Border collie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:41

Handig zo’n badjas! Ik ga ook even op zoek!

Heerlijke pup!

En wat geweldig Assebassie dat ze een fijn thuis bij jullie heeft gevonden.

Lizzy is morgen al weer een half jaar, tijd vliegt!

Afbeelding


Afbeelding

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:55

prachtige hond!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:50

Echt wel!

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:58

Leuk beestje

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:33

Prachtige hond, die Lizzy <3 .

Shyla is een ontzettend lieve hond, we moeten haar alleen nog omvormen tot boerderijhond :+ ,ze vind veel dingen hier nog heel eng, als er een paard proest schrikt ze zich een ongeluk, de grote garagedeur vind ze doodeng en ze houdt ook niet van regen, echt een flapdrolletje, haha.

Maar komt van de zomer wel goed denk ik, heeft even tijd nodig, 3 weken is ook nog kort om alles al te kennen.

Ik heb ook pijnstillers liggen voor als het nodig mocht zijn, achterhand is gelukkig wel goed denk ik, succes wythlove, hopelijk helpt de medicatie!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:33

Ik heb de indruk dat Djoeke misschien toch meer last heeft van haar heupen dan ze laat merken. Met pijnstillers loopt ze niet kreupel, maar in galop zwaait ze wel typisch met haar achterhand. De pijnstillers afbouwen lukt ook echt niet meer, dan heeft ze echt duidelijk pijn.
Nou was ze net heel enthousiast met twee honden aan het spelen en ineens vliegt ze er eentje aan :\ Hij kwam een beetje lomp tegen haar aan en ze viel echt flink naar hem uit. Niet gewoon een correctie zeg maar. Andere hondje had gelukkig niets, maar leuk is anders natuurlijk... Nu thuis beweegt ze toch wel stijf. Verder was er ook echt geen aanleiding voor dit gedrag, dus ik denk dat het uit pijn voort komt.
Sowieso is ze de laatste tijd minder tolerant naar andere honden.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet... Hogere dosering pijnstillers kan niet, of het gaat echt naar de tramadol maar dat vind ik wel heel heftig. Als ze los loopt doet ze altijd heel blij en druk, veel rennen vliegen springen. Het is niet dat ze een hoopje ellende is. Maar als ze zo druk doet heeft ze daarna dus wel echt pijn. Moet ik haar dan alleen nog maar aan de riem uitlaten? Ik vraag me af of ze daar gelukkig van wordt...

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:55

Ik ken je keuze helaas. Je moet je afvragen of je wilt dat ze langer leeft en daarmee dus restricties krijgt met welke bewegingen ze mag uitvoeren. Of korter leeft omdat ze hard achteruit gaat en steeds zwaardere pijnstillers nodig heeft.

Lukt het eventueel om haar nog een commando aan te leren van draf? Die van mij mag voorlopig even niet galloperen, dus die train ik nu met het commando draf zodat als ze wel gallopeert ik haar op afstand terug naar draf kan krijgen. Echter begint ze nu de rust wat onprettig te vinden en houd ik der aan de lijn omdat ze anders bijna niet te stoppen is :p

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 01:12

Ja precies, die afweging is het inderdaad. Nou zei ik altijd dat ik liever heb dat ze gewoon hond kan zijn en wat minder oud wordt, dan de rest van haar leven aan de riem. Maar ze was tot voorkort (weliswaar met pijnstillers) gewoon pijnvrij. Nu lijkt het meer de keus te worden tussen loslopen en pijn of pijnloos aan de riem. Ik weet niet of ik dat wel voor haar wil.
Maar ze heeft al eens eerder een slechte periode gehad waarin ik me hetzelfde afvroeg. Toen ging het uiteindelijk weer beter. Dus ik kijk nog even aan hoe het zich ontwikkelt. Dan voorlopig maar even aan de riem als ze te gek gaat doen. Ik ga in elk geval een lange lijn bestellen, dan heeft ze wat meer vrijheid aan de riem.

Het commando draf aanleren klinkt goed. Maar ze is behoorlijk eigenwijs en nogal een stuiterbal, vraag me af of dat zou lukken :')
Wat heeft jouw hond?

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:22

Ooh wat jammer dat ik dit topic nu pas vind. Mijn beste vriend is helaas een jaartje geleden naar de hemel gegaan |(
Afbeelding

Afbeelding
Hij was de beste hond die ik ooit gehad heb. Helaas kreeg hij op 9 jarige leeftijd kanker.

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:24

Over een paar jaartjes misschien maar weer eens een pup, ik vind het nu noch te vroeg voor een nieuwe.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:45

Wat een schat! Inderdaad te vroeg overleden helaas...

Cherubijn
Berichten: 121
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:04

Hallo, weet niet of ik het hier mag plaatsen maar mijn border collie Toby is genomineerd voor Mooiste hond van Nederland.
Wij kunnen nog zeker wat stemmen gebruiken. Voor wie het wil kan stemmen op http://www.mooistehond.nl wij zitten in de gemeente Drechterland.

Stemmen kan tot 12 maart.

Afbeelding

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:09

Wat een leuke hond salinero, jammer zo jong....

Sanned, onze border krijgt sinds ze bij ons is Ecostyle voer, versie spieren en gewrichten, doet het hier erg goed op.misschien idee voor Djoeke?
Zit Boswelia, (soort natuurlijke asperine) paardenbloem, berkensap en zalm olie in, werkt bij haar dus heel goed en ze vind het lekker want een goede eter is ze niet.

Toen ze uit het asiel kwam zat ze aan de pijnstillers voor de artrose aan haar voorpootjes, nu al 5 weken zonder, gaat prima, ze liep eerst een beetje kreupel, nu niks meer te zien, we proberen wel haar zo weinig mogelijk te laten springen enz. soms erg moeilijk want ze wordt steeds fitter.

We hebben zo'n rollijn voor als we langs een drukke weg lopen, bevalt ook prima, ze is daar ook al helemaal aan gewend, wordt ook al dapperder, alleen als de paarden geluid maken vind ze nog eng, wordt al een beetje boerderijhond <3 en gaat het erf al bewaken.
Geweldig leuk hondje 8-)

Ik heb op Toby gestemd!! succes!

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:02

Correctie, er zit geen wilgensap in dit ecostyle voer, maar berkenbast :o?

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:37

Bedankt voor de tip assebassie! Ze krijgt nu Hills JD en een supplement, daar doet ze het op zich heel goed op. Van de zomer kon ze ook zonder pijnstillers. Maar het wordt gewoon geleidelijk steeds erger, en helaas wat sneller dan ik zou willen.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:46

Als ze t goed doet zou ik niks veranderen, maar wel heel jammer dat ze steeds meer last krijgt, een border rustig houden is ook bijna niet te doen, ze lopen gewoon door de pijn heen, 't zijn eigenlijk bikkels.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onze 'boerderijhond' :+

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:18

Wat een schatje <3

Door de pijn heen lopen is het inderdaad. Als je haar laat gaan gaat ze tekeer als een jonge hond. Maar eenmaal thuis loopt ze dan op drie poten. En ze gaat dus lelijk doen naar andere honden. Je moet haar echt tegen zichzelf in bescherming nemen.
Ze heeft nu sinds een paar dagen "lijn arrest" en loopt al weer wat beter. Als ze weer goed loopt ga ik haar voorzichtig weer los laten, maar zodra ze te gek gaat doen gaat ze dan weer even vast.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:08

Ik zal onze border ook maar even voorstellen hier :)
Reutje genaamd Guinness :D

Vorige week
Afbeelding

En nog fotos van vandaag :D
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:56

Knappe Guinness <3 hij groeit als kool!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:20

Ohh my.. weer zo ontzettend schattig! Heel veel plezier!

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:14

Wat een schatje die Guinnes <3 <3 <3

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:33

Ohhh wat een schatje <3 <3 <3

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:11

Dankjulliewel!
Ben nu elke week fotos aan het maken, hopen dat het vol te houden is. Kan ik mooi fotoboek maken.

De foto van vandaag :) Afbeelding

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:09

wat een lekker koppie!!!, smelt....

Zo kijk ik ook heel vaak op marktplaats naar de foto's van de puppies/nestjes die te koop aangeboden worden, echt zo blij wordt je daarvan :D

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:19

Super leuk die foto's zeg, altijd lief die puppy's.

Vanavond ga ik voor het eerst naar Agility les met Rex! Hier zijn we nu wel aan toe! Hij is nu precies anderhalf jaar, dus we beginnen rustig aan. Ben zo benieuwd !Afbeelding