Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Een behoorlijke afstand hierboven.

Gaan hier nog mensen meedoen aankomende zaterdag in Veenhuizen canicross??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-17 18:44 



 
Profiel   

Oeh lekker, trekken dr goed aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-17 20:30 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook even! Ik ben nu volop bezig om mijn eigen conditie weer wat op peil te krijgen, zodat ik binnen een paar maanden ook kan starten met onze pup. Onze 'puppy' is nu 7,5 maand (60cm-25kg), dus momenteel nog wat rustig aan. Als hij rond de 10/11 maanden is, ga ik het lopen met hem rustig beginnen oppakken. Als het aan hem zou liggen, zou ie liever zo snel mogelijk weg zijn geloof ik :D. Bommetje energie (Mechelse herder).

Hoe starten jullie in het begin? Het trekken aan de lijn tijdens een gewone wandeling is er min of meer uit (op hypermomenten na), en hij heeft bij trainingen bijtwerk ook een tuigje aan waar hij in mag (/moet) trekken. Dat onderscheid zit er dus al wel in. Maar ik ga er vanuit dat het hardlopen voor de hond zelf ook wat moet opgebouwd worden? Is het dan een rondje waarin hij stukken trekt en stukken gewoon loopt? Of temper je zelf in het begin het tempo een stuk?

Ik moet ook wel zeggen dat ik zelf nooit een goeie loper ben geweest -O-. 14min of 2,5km, 30min of 5km lukte net vorig jaar, maar veel sneller dan dat is mij nooit gelukt. Dus het is niet zo dat ik hondlief meteen aan 20km/uur ga kunnen meenemen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-17 12:48 



 
Profiel   

Vandaag in Veenhuizen meegelopen. Recreatieve loop. Voortijd moesten we een geschatte tijd doorgeven. Wie het dicht bij die tijd gelopen heeft was dan de winnaar.

Wij hebben 5 km in 25 minuten gelopen. Boco deed super zijn best. Ik had mijn tijd heel erg straks geschat van te voren op 23.30min. 1.30min langzamer gelopen dus. We waren uiteindelijk toch nog 3de geworden :).

Was voornamelijk heel tevreden over Boco. Hij begint het steeds beter te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 16:15 



 
Profiel   

Ahh super toch!

Wij hebben gister gelopen. Zoveel mogelijk op stukken gelopen waar weinig honden komen, helaas hebben ze flink uitgedund hier in t bos, dus alternatieve routes kon ik niet nemen zonder tot mn knieƫn in de drek weg te zakken.

Op t laatste stuk helaas weer zo'n vervelende hond die niet naar zn baas luistert.
Ik maar roepen naar Pip, doorgaan en negeren. Die 2 woorden pakte ze steeds beter op.
Volgens mij dacht die eigenaar dat ik t tegen hem had, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 16:44 



 
Profiel   

Bij jullie ook al uitgedund hier ook al flink en nog steeds bezig.

Fijn dat passeren van anderen als ze loslopen beter gaat. Hier als we canicrossen gaat het best goed maar met Biken is dat nog steeds erg moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 16:48 



 
Profiel   

Ja helaas, We hadden echt super toffe routes in t kleine bosje.
De ruiterpaden zijn ook enorm slecht onderhouden zag ik al.
Zo onwijs jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 17:10 



 
Profiel   

Zo... weer een rondje getraind, dit maal in een ander bos, geliefd bij veel wandelaars en hondeneigenaren, maar veel offroad gegaan en geen vervelende honden tegen gekomen.
Een keer een hond die bleef staan terwijl wij ook wachtte... eigenaren waren al een heel eind vooruit, toen wij dichterbij kwamen, nam de hond toch het hazenpad.

Verder lekker geleden, wat langer hardgelopen en de herstelpauzes korter, was pittig maar voelde goed.
We hadden er iig prachtig weer bij.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-17 11:57 



 
Profiel   

Leuk woefje en het is heerlijk weer!

Wij wouden gister 15 km lopen maar is een kort rondje geworden . Sem helaas weer een blaasontsteking dus weer bij de spoedarts geweest. Nu morgen bellen voor een verwijzing voor de uroloog... zal flink wat gaan kosten ook.

Toch klein rondje gedaan en grootste gedeelte honden maar los gedaan, kon sem tenminste overal plassen, al komt het meer niks uit of bloed dan evhte plassen. Wel lekker in korte broek. [ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-17 12:22 



 
Profiel   

Iedereen weer heftig aan de 'wandel' met t mooie weer?
Helaas een paar keer niet gelopen, gisterochtend wel weer gegaan.
Hondje was erg blij dat ze weer mocht, kreeg amper dr harnas aan.

Ze negeert andere honden ook steeds beter. Gister had ik er een die vreselijk te keer ging, en dat vond ze dan ook echt niet tof. Borstelen en ze stond rechtop in t harnas.
Daar moeten We nog even wat op verzinnen, want steeds omklikken naar dr halsband als We een hond tegen komen, heb ik weinig zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 21:33 



 
Profiel   

Vervelend. Hier ook regelmatig last van idd op sommige plekken.

Wij hebben vd week heerlijk 25 km over jet strand gelopen! [ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 22:27 



 
Profiel   

Ahh gaaf zeg!
T hoekje van hoek v Holland ken ik vanaf een andere kant (boot)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:28 



 
Profiel   

Nieuwe hoogwaardige nylon grote hond korte leash Pet trekkabel duurzaam en handig grote Hond tractie riem riemen en lood
http://s.aliexpress.com/i6buMJzm
(from AliExpress Android)

Deze net besteld. Hoop dat k m zo kan bevestigen dat ze er met lopen geen last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 15:42 



 
Profiel   

Tegenwoordig hebben we een BB-HK en daar past dit topic prachtig! Ik ga hem dus verplaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 13:19 



 
Profiel   

Sinds dit topic naar de HK is verplaatst is het stil.

Hoop wel dat degene die hier actief waren nog steeds meelezen en mij kunnen helpen met mijn vraag.

Eind mei krijgen wij de sleutel van ons huis en dat is vlakbij het bos en de hei. Ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken, vooral omdat ik merk dat mijn conditie echt niet goed meer is. :o

Nu is het de bedoeling dat ik Dodge meeneem (American Stafford, net 2 jaar en bijna 50 kilo), alleen is hij ontzettend sterk en vind ik het niet zo fijn om hem alleen aan een lijn mee te nemen. (heb liever mijn handen/armen vrij)
Nu zag ik hier in de dierenwinkel een band die je om je middel kan doen met een elastische lijn eraan. Daar stond alleen op; tot 50 kilo, en nadat ze hem gezien hadden dachten ze dat deze misschien niet sterk genoeg zou zijn en bij teveel druk de lijn zou knappen. Dat vond ik niet zo'n goed idee..

Dus toen ik dit topic voorbij zag komen dacht ik; dat ga ik eens vragen!

Iemand hier ervaring met hardlopen met een (sterke) hond en dan zo'n band om je middel (of heup? 1 van de 2 was het). En welke banden zijn er fijn?
We hebben een goed tuig voor hem, daar laten we hem altijd mee uit. Als er eventueel een ander tuig bij aangeschaft moet worden is dat geen probleem.

Heb inmiddels al wel wat sites gevonden waar ze tuigen (zijn toch anders dan die we al hebben) en heupbanden verkopen, maar ik weer dus niet wat fatsoenlijk is.
Er komt dus een sterke hond aanvast, en niets zo banketstaaf als hij het ineens kapot trekt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 12:55 



 
Profiel   

Een gewoon tuig is niet geschikt mocht hij gaan trekken wat met canicrossen de bedoeling is. En een goede heupgordel en elastische lijn is erg belangrijk, wil je je eigen lichaam heel houden.

Bij evenementen staan vaak standjes waar je kan passen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 13:18 



 
Profiel   

Marlis schreef
Een gewoon tuig is niet geschikt mocht hij gaan trekken wat met canicrossen de bedoeling is. En een goede heupgordel en elastische lijn is erg belangrijk, wil je je eigen lichaam heel houden.

Bij evenementen staan vaak standjes waar je kan passen etc.


Van dat tuig was ik inmiddels achter inderdaad. :j

Dacht dat het niet zoveel uitmaakte, maar zag toen het verschil met ons tuig en wat er verkocht wordt, dus een ander tuig komt er ook sowieso.

Was alleen erg benieuwd wat voor merken goed zijn? Verkopers kunnen mij namelijk (bijna alles) wijs maken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 13:46 



 
Profiel   

Kom anders 30 april een kijken bij de Natte Neuzen Trail. Deze keer is deze bij De Steeg. Daar staat een standje waar je kunt passen en voelen. Tevens kun je verschillende honden en hun geleiders zien en spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:16 



 
Profiel   

Even kijken of dat gaat, als mijn paard weer is opgeknapt wilde ik gaan starten dat weekend maar weet nog niet welke dag.

De Steeg is een half uurtje, dus dat is wel te doen!

Mag de hond ook mee? Voor het passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:22 



 
Profiel   

Hond mag zeker mee. Is inderdaad ook erg handig met passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:27 



 
Profiel   

Zelf heb ik een non-stop hele set gekocht voor mij en mijn hond. Zeker een aanrader, maar Zero D-C zie je ook erg vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 19:17 



 
Profiel   

Hier ZeroDC idd. De Grizzly.
Momenteel weinig gelopen. Erg druk op de boerderij, en druk met dingen op school van mn dochter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 20:33 



 
Profiel   

Hoe zou ik het beste kunnen beginnen met mijn cairn? Ik wil het ook graag doen. Fietsen doen we al, hij heeft al wel wat conditie. Maar hoe zou ik dit kunnen opbouwen? Ik wil ook graag meedoen aan dog survivals met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 05:50 



 
Profiel   

Ik ben gewoon gaan lopen met een hardloopschema.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 06:27 



 
Profiel   

ik heb ook een hele set van non-stop erg fijn!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 13:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen