Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vogels in de tuin

 
Profiel   

Hier is het ook een komen en gaan van hele families mezen, de jongen worden gretig gevoerd uit de pindakaas pot. Ook de specht snoept dagelijks van de pindakaas, met als gevolg dat er nu in de zomer nog veel meer doorheen gaat dan in de winter. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-18 20:10 



 
Profiel   

:wave: :wave:

Halloo!

Hier een uhh, vogelrijk dagje :+

Geen ‘boeiende’ of spannende vogels, maar wel leuk!

[ img ]

[ img ]


En dan hebben we onze huiseenden natuurlijk nog

[ img ]

En een musje :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-18 18:10 



 
Profiel   

Hier zijn de zwaluwen druk, de nesten puilen bijna uit dus het zal binnenkort wel uitvliegen worden.

Verder niet zo veel vogel nieuws.

Oja laatst hadden we een uilskuiken gevonden dus maar naar de opvang gebracht. Kon nergens een nest vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-18 18:15 



 
Profiel   

Hier enorm veel vogels, ontzettend veel koolmezen die net uitgevlogen zijn. Helaas ook wat mezen al tegen de ramen gevlogen, maar gelukkig hebben ze het allemaal overleefd. Eentje dachten we echt dat die dood was, heeft een uur levenloos gelegen en later dacht ik dat manlief hem opgeruimd had en hij dacht dat ik hem opgeruimd had. Moet toch weer bijgekomen zijn en weggevlogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-18 18:38 



 
Profiel   

Wat gezellig dat ze allemaal even binnen komen kijken :D

Wij hebben veel gierzwaluwen in de wijk. Fantastisch om ze aan het werk te zien hoog in de lucht.
Verder valt het me op dat het steeds stiller wordt qua zang. Altijd zo jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-18 19:47 



 
Profiel   

Gierzwaluwen zijn prachtig net als al dat klein grut.
Wij zitten in spanning of een steenuiltje de opgehangen nest kast ooit gaat gebruiken. Vanavond en afgelopen week zagen we hem regelmatig vanaf 21.00 uur. Wij zitten dan te wachten met de kijkers in de aanslag en 12 meter verder op het dak zit hij dan in volle glorie. Rond zich heen te kijken. Alles is zo goed zichtbaar. Zo gaaf beestje. Al regelmatig hebben we hem gehoord in het bosje achter het huis waar design nest kast hangt. Dus we laten het bosje met rust en duimen.

22.15 er zitten nu zelfs 2 steenuiltjes naar ons te kijken. Zo gaaf bijzonder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 21:03 



 
Profiel   

Hopelijk is het in jullie tuinen minder rustig dan hier. Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren, maar er is hier genoeg te zien. Zojuist met de verrekijker tegelijkertijd een roodborst, zang(?)lijster en zwartkop gezien in de meidoorn langs onze oprit. Even later twee grote bonte spechten. Ik vermoed dat dit hun werk is:

[ img ]

Zo gaaf! Vond ik laatst toen ik bij de stal bezig was. In een oude pruimenboom. Zat er zeker weten vorig jaar nog niet. Ook de groene specht zien we nu regelmatig. Inmiddels goed met de verrekijker kunnen bekijken en vastgesteld dat het om een vrouwtje gaat.

Verder laatst weer een goudhaantje gezien, en dat vlakbij ons keukenraam. <3

En dan de meest speciale waarneming van vandaag: een ringmus. :+ Die hadden we hier serieus nog nooit gezien. Vloog met een grote groep vinken mee, identiteitscrisis zeker. :))

Helaas is mijn vogelvoerstraat laatst gesneuveld, samen met de populieren waar ik alles tussen had opgehangen. Een tijdje terug is een top van één van die bomen op het dak gevallen en daar zijn we nogal van geschrokken. De bomen waren al oud en in combinatie met de droogte en een storm uit ongebruikelijke richting ronduit gevaarlijk. Er bleven maar takken uit vallen en dat van het formaat dat je zeker niet op je hoofd wilt krijgen. Ik ben blij dat ze weg zijn. Gelukkig is het hier nog groen zat, maar ik moet dus wat nieuws bedenken voor de vogels. Misschien hebben jullie nog leuke ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 11:24 



 
Profiel   

Het is alweer even geleden dat er gereageerd is hier zie ik :Y)

Maar toen ik net bij de schapen-controle ronde iets zag bewegen in het gras kwam ik deze dame tegen na wat zoeken. Ze zat met een pootje vast in het onkruid. Toch nog 5 minuten bezig geweest om het los te krijgen.

Nu zal ze wel even bij moeten komen van de worsteling..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 10:01 



 
Profiel   

De reddende schapenhoeder :D
Is dat een jonge bonte specht ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 10:55 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
De reddende schapenhoeder :D
Is dat een jonge bonte specht ?

Groene.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:03 



 
Profiel   

:)* Juist !
Het was nochtans niet zo vroeg in de ochtend :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:02 



 
Profiel   

Hebben jullie de kraanvogels al gezien Pien? Hier begint het ineens druk te worden met over trekkende vogels dus het koude weer is echt onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 17:44 



 
Profiel   

Leuk dat je het topic een schopje geeft, ik ben ook benieuwd!

Onze hortensia's zaten gister helemaal vol met deze gezellige kwebbelaars. <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 18:14 



 
Profiel   

Het is wel toevallig dat we nu weer onder de vliegroutes wonen schijnbaar *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 19:16 



 
Profiel   

Leuk!

Bij ons zit het weer vol met kool- en pimpelmezen, kleine vreetzakken :) ook meneer en mevrouw Vink en het winterroodborstje weer gespot.

Mijn zoontje van bijna 3 vind ze ook mooi, maar was het niet eens met wat ik zei: ‘kijk, de koolmezen zijn van de pinda’s aan het eten!’
-:(- ‘Dat is geen koolmees, dat is een vogel!’
Hij was echt boos _O- gelukkig heeft hij zich er ondertussen na enige uitleg bij neergelegd en heeft hij het ook over koolmezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 20:59 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje. Wat gebruiken jullie om los vogelvoer/strooivoer in te doen?
Vorige jaren kocht ik altijd zo een standaard voedersilo: https://www.bol.com/nl/p/voedersilo-vog ... country=BE
Maar hier kruipen onderaan altijd zaadjes tussen dat groene en doorzichtige plastic in wat dan na een tijd uiteraard gaat schimmelen en zeer moeilijk schoon te maken is. Ik zou dus graag een systeem willen dat op alle vlakken gemakkelijk is. Makkelijk om voer bij te vullen, makkelijk om schoon te maken, nergens hoekjes of kantjes waar zaadjes tussen kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 11:12 



 
Profiel   

Strooivoer gebruik ik niet. Haalden ze alleen de zonnebloempitten uit. Ik heb nu alleen zonnebloempitten en dat kruipt niet zo overal in. Brood doe ik in het voederhuisje en meelwormen en pindakaas pallets, dat is bij mij het losse spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:24 



 

Ik heb voor de kleinere vogels een rond hangend soort huisje, die is heel makkelijk leeg te gooien en het voer wordt niet nat, ze kunnen er aan beide kanten bij komen. Hier zoeken ze ook het lekkere spul uit het strooivoer maar wat er over blijft gooi ik in het bakje voor de duiven.
Een silo heb ik straks alleen voor de pinda's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 17:52 



 
Profiel   

De kraanvogels zijn hier een week geleden voorbij gekomen. Een maand geleden was er ook al een groep overgevlogen. Ze nemen er de tijd voor deze keer. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 08:41 



 
Profiel   

OK, oeroud topic, ik weet het. Maar ik heb de kraanvogels alweer gespot. De eerste groep zag ik vandaag terugkeren. Vroeger als anders, lijkt me?

In onze tuin doen zich wel veranderingen voor, moet ik zeggen. Ik heb deze "winter" extreem weinig vogels gezien in de tuin. Wat kool- en pimpelmezen, een bende mussen en een roodborstje. En dat was het wel zo'n beetje.
De ijsvogel is nog een keertje langs geweest maar heeft zich in de herfst zeker geergerd aan het net tegen de bladeren dat ik over de vijver had gespannen. Terecht, maar ik moest wel met al die bladeren. In elk geval heb ik hem de afgelopen maanden maar één keertje gezien.

Sinds enkele weken is de merel er weer en hij begint ook te zingen. Voorts zie ik weleens een staartmees. Maar verder is het hier qua vogels echt heel rustig geworden. -O- Hopelijk in het voorjaar weer wat meer.

En bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-20 23:12 



 
Profiel   

Hier is het druk.

Merels, roodborsten, tig soorten mezen, boomklevers, spechten, heggenmussen etcetera.

Maar ik woon ook wel midden in vogelland.


Vandaag ook een ijsvogel gezien, maar niet in mijn eigen tuin.
In een park een kilometer of 3 verderop.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-20 23:16 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Hier is het druk.

Merels, roodborsten, tig soorten mezen, boomklevers, spechten, heggenmussen etcetera.

Maar ik woon ook wel midden in vogelland.


Vandaag ook een ijsvogel gezien, maar niet in mijn eigen tuin.
In een park een kilometer of 3 verderop.

[ [url=m/uhetgP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar leuke foto's heb je er van weten te maken. <3 Hier komt de ijsvogel weliswaar tot in mijn tuin, maar hij is zo vreselijk schuw en ik ben geen geoefende fotograaf. Onze foto's zijn hoogstens een bewijs dat hij er geweest is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-20 23:18 



 
Profiel   

Het is volop lente, en we zitten op een andere plek als thuis al een hele tijd. Dit omdat vanwege de corona crisis de toeristen niet in de gîte komen en gezien het feit dat ons jongste paard is overleden 7 april en Polie in de groep nu elders staat, hebben we besloten om in onze gîte de la fermette te wonen totdat in juli (hopelijk ) de toeristen weer mogen komen.

Ook al zitten we maar 12 km verder, het is ongekend welke andere vogels we hier (regelmatig) zien. Zo hebben we afgelopen weken echt heel veel de hop gezien en soms met zijn tweeën of drieën. Zo'n prachtige vogel.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ps_hop.JPG

Tevens zitten hier ongelooflijk veel groene spechten. Er zit regelmatig ene familie van 4 spechten bij elkaar en ik vind het prachtig.
https://images.app.goo.gl/d4XaJDQDLojwQFgN8

En vanavond zagen we opeens een heel groepje vuurgoudhaantje https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... urgoudhaan mijn man die al zijn hele leven een vogelaar is was zo enthousiast en ook ik vind het prachtig.

Verder zien we hier nog vele andere vogeltjes maar deze vind ik toch wel heel erg mooi en leuk.

Ik ben benieuwd wat jullie hebben gezien vandaar dat ik dit topic nieuw leven in blaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 19:23 



 
Profiel   

Wij worden op dit moment bijna gek van alle families mezen. Ouders wijzen de jongen goed aan waar de snackbar is. :))
Vandaag zat er een jonge mees met zijn kop vast in de silo met zonnebloempitten. Wist niet dat ie zijn koppie naar achteren moest buigen en dan los kwam.:))
Heel veel duiven, vinken, mussen, en nu ook een goudvink. <3
Winterkoninkje heeft een nest gemaakt in onze overkapping, en ook boomkruipers. De boomklevers heb ik al even niet meer gezien. Normaal nestelen ze bij de buren, maar daar zitten ze ook niet.
Verder komen er ook bonte spechten dagelijks langs, en wat eekhoorns. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 19:46 



 
Profiel   

Klinkt heel leuk en goed Neonlight, en goudvink is wel heel gaaf!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 12:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen