Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:41

yvetjes schreef:
Wow spannend! Cool dat jullie dat gaan doen. Helaas geen ervaring.

Ik ben zelf aardig aan het opbouwen met canitrailen. En ik twijfel nu enorm om mee te doen met de DogSurvival in Zeewolde, maar zoek een maatje om mee te lopen. Iemand zin/tijd?

Wanneer is Zeewolde?

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:42

ingedebruijn schreef:
Wij hebben vandaag voor het eerst met een step gelopen. De vinden het zo leuk en zijn echt ontzettend braaf. Waren na 10 minuten helemaal leeg dus gaan lekker 3x pw opbouwen.


Leuk, lekker rustig opbouwen

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:19

horsii schreef:
Wanneer is Zeewolde?


2 Juli

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 06:19

Wat leuk! Een canicross item! Ik heb 2 honden. Een bordercollie, Jack en een bordercollie mix, Zoë. Ik doe eigenlijk alleen canicross in de winter. Vooral Jack is gek op canicross en vindt het heel leuk!

Jack en ik op een wedstrijd:

Afbeelding

Zoë en ik:

Afbeelding

Vlak voor de corona deden we in de winter bijna elk weekend mee aan een cross. Hopelijk komende winter ook weer *\o/*

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:25

Ik schop dit topic even omhoog. Weet een van jullie toevallig of er ook een winkel is die canicross spullen verkoopt en waar ik bijvoorbeeld het tuig kan passen? Ik zou het wel handig vinden als iemand met mij mee kijkt of ik de goede maat en pasvorm uitkies.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:54

Ik weet er wel een in Drenthe die ze op maat maakt.
Opmeten, lange wandeling of hardloop rondje maken, passen, laatste aanpassingen en meenemen.

Hier staat het ivm verhuizing naar andere kant van het land op een iets lager pitje.
Afgelopen weekend kort rondje in het bos bij het nieuwe huis

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:59

Rundog in wilp

Run with pride staat regelmatig met zijn stand bij evenementen

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:26

Run with pride kan je ook passen volgens mij bij hun in Overijssel.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:32

Bedankt voor de tips! Ik ga even op onderzoek uit. :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:03

We zijn vandaag wezen passen bij Run With Pride, wat een ontzettend lieve, behulpzame mensen zijn dat! Ze hebben me super geholpen met het vinden van een geschikt tuig voor beide honden en ook heb ik twee lijnen en een heupgordel van mezelf aangeschaft. Nu is het nog wachten tot m’n eigen schoenen binnen zijn en dan kunnen we heel rustig aan gaan beginnen met opbouwen. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe we het gaan vinden. :D

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:28

Lugea schreef:
We zijn vandaag wezen passen bij Run With Pride, wat een ontzettend lieve, behulpzame mensen zijn dat! Ze hebben me super geholpen met het vinden van een geschikt tuig voor beide honden en ook heb ik twee lijnen en een heupgordel van mezelf aangeschaft. Nu is het nog wachten tot m’n eigen schoenen binnen zijn en dan kunnen we heel rustig aan gaan beginnen met opbouwen. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe we het gaan vinden. :D

Zeker lieve mensen. Fijn dat je geslaagd ben.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 22:16

Leuk!
Hier staat canicross op een laag pitje door de warmte. Ik neem ze wel los mee met hardlopen tot een kilometer of 4/5.
Ben zelf aan het trainen voor de halve marathon maar vind het echt saai zonder hond. Mijn husky trekt het hardlopen niet meer en mijn jonge hond is net geen jaar oud. Die loopt wel al stukjes trouwens, gaat echt ontzettend goed.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:59

Lisitano schreef:
Leuk!
Hier staat canicross op een laag pitje door de warmte. Ik neem ze wel los mee met hardlopen tot een kilometer of 4/5.
Ben zelf aan het trainen voor de halve marathon maar vind het echt saai zonder hond. Mijn husky trekt het hardlopen niet meer en mijn jonge hond is net geen jaar oud. Die loopt wel al stukjes trouwens, gaat echt ontzettend goed.

Hier weinig tijd gehad, vanavond ze meegenomen maar was benauwd geworden. Dus werd maar 2,5 km. Ach toch geweest
Winter maar weer meer.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 06:56

Het seizoen is weer begonnen *\o/*
Hoe gaat het bij iedereen?
Ik ga mijn allereerste echte canicross lopen met mijn jonge hond. Doet er nog iemand anders mee bij Bruinisse?

Mijn Meeko doet het echt ontzettend goed, ik vind het zo leuk. Wat een verschil als je hond het echt leuk vindt te trekken en lekker fanatiek is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:14

Hier heb ik dit weekend ook weer mijn eerste wedstrijd van het seizoen gelopen! Ben wel allerlaatste geeindigd, was verkeerd gelopen... Om eerlijk te zijn was ik niet in topvorm, dus was vast sowieso laatste geweest. :') -O- Wel veel plezier gehad! (buiten toen ik merkte dat ik een extra toertje aan het lopen was, toen was het even afzien...)

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 07:14

HIer net begonnen met mijn 2 vizslas. Eentje heb ik het al eerder mee gedaan en de andere is nu bijna 2.

Ik ben begonnen met het programma van de Decathlon, 30min lopen aan 1 stuk in 8 weken.

Eerder op deze pagina is een vraag gesteld over waar je een tuigje kan aanpassen maar weet iemand ook een adres in LImburg of Brabant? Voor mijn reu heb ik alles al maar mijn teefje wil ik ook vrij snel in een goed cross tuig hebben ipv de Dog Copenhagen

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 07:34

Schuur_ schreef:
HIer net begonnen met mijn 2 vizslas. Eentje heb ik het al eerder mee gedaan en de andere is nu bijna 2.

Ik ben begonnen met het programma van de Decathlon, 30min lopen aan 1 stuk in 8 weken.

Eerder op deze pagina is een vraag gesteld over waar je een tuigje kan aanpassen maar weet iemand ook een adres in LImburg of Brabant? Voor mijn reu heb ik alles al maar mijn teefje wil ik ook vrij snel in een goed cross tuig hebben ipv de Dog Copenhagen

Ik ken een adres in Drenthe dus wel stuk rijden, maar maken ze op maat. Geweldige tuigen. Mooie omgeving om tijdens het wachten een wandeling te maken of een stuk te rennen met leen tuig. Terug na een wandeling voor passen en laatste afstellingen en tuig kan mee naar huis. Mocht je gegevens willen weten laat maar weten dan zoek ik ze op.
Afbeelding
Wij hebben daar deze laten maken, printjes kan je zelf kiezen of egale kleur. En ook hoe onderlegd.

Ik ben weer aan t opbouwen met Evy. Vanmorgen Evy les tien gedaan. Loop alleen elke x heel vroeg, half vijf zodat het nog lekker rustig is. Helaas mega uitvallende hond en hier in de stad en waar wij zitten maar een in/uitgang waar honden uitgelaten worden anders geen doen. Dus wij lopen de laatste tijd in het donker en de stilte haha.

marrie1999
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:48

Oe mijn hond word in november 1 en wil binnenkort een workshop over canicrossen volgen. Hebben jullie nog tips? En wat voor schoenen dragen jullie precies?

Ik moet zelf ook echt hardlopen weer gaan oppakken.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:43

Iemand hier opzoek naar een fantastische lieve jonge herder?
Ivm overlijden van mijn vriendin.
Februari wordt ze twee, niet gesteriliseerd.
Erg sociaal maar wel wat onzeker.
Katten onbekend, dit gaat denk ik niet.
Kan goed loslopen.
Niet bekend met canicross maar zou dit fantastisch doen.
75 procent Mechelaar en 25 procent Duitse.
Geen kennelhond.
En ze mag alleen weg voor een heel goed huisje. verblijft nu bij haar moeder maar vier honden is erg veel.