Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 51 [ 1262 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 51  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog bokkers met een oudere hond?

 
Profiel   

De topictitel zegt het al :D

Het lijkt mij fijn om een apart topic te hebben voor bokkers met honden op leeftijd. Handig om eventueel tips en ervaringen uit te wisselen, of gewoon om je oudje te showen :D


Sinds vandaag ben ik zelf in het bezit van een 12-jarige kruising Keeshond.
Branneke is in het asiel terecht gekomen nadat zijn eigenaar onverwacht overleden is. Hij is mijn eerste volledig eigen hond, en eerlijk gezegd had ik mezelf eerder met een jonge, actieve puppy zien thuiskomen. Maar met Branneke was het liefde op het eerste gezicht :+: Omdat ik quasi geen ervaring heb met oudere honden lijken tips en ervaringen me wel interessant! :j

Branneke heeft trouwens artrose. In het asiel had hij hier flink last van door zijn buitenhok op beton, dus we hopen dat dit bij ons wel lichtjes zal beteren ivm het binnen leven. Hij krijgt momenteel 3x per week pijnstillers; dit hopen we dan ook af te bouwen. Daarnaast krijgt hij dagelijks ook een gelatinaat supplement voor zijn gewrichten :-)

Een fotootje van mijn nieuwe aanwinst :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 17:34 



 
Profiel   

Leuk! Welk asiel komt hij?
Ik heb heel mijn leven al keeshonden,je kan er nog veel plezier aan beleven.Ze leven hun heel eigen leven zijn vrolijk ondernemend,kortom je gaat je lol op kunnen :-).
Momenteel is mijn oudste hond zes ,maar één van mijn vorige honden is 17 geworden ,die had ook last van atrose.Regelmatig beweging zonder overdrijven is de boodschap.Welke pijnstillers krijgt hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 17:39 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie! Hij komt uit asiel het Blauwe Kruis te Wommelgem :-) Tot nu toe is hij erg knuffelig en enthousiast, al wil zijn lijf niet echt zo goed mee... Voldoende beweging gaan we sowieso proberen, al heeft hij al erg veel last na een blokje om. Maargoed, dat kan nog veranderen eens hij het leven binnen gewend is :j

Zo, 17! Dat is een mooie leeftijd! Zal erg blij zijn als de mijne dat haalt :D

Hij krijgt Carprodyl tabletten :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 17:44 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie voor hem hebben gekozen, ondanks de leeftijd en artrose +:)+ !
Hopelijk hebben jullie nog fijne jaren met hem.

Je gaat vanzelf merken wat hij nog wel en niet aan kan op zijn leeftijd. Soms moet je ze in bescherming nemen, omdat ze eenmaal buiten en vrij alles nog denken te kunnen, maar dan na een paar uur slaap bijna niet meer overeind komen door stijfheid.

Heeft hij ook al wat staar?

Ons oudje is ook 17 geworden en daar zat een kwart Keeshond in, zij liep op haar laatste dag nog zelf de trap op en af en vond alles nog leuk en gezellig. Ik vond haar iets vertederends hebben toen ze steeds ouder werd. In haar beleving nog steeds superwoman, in werkelijkheid ging het allemaal niet zo hard en vlotjes meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 17:47 



 
Profiel   

Wat een leuke hond! Stoer dat je voor hem hebt durven kiezen. :)
Hopelijk gaat zijn lijf weer wat mee werken als hij eenmaal aan het binnenleven gewend is. Dat zou fijn zijn voor jou en vooral voor de hond natuurlijk!

Mijn 'oudje' is ook 12. Tussen haakjes omdat ze zich nog niet anders gedraagt als 5 jaar geleden en we ook nog weinig zien veranderen. Ze is wel even geleden geopereerd aan melkkliertumoren, een echt ouderdomskwaaltje, maar dat is gelukkig allemaal goed gegaan en ze is eigenlijk alweer helemaal de oude.

Het hondje dat hier wel eens komt logeren is ondertussen ook 12 en bij hem begin je het wel te merken. Hij doet alles nog, vind spelen nog altijd leuk, maar we kunnen zien dat onze eigen hond wat dat betreft wel fitter is. Ook heeft hij last van zijn ruggetje eens in de zoveel tijd, dat is 3 jaar terug begonnen, maar met een massage komt hij er steeds weer bovenop. Soms zie je inderdaad zoals hier boven benoemd dat hij wel wat te enthousiast is en je hem dan wat af moet remmen, maar dat gaat wel aardig goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:01 



 
Profiel   

Ah wat leuk dat je dat ouwertje een leuk plekje hebt kunnen geven. Oudjes blijven vaak langer zitten dan de jonkies in het asiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:09 



 
Profiel   

Hier had ik tot vandaag nog een oude hond. Helaas hebben we haar vandaag moeten laten inslapen.. Ze is 13 jaar geworden. Hier de laatste foto van haar, samen met onze kersverse pup. Ik ben blij dat we toch besloten hebben om nu een pup te nemen, zo is onze andere - oudere hond, zo'n +/- 9 jaar denk ik - tenminste niet alleen. Deze foto is op 27 september gemaakt. De laatste foto van haar.. Wat is het toch raar, hoe alles toch zo plots tot een einde kan komen.
[ img ]

Ze had helaas al last van arthrose, kon geen lange wandelingen meer aan. Tien minuutjes en ze was stikkapot. Enkele dagen geleden stopte ze met eten en drinken en liep ze erg wankel. Zo erg, dat ze zich liet vallen. Gisteren, toen ze écht weigerde te eten, naar de DA gegaan. Bloedwaarden waren goed, tanden ook, maar leverwaarden lagen hoger. DA dacht aan evt. beginnende tumor op de lever. Ze was erg misselijk en dat is de reden waarom ze eten weigerde. Ze bleek helaas al wat uitgedroogd dus besloten om haar aan het infuus te leggen en ze een nachtje daar te houden. Helaas had het infuus geen zin en aangezien de DA's zelf geen raad meer wisten, hebben we haar laten gaan. Tot op de laatste moment kwispelde ze nog.. Erg triest. Ben er kapot van.

Ik hoop dat jullie je oudjes elk moment koesteren, want voor je het weet, worden ze al dan niet onverwachts uit je leven gerukt. Geef je maatjes maar allemaal een dikke knuffel van me, dat verdienen ze, na zoveel jaren aan je zij te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:15 



 
Profiel   

Leuk, die reacties! :D

Ik heb inderdaad de indruk dat hij wat staar begint te ontwikkelen. Binnen een tweetal weken als hij hier helemaal gesetteld is gaan we sowieso naar de DA. Een algemene check-up + in het asiel hebben ze ook aangegeven dat hij wat beginnende tandsteen heeft.

Tevens is hij nu ook wat te dik, wat zijn gewrichtsproblemen ook absoluut niet ten goede komt natuurlijk. Iemand tips daar omtrent?

@Jackytje: enorm veel sterkte met je maatje :(:) knappe hond was het ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:35 



 
Profiel   

wat lief dat je een oudje uit het asiel hebt gehaald,ik hoop dat je lang plezier met elkaar mag hebben...

wij hebben nu een 14 jarige en een bijna 11 jarige als senioren rondlopen :)

jackytje,heel veel sterkte!! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:40 



 
Profiel   

Mag ik me ook al melden?

Wij hebben een friese stabij van 10 jaar oud. Hele lieve nog actieve hond. Gelukkig geen last nog van ouderdomskwalen.
Voor wie het leuk vind. Wij zijn dit jaar met hem op tv geweest bij beestengeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:41 



 
Profiel   

Ik heb 3 hondjes. Terry, een Jack Russel van nu 14 die ik al van pup af aan heb <3 . Daisy, met 10 de jongste van het stel die nu 7 jaar bij me is <3 . Daisy is, waarschijnlijk, een kruising Jack Russel/Dwergpincher. En 4 jaar geleden ben ik, tijdens de zoektocht naar 2 hondjes voor mijn zus gevallen voor een hondje uit het asiel hier in de buurt. Elke avond als ik thuis kwam van mijn werk, keek ik even op de site of hij er nog zat. Na 1 maand besloot ik er, vlak voor mijn vakantie, toch maar eens een telefoontje aan te wagen met als achterliggende gedachte dat ze uit mijn hoof zouden praten er 1 bij te nemen zodat ik dat af kon sluiten. Ik ben alleenstaand en werk fulltime. Het ventje bleek een verleden te hebben. Zat al langer in het asiel en was al eens geplaatst en terug gebracht om diverse redenen. Verliefd als ik was heb ik het, als maltezer vermomde, draakje genaamd Lars meegenomen <3 . Lars werd toen ergens tussen de 11 en de 13 geschat. Zelf weet hij echt niet dat hij nu 15, 16 of 17 is, hij is de gekste, eigenwijste en meest energieke van de 3 :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:49 



 
Profiel   

Leuk topic!

Jackytje sterkte met dit verlies, ze gaan alsnog altijd te vroeg..

Wij hebben hier ook een 10 jarige, mega actieve vrolijke friese stabij.
Ik merk eigenlijk nog aan niks dat hij ouder wordt. Rent altijd nog mee met het paardrijden en springt onderweg in elke sloot en rent achter hazen aan!

Ik geniet elke dag van hem :))


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 18:59 



 
Profiel   

Onze ouwe man, nu 10 jaar. Deze foto's van ongeveer 2 maanden geleden :)
[ img ]

[ img ]

De dierenarts geeft hem echt nog geen 10. Als we bij de DA komen, springt hij al op tafel voordat de DA die omlaag kan zetten :') Hij is stapelgek op dierenartsen. Gek beest.

Onze eerste rott is bijna 13 geworden, die overleed plotseling door een maagtorsie. Tot op het laatste moment geen gezondheidsproblemen gehad. Die daarna hebben we laten inslapen toen ze pas 7 was. Ze had al haar hele leven HD en de laatste jaren artrose. Op het eind had ze altijd pijn, ze bleef hijgen, ook zonder hitte of inspanning ;( We hadden haar graag langer willen houden, het schatje, maar het was niet eerlijk. Ze kreeg trouwens pijnstillers en glucosamine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:02 



 
Profiel   

billionache schreef
Ik heb inderdaad de indruk dat hij wat staar begint te ontwikkelen. Binnen een tweetal weken als hij hier helemaal gesetteld is gaan we sowieso naar de DA. Een algemene check-up + in het asiel hebben ze ook aangegeven dat hij wat beginnende tandsteen heeft.

Tevens is hij nu ook wat te dik, wat zijn gewrichtsproblemen ook absoluut niet ten goede komt natuurlijk. Iemand tips daar omtrent?
Ik zag het op de foto. Viel mij bij ons oudje ook op bij foto's, net of ze wat minder "contact" maken met de lens.

Ik zou hem niet bewust laten afvallen. De kans is groot dat hij gewoon teveel eten heeft gehad. Als je nu seniorenvoer geeft en niet meer als de aanbevolen hoeveelheid en verder geen andere verwennerij dan soms een klein koekje. Dan gaat hij waarschijnlijk al gewicht verliezen. Zoniet, dan de porties nog iets kleiner maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:04 



 
Profiel   

Pff sterkte Jackytje! Y;(

Wat knap dat je er voor hebt gekozen een oudje een goed huis te geven TS!

Wij hebben hier ook een oudje, vanaf pup af aan, dat wel.
Hij is nu bijna 13 jaar en dat gaan we nu ook wel merken helaas!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:07 



 
Profiel   

Prachtig dat je een ouder hondje geadopteerd hebt! Wij hebben twee Cockers uit het asiel en inmiddels zijn ze 9 jaar oud. Eentje heeft HD en artrose en sind die diagnose geven we haar glucosamine speciaal van Puur. Sinds dien nooit meer mank gelopen en ze rent en doet. Misschien een tip voor jou. Wat heerlijk is voor honden en zeker ook de oudere hond is hersenwerken. Worden ze door uitgedaagd en is heel vermoeiend zonder het lijf te belasten. Veel plezier met je mooierd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:08 



 
Profiel   

mn ouders hebben een witte herder.

hij is bijna 11 jaar jong.


we hebben hem van een fokker en dus zn hele leven al.

hij is echt mijn maatje <3 <3 <3 <3 +:)+ +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:13 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :(:)

Ik volg met veel plezier jullie oudjes. Prachtige dieren zitten er tussen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:17 



 
Profiel   

[ img ]

hier een foto van de hond van mn ouders en mij samen <3 <3 <3 <3 :o :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:24 



 
Profiel   

Hier ook!
Oude lobbes van 12,5 jaartjes jong :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:25 



 
Profiel   

Sterkte Jacky'tje! Ze gaan inderdaad altijd te vroeg, ziet er uit als een hele lieve hond!

Er is weinig aan te zien maar dit is ons oudje :Y)
[ img ]

Ons vorige oudje is 13 geworden, die is aangereden en had toen een verlamde achterhand, anders had ze wss nog wel wat jaartjes ouder geworden, maar daaraan kon je het wel zien, die werd hartstikke grijs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 21:10 



 
Profiel   

Wat een leuk hondje TS...zelf langer geleden ook 2 oudjes uit het asiel gehaald. Nu een oude vriend van bijna 11 en een half. Grote Zwisterse Sennenhond Thor, inmiddels 4 jaar bij ons. https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 4951_o.jpg

Sterkte Jackytje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 21:13 



 
Profiel   

Mooi topic!

Jackytje, sterkte met het verlies van je hond!

Ik heb 2 honden, anderhalf en veertien jaar oud zijn ze.

Het oude hondje is 14.5 en is nog heel goed.
Laatst is nog zijn urine en bloed helemaal nagekeken en alles was goed (dit was omdat ik dacht dat hij zoveel plaste)
Hij is soms een beetje stram na het slapen, maar dat is ook logisch.
En hij heeft een beetje staar en is wat hardhorend geworden, maar daar is prima mee te leven.
En hij heeft het met nat/koud/vochtig weer snel koud buiten, dan krijgt hij een warm dekje om.
Hij heeft het wat sneller koud dan vroeger en als hij eenmaal koud is geweest buiten, doet hij er ook langer over om weer warm te worden (bibberen)
Ook 's nachts krijgt hij een dekentje over, en 's ochtends ligt hij er nog onder. :)

Maar hij gaat nog wel zo'n beetje 4 x in de week mee naar het bos, dan loopt hij rustig een uurtje mee, dat houdt hij nog prima vol. :D

Wat ik wel merk is dat hij steeds meer gehecht is aan vaste gewoontes.
Hij heeft helemaal zijn eigen gewoontes, loopjes en routines op een dag, die hij elke dag herhaalt.

Een foto een paar maanden geleden in de zomer:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 21:22 



 
Profiel   

TS, wat super trouwens dat je Branneke uit het asiel hebt gehaald!

Ik zat toevallig laatst te denken of een schapenvachtje wat zou zijn?
Dit omdat Freggle ook wat stram is na het slapen.
Een schapenvacht is warm en zacht, het lijkt me wel wat om dat 's nachts in zijn mandje te leggen.
Zodat z'n gewrichten/spieren niet zo stijf worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 21:31 



 
Profiel   

Mijn oudste Jack Russell is bijna 14,5. Ze heeft wat artrose, en begint nu wel achteruit te gaan helaas...
Ze slaapt s nachts bij mij op bed, ze heeft ouwetaartenprivileges :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 21:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 51 [ 1262 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 51  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen