[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:52

mooi hoor,ik vind die zebra heel mooi!

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:00

Ik vind de foto's ook heel gaaf gemaakt! :D

Hier nog niet gebeld dat het aquarium binnen is... -O-

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:06

Heerlijke foto’s van je cichliden Muronia!

Hier paar nieuwe betta vrouwen voor mn betta bak. Vind betta’s steeds leuker worden <3

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:26

Super mooie foto's Muronia!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:27

Mooie foto’s <3

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:44

Prachtige foto's!!!
Gisteren mijn schoonmoeder dol gelukkig, ze had ook een aquarium gekregen. Of ik wil helpen met de opstart.... Wil ik best maar vind het wel moeilijk. 71 liter bakje en wat ze er in willen past gewoon niet qua grootte. Qua bodem grove stenen terwijl ik voor zand ben en intratuin heeft advies gegeven en daar blijven ze zich aan vast houden maar die kloppen absoluut niet. Bijvoorbeeld max 2 weken indraaien en ook geschikt voor maanvissen enz enz.
Gaat nog wat worden. Of ze moeten mijn ideeën over nemen of ik help niet gelukkig is schoonma makkelijker mee te praten dan de zus van mijn man die het gekocht heeft. Ga het sowieso met schoonma samen doen zonder haar haha

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:29

En nog geen aquarium. Het is dat deze toch nog niet kan staan, anders had ik hem online besteld :+

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:07

Zertab schreef:
En nog geen aquarium. Het is dat deze toch nog niet kan staan, anders had ik hem online besteld :+


Balen joh!!

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:05

Ik heb een hele mooie platy (de blue platy) gezien bij de Boerenbond. Maar hoe gaan jullie daarmee om? De andere vissen ga ik waarschijnlijk allemaal bij de aquariumzaak halen, maar zij hebben niet de blauwe variant. Ik las de vis in quarantaine houden of preventief medicijnen in de bak doen? Of gewoon helemaal niet aan beginnen?
Maar als er een vis een keer overlijdt, en ik koop een nieuwe, zit ik met hetzelfde probleem.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:20

Even vragen bij die andere zaak of ze niet niet toevallig mee kunnen bestellen? Ik heb er al vaker uit Ecuador importeert via een zaak. Is vanalles mogelijk.

Quarantaine doe ik niet aan, of ik moet zoals ik hierboven zeg al iets van wildvang oid hebben. Maar die vissen hebben vaker al apart gezeten.

Gewoon ermee in pleuren is mijn tactiek, nooit wat mee fout gegaan :')

Helaas zit ik zelf in quarantaine, maar volgende week kan ik mijn Beta gaan halen **\O/**

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:23

Ik kijk altijd hoe de bakken in de winkel er uit zien. Zijn de vissen levendig en ziet alles er goed verzorgd uit enz. Ik heb wel een voorkeur voor een plaatselijke dierenspeciaalzaak en heb daar een school van 30 vuurtetra's gehaald., maar heb mijn corydoras en garnalen bij een particulier vandaan gehaald. Tot nu toe gaat alles prima.

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:34

Ja ik wil eerst aan de andere zaak vragen of ze ook op bestelling platy soorten bestellen. Maar mochten ze dat niet doen...

Vissen zagen er levendig uit :)

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:59

inderdaad goed kijken of de vis wel goed gezond is, hoe de bakken er bij staan.
ik heb hier wel eens gehad dat ik nieuwe vissen haalde en er wat van de oude dood gingen.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 06:23

Hier ook idd heel goed opletten in de winkel en dan het over wennen... Al 2x enorm vervelende ervaring mee gehad dat de vissen op apegapen gingen liggen en echt slecht werden door??? Ik steek het op stress. Dus tegenwoordig gaan ze in de "aquarium emmer" die gebruik ik enkel voor het aquarium dus. Dan gelijk wat water erbij uit mijn aquarium ik denk 1 liter. 10 minuten later nog liter erbij en eigen aquarium aanvullen met 2 liter kraanwater en daarna met schepnet vangen en aquarium in. Tot nu toe werkt dat voor mij veel fijner. Vissen veel relaxter dan

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:48

Hoe deed je dat eerder dan dierenfan? Zonder overwennen?
Overwennen met direct 1 liter water erbij vind ik geen overwennen. Vaak krijg je de vissen mee in nog geen 1 liter. Ik wen de vissen over in ongeveer een uur, om de paar minuten een paar ml en die hoeveelheid maak ik steeds groter, gegeven moment voeg ik kopjes water toe en daarna gaan ze pas over.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:56

Ik heb voor de garnalen een druppelsysteem. En dit heb ik ook bij de laatste vissen die ik had gekocht gebruikt. Duurt dan wel eventjes, maar gaat heel rustig.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:20

Veriye schreef:
Ik heb voor de garnalen een druppelsysteem. En dit heb ik ook bij de laatste vissen die ik had gekocht gebruikt. Duurt dan wel eventjes, maar gaat heel rustig.

Afhankelijk van welke garnalen doe ik ook druppelen.. Zeker als ze overgaan van osmose naar kraanwater en vise versa.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:38

J0anieke schreef:
Hoe deed je dat eerder dan dierenfan? Zonder overwennen?
Overwennen met direct 1 liter water erbij vind ik geen overwennen. Vaak krijg je de vissen mee in nog geen 1 liter. Ik wen de vissen over in ongeveer een uur, om de paar minuten een paar ml en die hoeveelheid maak ik steeds groter, gegeven moment voeg ik kopjes water toe en daarna gaan ze pas over.


Met zak in mijn aquarium en dan na half uur steeds beetje aquarium water er in enz. Duurde veel langer en dan vaak paniek zoeken naar uitgang. Om daarna nog eens uit te moeten vangen want wil dat winkel water niet in mijn aquarium erbij.

Inmiddels 4x de manier met emmer gedaan en ging stukken beter

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:46

De emmer manier is prima, alleen 1 liter water in één keer toevoegen is wel echt veel. Deed je met de zak in het water met de lampen aan of uit? Ik heb geen problemen als ik de vissen in de zak in het water leg met de lampen uit.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:00

Altijd lamp aan idd gewoon nooit bij nagedacht en als er vissen kwamen was dat altijd s middags en dan idd brandende lamp hier.

Nu zit mijn aquarium vol inmiddels en hopelijk voor heel lang dus voorlopig niet meer nodig hoop ik

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:22

Afbeelding
Ik heb weer baby's gespot! :D

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:23

*\o/*

ja wat leuk!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:30

Zertab, je kunt ook bij jouw dierenwinkel vragen wat hun leverancier is, als dat ruinemans.com is kun je daar op de site kijken welke varianten ze hebben en bij je winkel vragen of ze die voor je willen bestellen. :)
Zo deed ik het tenminste met de dierenwinkel om de hoek, die bestelde ze, controleerde of ze goed waren aangekomen en bij koudwatervissen moest ik ze dan dezelfde dag nog ophalen, tropisch kon hij evt iets langer voor me bewaren.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:52

doe ik inderdaad ook.
de bak waar de apistogramma man in zit wil ik eerst even stabiel hebben en dan komt er weer een vrouwtje bij.
die kan ik dan gewoon bestellen. :j

heb ik ze dan hang ik ze een kwartiertje even in de bak en laat ze dan los.
ik ga er vanuit met de vissen die ik heb dat de waterwaardes van de winkel dezelfde zijn als ik heb.
als ze doodgaan dan denk ik eerder aan andere factoren,ziekte,stress. of echt verkeerd water

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:59

De baby garnalen zijn echt heel klein. <3
De 20 Blue Velvet garnalen die wij hebben opgehaald zien we amper in de 180 liter bak. Zo nu en dan zie je er een zwemmen. -O- Hopelijk komen er straks jonkies en wordt de groep vanzelf groter. Als het aquarium wat meer 'gerijpt' is, ga ik er nog een school Otocinclus visjes bij doen denk ik.

Jarathana is ook een groothandel site waarop je kunt kijken, Zertab.