Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:34

Jij kent je hond het beste Susan, dus hou zeker vast aan wat je weet. Mocht je toch meer willen weten kun je zo'n arts altijd bellen of mailen.

Hoop dat hij nog een tijd meemag!

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:46

Wat een leuk topic, wat komen er lieve honden voorbij. TS wat goed van je dat je een hondje uit het asiel hebt gehaald en dan ook nog een oudje.

Onze Max hebben we we met vier jaar uit asiel gehaald, en is inmiddels 12 jaar. Ik moet zeggen dat we het sinds een half jaar wel goed beginnen te merken. Hij is sinds kort doof, heeft artrose (krijgt glucosamine tabletten) en krijgt speciale voeding voor zijn nieren. Vorig jaar is helaas zijn vriendje Scott van 17 jaar oud gestorven. Scott merkte je niet aan dat hij zo oud was, had wel ouderdomskwalen (epilepsie, hartruis en staar), maar bleef tot aan het einde erg fit. Merkt nu wel dat Max moeilijk alleen kan blijven, sinds Scott er niet meer is.

Links Scott en rechts Max
Afbeelding

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:50

Oh wat een leuk topic! :D

Wij hebben ook een 'oudje' van 11 jaar. Ze kan soms nog onwijs speels zijn, maar zit tegenwoordig wel aan de speciale brokken zodat haar gewrichten een beetje goed blijven. Inmiddels zit op haar rechteroog flink wat staar en ligt ze tegenwoordig erg graag op de bank. Een grijs bekkie begint ze ook al te krijgen, maar ondanks dat blijft ze nog even mooi <3

Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:57

17 jaar zijn wel hele leeftijden hoor,ben al heel trots dat tino nu 14 is,mijn eerste hond ie zó oud geworden is :j :+:

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:25

Bij mijn moeder hebben we een Mechelse herder teef van 14,5 jaar (links op de foto). Ik woon nu al een aantal jaar niet meer thuis en soms mis ik haar dan zoveel dat ze een paar dagen bij mij logeert wat altijd erg gezellig is. Omdat ik in een appartement woon kan ik nu niet zelf een hond houden, maar voor een paar dagen is dat voor deze oude dame zeker wel te doen. We gaan dan altijd als oude wijven met de lift :+ De hond rechts op de foto hebben we afgelopen maart moeten laten gaan. Hij is 13 jaar geworden, altijd gezond op wat artrose na, en nog steeds 3 in zijn koppie. Helaas leek hij een hersenbloeding te hebben gehad en hebben we vrij snel moeten besluiten dat dit niet meer waardig was voor hem
Afbeelding
Kayla heeft daarentegen haar hele leven al van alles gehad, bloed-oren, een tumor aan haar poot waardoor er een teen geamputeerd is toen ze bijna 12 was en heeft toen ook bestraling gehad. gelukkig heeft het ogen baten. ze heeft staar, is zo doof als een kwartel, wat stijfjes soms met lopen, is urine-incontinent waar gelukkig de medicatie goed tegen helpt, maar verder geniet ze nog van het leven en is ze nog altijd de baas over de andere Mechelse herder teef van 3.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:36

Wat en leuk topic!
Bij mij thuis lopen ook twee oudjes rond. Golden retriever rottweiler kruising broertjes. Kees is de oudste en 12 jaar en luka is 11 jaar. En we hebben nog een jonkie van twee jaar(border collie golden retriever) gelukkig bij kees zijn de ouderdomskwaaltjes nog niet te merken. Bij luka helaas de hd wel maar meneer gaat nog volop mee!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 19:02

Ah wat gaaf dat er zoveel animo is voor dit topic :-D
Ontzettend leuke honden komen er ook voorbij!

Hier gaat het heel goed met Branneke. We hebben de indruk dat hij al stukken beter en soepeler beweegt dan gisteren. Vanmiddag een korte wandeling gemaakt en geen kreupel hondje, wat in het asiel toch wel even anders was :-D

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:10

@bil
dat is fijn! Die van mij is vooral in de avond wat stijver als ze veel gedaan heeft.. Maar die dame gaat vervolgens wel even met der kleedje bij je komen om te vragen of je met der wilt spelen.. _O-

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:17

Wat leuk zeg zoveel oudere honden!

Mijn superman Max is nu 15 jaar en 4 maanden en nog heel fit! En voor een labrador heel oud :D Hij krijgt nu ivm spondylose wel predisolon elke dag. Omdat wij niet hadden verwacht dat hij er nu nog zou zijn hebben we er 1,5 jaar geleden een pup bij genomen, een grote Zwitserse sennenhond. Heel leuk en gezellig! We hebben de oude hond in huis, en de jonge hond is veel buiten op het erf en in de tuin (zeker nu ze loops is :P).

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:49

fijn dat ze al wat beter liep :)

ik heb 1x een oude hond uit het asiel genomen,wat een lieverd was dat zeg,ik had zo'n enorme klik met die hond maar helaas ging ze al na 7 maanden dood,dat verdriet,het was zo niet af,je weet dat het kan gebeuren dat je ze maar heel kort hebt,maar pff wat had ik die hond graag langer bij ons gehad..

en daardoor durf ik het dus niet meer aan een oudje te nemen...

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:59

Kan ik me voorstellen kimmie251...wij wilde een keer een hondje dat al ziek was een paar fijne laatste maanden geven, dierenarts van het asiel gokte op een half jaar, dan stel je je daarop in. 2 jaar later is ze overleden.

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:07

:+: hecaatje:

Afbeelding

ze was echt zo lief....pff wat een verdriet had ik toen zij dood ging...

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:14

Mag ik me ook melden? Mijn oudje is inmiddels 12 jaar oud. Het is een parson jack russel. Met uitlaten nog altijd energiek maar ga nu toch merken dat hij vaker en dieper (soms moet ik hem wakker schudden) gaat slapen.En natuurlijk wordt hij wat grijzer en helaas ook wat voller. Maar het blijft een knuffelaar en wil het liefst de hele dag bij ne liggen.


Afbeelding


Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 20:23

Gaaf dier kimmie261 <3 Rottweilers zijn heerlijke dieren!

Ik snap je zeker hoor! Ben nu al erg gehecht aan m'n oudje, en ik vind het nu al jammer dat ik hem niet jaren eerder heb leren kennen. Op voorhand kan je dat natuurlijk niet weten. Misschien moeten we hem binnen enkele maanden of zelfs weken al afgeven, maar misschien gaat hij nog jaren mee. :-)

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:33

ja dat gevoel had ik bij heca ook,ze was al 11,5 en nog zo sportief en blij...dus ik had wat hoop dat ze nog wel even mee zou gaan,helaas bleek ze een fikse kwaadaardige melkkliertumor te hebben,deze heb ik nog laten weghalen,maar een paar maanden later zat ze vol uitzaaiingen...

;( ;(

stomme is dat het dus nog steeds niet "af" voelt...ik had haar zo graag langer willen hebben,het was zo'n ongelooflijk lief en leuk beest...

ze was echt zo'n blij en goed oudje toen we haar kregen:
Afbeelding

nooit gedacht dat het avontuur maar een paar maanden mocht duren :(

dus ja,ik durf het niet meer aan,ik hecht me teveel aan hondjes vrees ik...

maar ik hoop dat jij heel lang nog plezier van haar mag gaan hebben!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:26

Hier een 15 jaar oude Jack Russel met eenouderdoms wrat aan haar lip.
Willen ze niet weghalen, bang voor narcose.

Afbeelding

mala26

Berichten: 5005
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:15

Wij hebben ook een oudje. Jamie een Golden retriever van 11. Op zich niet heel oud maar voor het ras is hij aardig bejaard. Maar hij doet het nog super goed. Wandelt nog 3 a 4 uur per dag. Is nog speels ( dankzij zijn broertje van 4 :+ hij heeft geen keus )
Maar begint nu een beetje last van zijn artrose pootje te krijgen, staat al op verschillende poeders en sinds kort ook op medicatie tegen ontsteking.
Op beide foto's staat Jamie aan de rechterkant. Op Links Denzell. Onze hyper hyper stuiter stuiter jonkie.

Afbeelding

Afbeelding

Wat een leuke oudjes komen er voorbij.

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 00:04

Wat leuk een topic voor oudjes :)
Ik heb zelf een 12 jarige kruising boxer/stafford/nogiets en merk de laatste tijd toch wel dat het allemaal een tandje trager gaat.
Waar het vroeger echt een stuiterbal eerste klas was vind ze het nu ook prima om 3x per dag een rondje te sjokken en gewoon te gaan liggen bij de paarden ipv het weiland door te racen.
Ze heeft een tijd lang last gehad van haar knieschijf maar gelukkig gaat dat wel weer beter :(:)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 00:53

kimmie261 schreef:
17 jaar zijn wel hele leeftijden hoor,ben al heel trots dat tino nu 14 is,mijn eerste hond ie zó oud geworden is :j :+:

Mijn 17 jarige was een tibetaan,dat is natuurlijk wel een heel ander ras als de zware rassen die jij hebt.Die kleintjes worden denk ik gewoon ouder.
Hoewel de duitse herder van mijn vriendin 16 geworden is.Ik ben daar zo jalours op.Bij mijn heeft nog geen herder de 10 jaar mogen halen. De eerste is omgekomen in een ongeluk,de tweede met 9 inmoeten laten slapen die had DM. de derde is met 7 overleden aan een milttumor.Ik heb er nu nog 3 jonge lopen de oudst eis er nu 6 van en ik houd mijn hart al vast.

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 01:16

Wat leuk, een topic voor oudjes. Gelukkig hoort B er nog niet bij... Tenminste, dat was mijn eerste gedachte. B is inmiddels 12 en hij heeft nog tonnen energie. We spelen nog treibball, hooperen, stukjes gehoorzaamheid, apporteren, veel wandelen, van alles en nog wat. Nee, B is nog verre van oud. Hij wordt in zicht en gehoor een heel klein beetje minder en hij is af en toe iets stijfjes bij het opstaan. Maar nog altijd onvermoeibaar := Hij heeft pas nog de dogtrail van Cunos uitgelopen.

B is een beagle en nu dus twaalf, ik kreeg hem met zes. Hierbij B op de foto, van vorige week. Nog in topconditie, al zeg ik het zelf :o :=
Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 14:33

Echt mooi om te zien al die reacties :-D

Iemand tips om mijn kieskeurige man zijn brokjes te laten eten? Dagelijks krijgt hij sowieso een klein potje natuuryoghurt waar in ik zijn gelatinaat poeder meng. Brokjes laat hij gewoon staan (maar hij staat wel gretig te bedelen aan tafel haha). Iemand gezonde tips (hij heeft overgewicht) om zijn brokjes wat smakelijker te maken? :-)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:41

,vrouwke wat een schatje, ben dol op russels en zeker oude russels....

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:34

Kan het niet zijn dat hij gewoon vol zit? Wat als je nou een maaltijd overslaat en daarna telkens de helft vd porties die je nu geeft gaat geven? Als hij dat weer goed gaat eten kun je eventueel meer eten gaan geven.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:44

Heeft hij succes aan de tafel met zijn gebedel?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 17:17

Nee, hij krijgt niks van tafel. Daar zijn we consequent in :-)

Dat hij vol zit betwijfel ik. Hij krijgt sowieso een heel kleine portie. Daarnet at hij plots wel van zijn portie van vanmorgen wel... Ik denk dat hij brokjes gewoon niet heel lekker vindt, maar er dus wel van eet als hij flink honger begint te krijgen...