Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Mloui schreef
Was jij een van de dogwatchers Emptywords?

Ik was met de Whippet. Laatste klimmetje vind ik wel echt heel pittig, pfff, als ik dat van te voren had geweten...

Die ontzettend knappe gestroomde? Ik was indd 1 van de dogwatchers
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 22:15 



 
Profiel   

Ja die ja! Grappig dat we dan boven aan met z’n 3en waren zonder het te weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 07:40 



 
Profiel   

Mloui schreef
Was jij een van de dogwatchers Emptywords?

Ik was met de Whippet. Laatste klimmetje vind ik wel echt heel pittig, pfff, als ik dat van te voren had geweten...

Zo, inderdaad!
Ik vroeg me af waar het roepen vandaan kwam, keek omhoog, kak :')

Ik was met de bonte, grote husky. Met de modderlaarsjes. Wat was hij blij met het modderbad onderweg!

Mloui, dan heb ik jullie ook gezien. Wat een prachtig hondje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 07:58 



 
Profiel   

ja dat klimmetje... die zal er altijd inzitten, dorethea geniet daar gewoon van. Daar hebben we na afloop nog smakelijk van genoten 8-) :j O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 08:55 



 
Profiel   

Mloui schreef
Ja die ja! Grappig dat we dan boven aan met z’n 3en waren zonder het te weten!

indd grappig.

yvet wist ik wel, maar jou/jij? niet.

dorethea gister verteld dat er een topic op een paardenforum loopt over canicross/canitrail en de Natte Neuzen trails daar ook besproken worden. Ze had geen idee. Was er wel erg blij mee trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 08:59 



 
Profiel   

Leuk die verhalen over de NNT! Ik wil in het najaar eens mee doen, als ik nu met hond loop lijkt het net alsof ik uberhaupt geen conditie heb. Zonder hond loop ik toch een stuk rustiger en gaat het me wat makkelijker af.

Vanmorgen een rondje Kampina gedaan, heerlijk in het ochtendzonnetje. <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 16:22 



 
Profiel   

Gave foto's en mooie combi Boemklatsch! Op deze foto ziet het er anders supersoepel uit hahahaha

Zat jij ook niet in het puppy-topic van 2016?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 17:15 



 
Profiel   

yvetjes schreef
Gave foto's en mooie combi Boemklatsch! Op deze foto ziet het er anders supersoepel uit hahahaha

Zat jij ook niet in het puppy-topic van 2016?


Haha soepel viel heel erg tegen, een paar honderd meter verder lag ik languit op de grond. :')

Ja klopt! Puppy is alleen nu echt geen pup meer (gelukkig). O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 23:06 



 
Profiel   

Boemklatsch schreef
yvetjes schreef
Gave foto's en mooie combi Boemklatsch! Op deze foto ziet het er anders supersoepel uit hahahaha

Zat jij ook niet in het puppy-topic van 2016?


Haha soepel viel heel erg tegen, een paar honderd meter verder lag ik languit op de grond. :')

Ja klopt! Puppy is alleen nu echt geen pup meer (gelukkig). O:)


Als het niet op de foto staat is het niet gebeurd! Ziet er idd soepel uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 23:19 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Mloui schreef
Was jij een van de dogwatchers Emptywords?

Ik was met de Whippet. Laatste klimmetje vind ik wel echt heel pittig, pfff, als ik dat van te voren had geweten...

Zo, inderdaad!
Ik vroeg me af waar het roepen vandaan kwam, keek omhoog, kak :')

Ik was met de bonte, grote husky. Met de modderlaarsjes. Wat was hij blij met het modderbad onderweg!

Mloui, dan heb ik jullie ook gezien. Wat een prachtig hondje <3


Dankjewel! Prachtig snuitje en prachtig karakter :).

Ben er vrij zeker van dat ik jullie ook gezien heb.

Erg jammer dat we nu zo lang moeten wachten tot de volgende, maar in het kader van hondwelzijn heel begrijpelijk. Wordt snel te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 23:22 



 
Profiel   

Ik heb mij gisteren ingeschreven voor de posbankloop (cani)trail 21 september. Gaan er meer hier heen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 23:49 



 
Profiel   

Ik zal er wel zijn. Die zelf niet mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 07:11 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik vrees dat het dan nog wat te warm is voor mijn hond. Een maand later doe ik wel voor het eerst 23 km mee, ook bij de Posbanktrail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 07:27 



 
Profiel   

Denk dat ik met Donna ook wel eens mee wil doen aan een evenement. Voor koda zijn het helaas teveel prikkels... misschien ooit :D


[ img ]
Training van vandaag! Donna heeft nog geen canicross tuig, wordt aan gewerkt. Ga binnenkort passen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 18:24 



 
Profiel   

Wat snel zeg! Knap gedaan.
Dus Donna vindt het ook leuk? Lijkt me echt heerlijk om met je twee honden samen te kunnen rennen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 18:27 



 
Profiel   

Dankjewel :) echt heel leuk om met ze samen te lopen, hebben ook wel een zelfde tempo en dat is fijn.
Donna vind het heel leuk, hoop dat ze hiermee ook wat meer zelfvertrouwen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 18:43 



 
Profiel   

Ik ben ook net begonnen met hardlopen/canicross. Hier ind e buurt zijn verschillende groepjes die 1x per week trainen maar iwl zelf ook eerst wat conditie opbouwen alvorens ik me ergens aansluit.

Hond vindt het helemaal fantastisch trouwens!

Op wat voor afstanden trainen jullie eigenlijk standaard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 15:46 



 
Profiel   

Leuk dat je ook bent begonnen Schuur_! Het is echt heel fijn om te doen. Naast fysieke arbeid is het toch ook mentale arbeid voor hond en baas.

Wij lopen doorgaans rond de 5-7 km. Soms wat minder soms wat meer. Hangt er ook vanaf wat de hond(en) aangeven. De ene keer is de focus snel weg en korten we wat in, de andere keer blijven ze gaan en werken en kan het wat langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 16:35 



 
Profiel   

Ondertussen een aantal weken aan de gang en eindelijk dus een manier gevonden waarmee ik blijf lopen!

Ik volg een programma van de Decathlon (30min lopen aan 1 stuk beginners) en zit nu in week 5. Dus 10min wandelen, 6x 3min lopen met 45sec ertussen wandelen.

Jack vind het ook superleuk en loopt heel constant mee, konijnen negeren gaat super alleen wil die daarna ff hard wat ik aanmoedig.

Met hond loop ik tussen de 12 en 14km/u en zonder hond tussen de 9 en 11km/u. Als het zo warm is als vorige week gaat hij los mee en sowieso lopen we nu enkel langs het water dat die kan afkoelen. Ook 's avonds en' s morgens vroeg

Laatst kreeg ik ook de kans om mee te doen met een canicross clinic en was zeker nuttig! Zij organiseren wekelijkse trainingen en in september een start to canicross 3n ze zitten 20min rijden van mijn deur. Dus nu trainen dat ik een beetje meekan met de andere beginners.

Jack begint ook al goed het verschil tussen rechts en links te kennen (en ik ook :') ) De intervaltraining helpen ook goed om hem te leren versnellen en vertragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:24 



 
Profiel   

Als het zo warm is als vorige week, train ik niet,niet met de honden althans.
Bij ons ( Noord brabant ) was het zowel in de ochtend als in de avond echt nog veel te warm voor ze, dus toen hebben we even een pauze gehad :j

Ik kijk zelf ook gewoon per keer wat de honden willen/aankunnen.
Soms gaat het echt heel fijn en loop ik wat langer ( zit nu op 6km met de twee, dat is de langste afstand die hun tot nu toe hebben gelopen ), en gaat het wat minder probeer ik in elk geval tot de 3km te komen.

Mijn training van gisterochtend:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:01 



 
Profiel   

Wat leuk dat Jack het zo leuk vindt, Schuur! Ik ben een beetje jaloers dat je nu lekker kunt gaan opbouwen, dan gaat het zo snel al veel beter. Geniet ervan!

Ik loop langere afstanden met Manu,m maar ik ga dan ook niet hard. Mijn honden trekken niet :)) Soms wel, bij survivals, maar anders eigenlijk niet. Vorig weekend liepen we dan eindelijk een halve marathon, de hele 21.1 km *\o/*
Mijn hond Uma gaat nu wat vaker mee. Zij vindt alleen het bos leuk genoeg om voorop te blijven lopen. Anders loopt ze achter me te slenteren.
Ik heb goede hoop dit najaar met twee honden mee te kunnen doen aan de NNT's.

Ik sta ook ingeschreven voor de posbanktrail, enkel met Manu. We gaan voor de 23 km, zo leuk en spannend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:18 



 
Profiel   

Ja hij vindt het heerlijk. Ik denk dat ik uiteindelijk ook richting trailen ga, merk dat hij het erg fijn vindt om op een constant tempo te lopen, wel met druk op de lijn maar dat echte sprinten, ik weet niet of ik daar dapper genoeg voor ben. Iets met coördinatie en bospaden O:)

Ik houd de temperatuur aan van 20gr, Jack is een korthaar en we lopen vaak bij het water. Tijdens warm wandelen en uitwandelen gaat die lekker los.

[ img ]

Vandaag dit gedaan. 10min wandelen, 6 keer 3min lopen en 1min wandelen en dan 5min uitwandelen. Ging vlot en helemaal uitgedaan zonder kapot te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:30 



 
Profiel   

Lekker zeg!
Ik heb een Husky, maar ik merk dat zijn conditie zo verbeterd is dat hij zelfs met de warmte best mee kan. Uiteraard rustige rondjes en met veel water tussendoor.
Ik heb vanavond ook een rondje gedaan met beide. Mijn andere hond is een Podenco, die heeft er minder last van. Ging ook lekker!

Ik kijk uit naar het najaar, dan kunnen we weer lekker regelmatig trainen. Zonder hond lopen vind ik stom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:50 



 
Profiel   

Grrr! Wie geeft mij een hele harde schop tegen mn bibs?!

Ik heb alles in huis. Een goedzittend tuig. Bijpassende riem, heupgordel, een hond die goed wil trekken en het leuk vind.
Naar waarom ga ik niet?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 23:54 



 
Profiel   

Heerlijk dat opbouwen!
Hier ook weer opnieuw aan het opbouwen, ongeluk(je) gehad waarbij ik een flinke hersenschudding en kapotte knie aan over heb gehouden dus 16 stappen terug en weer aan de slag nu. :)

Hier ook geen snelle loper, ben van mezelf niet snel en met een kleine middelmaat die het vertikt om echt te trekken heb ik het canicrossen maar opgegeven en gaan we ons op de trails richten. :')

Ik kan met Mika tot de 22/23 graden blijven lopen, maar dan gaat hij los mee. Tot een graad of 20 kan hij vast.

Zo leuk die Uma, fijn dat ze zo opknapt zeg!

Ik zag dat er een flinke lijst online is gezet met canitrail data, als ik het werktechnisch geregeld krijg probeer ik er zo veel mogelijk te lopen. :)


Wat fijn dat ze het zo goed doen samen Ang! :+:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 23:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen