toen de foto is gemaakt) waren ze 10 dagen houd.
[BB-HK] [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 18:52 



 
Profiel   

Denise. Maar volg jij al langer? Denk dat de mensen die zo fel terug reageren. (Ik denk niet dat ik dit deed of wel?) dit komt uit opgebouwde frustratie van langere tijd.

Zou leuker zijn als iedereen gewoon leuk kon reageren op de hobby’s van anderen.
Ik heb ook niets met bijvoorbeeld hooperen. Maar dan kan ik toch nog leuk reageren op een filmpje daarover?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:02 



 
Profiel   

Al sinds 2015 ;) Ik probeer de sfeer al met mijn post te veranderen maar daar wordt nu ook (nog) niet op gereageerd :P *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:04 



 
Profiel   

Hihi ik had in het puppy topic al op de pups gereageerd :p
Spannendst afwachten!!
Op welke leeftijd wordt er gekozen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:12 



 
Profiel   

noox schreef
Ja maar kuggur laat het lijken alsof daarom alleen Quarters mogen stoppen en dus alleen borders die de beste ouders hebben die uitmuntend zijn in schapendrijven mogen schapendrijven. Dat is natuurlijk onzin. Niet iedereen drijft om er kampioen in te verwachten of willen te worden.

Met dat verschil dat je bij de sliding stops met een ander paardenras als Quarters alleen met jou en je paard van doen hebt.
Bij het schapendrijven heb je nog te doen met een derde partij...die heet schaap.

Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vindt is dat schapen meer en meer als "sport-apparaat" gezien worden, "want de hond vind het zo leuk".
Of om in een FCI werkhondenklasse show te kunnen lopen.
Om gemakkelijker pups te kunnen verkopen, want moeder van de pups loopt IHT1, 2 of 3.

Daar word ik nu nogal moe van....

Dan gaat het soms niet eens meer om het fijn met je hond samenwerken, ook niet eens om de ambitie om goed met je hond te kunnen werken.
Eerder om een goed verdien-model, en dat vind ik een trieste ontwikkeling :')

Voor de mensen die het leuk vinden, ja ik werk ook met mijn border collies, foto's daarvan staan in het sporthonden topic :)

Denies: toeval bestaat niet, heel veel plezier met je toekomstige puppy, wachten duurt dan nog zo lang :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:15 



 
Profiel   

Ik kom ook maar weer eens binnenvallen, maar leuk Denies! Veel plezier alvast met je nieuwe pup erbij :) Ook wel heel leuk dat het familie is van Bodhi. Wij zien de (half)broers en zussen van Swirl nog heel regelmatig, grappig om te zien dat ze toch echt wel dezelfde trekjes hebben.

Zoe je pup wordt al groot! Je bent wel druk met het showen of niet?

Ik heb weinig verstand van hooperen maar volgens mij doet Jinn het super :) Grappig ook hoe hij zo voorbij Jesda loopt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me net zoals Denies niet zo stoor aan Kuggurs post. Volgens mij is de enige vraag die hij stelt wat je wil bereiken, omdat als je hoog niveau wil halen je normaal gesproken het nest erop uit kiest dat in ieder geval de ouders die kwaliteiten ook hebben. Ik vind dat geen gekke opmerking, ongeacht over welke tak van sport we het hebben. Ik denk bijv niet dat je Kuggur op een show zal zien met zijn werkhond omdat de kans dat hij daar, in zijn eigen woorden, niet ver mee komt vrij groot is.

Anyway, hier vooral druk met frisbee. Vorig jaar met Gizmo op 0.2 punt de kwalificatie voor het WK hier in nederland niet gehaald (en ja dat voelde best zuur :P) dus hopelijk dit jaar meer geluk met het EK. WK wordt m sowieso niet want dat is dit jaar weer in Amerika.

Foto's van afgelopen zondag, ze mochten even model spelen voor een groep fotografen :)

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:19 



 
Profiel   

Ieder zn ding toch, ik ken ook genoeg BC uit veelbelovende lijnen waarbij het drijven er gewoon niet in zit. Iedereen doet het voor zn lol denk ik, tenzij je je hond ''nodig'' hebt voor op de boerderij, maar dan lijkt het me ook waarschijnlijker dat je een werklijn zoekt. Genoeg erover, show borders kunnen ook andere dingen dan showen en iedereen zn pleziertje.

Denies mooie pups <3
Ik vind de (lilac?) merle het mooiste zo vanaf de fotos :D De meest lichte in ieder geval.

Super toffe foto's tess! Ze lijken lekker gemotiveerd!

Hier is de ''pup'' alweer 5 maanden, tijd gaat zo snel! Puppycursus met 2 poten in de neus afgerond en gaat nu eigenlijk overal mee naar toe waar mogelijk.


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 129 van de 140 [ 3493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 140  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen