Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Plaats een nieuw onderwerp

Vogels in de tuin

 
Profiel   

https://images.app.goo.gl/6p3PqG5UV1gvYTM39

Het kan de zwarte ooievaar zijn, het is er stil genoeg voor bij jullie en wij hebben hem hier ook ooit gezien (koppeltje). Wouw dat zou gaaf zijn. Hij is een teruggetrokken vogel....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 22:55 



 
Profiel   

Bijzondere waarnemingen!
Ik vind roofvogels heel imposant, maar zo moeilijk te onderscheiden.
Op vakantie de rode wouw verschillende malen gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 23:23 



 
Profiel   

Wij hebben waarschijnlijk een uitgevlogen nest uilen rondvliegen. Zijn er in ieder geval zeker 4 die we horen, en iedere avond een krijs concert. :)) Helaas weinig te zien in het donker, af en toe zie je iets overvliegen maar dat is dan iets donkers geruisloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 00:19 



 
Profiel   

Wat een spectakel allemaal in jullie tuinen!
Ik heb vooral echt van die typische tuinsoorten: een vaste familie huismussen en in groepjes langs komende kool- en pimpelmezen. En vergeet de eksters, kauwen en duiven niet.
Verder is het een beetje stilletjes hier, al weken zelfs geen vink, roodborst of winterkoninkje. Ondanks mijn pogingen de kat van de buurvrouw weg te houden, is het hier blijkbaar niet leuk genoeg -O-
Gelukkig zijn de stoofperen bijna rijp, die snackbar trekt extra bezoekers aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 10:50 



 
Profiel   

Weliswaar niet in de tuin maar <3 ik had een gelukje vandaag. Had al eerder iets gehoord op een andere plek maar nu in dit stukje bos ik hoorde al van ver, :oo maar zag niks. Extra rondje gelopen. Vogel hield zijn of haar snavel maar opeens boven mijn hoofd. Vliegend en geluid makend. Een raaf :oo de allereerste keer voor mij in het wild zien vliegen en horen tegelijk. En nog kunnen filmen ook

https://www.youtube.com/watch?v=uuOP48d ... ture=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 13:07 



 
Profiel   

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... zijn-alert

Deze kwamen vanmorgen ook bij mij overvliegen. Een enorme groep van denk ik zowat 100 vogels. Ik hoorde een wat typisch geluid. Dacht vreemde kauw. Kijk omhoog zie een heel grote v overzeilen en erhip het zijn kraanvogels :oo *\%/* <3 ik heb ze alleen in frankrijk gezien en hier nog nooit over zien vliegen, en dan nog zoveel ook echt zo gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:49 



 
Profiel   

Leuk he Karuna? <3
Ik heb ze gisteren ook zien (en horen) overvliegen. Wij wonen precies op de vliegroute. Met wat geluk zie je ze hier 2x per jaar op de heen en de terugweg. Voor mij telkens een teken dat de lente nu echt begonnen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:58 



 
Profiel   

Voor mijn hier de eerste keer, normaal nemen ze de duitsland route inderdaad en ik was echt ook verrast ze hier te zien overkomen. Zo gaaf. Herkende ze ook meteen wel. Maar echt een enorme groep. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:59 



 
Profiel   

<3 leuk. Inderdaad is de trek begonnen en heel speciaal dat ze ietwat andere route hebben genomen. Leuk Karuna!!
Wij zitten ook op de route.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:17 



 
Profiel   

Ik kan er wel mee leven hoor als ze voortaan deze route nemen :)) , ik ga de lucht goed in de gaten houden komende dagen. Het geluid is zo lief, teder bijna uit een zo grote vogel. De communicatie was goed te zien. Ze vlogen behoorlijk laag. Omkijken naar elkaar na een kreetje een routewissel of de voorvlieger werd gewisselt. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:21 



 
Profiel   

Cirkelen on te wachten op elkaar doen ze ook. Ik vind ze vooral enorme kletskousen die behoorlijk hard met elkaar praten. Erg leuk.
Ze vliegen sociaal in de grote V want ze wisselen af. Soms kan iemand niet mee en dan vliegen ze door. Je ziet dan als de volgende groep komt de vogel aansluit en weer mee vliegt.
Soms gaan ze met zijn allen fourageren op een veld en het is een machtig gezicht als ze op de wieken gaan. Je kunt ze ook 's nachts over horen komen. Voor komende weken leg de kijker klaar. Ik hoop dat er meer komen want het went nooit en blijft een machtig gezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:27 



 
Profiel   

Deze zat vanochtend vlak voor ons raam. Er vlogen veertjes in de rondte, maar het slachtoffer kon ontkomen.
Dit torenvalkje heeft nog een tijdje beteuterd voor zich uit zitten staren.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 22:49 



 
Profiel   

Nu we een nieuw huisje gekocht hebben met 1.300 vierkante meter grond en dus een flinke tuin, kan ik mij ook melden in dit topic!! Wat een genot, al die vogels in de tuin! Tot dusver de musjes, koolmeesjes, pimpelmees en zanglijster gezien. En wat mij 2 dochtertjes nog het leukst vinden, er zitten ook 2 tamme kauwen regelmatig in onze tuin!

[ img ]

[ img ]

Verder hebben we ook nog een dak duif (tortelduif die de ganse dag fanatiek loopt te roepen vanaf het puntje van ons dak. Weer eens wat anders dan een windwijzer met haan :')

We hebben echt een heel gaaf vogelvoeder huisje gekocht! Die wordt als het goed is vandaag in gebruik genomen. Ben heel benieuwd wat voor vogels er nog meer gaan komen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 08:53 



 
Profiel   

Haja die kauwtjes zijn leuk hé !
Hier zitten ze ook met hele bendes. Herrie maken met de kraaien }>
En af en toe heel brutaal aan het keukenraam komen kijken of er wat te vreten valt. :D
Proficiat met de nieuwe woonst ook !

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 14:25 



 
Profiel   

Speciaal hoor die tamme kauwtjes zo bij je mooie dochters. Proficiat en veel geluk wens ik jullie op je nieuwe stek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:43 



 
Profiel   

Dank je wel!!! Ontzettend blij met mijn nieuwe stekje!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen