Border collie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:24

Afbeelding
Lekkere ronde lopen savonds!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:53

Afbeelding

Vanmorgen een ontzettend fijne training gehad. Hij was zo super braaf en hij luisterde echt super goed!

Spoiler:
Foto is al ietsie ouder

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:03

Jullie zijn kenners, heb een vraagje voor jullie.

Ik heb 2 jack russels/ boerenfox. 1 lijkt op een jack russel, maar die andere?
Als de DA hier komt zegt ze altijd: wat heb jij een mooie border collie.
Dan zeg ik: is een jack russel/ boerenfox. ik heb de moeder en vader gezien.
Wat zeggen jullie?

Afbeelding

Afbeelding


Ze is bijna 4 jaar.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:18

Ik zou denken dat er idd BC inzit. Weet je zeker dat je de echte ouders hebt gezien?

tiwi1969

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:02

Dat vraag ik mij ook af, heb je echt de ouders gezien of hebben ze je zomaar een reu laten zien?

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 06:23

Nee echt de ouders gezien. Moeder was Jack russel en de vader( was van de buren) Boerenfox.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:37

Boerenfox wordt ook nog wel eens gekruisd met BC.
Was de vader niet gewoon zelf al een kruizing?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 09:44

Tendance schreef:
Boerenfox wordt ook nog wel eens gekruisd met BC.
Was de vader niet gewoon zelf al een kruizing?



Dat zou ook goed kunnen

Ik heb zelf ook een boerenfox en zie daar echt geen bc is, al helemaal niet zoveel als bovenstaande kruising

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:46

Daarom twijfel ik inderdaad aan de volle boerenfox als vader.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:39

Hoe zijn die van jullie met vreemde honden en mensen? Die van mij is 3,5 maand maar best terughoudend naar andere honden en vreemde mensen. Met onze eigen Jack Russel samen gaat het prima maar andere honden vindt ie heel erg spannend.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:53

Die van mij ook terughoudend..die wordt nu bijna 6 maanden

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:00

Mijn vriend en ik hebben ook 3 honden waaronder 1 border collie.

Een zwart witte teef van 2 jaar oud. Super lief, lekker rustig in huis, hoeft niet mega veel te wandelen etc (het is ook maar net wat je ze aan leert), is wel vaak de hele dag buiten met de andere honden.
Kon eerst met alle honden maar nu staat ze wel eens flink te blaffen tegen andere honden en wil ze er boven staan, maar als ik haar los heb en een keer corrigeer, dan is er weer niks aan de hand.
Heel lief met kinderen etc.

Ben met haar op cursus, beginnerscursus dik gehaald, nu gevorderd (vooruit sturen, overal ligt worst waar ze niet aan mag komen, al stukjes los naast aan de voet, apporteren, staan blijven, af op grote afstand etc).

Afbeelding

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:10

Mooie border ook!!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:10

Ook een gave hond!

Blij te lezen dat mijne niet de enige terughoudende hond is..

Ik hoop dat het bij die van mij een fase is. Hij is hartstikke sociaal grootgebracht bij de fokker. Liepen veel mensen rond en ook honden, katten en paarden.

Als mensen hier komen en hij heeft ze een paar keer gezien dan vindt ie dat prima. Maar als op straat mensen vragen of ze 'm mogen aaien dan kruipt ie achter me. :')
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 13-09-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:20

Dank :)

tiwi1969

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:02

Isis heeft het ook niet zo op vreemde mensen, ze mogen er zijn, maar aan haar komen vindt ze echt niet leuk. Kijkt dan heel zielig naar mij, maar heeft nog nooit gegromd of gebeten gelukkig.

Vreemden op straat kan ze wel blaffend benaderen.
Vreemde honden is meestal geen probleem, alleen bij hele grote honden is ze wat onzeker, gaat dan down en wacht met verder lopen tot ik erbij ben. Soms leg ik haar zelf op afstand down als ik de hond niet vertrouw of niet geschikt vind om mee te spelen. (Lompe rassen als boxer, Rottweiler en Pittbul achtigen)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:16

Oh wat leuk .. mag ik mij ook melden?

Zo ongeveer +/- tien jaar geleden kwam mijn grote liefde voor honden samen met mijn stiefvader die alles wel best vind... ALS het een Border Collie werd. Zo gezegd ... zo gedaan. Twee jaar later kwam de tweede Border bij ons wonen. Allemaal helemaal om van het ras en het zijn heerlijke honden..

Helaas hebben wij anderhalve maand geleden onze 'oudste' hond Luna moeten laten inslapen. Dat ging op een zaterdagnacht ineens ontzettend achteruit, hele zondag getobd en maandag avond besloten dat het echt genoeg voor haar was. Het was een dier (niets met het ras te maken) met een boekwerk aan handleiding, maar ook met een gouden hart. Het viel mij toch behoorlijk zwaar. . maar wetend hoe snel zij weg was weet ik dat we de beste keus hebben gemaakt.

Nu hebben we onze Lupa nog rondlopen. Zij verandert op het moment heel erg in haar doen en laten. Ik heb niet het idee dat zij haar mist. Lupa is een teef van nu acht jaar. Ze is geboren op een boerderij, een eenmalig nestje. Maar het ontbreekt niet aan het ontzettend goed luisteren.

Afbeelding
Lekker een oude foto .... ^^'

Ze is wel ontzettend waaks na het overlijden van mijn vader. Sinds dien moet er geen vreemde in de buurt komen als ze word uitgelaten.
Ik ben voorzichtig met andere honden aangezien zij zelf twee keer gepakt is. Ze lag rustig in de achtertuin toen er een stefferd dwars door het hek heen is gevlogen, het konijnenhok in en daarna Lupa .... brrrrr.


Nou, hele introductie. Hooi :)

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:04

Wat een leuke borders allemaal!

Gizmo is absoluut niet terughoudend. Naar mensen is ie wild enthousiast en naar andere honden is ie verder ook prima sociaal. Voor we Swirl hadden wilde hij ook graag spelen met andere honden maar nu is het vaak alleen even snuffelen en dan verder met zijn eigen ding doen of met Swirl spelen.
Swirl is binnen enthousiast naar mensen, buiten is ze vaak te druk met andere dingen bezig. Naar andere honden is ze wel wat terughoudender dan Gizmo, ze zal er niet op af vliegen maar als ze naar haar komen reageert ze wel netjes. Alleen als ze opdringerig worden kan ze best fel zijn.

Ik mag van de week puppyknuffelen bij een nest borders van iemand die ik ken <3

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 11:36

denies sterkte nog

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:37

Leuk een topic over borders!, en wat een mooie honden allemaal!

Wij hebben een zwart/witte border van 12 jaar, een echte 'workaholic' haha, ze bewaakt de hele dag ons erf en de paarden, is ontzettend lief, trouw en nog erg fit.
We wandelen elke dag een uur en ze gaat heel soms nog mee met de fiets of met het paard, maar dit moet dan wel een heel rustig ritje zijn, want ze blijft gewoon lopen en dan kan ze de nadere dag bijna niet meer overeind komen, dus we moeten er echt rekening mee houden dat ze al ouder wordt, ook al is haar gedrag nog 'jong'. Ze krijgt ook een grijze snuit en slaapt meer dan vroeger.
Naar andere honden is ze erg dominant en als die anderen dit dan accepteren dan is ze gewoon heel sociaal, maar eerst moeten ze als het ware op hun rug en dan is het goed, het gekke is dat de meeste honden dit nog voor haar doen ook, ze deinst nergens voor terug, soms wel een beetje moeilijk hoor.
Naar mensen toe en vooral naar kinderen, is ze erg lief, ze vindt eigenlijk elk mens lief, maar ze moeten niet aan het vrouwtje komen want dan is het een furie, ook de paarden moeten zich 'gedragen', anders heeft ze de neiging om in te grijpen, dit mag ze natuurlijk niet, het voordeel is dat ze absoluut niet bang zijn van andere honden.
Ik zie trouwens dat de meeste borders hier gewoon langharig zijn, die van ons heeft echt krullen, kennen jullie dat?, ze verhaart ook 2x per jaar, dit duurt dan zo'n 2 maanden, wordt dan bijna kaal, en tussendoor vind ik nooit haren, best wel apart geloof ik.
Ik hoop dat we nog een paar jaar van haar mogen genieten, vind haar een geweldige hond _/-\o_

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:11

Mijn Border is ook iets terughoudend maar wanneer die je kent is het prima. Wel super sociaal naar andere honden

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:39

Mijn border is alleen terughoudend als ik zelf ook terughoudend ben, wat ons dan weer nekt tijdens de agility. :Y) Guinness is overigens echt super sociaal, krijgen er vaak complimenten over, alleen als een reu of teef meteen begint te katten is hij er snel klaar mee.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:59

Maar waren die van jullie dan al van pup af aan zo sociaal? Want juist omdat die van mij wat terughoudend en soms bangig is voor vreemde honden, neem ik hem juist mee naar plekken waar hij vreemde honden onder ogen moet komen. Hij is nu op een punt dat hij het accepteert dat andere honden hem besnuffelen, eerst rende ie weg maar nu blijft ie mooi bij me. Spelen met vreemde honden gaat nog een brug te ver maar ik hoop zo dat ie in de toekomst in ieder geval ook sociaal naar andere honden gaat reageren. Hij hoeft er van mij niet op af te stuiven maar nu loopt meestal los mee dus dan is het wel fijn dat hij andere honden wel accepteert.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Xdenies sterkte, wel een mooie leeftijd gelukkig

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 19:17

Honden bij mijn dame is niet echt een probleem, mensen net zoals jij. Van pup af aan al mee bezig geweest hoor, maar ze vind vreemde gewoon niet leuk denk ik. Overigens had haar moeder dit ook, dus kan copie gedrag zijn.

LSnuitje

Berichten: 501
Geregistreerd: 04-01-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:21

Hoi, mag ik me ook hier melden? ik heb een border-kruising :D
Zijn naam is Quiro en het is een grote schat, met absoluut het karakter van een border collie. Hij is ontzettend slim, heel actief en leert heel snel. Hij wil altijd werken maar is ook een grote knuffelkont.Afbeelding