Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Brits Korthaar kittens bij Cattery Dotejo

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Eindelijk is mijn droom uitgekomen, het starten van een Cattery! Nu onze eerste dame kittens verwacht en onze tweede dame op bezoek is bij haar date (duimen jullie mee?) leek het mij een goed moment om een volgtopic te openen. De dames hebben uiteraard beide een stamboom, hun ouders zijn volledig getest en zij en hun dates ook.

Onze dame die baby's verwacht:

Teddy, een Chocolate Brits korthaar.
Teddy draagt langhaar, Cinnamon, verdunning en point.

[ img ]

Haar date:
Prince, een Crème witte Brits korthaar.
Prince draagt langhaar, Chocolate en verdunning.

[ img ]

De kittens van Teddy worden rond 17 december verwacht. (leuk feitje, mijn verjaardag! :D)
Kleurkansen zijn:

- Chocolate (met wit)
- Chocolate Schildpad (met wit)
- Lilac (met wit)
- Lilac Schildpad (met wit)
En natuurlijk langhaar.

En onze andere poes die bij haar date is:
Joy, een Cinnamon Brits Korthaar.
Joy draagt verdunning.

[ img ]

Haar date:
Boef, een Lilac witte Brits Korthaar.
Boef draagt Cinnamon en langhaar.

[ img ]

Als Joy deze ronde gedekt wordt en in verwachting blijkt te zijn worden haar kittens rond 20 januari verwacht.
Kleurkansen zijn:
- Chocolate (met wit)
- Cinnamon (met wit)
- Fawn (met wit)
- Lilac (met wit)

Ik ben nu al super benieuwd naar de kittens! <3
En vragen mogen natuurlijk altijd gesteld worden :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 20:29 



 
Profiel   

Wat een knapperds <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 20:37 



 
Profiel   

Wat een knappe poezen zo zeg, zeker die heer met crème!

Vgtopics van BeestenBoel staan op de huiskamer dus ik verplaats je topic naar BB-HK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 02:05 



 
Profiel   

Ik ga volgen! :D Gek op Britjes en op kittens dus dit moet een geweldig topic gaan worden :D
Je hebt 2 hele mooie dames, ben erg benieuwd naar de kittens en hun kleurtjes! 17 december is al best snel, zou wel erg leuk zijn als het voor jou een verjaardagsnestje wordt.

Leuk om Boef er tussen te zien staan, dat is toevallig ook de papa van mijn 2 Britse kereltjes :D ik vind het zo’n knappe kater, ben benieuwd wat er uit deze combinatie komt en ik duim dat het snel raak is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:50 



 
Profiel   

Wat een leuke combinaties. Komt het door de foto’s of zijn die katers echt zo groot? Is er kans op langhaar bij deze combinaties? Lijkt me bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:58 



 
Profiel   

Ik volg hier ook mee. Wil je langhaar fokken of is het een bijkomstigheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 11:09 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! En leuk dat jullie volgen :D

@Memories:
Boef is ook zo knap! Heb je een foto van jou katers?

@Whizz:
De katers zijn echt groot. Sowieso zijn katers vaak groter en zwaarder dan poezen. De Brits Kortharen ogen vaak nog massiever door hun dichte vacht. Bij Teddy is langhaar een kans, bij Joy kunnen de kittens eventueel langhaar dragen.

@xoranlover:
Ik ben altijd wel erg gek op langhaar. Het was niet perse de bedoeling, maar toen ik ontdekte dat Teddy langhaar draagt heb ik wel gekeken of ik een kater kon vinden die het ook draagt. Dat was wel het minst belangrijke op mijn lijstje, maar toch gelukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 13:34 



 
Profiel   

Buik update van Teddy <3

[ img ]


[ img ]


Ook Joy is terug van de kater, nu is het afwachten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:17 



 
Profiel   

Oeh ik volg! Wat een mooierds zeg <3
Spannend voor je hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:21 



 
Profiel   

Oooh ik volg ook! <3
Hier ook 2 pluis katers, een blauwe en black silver tabby.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:41 



 
Profiel   

Oh geweldig! Ik heb twee britten en ze zijn zo lief. Ik volg dit topic, super leuk dat je droom uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:47 



 
Profiel   

Leuk, weer nieuwe volgers! Welkom :D

Ik heb gisteren beweging in haar buik kunnen filmen, zo leuk <3

https://youtube.com/shorts/knJEdLsjmxw?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 14:50 



 
Profiel   

Mooie combi's! Wordt 1 van de laatste nestjes van Prince dan. Hij komt hier uit de buurt, en wordt komend zomer gecastreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 15:05 



 
Profiel   

Ja klopt! Heel jammer, maar wel begrijpelijk. Hele mooie kater is hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 16:20 



 
Profiel   

Wat een leuke katten ik vind cinnamon er gaaf uitzien. Ik ben benieuwd welke toverballetjes je krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:12 



 
Profiel   

Oeh wat leuk! Mijn schoonouders hebben een Britse korthaar dat is ook zo'n leukerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:35 



 
Profiel   

Jaa ik heb weer ontdekt hoe je ook alweer filmpjes post :') Dus bij deze nog een keer het filmpje van de baby’s van Teddy



Welkom Eliana en Sastaic, leuk dat jullie ook mee volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:23 



 
Profiel   

Geweldige foto's van mooie poezels!
Ik heb ook een Britse korthaar, Veerle Vajèn van de Brifety. Zo blij met haar. Zij is een lilac-poes van bijna 3 jaar.

Ik ga je topic zeker volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:44 



 
Profiel   

Oeh lijkt me zo spannend om af te moeten wachten wat er in zit! Helemaal als je ze ziet bewegen.
Nog een paar dagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 16:00 



 
Profiel   

Och wat een schatten. Joy en Teddy zijn plaatjes!

Ik heb een bejaarde kat die een mengelmoes is, maar in ieder geval een flinke scheut Britse Korthaar in zich heeft. Liefste kat die ik ooit heb gehad. Sindsdien een zwak voor dit ras.

Ik volg mee voor kitten updates <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 16:05 



 
Profiel   

Aaah wat leuk om al beweging te zien. Aah als ik dit zo zie <3 . Wil ik er nog 1 bij. Wij hebben nu 2 Britse kortharen van cattery enjoy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 19:34 



 
Profiel   

@chevax zo’n leuk ras is het inderdaad! Lilac is ook een kleurkans bij beide nestjes, ook een hele mooie kleur

@san4nie, Ja wij kunnen thuis echt niet wachten! Ook omdat er zoveel kleurkansen zijn en dan ook nog lang- of korthaar <3

@leeslampje, ze zijn zo leuk! Mijn liefde voor het ras is gekomen door de poes waar ik mee opgegroeid ben. Zij is nu bijna 2 jaar geleden overleden. Zij en ik waren echt elkaars schaduw, altijd samen. Was echt zo’n enorme klap toen ze ingeslapen moest worden! Heb ook een portret tatoeage van haar op mijn arm.

@Dondon, zo leuk! Brits Kortharen heb je nooit genoeg :') Welke kleuren zijn de katten die je hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 21:27 



 
Profiel   

Oh, ik volg mee! Nog een weekje ongeveer tot de eerste bevalling. Spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 21:34 



 
Profiel   

@donnar ik heb een black smoke en de kleur black (gewoon zwart) . Die lilac kleuren, bruin of gemixt vind ik ook zo mooi. En ze zijn zo lief! Het zijn broer en zus. Ik ben wel erg bang dat als er ooit 1 overlijd dat de andere echt heel erg eenzaam wordt. Ze zijn nooit zonder elkaar geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 22:55 



 
Profiel   

Nou, een update.

De kittens zijn 14 december geboren, uiteindelijk waren het 9(!) kittens. 5 doodgeboren waarvan 1 foetus en 4 levende kittens. De bevalling zelf verliep erg goed. Teddy heeft op mij gewacht, ik mocht tijdens het bevallen ook NIET weg. Moest mijn hand bij haar in de doos hebben, die pakte ze steeds, dan ging ze weer likken etc.

Geboortegewichten:
- Choco 1, 52g (kater)
- Choco 2, 55g (kater)
- 3-kleur, 58g (poes)
- Lilac-Wit, 66g (kater)

Van de 4 levende kittens waren er 2 die het een stuk lastiger hadden in het begin. De eerste choco en de driekleur. Zuigreflex was goed, ze bleven alleen niet hangen aan de tepel. Iedere keer aanleggen, na 24 uur toch bij gaan voeren. Dit hebben we 36 uur gedaan en toen hadden ze zelf genoeg kracht. Wel nog steeds aanleggen, maar als ze eenmaal beet hadden bleven ze hangen. Pff dat was echt een pak van ons hart, jeetje wat kan een mens stress hebben!

Ze zijn nu 20 dagen oud. De gewichten van nu zijn:
Choco 1, 182g
Choco 2, 172g
3-kleur, 188g
Lilac-wit, 299g

Met dag 10 gingen de oogjes van Choco 1 en van de Lilac- witte open. Met dag 12 die van Choco 2 en met dag 16 de oogjes van de 3-kleur.

Ze komen nu gestaag aan, de Lilac witte loopt enorm voor op de rest. De rest doet het ook goed gelukkig. Ze zijn er nog niet, maar we durven langzaam adem te halen.

Ze zijn wel ontzettend schattig, Teddy is ook een geweldige mama dus daarin hebben we niks te klagen. <3


[ img ]

De volgende foto’s zijn van 28-12. Echt nog kleine ratjes :') Ze beginnen nu wat meer in model te komen hihi

Choco 1:

[ img ]

Kneep tegen het licht
[ img ]

Choco 2:

[ img ]

[ img ]

3-kleur:

[ img ]

[ img ]

Lilac-wit:

[ img ]

[ img ]

En Joy begint dikker te worden, hoogstwaarschijnlijk dus rond 20 januari weer kittens! Hopelijk mag dat wat soepeler verlopen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen