Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Bij mij is het ook echt vliegen haha :') :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 13:11 



 
Profiel   

viszla denk ik ;)

hier begint het als vliegen, maar dat houd ik echt niet bij, dus al snel gaan we op mijn tempo

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 13:17 



 
Profiel   

Ok bedankt voor de uitleg! Maar is het verplicht dat de hond voor je loopt of mag hij ook gewoon aan de voet volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 14:16 



 
Profiel   

op n wedstrijd mag jij niet de hond trekken, maar als de hond jou niet trekt.... is geen probleem. je gaat dan alleen minder hard

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 14:32 



 
Profiel   

De honden weten trouwens heel goed wanneer ze mogen trekken en wanneer niet. Zodra hij zijn canicross tuig aan krijg en hij miin spullen ziet wordt hij erg enthousiast en met canicross trekt hij goed. In zijn normale tuig of halsband voor het uitlaten weet hij dat hij gewoon naast moet lopen en moet volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 14:36 



 
Profiel   

hier hetzelfde inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 14:37 



 
Profiel   

Ik zit even te kijken, maar best nog wel een prijzige aanschaf om zo te starten.... :Y)

Tuig voor de hond, tuig voor mij, elastische riem, en eigenlijk dan ook nog goede hardloopschoenen.... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 14:45 



 
Profiel   

Het is niet gewoon gezellig hardlopen met je hond hè, de hond moet voor je uit lopen. Je hond mag niet achter je lopen. Naast mag wel, maar voor het mooie moeten ze dus echt wel wat druk op de lijn zetten.

Hardlopen met de hond heb ik ook wel gedaan, maar dat heb ik wel anders ervaren.

Maitu schreef
Klopt!

Maar daarnaast moeten ze wel blijven luisteren! Rechts, links, langzaam en naast.

Ik heb tuigen, riemen en mijn loopgordel van zero dc. Ben er zeer tevreden over. De honden trekken dan nl onder 'je billen' als het ware. Veel fijner dan in je buik.

Oh wat fijn te horen!

EmptyWords schreef
viszla denk ik ;)

hier begint het als vliegen, maar dat houd ik echt niet bij, dus al snel gaan we op mijn tempo

Ik vlieg inderdaad ook. De eerste 5 minuten denk ik: dat gaat makkelijk! En daarna stort ik in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 14:49 



 
Profiel   

Jelaaa schreef
Dit was op het event
[ [url=m/3M5VL8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4elYBC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schitterende hond heb jij!!
Wat is dat er voor een?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 15:44 



 
Profiel   

Er zijn ook verschillende facebook groepen met oa trainingen etc.
Wegens nest puppy's ligt het hier wat stil maar als ze weer op conditie is hoop ik ook eem keer canicross met haar te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 15:48 



 
Profiel   

anneliesdj schreef
Jelaaa schreef
Dit was op het event
[ [url=m/3M5VL8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4elYBC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schitterende hond heb jij!!
Wat is dat er voor een?

Ik denk een Catahoula Leopard Dog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 15:49 



 
Profiel   

ja lousiana catahoula leopard dog idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 21:57 



 
Profiel   

Heel mooie hond!

Ik heb vanavond getraind, ondanks de spierpijn. 3,1 km en ik was drijfnat. Ik was niet snel maar ik ben trots dat ik door de pijn heen ben gelopen. Manu trok redelijk, al was hij wel vrij veel afgeleid.
Morgen maken we weer een lange wandeling en dan maar eens kijken of ik nog een rondje kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-15 22:42 



 
Profiel   

amies100 schreef
Ik heb afgelopen jaar mijn hond ook meegenomen met een evytraining, veel leuker samen. Alleen moet mijn hond (ivm opleiding) langs mij lopen. Ik ben een leek wat betreft dit soort sport, kan iemand mij uitleggen waarom een hond voor je moet lopen hierbij?

Dat maakt niet uit hoor amies.Ik heb wedstrijdhonden in de gg.Maar ze weten prima waarneer ze wat anders doen waarbij ze wel voor mogen lopen.
Voor de gg hebben ze een halsband aan canicrossen doen we met een tuig.Ze beoefenen nog andere takken van sport ook en weten precies waar neer ze wat gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-15 22:55 



 
Profiel   

Dankjewel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-15 22:58 



 
Profiel   

Wij hebben een Ridgeback van bijna 6 maand. Als Pesto er klaar voor is zal mijn vriend bikejoring gaan doen met hem.
Er komt ook nog een Jack Russell teef bij in de toekomst en daarmee wil ik gaan canicrossen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-15 20:20 



 
Profiel   

Telt het ook met een Shetlander die mij steevast vooruit trekt aan het halstertouw :')
Pittige sport hoor, conditie vereiste :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-15 20:26 



 
Profiel   

Leuk! Als mijn hond oud genoeg is wil ik dit ook met hem gaan doen.
Ik heb een Australian Shepherd, nu 9 mnd dus we moeten nog even wachten. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-15 20:48 



 
Profiel   

Wat leuk dit topic!
Ik heb een tijd gecanicrosst, hond vond het alleen wat minder interessant omdat ik niet zo hard ga.
Nu dus de bikejoring ontdekt, wat is dat gaaf zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-15 20:58 



 
Profiel   

Ik vind dit dus enorm gaaf !!!
Ik loop wel hard met de hond, ook serieus en niet zomaar even gezellig met de hond hardlopen, alleen niet op de canicross manier.
Ik heb een 8 jarige duitse herder reu met spondylose, hij gaat dus niet zo hard meer en hobbelt daarom los mee op zijn eigen tempo.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 0375_o.jpg

Ondanks dat wij dus niet aan het echte canicross doen, mogen we wel meekletsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-15 21:07 



 
Profiel   

Van mij wel hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 00:11 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Heel mooie hond!

Ik heb vanavond getraind, ondanks de spierpijn. 3,1 km en ik was drijfnat. Ik was niet snel maar ik ben trots dat ik door de pijn heen ben gelopen. Manu trok redelijk, al was hij wel vrij veel afgeleid.
Morgen maken we weer een lange wandeling en dan maar eens kijken of ik nog een rondje kan!

Woensdag avond is er weer een training. Zelfde locatie dus handig ivm makkelijk af kunnen haken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 08:02 



 
Profiel   

Wat ik me afvraag als leek zijnde, kan dit alleen met middenslag honden en groter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 08:27 



 
Profiel   

Alle honden kunnen, alleen bij een grote heb je er meer profijt van. En chihuahua bijv. Zal niet heel veel extra bieden. Maar natuurlijk kan die wel gewoon meerennen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 08:38 



 
Profiel   

Marlis schreef
Lisitano schreef
Heel mooie hond!

Ik heb vanavond getraind, ondanks de spierpijn. 3,1 km en ik was drijfnat. Ik was niet snel maar ik ben trots dat ik door de pijn heen ben gelopen. Manu trok redelijk, al was hij wel vrij veel afgeleid.
Morgen maken we weer een lange wandeling en dan maar eens kijken of ik nog een rondje kan!

Woensdag avond is er weer een training. Zelfde locatie dus handig ivm makkelijk af kunnen haken

Ik zag het inderdaad, super. Ik blijf stug door rennen, vanavond weer een ronde.
Hopelijk kan ik dan gauw geheel met jullie mee doen.

Mijn hond trekt wel echt beter in een groep. Die Zero DC heupgordel is echt ideaal trouwens. Je merkt nauwelijks dat je iets om hebt en je wordt bijna meegevoerd in je pas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-15 08:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen