Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:09

Nayomie schreef:
Netjes hoor! De 3 kilometer haal ik niet zonder te wandelen tussendoor. Doen jullie tussendoor nog wel wandelen?

Ja wij volgen Evy, dus wandelen en hardlopen afgewisseld. Zijn conditie loos dus vanaf nul nu weer beginnen

CupCakes_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:28

Bevalt Evy? Ik doe nu maar een eind kwa hardlopen. Maar misschien is zoiets wel handig om een beetje structuur erin te brengen :+

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:40

Dit was les twee van Evy.
Les 1,2 en 3 duren twintig minuten waarvan in totaal tien hardlopen en tien wandelen.
En elke week bouwt dat uit.
Na tien weken vijf km een een stuk/30 minuten.bij drie trainingen per week.

Evy bevalt goed. Anders ga ik over mijn grenzen heen.
En na mijn bevalling moet ik gewoon rustig aan opbouwen.
Wij vinden het fijn.
Daarna heeft Evy ook nog veel trainingsschema's.
Mijn Garmin ook, maar die loopt een stuk harder van stapel dat is nu niet slim.
Evy is maar een tientje voor een jaar.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:42

Klinkt goed! Ga eens kijken of zoiets voor mij ook een optie zou zijn. :j

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:09

Hier ook een Evy fan. Ik loop momenteel maar ik x/week maar wel elke week een lesje verder. Zo bouw je toch aan je conditie.
Vandaag voor het eerst meteen starten met 5 min hardlopen en daarna 2x 7 min aaneengesloten. Ik zag er tegenop maar viel uiteindelijk weer mee.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:27

Goed bezig!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 11:13

Lekker bezig Horsii! Verstandig dat je rustig opbouwt.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:18

Goed bezig yvetjes!

Vanochtend ook weer getraind; 2.6 km.
Afbeelding
Afbeelding

Niet enorm lang, maar goed genoeg voor mij deze keer. :D

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:23

Nayomie schreef:
Goed bezig yvetjes!

Vanochtend ook weer getraind; 2.6 km.
[ [url=m/AQsfsS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sSqauW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet enorm lang, maar goed genoeg voor mij deze keer. :D

Toch geweest!

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:29

Wel geweest, mooie herder

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:05

Week 1 zit erop (10 min hardlopen 10 min wandelen, drie trainingen).
Zaterdag het eerste rondje van week 2(12 om 12).
Waren net voor de hagel en regen thuis.
Honden en schoenen onder de tuinslang, wat een bagger in de broekpolder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:24

Ik ben van plan om binnenkort ook te gaan starten met canicross met mijn Boerenfox. Nu zag ik toevallig dat er een dorp verderop een groep actief is die wekelijks traint, dus ik hoop daar het een en ander te kunnen vragen om op weg geholpen te worden. Toch wil ik in dit topic vast even vragen of iemand ervaring heeft met een fijn tuig voor een smalgebouwde hond van 10 kilo. Hij heeft in verhouding wel een redelijke borst, maar is verder erg smal. Zijn tuig van Dog Copenhagen is maat S.

Vanochtend heb ik voor de grap eens gekeken wat hij zou doen als ik een stukje ging ”rennen” en hij ging direct voor me uit lopen en trekken, dus ik vermoed dat dat met hem helemaal goed gaat komen. Hij wil graag aan het werk en dingen samen doen, dus het lijkt me ontzettend leuk om dit met hem te gaan uitproberen. Het zal vooral mijn conditie zijn die een uitdaging gaat bieden. :')

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:56

Lugea schreef:
Ik ben van plan om binnenkort ook te gaan starten met canicross met mijn Boerenfox. Nu zag ik toevallig dat er een dorp verderop een groep actief is die wekelijks traint, dus ik hoop daar het een en ander te kunnen vragen om op weg geholpen te worden. Toch wil ik in dit topic vast even vragen of iemand ervaring heeft met een fijn tuig voor een smalgebouwde hond van 10 kilo. Hij heeft in verhouding wel een redelijke borst, maar is verder erg smal. Zijn tuig van Dog Copenhagen is maat S.

Vanochtend heb ik voor de grap eens gekeken wat hij zou doen als ik een stukje ging ”rennen” en hij ging direct voor me uit lopen en trekken, dus ik vermoed dat dat met hem helemaal goed gaat komen. Hij wil graag aan het werk en dingen samen doen, dus het lijkt me ontzettend leuk om dit met hem te gaan uitproberen. Het zal vooral mijn conditie zijn die een uitdaging gaat bieden. :')

Geen ervaring met dat formaat hond en tuigjes. Wij gaan woensdag naar Drenthe om een sporttuig op maat te laten maken, herder van mij is 40 kilo, erg lang, heel slank, dus vind het bij haar lastig dus ga maar voor tuig op maat. Der vriendin ook gelijk, matchen ze samen haha. Wel leuk dat je gaat lopen, is erg verslavend.

Gister ook heerlijk gelopen.

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb heerlijk 7,5 km gewandeld

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:33

Gaaf Lugea! Klinkt alsof dat zeker goed gaat komen.

En rustig conditie opbouwen beide. Dat is juist fijn om samen te doen.

Ik loop nog steeds maar 1x/week maar bouw nog steeds op en gaat fijn. Dit weekend was het heerlijk om te lopen

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:40

Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik vind een goed tuig erg belangrijk, maar om gelijk iets op maat te laten maken is misschien een beetje een grote gok. Als ik zeker weet dat we het beide leuk vinden dan heb ik dat er zeker voor over. Ik kreeg toevallig al wat voorbeelden van goede tuigen doorgestuurd, dus ga morgen even rustig meten om te kijken wat hem zou kunnen passen. :)

Ik vind de foto’s er in ieder geval super leuk en motiverend uit zien. De combinatie van sporten en samen met m’n hond zijn spreekt me heel erg aan. Ik ben eigenlijk helemaal niet van het sporten, maar samen met m’n hond heb ik dat er dan wel weer voor over. Ik twijfel er dan ook niet aan of hij het leuk gaat vinden eigenlijk. Hij vindt het maar wat leuk om aan de slag te gaan.

Ik wil het ook heel erg rustig op gaan bouwen, zowel voor mezelf als voor de hond. Hij is nu 20 maanden oud, dus volgens mij een prima leeftijd om rustig te beginnen. Ik ga hier in ieder geval lekker meelezen en als wij van start zijn zal ik ook zeker mee gaan kletsen. :)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 03:05

Lugea schreef:
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik vind een goed tuig erg belangrijk, maar om gelijk iets op maat te laten maken is misschien een beetje een grote gok. Als ik zeker weet dat we het beide leuk vinden dan heb ik dat er zeker voor over. Ik kreeg toevallig al wat voorbeelden van goede tuigen doorgestuurd, dus ga morgen even rustig meten om te kijken wat hem zou kunnen passen. :)

Ik vind de foto’s er in ieder geval super leuk en motiverend uit zien. De combinatie van sporten en samen met m’n hond zijn spreekt me heel erg aan. Ik ben eigenlijk helemaal niet van het sporten, maar samen met m’n hond heb ik dat er dan wel weer voor over. Ik twijfel er dan ook niet aan of hij het leuk gaat vinden eigenlijk. Hij vindt het maar wat leuk om aan de slag te gaan.

Ik wil het ook heel erg rustig op gaan bouwen, zowel voor mezelf als voor de hond. Hij is nu 20 maanden oud, dus volgens mij een prima leeftijd om rustig te beginnen. Ik ga hier in ieder geval lekker meelezen en als wij van start zijn zal ik ook zeker mee gaan kletsen. :)

Dat sporten zonder hond lukt hier ook niet, met hond wel en is super leuk. Daarom maar jaar geleden puppy erbij genomen omdat de andere twee niet meer hard kunnen lopen. Haha.

20 maanden is idd gewoon prima leeftijd, kleinere honden kunnen sneller mee dan grote.

Hier met m'n mega herder met een jaar begonnen maar wel rustig dus met Evy van 0 tot vijf opbouwen.

En ik zie knappe bo weer. Heerlijke omgeving toch bij jullie

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:04

Ik durf niet te sporten zonder hond, dus voor mij niks anders. Helaas straks verplicht 6 weken rust maar daarna weer rustig opbouwen. :j

EmptyWords, wat goed zeg. Mooie afstand :D

Horsii ook goed bezig! :D

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:24

Hoezo zes weken rust.

Hier ging de opbouw lekker. Helaas vanmorgen met hardlopen doorgegleden door bagger op het asfalt, loei hard tegen een betonnen trap trede aan opweg naar de polder.
Even uit de running.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:37

Oeiii dat ziet er heel pijnlijk uit! Beterschap! Wel een prachtige omgeving om te sporten zeg. :j

Ik word morgen geopereerd waardoor ik 6 weken niet mag sporten. Baal er wel van want was nu net zo lekker op dreef :')

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:42

Nayomie schreef:
Oeiii dat ziet er heel pijnlijk uit! Beterschap! Wel een prachtige omgeving om te sporten zeg. :j

Ik word morgen geopereerd waardoor ik 6 weken niet mag sporten. Baal er wel van want was nu net zo lekker op dreef :')

Aah vervelend. Succes met de operatie en op naar een goed herstel

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:34

Succes met de operatie.
Ja en dat onder de rook van Rotterdam, broekpolder in Vlaardingen.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 03:38

Vandaag samen met horsii van Vlaardingen naar Drenthe geweest, om een tuig op maat te laten maken. Ben benieuwd hoe ze ermee lopen.

Terwijl de tuigen gemaakt werden, wij een heerlijke wandeling gemaakt door Drenthe van 9 km (driepootjes waren thuis).

Ivy zag voor de eerste keer herten rennen, geen houden meer aan mijn god haha.

De herders gaan voor twinning.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 04:39

Oh wauw wat een leuk tuig! Waar laat je deze maken?

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 04:52

Bij dogs2go zijn wij geweest.