SeaWorld...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:54

>> Te kleine bassins voor te grote dieren

>> Dieren die zich verwonden en zich vervelen de hele dag

>> Overpriced park en erg overblown (opgeblazen)

>> Te grote orka in een té klein bassin (Tilikum), en MOET worden vrijgelaten voordat uit zijn kuipje barst

>> $eaworld moet gewoon sluiten. Dit dierencircus is niet meer van deze tijd!

>> Eens of oneens over BlackFish (heb de film pas gezien en ze hebben een sterk punt!)

>> Alle dieren inpassen in een soort van rehabilitatieprogramma net zoals Keiko vroeger
Zoiets:

Afbeelding

Dus wat is jullie mening?
Laatst bijgewerkt door Jitske op 19-09-15 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Msn taal in titel aangepast

Anoniem

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:55

BB-ITP --> BB

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:56

Heb je meer achtergrond informatie? Ik ga wel eerst even googlen want ik heb letterlijk geen idee wat voor een park dit is..

Edit: ik probeer te googlen? Over welke van de seaworlds hebben we het nu :+ ?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:58

Even los van het onderwerp. Als ze de orka's los zouden laten, zouden ze dan nog wel kunnen overleven? Vooral de orka's die in gevangenschap ter wereld zijn gekomen.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:58

Celiien schreef:
Heb je meer achtergrond informatie? Ik ga wel eerst even googlen want ik heb letterlijk geen idee wat voor een park dit is..

Edit: ik probeer te googlen? Over welke van de seaworlds hebben we het nu :+ ?

ALLE SeaWorlds, maar dan in het algemeen die van Orlando (want daar zit de veel te grote Tilikum!)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:59

Eens, Orca's horen in het wild en zijn geen attractie!

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:59

Celiien schreef:
Heb je meer achtergrond informatie? Ik ga wel eerst even googlen want ik heb letterlijk geen idee wat voor een park dit is..

IIG een park die je niet wil bezoeken... :o

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:00

Maureen95 schreef:
Even los van het onderwerp. Als ze de orka's los zouden laten, zouden ze dan nog wel kunnen overleven? Vooral de orka's die in gevangenschap ter wereld zijn gekomen.


Deze kunnen nooit in het wild los gelaten worden, maar zij kunnen wel een soort van reservaat maken waar ze kunnen leven, zonder die kunstjes te hoeven doen.. Zoals ze met Keiko hebben gedaan voordat hij vrij gelaten werd..

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:01

Nicky91 schreef:
Eens, Orca's horen in het wild en zijn geen attractie!

Wilde dieren horen sowieso niet in parken thuis vind ik :\

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:01

Nicky91 schreef:
Maureen95 schreef:
Even los van het onderwerp. Als ze de orka's los zouden laten, zouden ze dan nog wel kunnen overleven? Vooral de orka's die in gevangenschap ter wereld zijn gekomen.


Deze kunnen nooit in het wild los gelaten worden, maar zij kunnen wel een soort van reservaat maken waar ze kunnen leven, zonder die kunstjes te hoeven doen.. Zoals ze met Keiko hebben gedaan voordat hij vrij gelaten werd..

Eerst in een seapen zoals in de OP en dan in een afgesloten baai.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:01

Ik ben het met je eens dat dit belachelijk is. Ik heb Blackfish met tranen gekeken en ben normaal niet zo'n emotie mens als het om dierenleed gaat. Maar wat Tilikum allemaal moet doorstaan is mishandeling.

Maar vrijlaten? Ik denk niet dat hij zichzelf kan redden, ik denk eerder dat ze een bassin in zee moeten bouwen en hem begeleiden. Want van de een op de andere dag vrijlaten gaat ook niet werken.

Hij zit daar al meer dan 25 jaar, het beest is mentaal totaal gebroken. ;(

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:02

Als je er zulke sterke gevoelens over hebt snap ik niet dat je betaalt om naar het park te gaan en het dus daarmee mede in stand houdt.. :o

Zulke parken zouden gesloten moeten worden. Heeft helemaal niets met dierenliefde of juiste voorlichting te maken (sterker nog: Vertellen dat orka's normaal gesproken maar een jaar of 30 worden terwijl dat alleen in de parken zo is :') In de natuur kunnen ze veel ouder worden)

Die dieren zijn enòrm intelligent en communiceren in verschillende talen zoals mensen, jagen samen en hebben een enorm emotineel centrum in hun hersenen.
Ik ben er dus fel tegenstander van en mij zul je dus ook nooit in zo'n park aantreffen.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 18-09-15 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:02

KimD schreef:
Ik ben het met je eens dat dit belachelijk is. Ik heb Blackfish met tranen gekeken en ben normaal niet zo'n emotie mens als het om dierenleed gaat. Maar wat Tilikum allemaal moet doorstaan is mishandeling.

Maar vrijlaten? Ik denk niet dat hij zichzelf kan redden, ik denk eerder dat ze een bassin in zee moeten bouwen en hem begeleiden. Want van de een op de andere dag vrijlaten gaat ook niet werken.

Hij zit daar al meer dan 25 jaar, het beest is mentaal totaal gebroken. ;(

Totaal knetter. In het echt gezien en dat beest is echt een BAKBEEST!

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:02

Sinds een tijdje heb ik me in dit onderwerp verdiept. Heb je al eens gelezen over Lolita? Deze dieren zouden niet gevangen mogen worden en niet meer in gevangenschap gehouden mogen worden. Voor mij ook een reden om niet meer naar het Dolfinarium te gaan. Zij hebben Morgan verkocht en die leeft nu ook in de entertainment industrie en een basin.

Keiko heeft ook geleerd om weer te jagen dat kunnen ze de dieren makkelijk leren. Orka's en dolfijnen zijn zulke intelligente dieren.

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:03

Ze moeten in elk geval stoppen met het fokken van orka's, als je het mij vraagt. Vrijlaten zal in de meeste gevallen niet meer lukken...

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:05

En dan zeggen dat orka's met uitsterven worden bedreigd:

Afbeelding

Tuurlijk. En wat is dit dan?

Flux

Berichten: 2490
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:05

Ik denk dat aan de kelderende winstmarges van SeaWorld wel af te leiden is wat men over het park denkt tegenwoordig :) Natuurlijk een dikke no-go. Mensen entertainen over de ruggen van weerloos gemaakte dieren. Bah.

Overigens - en dit is misschien wat extreem - zou ik het niet erg vinden (zelfs meer in het belang van het dier) dat wanneer het houden van grote zeezoogdieren in gevangenschap verboden wordt dat het totale dierenbestand dat minder dan 60-70% kans heeft om te rehabiliteren afgemaakt wordt. Heel grof misschien. Maar ik zie liever dat een dier dat niet gelukkig in het nu is wordt afgemaakt, dan dat er nog mee gesleept wordt en wellicht toch de rest van zijn verdere leven in een te klein bassin gehouden wordt.

Ook een reservaat vind ik maar niks. Dit zal het signaal blijven geven dat een zo een dier door de mens "gehouden" kan worden, terwijl het thuishoort in de vrije natuur. Totaal verbod op het vangen/houden/verhandelen/fokken van deze dieren dus, ook geen uitzondering voor reservaten.

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:08

HorseyDude schreef:
En dan zeggen dat orka's met uitsterven worden bedreigd:

[ Afbeelding ]

Tuurlijk. En wat is dit dan?

Ik ben het met je eens hoor, maar als ik een plaatje van google haal van een bedreigd dier en hier neerzet betekend toch ook niet dat ze ineens niet meer met uitsterven bedreigd worden? :)

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:09

En ze willen alleen maar de dikke $$$ van je zien... Als je ziet hoe duur dat park is!

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:09

Marieke1495 schreef:
HorseyDude schreef:
En dan zeggen dat orka's met uitsterven worden bedreigd:

[ Afbeelding ]

Tuurlijk. En wat is dit dan?

Ik ben het met je eens hoor, maar als ik een plaatje van google haal van een bedreigd dier en hier neerzet betekend toch ook niet dat ze ineens niet meer met uitsterven bedreigd worden? :)

Wikipedia zegt ook niet dat het met uitsterven wordt bedreigd..

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:10

Jillsil schreef:
Sinds een tijdje heb ik me in dit onderwerp verdiept. Heb je al eens gelezen over Lolita? Deze dieren zouden niet gevangen mogen worden en niet meer in gevangenschap gehouden mogen worden. Voor mij ook een reden om niet meer naar het Dolfinarium te gaan. Zij hebben Morgan verkocht en die leeft nu ook in de entertainment industrie en een basin.

Keiko heeft ook geleerd om weer te jagen dat kunnen ze de dieren makkelijk leren. Orka's en dolfijnen zijn zulke intelligente dieren.


Morgan kan toch niet meer terug de natuur in omdat ze doof is? Ze kan niet communiceren met de groep omdat ze ze niet hoort, daardoor is ze waarschijnlijk ook haar groep kwijt geraakt.

Verder helemaal mee eens, weg met die bassins. Hoewel een baai maken voor de orka's die nu nog in gevangenschap leven naar mijn inziens geen slecht idee is, helemaal niet voor de in gevangenschap geboren dieren.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:13

Dat verhaal van Morgan schijnt niet waar te zijn. Maar dan hadden ze haar ook naar (even uit mijn hoofd) ergens in Australië kunnen brengen waar ze haar in een grote baai wilde gaan houden.

Nu moet ze kunstjes doen in een klein basis :-(

Flux

Berichten: 2490
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:16

Zeeuwsemeid schreef:
Verder helemaal mee eens, weg met die bassins. Hoewel een baai maken voor de orka's die nu nog in gevangenschap leven naar mijn inziens geen slecht idee is, helemaal niet voor de in gevangenschap geboren dieren.


Niet mee eens dus. Orka's leven in familiegroepen, en stellen zelden tot nooit totaal nieuwe (met niet verwante dieren) samen. Orka's die samen in een baai gehouden zullen worden gaan dus nooit echt een familiegroep vormen. Daarnaast zal de onderlinge communicatie ook niet optimaal zijn daar families hun eigen tonen en frequenties gebruiken. Daarnaast zul je zo ook kalveren blijven krijgen (als het toch relatief goed gaat) en dus geboren in gevangenschap in stand blijven houden.

Ik vind dat gewoon geen dierenwelzijn.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:19

Jillsil schreef:
Dat verhaal van Morgan schijnt niet waar te zijn. Maar dan hadden ze haar ook naar (even uit mijn hoofd) ergens in Australië kunnen brengen waar ze haar in een grote baai wilde gaan houden.

Nu moet ze kunstjes doen in een klein basis :-(

Over Morgan, zo ziet ze er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

|( Arm ding.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:23

Flux er is door verschillende onderzoekers onderzoek gedaan naar orka's in een baai. Van Keiko is er ook een film docu van. Dit onderzoek toont aan dat families elkaar weer kunnen vinden als een orka terug gaat naar het gebied waar het gevangen is.

Arme Morgan :-( TS