[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:33

Ja hier ook allemaal weg. We hebben ze niet meer kunnen vinden. De man zit nu al wel een paar dagen in zijn kokosnoot, dus ik hoop bij eitjes. En dus binnenkort weer baby’s. Dan mogen ze bij de garnalen om te overleven.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:40

de volgende haal ik denk ik ook eruit.

weet hier iemand een leuk adresje voor crystal red garnalen?

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:41

kun je dat niet vinden via een facebookgroep?

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:43

Heb je wel de webwinkels, maar die zijn hartstikke duur en in normale groepen mag geen verkoop van dieren meer. Dus heb nog niks gevonden.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:48

Ik heb mijn garnalen uit Dieren bij een hobbykweker. Hij had ook chrystals zitten. Zagen er goed uit.
Hij adverteert op Marktplaats

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:12

Ik heb geen idee waar je vandaan komt, maar bij fremabo in nieuwe pekela hebben ze ook.

Ik heb nog een paar kiekjes van mn blubjes gemaakt. Verslavend joh, mbuna-tv kijken :D
Afbeelding

Zandbadje nemen
Afbeelding

Baby yellow
Afbeelding


Afbeelding

Nog een baby, stiekem mn favorietje
Afbeelding

Mama yellow, hapje zand uitspugen
Afbeelding

Mooi jochie
Afbeelding

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:16

mooie foto’s!
hoe krijg je die zo scherp er op,wat gebruik je daar voor?

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:29

Wow mooie foto's!!

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:26

Bedankt :) ik heb ze met mn canon eos 550 gemaakt (55-250mm lens). Soms nog best lastig om ze er scherp op te krijgen!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:57

Mooie foto's en mooie visjes!

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:58

Veriye schreef:
de volgende haal ik denk ik ook eruit.

weet hier iemand een leuk adresje voor crystal red garnalen?


Ik heb ze van een particulier uit Rhenen, maar die heeft de advertentie weer even verwijderd zodat er weer wat bij kweken.
Ik zal sowieso even op MP kijken, scheelt vaak de ruim de helft dan in de winkel.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:56

ja, ik hou marktplaats nu gauw in de gaten :D

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:17

Jaaaa 3,5 jaar geleden op mezelf gaan wonen en aquarium en toebehoren aangeschaft. Door financiële omstandigheden en veel te weinig thuis nooit meer op kunnen starten. Maarrrr ga komende maand samen wonen en we hebben besloten om het nu toch op te gaan zetten zodra verhuizing volledig rond is (eind februari)

Spannend en leuk. Ik zal veel vragen gaan hebben. Ontzettend veel voorbereid in 2017 maar er zijn al wel wijzigingen. Heb bijvoorbeeld een crystal profi e701 pomp van JBL maar deze kan in huidige situatie onmogelijk geïnstalleerd worden. Is er 1 pomp die in de bak geplaatst kan worden maar wel een juwel aquarium van 80 cm lang 40 cm hoog en 35 cm breedte aan kan?

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:31

Bak maat lengte 80 hoogte 40 en breedte 35

Heb ooit 2 ideeën vua een aquarium forum gekregen qua vis bezetting.
Optie 1
Corydoras adolfi 8x
Neon tetra 10x
Rouw tetra 8x
Honinggoerami 2x

Optie 2
Corydoras adolfi 8x
Simulans tetra 10x
Zwarte fantoomzalm 8x
Marmeren bijlzalm 6x

Nu zit ik dat weer door te lezen en Simulans tetra kennelijk geen beginner vis. Maar vind de zwarte fantoomzalm weer veel mooier dan de rouwtetra

Ik neig naar optie 1 dus maar zou ipv de rouwtetra de zwarte fantoomzalm dan willen. Is dat een reële optie qua combinatie?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:20

Fantoomzalm is prima te doen, maar waarom nog een schooltje tetra's erbij én een schooltje bijlzalmen? Zij zitten in dezelfde waterlaag, dus zou ik niet doen in 80cm en nog een pomp intern. Dat neemt ook ruimte in.
Ik zou gaan voor een corydorasoort in de onderste laag, 1 grotere school in de middenlaag en 1 groep in de bovenlaag of iets dat door heel de bak zwemt.
Met jou keuzes:
Corydoras adolfi 5-10 stuks
Tetra (maakt niet uit welke) óf bijlzalm óf fantoomzalm 15
Honinggoerami 2

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:22


Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:02

inderdaad wat Daihyo zegt. Liever een groep visjes voor elk waterlaag. Is veel mooier en anders wordt je middenlaag erg vol en onrustig.


In onze 190l bak hebben wij de ingebouwde juwel filter, maar die wil ik eruit halen, als wij de bak een keer onder handen nemen. gaat veel ruimte verloren.
In de kleinere bakken hebben wij aquael sponsfilter, maar dat is vooral omdat wij garnalen hebben en deze dan niet ingezogen worden.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:10

Bedankt voor de adviezen. Mij leek het ook best druk

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:58

Afbeelding

Ging nu toch sneller dan verwacht. Wel uit een PRl stam, maar helaas geen benibachi stam. Ben benieuwd hoe het straks gaat.
Zijn alle nog baby's maar de kleur is nu al mooi, dus ben benieuwd hoe ze uitgroeien.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:01

Daihyo schreef:
Fantoomzalm is prima te doen, maar waarom nog een schooltje tetra's erbij én een schooltje bijlzalmen? Zij zitten in dezelfde waterlaag, dus zou ik niet doen in 80cm en nog een pomp intern. Dat neemt ook ruimte in.
Ik zou gaan voor een corydorasoort in de onderste laag, 1 grotere school in de middenlaag en 1 groep in de bovenlaag of iets dat door heel de bak zwemt.
Met jou keuzes:
Corydoras adolfi 5-10 stuks
Tetra (maakt niet uit welke) óf bijlzalm óf fantoomzalm 15
Honinggoerami 2


Cory s leven natuurlijk op de bodem. Die goerami s die zwemmen neem ik aan ook door de tetra s? Moet er nog iets van een algeneter extra bij?

De bak komt te staan op de bar. Zichtbaar vanuit alle hoeken in huis en geen achterwand daardoor. Daarom neig ik wel naar goed zichtbare vissen.

De tetra vind ik gewoon geweldig en de cory ook. Met de goerami denk ik dan wel leuke bak voor waar hij komt.

Vis keuze dus eigenlijk rond op de vraag na of extra algen eter noodzakelijk is en welke dan.

Heb voedingsbodem liggen. 12 kilo maar daar zijn meningen nogal over verdeeld qua gebruiken.

Ivm de cory denk ik als bodembedekking zand te nemen. Zit nog beetje qua kleur

Qua beplanting laat ik mij adviseren in een winkel denk ik. Zit in Roosendaal een zeer grote aquarium zaak en verwacht daar wel mensen met verstand

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:22

ik zou geen algeneter doen.
ik heb een ancistrus in 1 bak zitten en merk wel dat die bodem veel viezer is.

tetra wel erg leuk.
ik heb kardinaaltetra.
heb net even foto gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding


hier in deze 80 cm zitten 9 rasbora espei in met een groepje van 5 kardinaaltetra.
deze 2 soorten kunnen erg goed met elkaar
en op de bodem 6 corydoras venezuela orange en een paar pygmaeus.
voor de rest nog wat garnalen.

voedingsbodem zou ik niet doen.
gewoon zand, planten er in en bij de wortels van die voedingssticks

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:16

Ik geef vloeibare plantenvoeding. Dat werkt ook prima. En zand inderdaad.
Tetra’s zou ik wel met minimaal 10 doen. Alle scholen kleinere vissen. Algeneter kan ook, maar neem dan wel echt een algeneter en niet een ancistrus. Dan heeft het nut :+
Garnalen of cpo kreeftjes op de bodem zijn ook leuk. Gaan prima samen met de corydoras en zijn goede schoonmakers.
Goerami’s gaan prima met een schooltje in het midden. Net als molly’s, platy’s, zwaarddragers, guppen.

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:46

dierenfan schreef:
Daihyo schreef:
Fantoomzalm is prima te doen, maar waarom nog een schooltje tetra's erbij én een schooltje bijlzalmen? Zij zitten in dezelfde waterlaag, dus zou ik niet doen in 80cm en nog een pomp intern. Dat neemt ook ruimte in.
Ik zou gaan voor een corydorasoort in de onderste laag, 1 grotere school in de middenlaag en 1 groep in de bovenlaag of iets dat door heel de bak zwemt.
Met jou keuzes:
Corydoras adolfi 5-10 stuks
Tetra (maakt niet uit welke) óf bijlzalm óf fantoomzalm 15
Honinggoerami 2


Cory s leven natuurlijk op de bodem. Die goerami s die zwemmen neem ik aan ook door de tetra s? Moet er nog iets van een algeneter extra bij?

De bak komt te staan op de bar. Zichtbaar vanuit alle hoeken in huis en geen achterwand daardoor. Daarom neig ik wel naar goed zichtbare vissen.

De tetra vind ik gewoon geweldig en de cory ook. Met de goerami denk ik dan wel leuke bak voor waar hij komt.

Vis keuze dus eigenlijk rond op de vraag na of extra algen eter noodzakelijk is en welke dan.

Heb voedingsbodem liggen. 12 kilo maar daar zijn meningen nogal over verdeeld qua gebruiken.

Ivm de cory denk ik als bodembedekking zand te nemen. Zit nog beetje qua kleur

Qua beplanting laat ik mij adviseren in een winkel denk ik. Zit in Roosendaal een zeer grote aquarium zaak en verwacht daar wel mensen met verstand


In Hoogerheide zit Bubbels, een hele fijne aqua winkel. Vlakbij Roosendaal.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:28

Ze voelen zich al helemaal thuis <3
Afbeelding


Heeft hier iemand een blackwater aquarium? Ben op zoek naar inspiratie :P

butengeweun

Berichten: 3661
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:36

Weet iemand een goede zaak voor een mini/nano aquarium in de buurt van Goeree Overflakkee wil al een tijdje een klein bakje met garnalen maar wil me graag in een winkel oriënteren wat er is en wat nu echt nodig aan verwarming (of juist niet nodig in een woonkamer van altijd ca 20/21 graden) en al die andere zaken die er bij horen.