Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:34

Ik weet dat veel mensen juist die bandjes om je benen aanraden. Maar het lijkt me echt verschrikkelijk :o .

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:44

Je voelt ze niet.

Net 10 km gelopen met de hond, heerlijk

Afbeelding
mijn gps heeft wat stukjes gemist

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:41

Ook niet met een joggingbroek?

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:01

Dit lijkt mij wel wat voor mijn hond en ik.
Als ik ga lopen dan zit ze ook al om mijn middel en trekt ze me een soort van vooruit, heel af en toe probeer ik dan een stukje te rennen omdat ze zo graag wil.
Maar mijn knieen kunnen de klappen niet opvangen dus na 10 meter moet ik alweer stoppen.
Is dit een kwestie van trainen? Betere schoenen? of ligt het gewoon aan mijn knieen?

Dit zijn wij tijdens een wandeling
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18107
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:27

Sowieso goede hardloopschoenen en je moet het ook trainen, bijvoorbeeld met Ren met Evy.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:52

A.s weekend sint anthonis.
Ook canicross. 5 km.

Ik ren niet mee ivm blessure. Ik ga zaterdsgochtend voor de fun de trail rennen op mn gemakkie.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:13

Leuk dat er toevallig een topic omhoogfloept terwijl ik er vanmiddag weer aan dacht. Ik ga binnenkort het hardlopen oppakken en ga dan de podcast van Evy gebruiken. Is dit ook te combineren met carnicross? Mijn hond van ruim een jaar moet dit nog leren en wellicht is de rustige opbouw van Evy dan voor hem ook goed?
Voor de gezette persoon, hoe zit zo'n tuig? Kun je hem op de krimp kopen?

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:24

Pas inderdaad in Bruinisse een cross geweest. Ik zou dit ook wel graag met mijn heidewachtel willen doen. Eens kijken waar de vereniging in Zeeland zit.

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:32

Waar Woon je Ostra?
Canicross Zeeland traint vaak in Bruinisse, maar ook wel eens in Burg-Haamstede

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:56

Ja ik woon vlak bij Bruinisse en Burg Haamstede is ook aan te rijden. Ik zag alleen dat de trainingen enkel in de ochtend zijn door de weeks ik kan alleen in de avonden en weekeinden in verband met mijn werk.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:09

Heb niet het hele topic gelezen, sorry als ik iets vraag dat al eerder aan de orde gekomen is.

Allereerst respect dat jullie zulke afstanden kunnen hardlopen! Lijkt me heerlijk, maar ik moet dan nog heel veel trainen. Maar wat ik me afvraag: waarom op deze manier lopen met je hond? Is het niet veel leuker en relaxter om je hond los mee te laten rennen?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:19

de hond mag lang niet overal los, en mag de hond los, dan struikel je over de andere loslopende honden.

op deze manier word ik getriggert net wat meer uit mezelf te halen, de hond kan haar ei kwijt en we kunnen naar stukken bos waar anderen niet of nauwelijks komen. lekker trailen over slingerpaadjes

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:43

Ja het is natuurlijk een voordeel datje op meer plekken kan komen dat is waar. Maar bijv bij ons in het bos mag je overal loslopen maar ik zie ook mensen canicross doen en dan is het juist onhandig dat de hond niet kan reageren op andere honden. Er zijn ook hardlopers met loslopen honden en die kunnen gewoon doorlopen terwijl de hond even snuffelt en hen vervolgens weer inhaalt. Anyway, het lijkt mij fijner lopen en het lijkt me ook leuker voor de hond.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:58

ik heb op losloopstukken de hond vaak ook gewoon los hoor.

ik kom alleen niet graag op de losloopstukken, ik ga liever de paden in waar je geen mens ziet, veel leuker.

daarbij kán niet iedere hond los en is cani-cross ook een manier om je hond mentaal aan het werk te zetten. links, rechts, ho, harder etc. ze moeten rekening houden met baas en toch ook blijven rennen en trekken, het is voor de hond ene grotere belasting dan los mee lopen

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:03

Hier doen we vooral canicross om de hond heerlijk moe te maken. Haar conditie is goed, maar van het canicrossen wordt ze lekker snel moe (na 5 km kapot, ipv met gemak tot 12 km mee los lopen) en inderdaad voor het mentale deel. Loslopen kan ze overal eigenlijk wel. Natuurlijk lopen we er ook voldoende los mee, ze moet inderdaad ook lekker kunnen rennen zónder belasting. Op dit moment crossen we ook maar één keer in de week voor de lol. Volgende week zaterdag wellicht eerste wedstrijdje.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:19

Vandaag doen we ff wat andersAfbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:17

Nikass schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, sorry als ik iets vraag dat al eerder aan de orde gekomen is.

Allereerst respect dat jullie zulke afstanden kunnen hardlopen! Lijkt me heerlijk, maar ik moet dan nog heel veel trainen. Maar wat ik me afvraag: waarom op deze manier lopen met je hond? Is het niet veel leuker en relaxter om je hond los mee te laten rennen?


Ik ren erg veel off track, op dit moment is er vanaf 1 maart tot 1 augustus aanlijnplicht (wel in zweden) vanwege het vele wild wat hier leeft :j

ook doe ik dit om ze mentaal te activeren en moe te maken. Met karma kan ik nog niet heel veel rennen (pas 9 maanden) met chansi mijn border doe ik het wel veel.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:34

Iemand nog tips om te leren trekken? Tot nu toe steeds samen met mijn vriend gecani-crossd. Maar vanmiddag alleen gelopen omdat mn vriend het in zijn rug heeft. Meefietsen ging ook nog niet. Maar mevrouw de hond zit steeds achterom te kijken en de haast is op de meeste stukken weg. Heb natuurlijk uitgebreid beloond tijdens de momenten dat ze wél trok, maar op de meeste stukken was het toch een sukkeldrafje naast me.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:47

Moeilijk... Ze hebben het of ze hebben het niet, zou ik zeggen..

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:58

Bij mijn hond werkt aanmoediging heel goed, dus:
''jaaaa!'' ''Go go go!'' *tong klik geluidje*

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:12

Een kus-geluid met je lippen maken kan ook wel eens helpen

horsii

Berichten: 7633
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 02:48

Bij mijn zus helpt het om mijn hond naast die van haar te zetten en dan flink belonen.
Nu trekt hij ook hele stukken zonder mijn hond ernaast.

Wij hebben een nieuw doel om naar toe te werken.
Naast de snelheidstrainingen,nu 5 km in 22 min, gaan wij lange afstand training doen om in november de 20 km te kunnen lopen op de natte neuzen trail / canitrail op de veluwe.
Ik hoop ze dan beide mee te nemen maar dat hangt nog af hoe ze dan de eerste vijf minuten zijn met groepstrainingen.
Nu zijn ze de eerste vijf minuten nog hyper en neurotisch waardoor ze elkaar irriteren.
Leuk doel om naar toe te werken.
lopen nu meestal 7km maar mechelaar wordt in juli twee dus kan nu rustig aan de afstand vergroten.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:20

Natte neuzen trail is leuk! Heb 28 februari meegedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Van t weekend ook de klein zwitserland trail gelopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 30-03-16 07:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:21

Dit weekend is het canicross geweest in Maldegem, waren er deelnemers van Bokt aanwezig ?

horsii

Berichten: 7633
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:49

Je hebt een leuke mechelaar. De kleur roze staat jullie goed.

Mijn mechelaar

Afbeelding
en mijn bloedfanatieke kleine puck

Afbeelding