Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Ik ben er bij alle trails van de natte neuzen. Zelf lopen doe ik op t moment niet, maar ik help die dagen wel mee met de organisatie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 06:21 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Grrr! Wie geeft mij een hele harde schop tegen mn bibs?!

Ik heb alles in huis. Een goedzittend tuig. Bijpassende riem, heupgordel, een hond die goed wil trekken en het leuk vind.
Naar waarom ga ik niet?!



Hier ook hetzelfde maar komt bij mij door de temperatuur en het richten op agility. Maar als je de tijd heb en de temperatuur is goed lekker gaan ~~}>

Ik houd ik hier echt wel de temperatuur rond 15 graden aan. Nu heb ik ook fanatieke crossers. Daarom vind ik het ook leuker om echt te crossen i.p.v. trailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 16:40 



 
Profiel   

Gewoon gaan!! Als je bezig bent en klaar bent ben je hartstikke blij dat je gegaan bent.
Ik moet mezelf ook telkens een schop geven, maar als je dan buiten loopt: heerlijk. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 18:19 



 
Profiel   

Probleem is hier vooral onregelmatig werken en het warme weer..
Jinn kan er ook niet super goed tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 20:41 



 
Profiel   

Naar een nieuwe plek gaan motiveerd mij weer om te gaan. :)
Gewoon lekker sochtends gelijk gaan dan heb je een goed begin van je dag.

Ik doe mee aan de postbank trail in oktober, zag alle nieuwe datums voor de nnt voorbij komen. Leuk, ga me zeker voor een paar inschrijven. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 22:45 



 
Profiel   

Meer mensen die morgen de dogsurvival in Zeewolde rennen? *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 22:52 



 
Profiel   

Wij hebben meegedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 20:07 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar wat tips en meningen! Niet zozeer canicross, maar wel steppen met de hond, en ik denk dat op dit topic wel veel ervaren mensen zijn die mee kunnen denken :)

Ik heb een sheltie-keeshond mix van 3 jaar oud, 13 kilo. Vindt het heerlijk om actief en veel baasgericht bezig te zijn (we doen ook nog wekelijks een les gehoorzaamheid&fun).
Nu gaan we ook graag naar het losloopbos toe, maar hondlief vindt de auto niet geweldig (hij gaat wel mee erin, maar duurt zeker 5-10 minuten voordat hij ontspannen kan zitten/liggen, dan zijn wel al bij het bos).
Dus we wandelen vaak naar het bos, wat zo'n 45 minuten is, voornamelijk door mijn korte beentjes, ik ben maar 1.52 meter :+

Nu zat ik te overwegen om een step aan te schaffen zodat we ook eens een rondje door de wijk of naar het bos kunnen maken.
Hij zal dan natuurlijk naast meelopen en niet trekken.

Nu twijfel ik of het voor hem wel een goed idee is en zo ja, wat is een geschikte step voor 1-2x in de week recreatief (vlakke paden) steppen?

Mogelijke pro's:
- Sneller bij het bos.
- Actief bezig met de hond.
- Iets nieuws om te proberen, wat hondje altijd leuk vindt.
- Ikzelf ook actief bezig :+
- Step ook makkelijker erbij te pakken dan de fiets.

Mogelijke tegens:
- Heb ook met hond gefietst, vond hij eerst geweldig, maar na 3 maanden (1x in de week fietsen) vond hij het saai en draaft sukkelig mee, wilt ook niet harder. Mischien dat dit met step ook gebeurd.
- Vermoeiender dan naar bos wandelen, dan is hij mogelijk al te vermoeid om nog in het bos te wandelen.
- Aanschafprijs en verkoopprijs mocht het toch niet bevallen.
- Is er een goede maat step voor mijn lengte? En kan ik wel goed steppen? Vind ik het wel leuk?

Wat zouden jullie eerste ingevingen zijn op basis van dit verhaal? Wel of niet doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 23:30 



 
Profiel   

Melyoramel schreef
Ik ben op zoek naar wat tips en meningen! Niet zozeer canicross, maar wel steppen met de hond, en ik denk dat op dit topic wel veel ervaren mensen zijn die mee kunnen denken :)

Ik heb een sheltie-keeshond mix van 3 jaar oud, 13 kilo. Vindt het heerlijk om actief en veel baasgericht bezig te zijn (we doen ook nog wekelijks een les gehoorzaamheid&fun).
Nu gaan we ook graag naar het losloopbos toe, maar hondlief vindt de auto niet geweldig (hij gaat wel mee erin, maar duurt zeker 5-10 minuten voordat hij ontspannen kan zitten/liggen, dan zijn wel al bij het bos).
Dus we wandelen vaak naar het bos, wat zo'n 45 minuten is, voornamelijk door mijn korte beentjes, ik ben maar 1.52 meter :+

Nu zat ik te overwegen om een step aan te schaffen zodat we ook eens een rondje door de wijk of naar het bos kunnen maken.
Hij zal dan natuurlijk naast meelopen en niet trekken.

Nu twijfel ik of het voor hem wel een goed idee is en zo ja, wat is een geschikte step voor 1-2x in de week recreatief (vlakke paden) steppen?

Mogelijke pro's:
- Sneller bij het bos.
- Actief bezig met de hond.
- Iets nieuws om te proberen, wat hondje altijd leuk vindt.
- Ikzelf ook actief bezig :+
- Step ook makkelijker erbij te pakken dan de fiets.

Mogelijke tegens:
- Heb ook met hond gefietst, vond hij eerst geweldig, maar na 3 maanden (1x in de week fietsen) vond hij het saai en draaft sukkelig mee, wilt ook niet harder. Mischien dat dit met step ook gebeurd.
- Vermoeiender dan naar bos wandelen, dan is hij mogelijk al te vermoeid om nog in het bos te wandelen.
- Aanschafprijs en verkoopprijs mocht het toch niet bevallen.
- Is er een goede maat step voor mijn lengte? En kan ik wel goed steppen? Vind ik het wel leuk?

Wat zouden jullie eerste ingevingen zijn op basis van dit verhaal? Wel of niet doen?


Ik kan je aanraden om contact op te nemen met Rosine Verkleij, eigenaresse van Run Dog. Zij kan jou vast wel van degelijk advies voorzien.

Zelf wilde ik ook gaan cani-crossen. Helaas kan ik hardlopend mijn hond gewoon niet bijbenen :')
Vandaag eindelijk maar dan toch een step kunnen aanschaffen. Het trainen kan beginnen 8-)


[ img ]


De step ook maar even echt eigen gemaakt :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 23:46 



 
Profiel   

Ik ga mijn step in de verkoop doen omdat ik hem amper gebruik. Is een Kickbike Sport G4. Moet eerlijk zeggen dat ik toch altijd de fiets pak en dat dit ook fijner is met mijn hond aangezien ik hem dan in de hand kan houden.

Ik ga nog een paar rondjes maken en dan kijken of ik er echt vanaf wil.

Zou voor een mooi hybride model kijken op marktplaats, daar zijn ze toch goedkoper als nieuw en moest het tegenvallen kan je ze voor zowat dezelfde prijs kwijt. Kijk ook eens op de facebook pagina Steppen met je hond. Daar zitten ook wat mensen die workshops organiseren hoewel dat nu op een laag pitje staat ivm de zomer

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 08:01 



 
Profiel   

[ img ]

Wij steppen ook. Laatste tijd niet gedaan ivm warmte maar straks wel weer van plan om op te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 19:18 



 
Profiel   

Steppen lijkt me zo leuk! Mika doet alleen alles echt op z’n dooie gemakje dus dat gaat hem met steppen niet worden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:14 



 
Profiel   

@boemklatsch: hahaha bij ons dus precies andersom. Ik wilde graag canitrailen, maar mijn hond is te fanatiek :') toen met ik op het stepjoring gestuit. En dan kan mijn raketje heerlijk vlammen. Canitrailen vind hij suf. Gaat hij andere dingen doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:44 



 
Profiel   

Oh heerlijk zo'n fanatieke hond!

Ik heb mijn step juist verkocht omdat mijn (slede!)hond dus niet trekt. Ik ben daardoor eens heel hard gevallen waardoor mijn kin op meerdere plaatsen gehecht moest worden en ik dus nu een groot litteken in m'n gezicht heb :+
Ik ging een heuvel af en hij hield weer in, oops.

Ik had toen een Kickbike Cross. Die heeft vering en banden met profiel, dan kun je lekker crossen op de onverharde paden. Maar goed, mijn hond dacht daar dus anders over :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 22:08 



 
Profiel   

Steppen lijkt mij dan weer helemaal niets, maar dat komt omdat ik een schijterd ben als zo'n ding te hard zou gaan naar mijn zin :') ik kan je daar geen info over geven.
Maar zou je bv niet ergens een step kunnen lenen/huren voor een bepaalde tijd om te zien of het iets voor je is ? Weet niet of dat bestaat hoor, maar wie weet.

Vind het er overigens wel altijd gaaf uit zien :j

Zelf heb ik gisteren weer lekker getraind met mijn 2 mupkes <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 11:28 



 
Profiel   

Hoe kom jij toch aan die toffe foto's? Loop je dan samen met iemand? Lekker rondje!
Manu was kwaad gisteren, ik ging rennen maar hij mocht niet mee. Grappig, ze herkennen het echt. Als ik mijn hardloopschoenen aantrek staat alleen Manu dansjes te doen en blijft Uma lekker doorsnurken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 13:16 



 
Profiel   

Haha nee ik maak die gewoon zelf.
Meestal na mijn ronde zet ik mijn telefoon ergens langs de kant, zet hem op filmen en haal er daarna een still uit ( dus zet hem op pauze, maak een printscreen en hoplaaa, je hebt een foto ) :')

Waarom mocht Manu niet mee gisteren? Arm dier :D

Vanmorgen zelf weer lekker door de harde plensregen gerend, was genieten

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 10:43 



 
Profiel   

Je nieuwe herder heeft echt een vriendelijke uitstraling, prachtig koppie. Je andere hond is ook een plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 10:52 



 
Profiel   

Leuke foto’s sunshine! Lekker bezig! Ik moet vrees ik op zoek naar een nieuw tuig voor mijn stuk tuig :') die van hem zit voor mijn smaak te strak rond zijn nek. Aan en uit trekken gaat ook niet super makkelijk. Welk tuig hebben jullie? Mijn voorkeur gaat als het even kan uit naar een oranje tuig of een zwart tuig met oranje details.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 17:41 



 
Profiel   

Haha wat slim! Dat ga ik dan ook eens proberen :D
Voor Manu is het nu wel iets te benauwd. Als er nog wat wind staat of de luchtvochtigheid is minder, dan kan het wel. Maar nu doe ik alleen de kortere afstanden :j

Evel Knievel: Ik heb een tuig van Zero DC, de x-back en dan de oude versie. Maar die nieuwe zal waarschijnlijk wel mooi zitten op een herder. Ik heb ook een oranje, zelf vind ik die erg gaaf :D Hiervoor, toen mijn reu minder grof was, had hij een zwart tuig met oranje kruis op de rug van Orange Crush. Maar hij is wat groot geworden, hij draagt nu XXL :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 19:25 



 
Profiel   

Die van Orange crush heb ik nu ook ja! Zat al een beetje te kijken naar de zero dc tuigen. Denk dat ik woensdag maar even langs Run Dog ga. Daar zal ik vast wel een fijn tuig kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 19:49 



 
Profiel   

Na 2 weken niks doen ga ik nog altijd steady door via mijn schema.

Bizar hoe fijn ik het vind om te lopen. Zit nu alleen te dubben om fijne routes uit te dokteren met de hond. Er is wel een bos maar dat is wat verder rijden en vanuit huis vertrekken moet ik ofwel redelijk snel over de weg of een valkuil met hoog gras en konijnenpijpen door.

De hond vindt het heerlijk en komt nu standaard loopschoenen brengen ipc slippers als ik thuis kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 20:29 



 
Profiel   

Wij hebben van de week ook weer een heerlijk rondje mastbos gedaan! Echt een prachtig bos om in te trailen.

[ img ]
[ img ]

11 augustus gaan de natte neuzen trail inschrijvingen open. Gaan jullie je nog voor een nnt inschrijven? :D
Wij willen er wel een paar gaan doen.

Gaaf dat steppen zeg! Lijkt me wel dood eng als ze zo hard gaan. :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 11:26 



 
Profiel   

Ziet er heerlijk uit!
Ik wil kijken of ik er zo veel mogelijk mee kan lopen, alleen die in januari gaan hem niet worden ivm wintersport. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:01 



 
Profiel   

Rosannee_ schreef
Wij hebben van de week ook weer een heerlijk rondje mastbos gedaan! Echt een prachtig bos om in te trailen.

[ [url=m/Jafx8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TjZGHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

11 augustus gaan de natte neuzen trail inschrijvingen open. Gaan jullie je nog voor een nnt inschrijven? :D
Wij willen er wel een paar gaan doen.

Gaaf dat steppen zeg! Lijkt me wel dood eng als ze zo hard gaan. :wow:

Nee joh, het kwartje valt nu pas :=
Wat leuk!

Ik kan helaas 3 november niet, de rest wil ik wel mee gaan doen!
Wat is het mastbos mooi! Wist je zelf een leuke route?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen