Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:41

Bij grote hitte ren ik in de ochtend of laat in de avond. Ik train ook voor langere wegwedstrijden zonder de hond, in de trainingen voor deze wedstrijden loopt de hond gewoon mee aan de riem niet in het tuig dat is gewoon te zwaar op lange afstanden.

Zijn er nog andere bokkers die zich opgegeven hebben voor het canicross trainingsweekend in Zeeland?

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:19

Ostra, meestal ben ik er wel 1 dag om het fotografisch vast te leggen

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:57

Nieuweling meldt zich. Ben met mijn franse bulldog (wel één met snuitje) twee keer gaan canicrossen... nouja we hadde niig het tuig om.... de eerste x 6 min van de 60 hardgelopen en de tweede keer 13 maar het begin is er! Ik meld me hier als stok achter de deur want nu kan ik natuurlijk niet meer terug.

Mijn man zei: "Ja maar bij jou is de motivatie meer dat het rondje meer opschiet door af en toe te rennen" euh, ja dat klopt... maar dat maakt de hond kennelijk niet uit want die is helemaal blij.

mandje

Berichten: 938
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:54

Is er iemand die in Noord Nederland woont die een Zero DC Faster tuig heeft in de maat S of M die ik misschien zou kunnen passen? Ik twijfel heel erg welke maat hij nodig is want hij valt er precies tussen in.
Eerst wou ik graag de Zero DC short maar wil toch fanatiek gaan canicrossen dan heb ik liever gelijk een goed trektuig. En aangezien Boco een diepe borst heeft lijkt mij een Faster tuig erg geschikt voor hem.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:22

mandje schreef:
Is er iemand die in Noord Nederland woont die een Zero DC Faster tuig heeft in de maat S of M die ik misschien zou kunnen passen? Ik twijfel heel erg welke maat hij nodig is want hij valt er precies tussen in.
Eerst wou ik graag de Zero DC short maar wil toch fanatiek gaan canicrossen dan heb ik liever gelijk een goed trektuig. En aangezien Boco een diepe borst heeft lijkt mij een Faster tuig erg geschikt voor hem.


Mocht je wel eens in regio Rotterdam zijn ik heb een sx, M en l om te passen.

mandje

Berichten: 938
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:32

Helaas komt ik daar niet in de buurt.

Ik heb inmiddels een m besteld maar hij lijkt toch echt te veel op de schouder te liggen. Ook vind ik hem behoorlijk lang. Ben alleen bang dat een S weer te klein is bij zijn borst Hij heeft gewoon een hele moeilijke bouw. Iemand nog een ander suggestie voor een soort tuig voor een grote smalle border collie met een diepe borst?

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:35

Hoi!

Ik heb een Bullmastiff reu en hij vind het heerlijk om lange wandelingen te maken en uitgebreid te rennen.

Nu mag ik ook wel wat aan mij conditie gaan doen, dus bedacht ik mij: Dan gaan we samen opbouwen.
ik conditie en hij lekker bewegen en zijn energie kwijt kunnen.

Nu vroeg ik mij af of jullie mij kunnen adviseren in wat voor soort tuig en heupband ik het beste kan aanschaffen.

Het gaat om een reu van 50 kilo.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:48

Het makkelijkst (en goedkoopst) is een x-back tuig. Voor 9/10 honden is dit fijn genoeg en hoeven ze niet anders.
En een heupgordel, zeker bij zo'n krachtpatser, zou ik er 1 kiezen die echt op je kont zit. Dus een soort broekje heb je dan. Bijv van het merk Non-stop. Ik zou er geen nemen die in je onderrug zit tenzij je vrij zeker weet dat hij nooit écht zal gaan trekken maar meer naast je loopt.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 06:48

Ik heb er een van Zero DC met een broekje en die is echt heel fijn voor grote, sterke honden :j

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:51

Hier ook een x-back tuig. Heerlijk ding en inderdaad niet duur. Vind het vooral fijn dat het weinig stof is (we lopen nog wel eens in de regen....).
De broekjes als heupgordel vind ik iets minder lekker zitten, wij gebruiken zelf een klimgordel zoals bij het wandklimmen wordt gebruikt. Deze had mijn vriend nog liggen namelijk, omdat hij regelmatig het dak opgaat om de zonnepanelen te controleren/ramen te lappen :D. Deze trekt overal, niet puur op je onderrug en met een flinke trekkende Mechelaar nog nooit last van mijn rug gekregen (wel van andere plekken qua spierpijn, haha).

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:24

Hoi hoi :wave:

Mijn Aussie is gisteren 1 jaar geworden en een outfit aanschaffen staat voor deze maand op de planning.
Ik dacht dat ik al wel aardig wist welke spullen is zou gaan aanschaffen maar ik begin toch weer te twijfelen.
Ik heb dus een Australian Shepherd van zo'n 25 kilo. Voor hem zat ik te denken aan het Non-stop Free Motion Harnas. Ik ben daar ook wel vrij zeker over, tenzij jullie nog een andere idee hebben?
Voor mezelf is een lastiger verhaal. De Non-Stop Running Belt zou een hele goede moeten zijn maar hij ziet er niet erg comfortabel uit.
De Zero DC Runner Pants ziet er bijvoorbeeld comfortabeler uit.
Een lijn uitzoeken lijkt me geen probleem. Die heb ik volgens mij nog van Angelique (seni) liggen ook :=

mandje

Berichten: 938
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:31

Nog gefeliciteerd !!

Tuig heb ik de Zero dc faster tuig dat is de enige die goed zit bij Boco. Daar heb ik verder niet veel ervaring mee. Kwestie van uitproberen. Omdat ik twijfelde ben ik naar een canicross shop geweest en bijna alles geprobeerd en uiteindelijk weer bij de faster uitgekomen. Heupgordel heb ik de Non-Stop running Belt. Ik vind hem heerlijk zitten. Geen ervaring met een ander canicross gordel. Maar ook echt geen behoefte om anderen uit te proberen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:01

Ik heb n canadog tuig. Misschien wil ik nog wel een keer iets anders, maar dit kleurtje is tof.

Gaat er hier nog iemand naar de natte neuzen trail? 10 of 20 km.
Ik loop mee met de 10

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:05

EmptyWords schreef:
Ik heb n canadog tuig. Misschien wil ik nog wel een keer iets anders, maar dit kleurtje is tof.

Gaat er hier nog iemand naar de natte neuzen trail? 10 of 20 km.
Ik loop mee met de 10

Mijn zus en ik lopen ook mee met de 10 km. Samen met een loopmaatje van cc den haag.

Mijn zus (Horsii) neemt haar Mechelaar mee en vuilnisbak als die volledig hersteld is. (Opeens allemaal wonden)

Ik loop met mijn opatje, een labrador x Duitse staande en mijn langharige chihuahua.

Meid waar we mee lopen loopt met haar Stafford.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 13:47

10 km hardlopen lukt me echt nog niet :))

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:08

Je hebt nog n maand om te oefenen. :')

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:37

Heey Mad! Als je wil kun je mijn Zero DC broekje eens testen? En als je niet meteen vol met Dys wil rennen kun je eventueel ook proberen met Bo?
Het makkelijkst wat je kunt doen is bijv. naar het NK gaan in Arhnem (je kan met mij mee?) daar staan vaak 2 standjes die verschillende tuigen etc hebben zodat je het kan passen en proberen!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:45

Lisitano schreef:
10 km hardlopen lukt me echt nog niet :))

En het is absoluut niet om de tijd.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:45

er is niet eens tijdsregistratie :)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:28

Bedankt voor jullie reacties!

Graag Ang! Gaan we deze maand wel even doen :))
NK is 13 november zie ik? Ik denk dat ik wel mee ga! Is wel fijn om wat te passen. Tot die tijd blijven we wel gewoon hardlopen en we hebben natuurlijk jouw oude outfit nog. Alleen schuift die heupgordel steeds omhoog :=

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 20:24

Marlis schreef:
Lisitano schreef:
10 km hardlopen lukt me echt nog niet :))

En het is absoluut niet om de tijd.

Ik zou na anderhalf uur binnen druppen en direct door naar de ehbo mogen :') Ik heb wel de smaak weer te pakken dankzij de survivals maar ik ben al heel trots dat ik 3 km nu goed trek _O-

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:01

1.5 uur? Dorerthea haar routes kennende.... maak er maar 2 van :')

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De trail was genieten. Wel spierpijn net als de vorige trail. Die heuvels en dalingen zijn wij hier niet gewend he.

En sem puck en jody alle drie een nieuw tuig. Bij sem en jody drukte die op de keel. Helaas is de gene die past er niet in leuke kleurtjes maar comfort is natuurlijk het belangrijkst!

En m'n chihuahua loopt natuurlijk met zijn gewone tuigje. Geen canicross tuigen in zijn maat.
Laatst bijgewerkt door Marlis op 07-11-16 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:42

Wees maar blij dat Dorethea geen klein Zwitserland trail ervan gemaakt heeft.... dan kun je 3 dagen niey meer lopen. Dan is deze een makkie :')

Ik heb ook onwijs genoten. Moet wel weer meer gaan lopen zelf merk ik

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:45

EmptyWords schreef:
Wees maar blij dat Dorethea geen klein Zwitserland trail ervan gemaakt heeft.... dan kun je 3 dagen niey meer lopen. Dan is deze een makkie :')

Ik heb ook onwijs genoten. Moet wel weer meer gaan lopen zelf merk ik

Tijdens het rennen gaat het prima alleen elke x erna spierpijn erdoor. Maar hier hebben we gewoon echt niks met heuvels en dalingen dus lichaam niet gewend.

Wij gaan nu maar vaker een stuk rijden om in meijendaal te trainen daar heb ke wel zware paden en hoogte verschillen. Maar qua lopen hadden we de 20 wel aangekund, ons mede lopers alleen niet aha.

Hoevaak loop je nu?