Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:23

Ik wil me hier ook graag melden, met Boris!
hij is een 12,5 jarige labrador met helaas de nodige mankementen maar die denkt dat hij nog jong is.
grootste obstakel waar we tegen aanlopen is dat naast zijn blinheid (staar) hij nu ook duidelijk dement word. Dit is wel moeilijk om me om te gaan, maar zolang hij nog goed in zijn vel zit, zitten wij dat ook!

Afbeelding

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:28

Ik meld mij ook.
Ik heb een blonde * nu meer grijs* labrador teef van 12,5 jaar.
Ze heet Tika en is de liefste die er is.
Woont 12 jaar bij ons.
En ze heeft moeten beloven nog veel ouder te worden :o , want ik kan niet zonder haar.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 23:22

Leuke dieren komen er weer voorbij :D

Hier gaat het alleen maar bergopwaarts met Branneke <3

Hij had eerst altijd 1 à 2 heel goede dagen, wanneer hij net een pijnstiller had gekregen. Momenteel zit hij al sinds zaterdag zonder pijnstillers (maandag wel een kwart tabletje omdat we toen een flinke wandeling gingen doen) en hij loopt al de hele week erg energiek rond. Hij beweegt ook soepeler, kreupelt quasi niet meer en heeft minder moeite met opstaan :-)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:29

Hier die malle Bobbesbaby van mij, 11 jaar oud alweer.

Afbeelding

Ze is nu trager aan het worden. Kan het paard niet meer zo bijhouden als vroeger bij een buitenrit en ze ziet ook niet meer zo goed. Maar ze is nog gezond. Kreupelt soms wel een beetje met haar rechter voorpoot. Is denk ik artrose. Ze is altijd overal op en af gesprongen.

Dan heb ik nog Sokkie, ook alweer 10 jaar oud. Dat is het zwarte hondje hier in het mandje. Heeft wat hartruis inmiddels maar ze stuitert nog in de wei. Ze kan niet meer mee op buitenrijden mee. Peppie is de bonte jack russel, 10 jaar oud ook. IK weet niet hoe lang ze nog mee gaat, maar ze krijgt hartmedicatie en vochtafdrijvers. Als we gaan wandelen, gaat ze mee in de rugzak. Haar pootjes zijn te krom geworden dus lopen gaat ook niet lekker meer.

De bruine jack russel is Pietertje. 7 jaar oud. Mijn speelmakkertje.

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:16

Ik meld me ook graag. Ik heb een bouvier die in februari 13 wordt. Het is altijd al een blij ei geweest en opvallend energiek. Het laatste jaar begint hij duidelijk ouder te worden. Inmiddels heeft hij permanent pijnstillers/ontstekingsremmers voor zijn artrose en isogel om het wat makkelijker te maken voor zijn darmen. Hij heeft last van staar dus ziet buiten nog weleens een paal over het hoofd. Hij gaat nog altijd even graag met ons op stap ondanks dat het tempo nu wat lager licht dan vroeger en hij is gek op brain games maar als je hem gewoon met rust laat kan hij ook een hele middag heerlijk liggen snurken. Hij geniet van alle aandacht die hij krijgt en is echt een gezelschapsbeest.
Kortom: hij heeft wat ouderdomskwaaltjes maar met de juiste middelen heeft hij hier geen last van; hij staat wat hem betreft nog steeds in de bloei van zijn leven en ik hoop dat we op deze manier nog lang van hem kunnen genieten.

Dit was op zijn 12e verjaardag dit jaar.
Afbeelding

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5020
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:23

Wat komen er een heleboel leuke oudjes voorbij! :D

Die van mij zijn vandaag met mams een lange ronde geweest. Joy is dinsdag met mij ook een lang rondje mee geweest voor foto's. :)

Queenie vind zichzelf enorm zielig want ze kreeg even geen aandacht.. Dan doet ze alsof ze nooit aandacht krijgt :')

Heb gister foto's gekeken van een aantal jaartjes terug... Wat zijn die veranderd zeg. :oo
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:02

Afbeelding
Afbeelding

Jut en jul bij elkaar <3
Met Storm gaat het weer een stuk beter! Laatste pilletje mocht erin vandaag, en hij ligt weer als vanouds op zijn rug te slapen :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 17:23

Ah wat een leuke honden weer <3

Vandaag naar de DA geweest met Branneke. Oorspronkelijk enkel voor de tandsteen en kijken waar de artrose zat (linksvoor, blijkt nu). Nu blijkt ook dat hij een lichte hartruis heeft, klein gezwel (waarschijnlijk vet-tumor) en zijn ene testikel een stukje vergroot is... Volgende dinsdag gaat hij op de operatietafel. Tandsteen verwijderen, castreren en een biopsie van het gezwel. Ik ben bloednerveus :=

Hhilde

Berichten: 7500
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:34

War spannend met zo'n oudje! Gelukkig dat het allemaal in één keer kan, de duimen draaien.

Wij zijn net begonnen met hoopers, echt heel leuk. Mijn oudje is er nog lang niet aan toe om werkeloos thuis te zitten. Ik ben instructrice op een hondenschool en samen met mijn collega trainen we lekker zelf. Da's het handige van zo'n hondenschool, de spulletjes hebben we ook zelf. Ik zal straks even een filmpje plaatsen :D

quintusgl

Berichten: 4454
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:33

Afbeelding
bob vandaag even op de foto.... hij houdt de boel goed in de gaten en blaft als hij iets ziet (van wat hij dan nog ziet bewegen ;-)).

Hhilde

Berichten: 7500
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:59

Wat een serieuze blik Bob :D

Hier twee (korte) filmpjes van Beau tijdens het hooperen. We hebben net twee lessen gehad op een andere hondenschool en nu lekker zelf aan de slag :D




tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:21

Je hebt er eentje jaloers gemaakt HHilde! Maar wat doet die lieve Beau het goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:28

Wat een leuk filmpje!

Onze hond deed gisteren even heel raar, leek op een soort toeval. Hij liep rondjes om de stoel en hield zijn kop scheef. Het was ook heel snel over, en hij reageerde daarna ook gelijk normaal. Vandaag niks aan hem gemerkt verder. Even in de gaten houden dus maar.

puppy1128

Berichten: 5020
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:41

wat leuk die filmpjes!

@susanh
ohh wat appart?

Die van mij wilden gister écht niet luisteren.. Madam moest ik even 3 keer vast maken, was het helemaal zat.. Alleen maar gefocust op stront vreten. :(
Maar als ze zat, lag of stond.. Bleef ze wel. :')
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:43

Wat een leuk stel samen :D

Ja heel apart. Ben wel bekend met epilepsie, zowel via mijn werk als eerder gezien bij honden. Dit leek er veel op. Maar hij was wel gelijk weer "bij". Dat is bij epilepsie meestal niet.

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:47

Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 03-11-15 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Berichten: 7500
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:48

tiwi1969 schreef:
Je hebt er eentje jaloers gemaakt HHilde! Maar wat doet die lieve Beau het goed!

Wij gaan morgen weer hooperen in de les, maakt dat het weer goed? *\o/*

Oh, bah, SusanH. Hopelijk blijft het hierbij.

puppy1128

Berichten: 5020
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:48

Die grote lummel heeft ook epi, al hele poos geen aanval gekregen gelukkig en we hebben ook totaal niet verwacht dat hij zo oud zou worden. :P
Maar hij is ook niet 'meteen' bij.. Duurt wel een paar min.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:48

Afbeelding

Samen met mijn Border Collie van 2. Flappie, de herder is 8

Raineri
Berichten: 6297
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:59

Wij hebben sinds januari een kruising van een Duits herder met een schotse collie geadopteerd uit het asiel. Hij word in januari 15 maar hij gedraagt zich nog heel jong! Laatst nog een check up gehad. 1 oog ziet iets minder en oortjes werken wat minder. Klein ruisje in het hart maar nog hartstikke gezond, vrolijk en druk. Zijn heel blij met hem. Zal later een foto plaatsen.

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:32

Hier de knoop doorgehakt, mijn honden krijgen weer zwemlessen :Y)
Zwemkaart voor ze gekocht, en dan mogen ze om en om gaan zwemmen. Eerst maandelijks, en straks meer in de winter 2x per maand. Soepel houden, spiertjes onderhouden/opbouwen, en kijken wat dit voor ze zal gaan doen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:16

kimmie261 schreef:
http://www.vetsenpets.nl/diergeneeskund ... r-syndroom

denk dat hij dat even gehad heeft,komt wel vaker bij oude honden voor :)

(wordt vaak gezien als hersenbloedingen en zijn al menig hond voor ingeslapen...)


Omschrijving klopt wel precies. Heb al wel vaker (ook hele heftige) epileptische insulten gezien dus schrik niet snel, maar vond het wel apart omdat hij zoiets nog nooit gehad heeft. Dit klinkt wel heel plausibel :j het was gelukkig echt binnen 2 minuten weer voorbij.

Ceetje_bokt
Berichten: 5186
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:26


Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:19

SusanH schreef:
kimmie261 schreef:


Omschrijving klopt wel precies. Heb al wel vaker (ook hele heftige) epileptische insulten gezien dus schrik niet snel, maar vond het wel apart omdat hij zoiets nog nooit gehad heeft. Dit klinkt wel heel plausibel :j het was gelukkig echt binnen 2 minuten weer voorbij.

Het meest kenmerkend hierbij zijn de onrustige ogen, die op en neer schieten. Ons oudje heeft op haar 16e ook zoiets gehad. Maar aan haar ogen kon de DA zien dat bovenstaande het niet was geweest. Wat dan wel zullen we nooit weten, een dag later was ze hersteld.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:16

SusanH schreef:
Wat een leuk filmpje!

Onze hond deed gisteren even heel raar, leek op een soort toeval. Hij liep rondjes om de stoel en hield zijn kop scheef. Het was ook heel snel over, en hij reageerde daarna ook gelijk normaal. Vandaag niks aan hem gemerkt verder. Even in de gaten houden dus maar.


Ons oudje van 17 had dit ook, had zware epileptische aanvallen en dit soort lichte aanvallen waar hij heel snel van bij was