Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Lisitano schreef
Rosannee_ schreef
Wij hebben van de week ook weer een heerlijk rondje mastbos gedaan! Echt een prachtig bos om in te trailen.

[ [url=m/Jafx8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TjZGHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

11 augustus gaan de natte neuzen trail inschrijvingen open. Gaan jullie je nog voor een nnt inschrijven? :D
Wij willen er wel een paar gaan doen.

Gaaf dat steppen zeg! Lijkt me wel dood eng als ze zo hard gaan. :wow:

Nee joh, het kwartje valt nu pas :=
Wat leuk!

Ik kan helaas 3 november niet, de rest wil ik wel mee gaan doen!
Wat is het mastbos mooi! Wist je zelf een leuke route?


Grappig dit weer he? :+ wereld is klein.

Ik heb 2 wandelroutes gecombineerd en zelf een beetje een route van gemaakt. Kon dus grotendeels de paaltjes volgen en op een paar kruisingen even opletten om de andere route te pakken. Was best een leuk rondje zo met wat water punten voor de hond. Zo kan je ook nog een andere route doen. Of beide helemaal doen dan heb je wel rond de 13 kilometer bij elkaar denk ik! Is een prachtig bos.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 20:25 



 
Profiel   

:wave: (ook hallo oud-collega :Y) )

Hondlief en ik melden ons ook graag hier. We zijn dit jaar (weer) begonnen met hardlopen. Waar we normaal voornamelijk gewoon over de weg liepen, pakken we nu ook bos, duin en strand mee. We lopen voornamelijk wat kortere afstanden omdat ikzelf helaas snel last krijg van blessures bij langere afstanden.

Wel sla ik snel door in enthousiasme, dus ik heb ons ingeschreven voor een trail. Zeer benieuwd hoe het hondenkind dit gaat oppakken, aangezien ze veel prikkels om haar heen best lastig kan vinden. Maar we gaan gewoon een poging doen en zien het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 14:25 



 
Profiel   

Saskia89 schreef
:wave: (ook hallo oud-collega :Y) )

Hondlief en ik melden ons ook graag hier. We zijn dit jaar (weer) begonnen met hardlopen. Waar we normaal voornamelijk gewoon over de weg liepen, pakken we nu ook bos, duin en strand mee. We lopen voornamelijk wat kortere afstanden omdat ikzelf helaas snel last krijg van blessures bij langere afstanden.

Wel sla ik snel door in enthousiasme, dus ik heb ons ingeschreven voor een trail. Zeer benieuwd hoe het hondenkind dit gaat oppakken, aangezien ze veel prikkels om haar heen best lastig kan vinden. Maar we gaan gewoon een poging doen en zien het wel.


Welke ga je doen?

Ik heb mijzelf vandaag ook ingeschreven voor een trail met mijn herder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 14:48 



 
Profiel   

Ik twijfel nog over de 4 parken (en over de rest van mijn inschrijvingen), ik ben totaaaal niet fit, ver omlaag in conditie en alle lol in het lopen kwijt. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 16:44 



 
Profiel   

Dan moet je juist gaan! Ik was ook even alle motivatie kwijt maar laatst weer meegedaan aan een Dogsurvival en weer helemaal zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 19:07 



 
Profiel   

Hmm moeilijk.
Ik zou zeggen als je ecnt niet fit bent (in de zin van ziek) dan even een pauze inlassen. Maar als het alleen ontbreekt aan motivatie kan " gewoon" gaan wel helpen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 22:18 



 
Profiel   

Hee Saskia! Leuk leuk! Ik ben ook benieuwd welke je mee gaat doen!

Mijn andere hond vindt canicrossen toch best leuk en ze gaat steeds vaker mee. Komende winter dus lekker met twee honden trailen *\o/*

Als ik mijn motivatie kwijt ben stel ik een doel door me ergens voor in te schrijven. Daarom doe ik volgende week een halve marathon :') Volgende maand loop ik met mijn xhusky 23 km tijdens de Posbank trail. We zullen niet snel zijn maar we gaan voor het genot :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 23:01 



 
Profiel   

Haha, ja dat is ook mijn tactiek. Ik schrijf me gewoon steeds ergens voor in en dan moet ik wel door. Morgen bijvoorbeeld een obstacle run gepland staan (zonder hond). Voor het eerst, dus even afwachten hoe dat me vergaat O:)

@ sunshine: Begin november ga ik de snuffeltrail doen in Rosendael. En januari gaan we voor het echie in Beekhuizen. En jij?

@ lisitano: Wow 23km, respect hoor! Dat gaat mijn pet ver te boven :') En loop je dan met beide honden tegelijk? Of mogen ze om de beurt mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 20:16 



 
Profiel   

Stoer!
Wij zijn helaas niet in Roosendael, dan doen we een dogsurvival.

Ik loop de 23 km alleen met Manu. Met Uma ben ik nog aan het opbouwen. Die doet 10 km nu prima, maar dat is nog wel even de max. Voor Manu kost het veel minder moeite, die loopt in standje diesel mee. En ik heb hem gelukkig ook 's zomers genoeg mee kunnen nemen tijdens trainingen, dat scheelt wel. Over twee weken nog eens een duurloop doen en dan zijn we er wel klaar voor.
Vandaag heb ik zonder hond een halve marathon gelopen en dat ging meer dan prima dus ik ben in elk geval klaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 20:29 



 
Profiel   

Lisitano : mooie afstanden !! Knap ook. Mijn langste afstand is de halve marathon maar dan wel zonder hond... En dat is ook al weer een paar jaar geleden :D

Saskia :hoe is het gegaan vandaag? :D
Leuke vooruitzichten dus !
Ik ga de 4parken city canitrail doen, de 8km.
Ben erg benieuwd !

Heb vanavond weer een klein eindje gelopen, ging fijn

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 23:20 



 
Profiel   

Lekker tempo’tje hoor!

De run vandaag was erg leuk! Wel lag ik al snel op mijn gat in het water. Maar dat kun je ook maar achter de rug hebben. Ook was het wel duidelijk dat mijn armspieren niet aanwezig zijn. Spierpijn is dan ook nu al aanwezig :')
Maar vooral de sfeer vond ik heel tof. Niemand maakt zich druk, maar iedereen helpt elkaar juist een handje.

@ Lisitano: Respect hoor! Fijn dat het hardlopen je zo lekker afgaat. En dat beide honden nu gezellig met je mee kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 18:07 



 
Profiel   

Ik ga ook ein-de-lijk beginnen met canicross.
Ik zoek nu tips om langzaam aan op te bouwen. Ik zit met een zwakke knie die getraind moet worden, de fysio heeft groen licht gegeven om te gaan hardlopen. Dit was een prima manier om mijn knie te trainen, mits ik niet meteen te hard van stapel ging lopen :')

Maar goed, hond en ik hebben ook nog niet echt een top conditie haha. Dus was ik benieuwd of iemand tips heeft om dit lekker op te bouwen samen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 09:03 



 
Profiel   

Ik ben gewoon start2run met de hond gaan doen. Kan met Evy, ik heb de app C25K gebruikt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 09:29 



 
Profiel   

Boemklatsch schreef
Ik ben gewoon start2run met de hond gaan doen. Kan met Evy, ik heb de app C25K gebruikt. :)


Ah bedankt voor de tip!
Nu ben ik nog opzoek naar goede schoenen. Zelf zat ik aan de Nike Air Zoom Structure 22 te denken, omdat het een stevige schoen is en ik steun nodig heb voor mijn zwakke knie. Aan de andere kant wil ik ook dat mijn knie sterker wordt, dus geen idee of hij 'lui' zal blijven met deze schoen.

Welke schoenen hebben jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:04 



 
Profiel   

Ik zou echt bij een winkel een loopanalyse laten doen, zeker als je al een zwak punt hebt :j
Voor de trails draag ik Salomon Speedcross of de Supercross. Op de weg ben ik begonnen met antipronatieschoenen, aan de hand van een loopanalyse. Nu ben ik sterker geworden en loop ik lange afstanden met mijn Hoka's en kortere stukken tot 12 km op Asics Quantum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:17 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Ik zou echt bij een winkel een loopanalyse laten doen, zeker als je al een zwak punt hebt :j
Voor de trails draag ik Salomon Speedcross of de Supercross. Op de weg ben ik begonnen met antipronatieschoenen, aan de hand van een loopanalyse. Nu ben ik sterker geworden en loop ik lange afstanden met mijn Hoka's en kortere stukken tot 12 km op Asics Quantum.


Loopanalyse moet inderdaad nog gedaan worden, ik werk zelf bij een sportwinkel en mijn baas rade mij de structure aan (of de GT2000 van Asics). Voornamelijk omdat hij stevig is en veel steun bied.
Voor trail lijken Speedcross mij ook erg fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:36 



 
Profiel   

Ik heb zwabberenkels en heb (wel echt al járen geleden) ook een loopanalyse laten doen. Verschillende modellen geprobeerd en met een filmpje gekeken op welke schoenen ik mijn voeten het rechtst plaatste. Ik zou de schoenen die je baas aanraadt dan zeker proberen, maar misschien komt er ook wel een heel ander model uit zo'n analyse. Is heel persoonlijk natuurlijk :)

Ik heb al jaren Saucony's en ben daar nog steeds heel blij mee. De zool begint wel wat te slijten, maar verder zijn ze nog best netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:46 



 
Profiel   

Saskia89 schreef
Ik heb zwabberenkels en heb (wel echt al járen geleden) ook een loopanalyse laten doen. Verschillende modellen geprobeerd en met een filmpje gekeken op welke schoenen ik mijn voeten het rechtst plaatste. Ik zou de schoenen die je baas aanraadt dan zeker proberen, maar misschien komt er ook wel een heel ander model uit zo'n analyse. Is heel persoonlijk natuurlijk :)

Ik heb al jaren Saucony's en ben daar nog steeds heel blij mee. De zool begint wel wat te slijten, maar verder zijn ze nog best netjes.


