Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:21

O bah, sterkte LoveGlove. Hopelijk is het met eenpilletje opgelost (mss voor je vriendinnen ook handig, zo n pilletje, wat alles oplost ;) ).

Het is nooit leuk. Mijn dochter is ook met Miep opgegroeid. Miep kwam toen ik hoog zwanger was. Dus het was voor haar ook heel zwaar. Ik dacht dat het voor mij wel mee viel, maar ik ben al een paar dagen sjachrijnig en slaap slecht. Vind er ook niks aan zo. Dus dat zal daar mee te maken hebben. Ik ga haar vandaag ophalen bij het crematorium.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:42

Fabster schreef:
O bah, sterkte LoveGlove. Hopelijk is het met eenpilletje opgelost (mss voor je vriendinnen ook handig, zo n pilletje, wat alles oplost ;) ).

Het is nooit leuk. Mijn dochter is ook met Miep opgegroeid. Miep kwam toen ik hoog zwanger was. Dus het was voor haar ook heel zwaar. Ik dacht dat het voor mij wel mee viel, maar ik ben al een paar dagen sjachrijnig en slaap slecht. Vind er ook niks aan zo. Dus dat zal daar mee te maken hebben. Ik ga haar vandaag ophalen bij het crematorium.

Dankjewel. Helaas is Max ingeslapen vanmorgen. Er was inderdaad iets met zijn hart en waarschijnlijk een bloeding in zijn milt. Nu heeft hij in ieder geval geen pijn meer. De ruzie tussen mijn vriendinnen is opgelost, dus dat is wel heel fijn.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:21

He wat een nare berichten zeg! Heel veel sterkte Fabster en LoveGlove Y;(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:57

Dank je Mongli4. Ik heb Miep net weer opgehaald uit het crematorium. Ze is weer thuis :+ . Vind ik toch een fijn idee.

Sterkte LoveGlove

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:30

Dankjewel allemaal :)

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:37

Sterkte!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:36

Vandaag heb ik een bultje gevonden bij mijn oude lieverd ;( bultje is niet te bewegen, en voelt onregelmatig.. ik ben nu al ontzettend verdrietig.
Ik weet dat ik misschien nu ontzettend snel op de feiten vooruit loop, maar mijn gevoel zegt dat het niet oke is ;(

Afbeelding

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:40

Joh, probeer toch maar niet meteen het ergste te denken. Het kan ook nog onschuldig zijn, toch? En als het een kwaadaardige plek is, kan het misschien gewoon weggehaald worden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:48

Ik snap je ongerustheid. Ons oudje stikt van de bulten en of het allemaal vetbulten zijn, durf ik niet te zeggen.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:51

mysa schreef:
Joh, probeer toch maar niet meteen het ergste te denken. Het kan ook nog onschuldig zijn, toch? En als het een kwaadaardige plek is, kan het misschien gewoon weggehaald worden.

Daar heb je echt helemaal gelijk in, en ik weet dat het ook ‘gewoon’ een bultje kan zijn.
Maar de schrik heb ik er wel van :(
Maandagmiddag had ik toevallig al een afspraak staan bij de DA, ik zal er dan gelijk over beginnen.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:01

Dat is wel fijn, dat je zo snel al naar de d.a. gaat. Hoe oud is je hond ook al weer?

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:24

Hij is een 9jarige Bordeauxdog.
Ik heb afgelopen week via een like, deel&win actie op FB een jas voor hem gewonnen van het merk Ruffwear.
Hij heeft al enige tijd wat meer last van z’n gewrichten en dan vooral met die koude en vochtige dagen. Dus ik ben natuurlijk onwijs blij met die jas! Dat houdt hem en zijn gewrichten wat warmer tijdens onze wandelingen :)
Want hij geniet echt altijd van het wandelen en kiest altijd voor het grootste rondje. En als het even kan een nog groter rondje :=
Maandagmiddag ga ik dus samen met hem die jas ophalen, dan kunnen ze gelijk even naar het bultje kijken.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:30

Ah, is een leuk ras. Wat zal hij blij zijn met een warm jasje!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:04

Mijn beide oudjes hadden allemaal bulten. Bij de een bleek het achteraf wel beroerd te zijn en is dus overleden door kanker. Bij de ander was t vet en pus. Dus die heeft nog jaren vrolijk doorgeleefd (en is bijna 15 geworden). Dus je weet t nooit. Mss is het niks. Het is goed dat he er snel bij bent.

Edit: vorige maand is mijn laatste oudje dus overleden, maar volgende maand komt er (hopelijk) weer een oudje bij: een Duitse Herder van 8. Hij komt uit Spanje, uit t asiel, dus zijn bloedwerk moet wel goed zijn. Maar ik blijf dus gewoon in dit topic. Nu is 8 natuurlijk nog niet echt heel oud, maar aangezien een DH maar een levensverwachting heeft van 10-12, is dat toch wel weer op leeftijd. Zeker gezien hij de laatste 4 jaar in een hok heeft gezeten.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:05

Fabster schreef:
Mijn beide oudjes hadden allemaal bulten. Bij de een bleek het achteraf wel beroerd te zijn en is dus overleden door kanker. Bij de ander was t vet en pus. Dus die heeft nog jaren vrolijk doorgeleefd (en is bijna 15 geworden). Dus je weet t nooit. Mss is het niks. Het is goed dat he er snel bij bent.

Edit: vorige maand is mijn laatste oudje dus overleden, maar volgende maand komt er (hopelijk) weer een oudje bij: een Duitse Herder van 8. Hij komt uit Spanje, uit t asiel, dus zijn bloedwerk moet wel goed zijn. Maar ik blijf dus gewoon in dit topic. Nu is 8 natuurlijk nog niet echt heel oud, maar aangezien een DH maar een levensverwachting heeft van 10-12, is dat toch wel weer op leeftijd. Zeker gezien hij de laatste 4 jaar in een hok heeft gezeten.

Ik ben ook erg blij dat ik het nu al ontdekt heb, mocht het foute cellen zijn.

wat ontzettend mooi dat je die DH een mooi plekje bij jou thuis geeft <3 in dit topic is hij meer dan welkom hoor! Hopen op goede bloeduitslagen!
Kan hij snel geënt worden en naar zijn forever home komen :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:43

mooi Fabster! Ik kijk ook regelmatig naar een oudere hond erbij, maar eigenlijk vind ik twee wel even genoeg.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:52

Hier is 2 ook de max. Maar heb er nu nog maar 1, dus er is weer ruimte.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:18

Wij hadden na twee weken er al weer een tweede bij, echt gedaan voor de achterblijver die haar ook zelf heeft goedgekeurd. VOor ons hoefde het nog niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:35

Ik had zelf ook na 2 weken alweer een opvanger. 1 is niks aan en mijn overgebleven hond vond alleen ook niet leuk.

De opvanger was snel geplaatst. Dat heeft ZhuZhu (mijn overgebleven hond) eraan gewend dat Miep er niet meer was. Bovendien was de opvanger nogal een aandachtvrager, dus daar had ZhuZhu het maar druk mee. En ze was toch ook wel blij dat hij weer vertrok. Nu is ze wel tevreden, zo alleen (denk ik), maar hopelijk volgende maand toch weer een maatje erbij

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:48

Ik heb ruim een half jaar gewacht. Maar de achterblijver stond voortdurend naast mijn stoel te woef woefen dat het al drie kwartier geleden was dat we uit waren geweest. En toen kwam er een schattig Rusinnetje voorbij op de tijdlijn van een fb-vriend. Dus tja... Inmiddels heeft de oude hond zijn zestiende verjaardag gevierd afgelopen week.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:58

Mooi hè? Ik hoorde van een vriendin dat een cockerfokker een huis zocht voor Saar, na twee nesten werd het tijd voor een eigen huisje. Wij er heen en gaan lopen met ze. Beide honden zijn onvriendelijk naar andere vreemde honden, maar ze hebben geen grommetje gegeven en liepen alsof ze elkaar al jaren kenden. Als Saar nu druk is en Walker onder een struik gaat liggen, zeggen we altijd: pech hè, je hebt haar zelf uitgekozen ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:14

mysa schreef:
Ik heb ruim een half jaar gewacht. Maar de achterblijver stond voortdurend naast mijn stoel te woef woefen dat het al drie kwartier geleden was dat we uit waren geweest. En toen kwam er een schattig Rusinnetje voorbij op de tijdlijn van een fb-vriend. Dus tja... Inmiddels heeft de oude hond zijn zestiende verjaardag gevierd afgelopen week.


Waar heb je je Russinnetje vandaan? ZhuZhu is ook een Russin.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:15

Ceetje_bokt schreef:
Mooi hè? Ik hoorde van een vriendin dat een cockerfokker een huis zocht voor Saar, na twee nesten werd het tijd voor een eigen huisje. Wij er heen en gaan lopen met ze. Beide honden zijn onvriendelijk naar andere vreemde honden, maar ze hebben geen grommetje gegeven en liepen alsof ze elkaar al jaren kenden. Als Saar nu druk is en Walker onder een struik gaat liggen, zeggen we altijd: pech hè, je hebt haar zelf uitgekozen ;)


_O- Arme Walker :=

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 07:54

Ja het is een zielig hondje... helaas voor haar kan ze ook niet zelf 114 bellen :D

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:15

|( mijn lieve Rowan vecht op dit moment voor zijn leven |( hij wordt nu geopereerd aan een maagkanteling, en het voelt alsof ik gewoon een klein beetje dood ga van binnen |(
Gisteravond kreeg Rowan een vreselijk grote en harde maag, en stond bij de achterdeur met een blik dat aangaf dat hij moest braken.
Snel naar buiten met hem, maar er kwam niks.
Weer een poging tot braken, weer niks... en zo ging dat meerdere malen door. Toen hij niks eruit kon werken, ging bij mij alle alarmbellen af, en heb ik mijn vader gevraagd de DA te bellen, hij moest zo snel mogelijk daar naartoe.
Daar gingen we dan, Ik en een vreselijk beroerde Rowan achterin de Caddy, en pap die snel naar de kliniek reed.
Daar aangekomen werden de snelle onderzoeken gedaan met als eerste ingeving maagkanteling maar omdat we zeker wilden weten of dat zo was, een Röntgen foto laten maken.
Daarop was te zien dat zijn maag extreem groot was en vol met lucht en voeding zat, maar er was geen kanteling te zien.. ( hij had rond 12u en 19u gegeten: 2bekers Toby brok en wat zacht rijst voer ) dus was het plan te proberen zijn maag leeg te laten lopen dmv een slang zijn maag in te brengen. Zo zielig om te zien!
Daar ligt je grote trots aan de hart bewaking, infusen, en een slang in zijn maag.
Afbeelding
Maar op dat moment ook een goed teken, die slang ging zijn maag in! Dus geen blokkade!
Zijn maag werdt gespoeld en er kwam inderdaad wat voeding uit, niet heel erg veel. Maar het gas bleef erin zitten.
Ik bleef maar naar zijn hart frequentie kijken, vanaf het moment dat hij pijnstilling en rustgevend kreeg zag je zijn hartslag zakken van 197 naar 94. Wat moet hij een pijn hebben gehad ;(
dmv een punctie in zijn maag hebben ze het gas eruit laten lopen, je zag zijn maag duidelijk in grote afnemen. Er is later een nieuwe foto gemaakt, en bloed afgenomen. Aan de hand van de hoeveelheid melkzuren in het bloed kunnen ze zien of er ondertussen organen in de verdrukking hebben gezeten. Dit was gelukkig niet het geval, en op de foto was ook weer geen kanteling te zien.
Rowan was uit de gevarenzone maar had geen groen licht. Hij moest een nachtje blijven zodat ze hem goed konden monitoren. Mocht zijn maag zich dan toch opnieuw vullen met gas, wordt hij alsnog geopereerd.
Vanochtend is er gebeld. Rowan was de nacht goed door gekomen, maar vanochtend was er toch weer gas in zijn maag ontstaan. Ze hebben het er weer opnieuw uit laten lopen, maar zo kon hij niet naar huis. Hij moet geopereerd worden. |(
Op dit moment zijn ze met hem bezig. Het kan een uur duren, maar ook langer. Het ligt er helemaal aan wat ze aan gaan treffen.
Het kan toch niet zo zijn dat ik vandaag mijn aller grootste steun, mijn rots in de branding, de liefde van mijn leven ga verliezen?? |(
Afbeelding

Willen jullie alsjeblieft met mijn mee hopen dat hij weer thuis komt? Ik ben er zo verschrikkelijk verdrietig en wanhopig onder...