Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Ja die is heel fijn. Met de eerste keren had ik spullen geleend mijn God had zo pijn in mijn rug. Die gordel schoof alle kanten op en ging helemaal om hoog waardoor er op hele verkeerde punten van je lichaam druk kwam. Een goede gordel is dus echt aan te raden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 11:49 



 
Profiel   

Seni schreef
Alle honden kunnen, alleen bij een grote heb je er meer profijt van. En chihuahua bijv. Zal niet heel veel extra bieden. Maar natuurlijk kan die wel gewoon meerennen!

Bij canicross rotterdam en omgeving mogen niet alle honden mee. Echt kleine hondjes niet en ook honden met korte neuzen vaak niet.

Mijn chihuahua mag ik daar echt niet meenemen hoor.

Als ik zelf thuis loop met mijn zus samen neem ik mijn grote hond aan de gordel en mijn zus haar 2 honden. Mijn chihuahua gaat dan echter wel gewoon mee,neem ik los mee. En is super sportief dus houdt het hartstikke goed bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 11:52 



 
Profiel   

[ img ]
als je goed kijkt zie je ene klein zwart ding, een mopskruisin, loopt gewoon 45 km mee met de baas..... kleine hondjes kunnen dus zeker wel mee, je merkt alleen wat minder van het trekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:19 



 
Profiel   

Dit lijkt me zo leuk! Alleen bestaan er volgens mij weinig minder geschikte honden dan de onze, dus helaas :+
Misschien met een volgende hond ooit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:23 



 
Profiel   

wat voor een hond heb je bakkabouter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:24 



 
Profiel   

Een duitse dog, die staan er niet om bekend dat ze zo geweldig in elkaar zitten fysiek, dus ik ben bang dat ik hiermee om heupproblemen zou vragen.

Ook vind ik het een beetje een risico om bewust het gezelschap van zoveel andere honden op te zoeken. Gezien haar formaat kan ik niet garanderen dat ik elke pas onder controle heb. Honden die speels of dominant uitdagen, daar wil ze gewoon mee meedoen natuurlijk. Maar eigenaars zitten daar meestal niet op te wachten :D

En ze is ook nog eens liever lui dan moe, en (zoals het een dog betaamt) moeilijk te motiveren om iets te doen waar ze het nut niet van inziet.


Laatst bijgewerkt door bakkabouter op 09-11-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:38 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
[img]m/eQjCu2.jpg[/ img]
als je goed kijkt zie je ene klein zwart ding, een mopskruisin, loopt gewoon 45 km mee met de baas..... kleine hondjes kunnen dus zeker wel mee, je merkt alleen wat minder van het trekken

Hij liep 35 km in zijn eentje, zonder hond.
Het is een shishu :') (Shih-Tzu). Voor de gemiddelde Mops hond vind ik het eigenlijk gewoon marteling. Die honden kunnen een wandelrondje al nauwelijks beademen.

Marlis schreef
Ja die is heel fijn. Met de eerste keren had ik spullen geleend mijn God had zo pijn in mijn rug. Die gordel schoof alle kanten op en ging helemaal om hoog waardoor er op hele verkeerde punten van je lichaam druk kwam. Een goede gordel is dus echt aan te raden.

Ik had inderdaad ook echt last van die gordel, dat hielp ook niet.
Vandaag zijn ook mijn nieuwe schoenen binnen gekomen *\o/* Aan de spullen kan het niet meer liggen, nu de conditie opbouwen.

Ik ga de honden wel afwisselen, want ik merk al dat Manu het saai vindt worden. Vanavond ga ik denk ik ook maar naar Madestein.

Marlis, gebruik jij een reflecterende halsband met verlichting? Ik kan maar niks vinden met LED wat door die dikke vacht van mijn hond te zien is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:38 



 
Profiel   

bakkabouter schreef
Een duitse dog, die staan er niet om bekend dat ze zo geweldig in elkaar zitten fysiek, dus ik ben bang dat ik hiermee om heupproblemen zou vragen.

Ook vind ik het een beetje een risico om bewust het gezelschap van zoveel andere honden op te zoeken. Gezien haar formaat kan ik niet garanderen dat ik elke pas onder controle heb. Honden die speels of dominant uitdagen, daar wil ze gewoon mee meedoen natuurlijk. Maar eigenaars zitten daar meestal niet op te wachten :D

Voor heupen is dit juist een goede sport :j Je gaat vooral rechtuit in een regelmatig tempo. Niets beter voor heupen dan dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:39 



 
Profiel   

Dit lijkt mij als mijn enkel hersteld is, ook leuk met mijn hollandse herder.
Maar ze ziet/ruikt nog te veel interessante dingen onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:45 



 
Profiel   

juist het rechtuit is inderdaad een goede spieropbouw training. mijn hond zelf reageert nergens op als zr aan het trekken is.

ik loop zelf ook met hem op zaterdag en zondag (als ik tijd heb). hondje is een kruising mops shih-tzu, en hij laat zich afzetten door zijn vrouw, loopt dan met ons een rondje vban een km of 5 en rent dan (met hondje) naar huis. krijg op runkeeper dan vanzelf een melding van m dat ie er weer 40 km op heeft zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:46 



 
Profiel   

Kimmm_1 schreef
Dit lijkt mij als mijn enkel hersteld is, ook leuk met mijn hollandse herder.
Maar ze ziet/ruikt nog te veel interessante dingen onderweg.

Mijne ook, elk struikje moet ondergepiest worden :')
Maar toch gaat het wel lekker. Mijn ervaring is dat hij juist door het trekken (ook joring) echt beter op mij let en waar ik wil dat we naar toe gaan ipv dat meneer gewoon zijn pad kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:47 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
juist het rechtuit is inderdaad een goede spieropbouw training. mijn hond zelf reageert nergens op als zr aan het trekken is.

ik loop zelf ook met hem op zaterdag en zondag (als ik tijd heb). hondje is een kruising mops shih-tzu, en hij laat zich afzetten door zijn vrouw, loopt dan met ons een rondje vban een km of 5 en rent dan (met hondje) naar huis. krijg op runkeeper dan vanzelf een melding van m dat ie er weer 40 km op heeft zitten

Dan heb ik niks gezegd.
40 km, de tantjes :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:49 



 
Profiel   

Over een paar jaar wil ik toch gaan kijken of het ook iets voor mij is met mijn toekomstige pup (natuurlijk wel wanneer beessie is uitgegroeid en er aan toe is :P ), het lijkt me ontzettend gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 12:51 



 
Profiel   

Lisitano schreef
EmptyWords schreef
juist het rechtuit is inderdaad een goede spieropbouw training. mijn hond zelf reageert nergens op als zr aan het trekken is.

ik loop zelf ook met hem op zaterdag en zondag (als ik tijd heb). hondje is een kruising mops shih-tzu, en hij laat zich afzetten door zijn vrouw, loopt dan met ons een rondje vban een km of 5 en rent dan (met hondje) naar huis. krijg op runkeeper dan vanzelf een melding van m dat ie er weer 40 km op heeft zitten

Dan heb ik niks gezegd.
40 km, de tantjes :wow:

en dat iedere week hé... neemt ook geen eten of drinken voor zichtzelf mee oid... ik doe t m niet na :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 13:01 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Lisitano schreef
Dan heb ik niks gezegd.
40 km, de tantjes :wow:

en dat iedere week hé... neemt ook geen eten of drinken voor zichtzelf mee oid... ik doe t m niet na :')

Ik moet al huilen als ik eraan denk :') Kom ik aan met mijn 3 km en twee dagen niet kunnen lopen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 13:05 



 
Profiel   

Lisitano schreef
EmptyWords schreef
[img]m/eQjCu2.jpg[/ img]
als je goed kijkt zie je ene klein zwart ding, een mopskruisin, loopt gewoon 45 km mee met de baas..... kleine hondjes kunnen dus zeker wel mee, je merkt alleen wat minder van het trekken

Hij liep 35 km in zijn eentje, zonder hond.
Het is een shishu :') (Shih-Tzu). Voor de gemiddelde Mops hond vind ik het eigenlijk gewoon marteling. Die honden kunnen een wandelrondje al nauwelijks beademen.

Marlis schreef
Ja die is heel fijn. Met de eerste keren had ik spullen geleend mijn God had zo pijn in mijn rug. Die gordel schoof alle kanten op en ging helemaal om hoog waardoor er op hele verkeerde punten van je lichaam druk kwam. Een goede gordel is dus echt aan te raden.

Ik had inderdaad ook echt last van die gordel, dat hielp ook niet.
Vandaag zijn ook mijn nieuwe schoenen binnen gekomen *\o/* Aan de spullen kan het niet meer liggen, nu de conditie opbouwen.

Ik ga de honden wel afwisselen, want ik merk al dat Manu het saai vindt worden. Vanavond ga ik denk ik ook maar naar Madestein.

Marlis, gebruik jij een reflecterende halsband met verlichting? Ik kan maar niks vinden met LED wat door die dikke vacht van mijn hond te zien is.

Ik heb idd een Lichtgevende halsband echter is deze voor mijn hond niet heel fijn net te groot gekocht maar ach we zijn te zien. Had het besteld bij miniinthebox

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 13:07 



 
Profiel   

bakkabouter schreef
Een duitse dog, die staan er niet om bekend dat ze zo geweldig in elkaar zitten fysiek, dus ik ben bang dat ik hiermee om heupproblemen zou vragen.

Ook vind ik het een beetje een risico om bewust het gezelschap van zoveel andere honden op te zoeken. Gezien haar formaat kan ik niet garanderen dat ik elke pas onder controle heb. Honden die speels of dominant uitdagen, daar wil ze gewoon mee meedoen natuurlijk. Maar eigenaars zitten daar meestal niet op te wachten :D

En ze is ook nog eens liever lui dan moe, en (zoals het een dog betaamt) moeilijk te motiveren om iets te doen waar ze het nut niet van inziet.

voor de heupen is het inderdaad juist goed. Een stabiel tempo rechtdoor is perfect. Je moet net de spieren gaan trainen zodat ze , als er heupproblemen komen, dat beter kunnen opvangen met de spieren.
Wat is funest, is korte draaien, stoppen en draaien en ongelijk terrein. Dus een effectieve cross door modder is voor jouw hond niet goed, vlak effen terrein of effen heuvelachtig terrein is mits opbouwen zeker goed. Als je dit kunt combineren met zwemmen is het perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 13:08 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Kimmm_1 schreef
Dit lijkt mij als mijn enkel hersteld is, ook leuk met mijn hollandse herder.
Maar ze ziet/ruikt nog te veel interessante dingen onderweg.

Mijne ook, elk struikje moet ondergepiest worden :')
Maar toch gaat het wel lekker. Mijn ervaring is dat hij juist door het trekken (ook joring) echt beter op mij let en waar ik wil dat we naar toe gaan ipv dat meneer gewoon zijn pad kiest.



Haha dat dan weer niet, is een teefje.
Maar toch al die geurtjes.. Te aantrekkelijk natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 14:39 



 
Profiel   

Ik heb het vorig jaar veel gedaan. Toen had ik opgerekte enkelbanden en een gekneuste knie, ben toen gestopt. Wil nu weer verder trainen maar ik krijgt het maar niet voor elkaar om te beginnen :')

Ik heb een trap onder mn kont nodig, pepper vind het wel leuk en trekt ook wel, beter in een groep dat wel(wil graag vooraan lopen 8-) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 14:56 



 
Profiel   

Wat lopen jullie dan allemaal aan afstanden met de hond ?
Mijn hond heeft max. 10km op de teller, daarna kwam de spondylose in zicht en kan hij enkel nog mee als ik korte afstanden loop (max. 6/7km).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 18:37 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar wel eens 24 km gehaald, dit wel op de fiets met hem op draftempo, op de helft een uurtje rustig zitten(waar hij wel eens sprintjes trok :') ).

Dit wel toen hij in top conditie was, dit jaar gaat dat echt niet meer lukken of ik moet nu nog flink aan de bak samen met hem.

Honden kunnen flinke kilometers maken met een goede en rustige opbouw! Daar kun je je best wel eens in vergissen. (Je hebt uitzonderingen, goede bouw etc is wel noodzakelijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 18:58 



 
Profiel   

Ik heb een jackel kruising van een kilo of 7 (iets kleiner). Qua uithouding moet het voor hem appeltje eitje zijn, voor mij is dat anders _O- . Maar hoe leer je het verschil wanneer ze wel en niet mogen trekken? Ik probeer juist om het trekken af te leren :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 19:00 



 
Profiel   

Even leuk om te volgen dit! Ik doe niet echt aan canicrossen, mijn hondje is een béétje te klein om mij echt te trekken, hij weegt 6 kg :D Het is een havanezer x maltezer.

Hij heeft wel energie voor 10 en vindt het heerlijk om mee te gaan hardlopen! Hij is dan zo hyper dat ik zijn tuigje zowat niet om krijg :P Ik heb dan ook zo'n heupgordel, dan loopt hij vast langs de weg enzo en op de veilige stukken zonder verkeer mag hij los.

Hij loopt wel graag wat voor me uit, ook met het rennen of hij rent naast me mee. Ik kreeg weleens de vraag of ik met hem 'canicroste' haha! Maar daar is hij wat klein voor natuurlijk.

Nu lees ik hier wel iets over een jack russel, ook een klein ras... Het mag/kan dus wel? Nou ja, ik was niet echt van plan om professioneel te gaan canicrossen, maar hardlopen met Toby blijf ik zeker doen! Ik ga sowieso niet meer hardlopen zonder Toby, niks aan :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 19:11 



 
Profiel   

Ja hoor, Jack Russels zijn ook werkhonden dus die zullen het een heerlijke uitlaatklep vinden.

Ik moet zo rennen maar het regent pijpenstelen.
Overigens ren ik maar 3 km maar voor de step loopt hij er vaak 7 of 8. De Podenco meer. Die neem ik zo een ruim uur mee naast de fiets met 19 km/u.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 19:17 



 
Profiel   

Hier nog 1! Ik ren regelmatig met mijn twee Ierse Setters. Zij vinden het waarschijnlijk nog leuker dan ik. Ik kan niet in mijn hardloop kleding binnenkomen of ze worden helemaal gek :)

Ik doe ook af en toe mee aan de wedstrijden en train in Breda. Zo af en toe neem ik ze allebei in dubbelspan mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen