[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:14

Ik gok dat ze het ergens aan gestoten heeft, maar ik heb er nog niet zoveel verstand van!

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:47

Ziet er niet echt uit alsof t ontstoken is.. lijkt me idd meer een schuur of stoot plekje

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:11

Afbeelding
Even mijn nieuwe aanwinst showen :D zit ook een vrouwtje bij maar die houd niet zo van de camera haha

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:14

Oh sjiek waar heb je die gekocht?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:33

Eclair, discodip, bedankt voor jullie reacties :) hopen dat t idd allemaal meevalt!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:04

Wie weet een leuke eyecatcher voor in mijn bak, 60x30x30.

Op dit moment zwemt er in:
- corydoras
- Marmerbijlzalm
- Tetra's
- Antennemeerval (algemener)
- Anatome helena

We missen een beetje de echte opvallende vis in de bak. De bak is goed begroeid en is voorzien van schuilmogelijkheden.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:18

Beau_Myrthe schreef:
Wie weet een leuke eyecatcher voor in mijn bak, 60x30x30.

Op dit moment zwemt er in:
- corydoras
- Marmerbijlzalm
- Tetra's
- Antennemeerval (algemener)
- Anatome helena

We missen een beetje de echte opvallende vis in de bak. De bak is goed begroeid en is voorzien van schuilmogelijkheden.


Misschien een felle kleur garnalen? :)
Je bak klinkt vol dus ik zou er geen school vissen meer in gooien.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:07

Wou ook zeker geen school er heeft jaren een betta in gezeten. Vandaar dat ik de eyecatcher nu mis.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:09

Nog leuker dan garnaaltjes: CPO kreeftjes! Echt een eyecatcher qua kleur en gedrag :D

Afbeelding

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:40

Prachtig dier Vanessa, wat is het?

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:41

Het is een dwerg gourami neon.

Heb ze gekregen van iemand :)

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:23

Beau_Myrthe schreef:
Wou ook zeker geen school er heeft jaren een betta in gezeten. Vandaar dat ik de eyecatcher nu mis.


Kan die er niet meer bij dan?
En anders mooie garnalen of kreeftjes ofs tis maar net waar je van houd :D

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:45

DiscoDipp schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Wou ook zeker geen school er heeft jaren een betta in gezeten. Vandaar dat ik de eyecatcher nu mis.


Kan die er niet meer bij dan?
En anders mooie garnalen of kreeftjes ofs tis maar net waar je van houd :D


Die is er helaas niet meer, was al jaartje of 4 denk ik. Nieuwe zit ik wat over te twijfelen dacht misschien weten jullie nog wat leuks.

Garnalen zijn ook wel interessant.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:50

Honinggoerami's een koppeltje is erg leuk! Ik heb de gele variant, die knalt er lekker uit qua kleur en valt goed op tussen de rest!

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:16

koppeltje honinggourami of een betta idd. dat zijn niet zo groote opvallende vissen.
of garnaaltjes

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:06

Iemand hier die een 80cm of 100cm aquarium wegdoet? Of wil ruilen??

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:12

Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort mijn eerste aquarium staan bij mijn vriend alleen nu zit er op het hout een soort schimmel? Kan dat kwaad of is er iets tegen te doen?
Afbeelding

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:16

Dat is heel normaal hoor, zo'n laagje op nieuw hout. Gewoon laten liggen, verdwijnt vanzelf weer. :) Als je het heel lelijk vind kan je het met de hand een beetje weghalen natuurlijk.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:33

Ah okee, gelukkig :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:09

Er komen weer leuke bakken en bewoners voorbij!

Lotteenjoy ik weet dat je het hout eerst moet koken(?) En dat daardoor ook de kans op schimmel verkleind wordt. Zelf geen ervaring want nooit zo'n stuk hout gehad.

Hier gaat het Op zich goed met het aquarium.. de slakken zijn enorm gegroeid, de grootste die we Speed genoemd hebben(vroeger van de kinderfilm de zwanenprinses :+ ) is al groter dan de Betta!
Vanochtend toen het licht aan sprong wel 3 dode garnalen ontdekt :? Waterwaarden zijn gewoon goed en verder geen andere dingen dan normaal er in gedaan.. pff..

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:51

Dimphyl schreef:
Er komen weer leuke bakken en bewoners voorbij!

Lotteenjoy ik weet dat je het hout eerst moet koken(?) En dat daardoor ook de kans op schimmel verkleind wordt. Zelf geen ervaring want nooit zo'n stuk hout gehad.

Hier gaat het Op zich goed met het aquarium.. de slakken zijn enorm gegroeid, de grootste die we Speed genoemd hebben(vroeger van de kinderfilm de zwanenprinses :+ ) is al groter dan de Betta!
Vanochtend toen het licht aan sprong wel 3 dode garnalen ontdekt :? Waterwaarden zijn gewoon goed en verder geen andere dingen dan normaal er in gedaan.. pff..


Misschien dom van mij hoor... maar waren het wel de garnalen? Niet alleen hun vel?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:09

Ik geloof het niet, de velletjes zijn tot nu toe altijd wit geweest als ik die vond en dit was echt rood. Leek 'open' aan de buik, de plek waar normaal eitjes zitten zegmaar. Heb ze laten liggen en zijn inmiddels al opgegeten door de andere bewoners.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:14

Hier ben ik nu eindelijk als het goed is de appelslakken kwijt. :D Iemand die een 2000 liter (Nee totaal niet jaloers hoor :P ) bak opstart mailde dat hij ze wel allemaal wilde hebben. Nou dat heeft hij geweten, 2/3 van een grote afhaalchineesbak vol jonge appeltjes. :P }> 'Ja ik heb ze maar vast voor je gevangen'. :P

Ook een leuk schooltje van 20 rasbora urophthalmoides gehaald, aangezien er bijna geen zwemmende visjes meer waren hier. De als het goed is laatste zebradanio heb ik afgemaakt aangezien die echt niet ok meer was maar wel stijfkoppig door bleef leven. Enorm gezwel in de buik waar ik hem niet langer mee door wilde laten zwemmen.



Dimphyl schreef:
Er komen weer leuke bakken en bewoners voorbij!

Lotteenjoy ik weet dat je het hout eerst moet koken(?) En dat daardoor ook de kans op schimmel verkleind wordt. Zelf geen ervaring want nooit zo'n stuk hout gehad.


Nee vooral niet doen! Nooit hout koken. Het word nog steeds vaak aangeraden, maar geeft meer problemen dan dat het oplost. Als je heel bang bent voor eventueel ongedierte kan je het even invriezen, of als het klein genoeg is desnoods even in de magnetron, maar nooit koken o.i.d. Daarmee sloop je de celstructuur (net als met groente die je kookt) waardoor het veel sneller zal gaan rotten.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:38

julius_juut schreef:
Hier ben ik nu eindelijk als het goed is de appelslakken kwijt. :D Iemand die een 2000 liter (Nee totaal niet jaloers hoor :P ) bak opstart mailde dat hij ze wel allemaal wilde hebben. Nou dat heeft hij geweten, 2/3 van een grote afhaalchineesbak vol jonge appeltjes. :P }> 'Ja ik heb ze maar vast voor je gevangen'. :P

Ook een leuk schooltje van 20 rasbora urophthalmoides gehaald, aangezien er bijna geen zwemmende visjes meer waren hier. De als het goed is laatste zebradanio heb ik afgemaakt aangezien die echt niet ok meer was maar wel stijfkoppig door bleef leven. Enorm gezwel in de buik waar ik hem niet langer mee door wilde laten zwemmen.



Dimphyl schreef:
Er komen weer leuke bakken en bewoners voorbij!

Lotteenjoy ik weet dat je het hout eerst moet koken(?) En dat daardoor ook de kans op schimmel verkleind wordt. Zelf geen ervaring want nooit zo'n stuk hout gehad.


Nee vooral niet doen! Nooit hout koken. Het word nog steeds vaak aangeraden, maar geeft meer problemen dan dat het oplost. Als je heel bang bent voor eventueel ongedierte kan je het even invriezen, of als het klein genoeg is desnoods even in de magnetron, maar nooit koken o.i.d. Daarmee sloop je de celstructuur (net als met groente die je kookt) waardoor het veel sneller zal gaan rotten.



Koken is inmiddels ook achterhaald :)
Ik zou er gewoon een plens kokend water overgieten. Ik doe het ook zo in onze winkel en thuis en heb hier nooir problemen mee gehad!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:47

Kokend water overgieten, dat was dus wat ik gelezen had. Zo zie je maar weer, nooit advies proberen te geven als je t maar half onthouden hebt en zelf geen ervaring mee hebt :o :+