Loopanalyse ga ik zeker doen! Ook ga ik nog overleggen met mijn fysio. Het is namelijk de bedoeling dat mijn knie sterker wordt en ik weet niet of dat ook lukt met een antipronatieschoen. Ik heb mijzelf namelijk onbewust een manier van lopen aangeleerd, waarbij mijn knie ontlast wordt en hij dus geen kracht 'leert' krijgen.

Saucony lijken mij ook erg fijn! Die hebben wij helaas niet meer in de winkel..
Liefst koop ik een schoen van mijn werk (korting haha), maar ik zal ook bij andere winkels kijken en passen. De beste schoen zal dan mijn keuze worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:23 



 
Profiel   

Hebben jullie dan 2 paar schoenen? Een voor in de bossen en een paar voor over de weg?
Mijn schoenen zijn best wel aan vervanging toe ( loop op Nike ), maar twijfel of ik speciale schoenen nodig heb voor in de bossen :')

Ik loop meeste van de tijd door het bos ( zandpaden maar ook echt van die drassige smalle paadjes ) en af en toe een stuk over asfalt.

Vandaag weer fijn getraind, we zijn klaar voor zondag ( denk ik :') )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 19:06 



 
Profiel   

Wat een lieve foto <3
Ga je meedoen in Arnhem?

Ik heb zelfs 4 paar :') 2 trail, één met bijna geen demping voor de survivals en één paar met meer demping voor lange trails.
Voor op de weg een standaard schoen en één met veel demping voor de lange afstanden. Met die Hoka's (superveel demping) blijf ik heel gemakkelijk lopen als ik eenmaal op gang ben. Ik gebruik mijn standaard Asics ook voor het strand, maar eigenlijk wil ik daarvoor een iets lichtere schoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 21:13 



 
Profiel   

@ classic: wil het een beetje lukken met de schoenen?

@ sunshine: mooie afstand gelopen! Succes dit weekend. Welke afstand ga je dan lopen?

@lisitano: binnenkort dus 5 paar schoenen? :+

Ik heb maar een paar goede schoenen. Daarmee loop ik overal doorheen. Van de week waren ze doorweekt, toen kon ik een paar dagen niet lopen :Y)
Wel heb ik nog een paar van die standaard goedkope hardloopschoenen. Die heb ik gebruikt voor de obstacle run laatst. Dacht dat mijn andere schoenen anders direct verpest zouden zijn :') Normaal gebruik ik die nooit... ze zijn eigenlijk iets te klein, al lopen ze verder niet eens zo slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 22:03 



 
Profiel   

@lisitano: uit nieuwschierigheid, waarom heb je 1 met weinig demping en 1 met meer demping voor survival?

@saskia: door tijdgebrek (zit midden in de examens voor mijn opleiding) ben ik nog niet verder geweest met kijken dan mijn werk :o
Daar heb ik de gt2000 en de structure gepast. De gt2000 vond ik voor bij de tenen iets te breed, dus dat wordt hem niet. De structure zat wel heel fijn!
Loop analyse moet nog even, was erg druk op het werk dus lukte tussendoor niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 08:55 



 
Profiel   

Bij de survivals gebruik ik graag die met minder demping zodat ik meer grip heb op de obstakels. Ik kan dan wat beter voelen waar ik m'n voeten neerzet. Ze zijn ook een stuk lichter :j

Bij langere afstanden wil ik meer demping. Anders ga ik het op van die platte zolen wel echt voelen in mijn voeten. Meer demping voelt net even wat vriendelijker voor je voeten (en knieën).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:16 



 
Profiel   

Ah jaa veel demping voor langere afstanden is logisch. Maar grip is inderdaad ook fijn!

Ik heb gisteren een voet- en loopanalyse bij een collega gedaan op het werk. Zij kijkt echt goed naar de stand van je voeten en let op mijn klachten.
Mijn voeten staan juist iets meer naar buiten dan naar binnen, dus een antipronantie schoen valt af. Wel even gepast, maar liep vreselijk.

Ook de Nike epic react flyknit gepast, maar doordat ik voornamelijk op mijn voorvoet loop, liep dat ook niet lekker.

Dus uiteindelijk op de ascis gel-cumulus 21 uitgekomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 06:22 



 
Profiel   

Fijn! Goede schoenen is een goede investering!

Vanavond een rondje gelopen met iemand van de canicrossclub. De honden konden zelfs weer even trekken, wat loopt dat toch prettig en gemakkelijk! Ik vind het echt genieten dat ik nu met allebei kan lopen. Manu heeft het een stuk leuker met deze temperatuur. Hopelijk wil hij komende winter dat trekken wat vaker doen :+
Volgende week al de posbanktrail! Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik heb twee weken niet kunnen trainen door een flinke griep.
Manu is wel in heel goede conditie en we starten 's ochtends, dat is lekker. Ik heb er zin in!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen