Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vogels in de tuin

 
Profiel   

Mannetje rietgors met een klein kuifje opgezet?
http://3.bp.blogspot.com/-sQ3ww-1lBsY/U ... G_9161.jpg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-15 22:44 



 
Profiel   

Let wel, in winterkleed hebben rietgorzen geen zwarte kop!
Maar een paapje zou prima kunnen. Die zijn nu ook in winterkleed minder gekleurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-15 22:55 



 
Profiel   

We wonen nu in amsterdam Het enige wat ze hier kennen zijn duiven. Maar straks in ons nieuwe huis wil ik weer vetbollen gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-15 22:56 



 
Profiel   

Als ik hem weer zie, maak ik wel even een foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-15 23:02 



 
Profiel   

Duiven...die was ik nog vergeten. We hebben een hele familie houtduif en een setje turkse tortels. En dan nog kauwtjes en kraaien. Oja en valkjes, buizerds, uiltjes, een stern en er heeft een tijdje een zwaan in de tuin gewoond. Die kon niet vliegen.

Het lijkt hier eigenlijk wel een dierentuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-15 23:07 



 
Profiel   

Een paapje heeft geen kuifje en geen stippen op de borst, zowel mannetje als vrouwtje niet.
Zal het niet een leeuwerik zijn? Kuifleeuwerik of veldleeuwerik?

http://www.vogelvisie.nl/ heeft ook veel vogelsoorten erop staan met foto's. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-15 00:16 



 
Profiel   

Kuifleeuwerik is wel redelijk zeldzaam...
Boomleeuwerik zit op dit moment in Afrika.
Veldleeuwerik zou kunnen, maar dan mag er echt geen boom in de buurt zijn. Die hebben echt een open habitat.
Nog eens gekeken, maar voor Paapje is het wel erg laat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-15 00:27 



 
Profiel   

JewEmm schreef
Kuifleeuwerik is wel redelijk zeldzaam...
Boomleeuwerik zit op dit moment in Afrika.
Veldleeuwerik zou kunnen, maar dan mag er echt geen boom in de buurt zijn. Die hebben echt een open habitat.
Nog eens gekeken, maar voor Paapje is het wel erg laat...

Bovendien heeft een Paapje (Paap blijft zo raar klinken) wel erg weinig stippels op de borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-15 01:43 



 
Profiel   

Wat een leuke verhalen en mooie foto's! :D

Ik heb geen idee wat de vogel met stippen en kuif voor soort zou kunnen zijn, sorry. :o

Grappig om te lezen dat het roodborstje bij sommige van jullie zo'n brutaal vogeltje is. Bij ons zijn ze juist behoorlijk schuw, al begint het al wel iets minder erg te worden. Ik heb het idee dat er elke dag meer vogeltjes bij komen. We worden vooral heel druk bezocht door kool- en pimpelmezen. Ze zijn zo vlug dat ik ze niet kan tellen, maar er zijn momenten dat er zeker meer dan 20 tegelijk bij ons komen snacken. Verder tel ik veel vinken (al moet ik daarvoor goed naar de grond kijken, want tussen de afgevallen bladeren zijn ze haast niet te zien) en roodborstjes zie ik ook regelmatig. Sinds een paar dagen komen de merels ook meesnoepen en de grote bonte specht is al een tijdje een dagelijks terugkerende gast. Ik hoop dat er nog een paar soorten bij komen. Vlaamse gaai, groenling en putter bijvoorbeeld heb ik hier al wel gezien, maar nog niet bij het voer.

Ik heb wat foto's gemaakt en heb ook nog een paar leuke verhalen, maar dat komt allemaal later, want ik ga nog even een paar vetbollen maken. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 21:39 



 
Profiel   

Zo, de keuken is vies en de vetbollen zijn klaar. 8-) Ik heb gebruikt:

- 1 hele verpakking ossewit
- 1 pot pindakaas (zonder zout)
- 2 bekers strooivoer
- 1 beker zonnebloempitten
- 1 beker pinda's
- 1 beker gedroogde meelwormen
- 1/2 beker rozijnen

Daarmee heb ik drie pindakaaspotten hervuld, drie kleine vetbollen en een soort cake gemaakt. Ik ben benieuwd of het in de smaak valt morgen. :D

Had ik trouwens al verteld dat onze hond de geur van gedroogde meelwormen onweerstaanbaar vindt? %) Ik had zo'n grote pot, een soort snoeppot van plastic met draaideksel... Vraag niet hoe, maar hij heeft hem laatst blijkbaar open gekregen. Erg lekker vond hij ze denk ik niet, maar de hele keukenvloer lag er bezaaid mee. := Ik zal de vetbollen dus maar uit zijn buurt houden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 23:11 



 
Profiel   

Het was hoogste waarschijnlijk wel een Paapje. volgens waarnemingen.nl waren er in november nog diverse Paapjes in Nederland. Het was denk ik een jong van dit jaar. Vandaar de stipjes op de borst.
[ img ]

Ik had gisteren een heel clubje Puttertjes in de tuin zitten. Wat een schattige en vooral gezellige vogeltjes zijn dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 11:54 



 
Profiel   

Ah, ik had geen foto van een jong paapje gevonden. Grappig dat die dan die spikkels op de borst hebben, en ook meer op de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:01 



 
Profiel   

Vanmorgen ook een roodborstje gespot in de tuin. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:03 



 
Profiel   

Hier hebben de vogels mijn pindakaaspotten nog steeds niet gevonden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:29 



 
Profiel   

Wij zijn ook gek op vogels. Wij zijn 8 jaar geleden verhuis van de randstad (woonwijk) naar het buitengebied op de Veluwe. Vroegah vonden we het al heel leuk als we naast een spreeuwtje, huismus, koolmees of merel een keer een heggenmus zagen, of een roodborst. Tegenwoordig zien we zoveel verschillende vogelsoorten in de tuin. Een kleine greep uit het assortiment; grote bonte specht, ringmus, heggenmus, huismus, paapje, kneu, winterkoning, pimpelmees, koolmees, staartmees, kramsvogel, koperwiek, merel, spreeuw, appelvink, putter/distelvink, boomkruiper en boomklever.

De leukste bezoekers die we toch wel regelmatig hebben zijn de groene specht, het goudhaantje en een ijsvogel.

We hebben ook regelmatig roofvogels en uilen op bezoek. De buizerd bezoekt ons heel vaak. In het bos naast ons huis hebben ze een nest, prachtig als het jong uitvliegt en opgevoed wordt. We hebben ook een sperwer die in onze tuin minstens 1 keer per week de lokale kolonies huis/ringmissen opjaagt. Hij vangt er ook wel eens een. Sneu, maar dat is de natuur. Heel soms komt er ook een havik. 's Nachts jagen er kerkuilen en steenuilen boven ons weiland. Geweldig om ze te horen, en om tijdens de schemering zo'n schaduw over je heen te zien gaan.

Ik houd zelf nog wel van fotograferen, dus probeer de vogels ook zoveel mogelijk op de gevoelige plaat vast te leggen. Hieronder wat foto's van bijzondere momenten.

[ img ]
Een jonge bonte specht wordt gevoerd door een ouder. Precies voor ons terras, prachtig om te zien <3

[ img ]
Diezelfde jonge specht moest nog leren dat een parasol geen boom is :D

[ img ]
Deze sperwer verraste ons een paar jaar geleden op 1e kerstochtend. Hij had een houtduif te pakken gekregen, die zat hij lekker onder ons woonkamerraam op te peuzelen. Lekker kerstmaaltje :9
[ img ]
Zo nu en dan jaagt de sperwer onze kippen de stuipen op het lijf en gaat hij op de ren zitten :=

[ img ]
We horen de steenuiltjes vaker dan dat we ze zien. Ze verstoppen zich nog wel eens in een van onze appelbomen. Maar soms zien we ze, dus dan de camera er maar even bij pakken *-:)
[ img ]
Wij voeren in de winter altijd wat bij. Daar komen vaak ook boomklevertjes op af. Echte fotomodelletjes 8-)

[ img ]
We hebben een tijdje een fazant op bezoek gehad. Die was wat schuw, maar soms zag je hem toch :d

[ img ]
De groene specht is enorm schuw, dus lastig op de foto te krijgen. Het is mij een keer of 2 gelukt. Helaas altijd bij slechte lichtomstandigheden :(

[ img ]
We zien hem niet zo heel vaak, maar de Keep komt ook wel eens langs.
[ img ]
De sijs zien we nog minder vaak helaas. Ze zijn zo leuk :)

[ img ]
De enige foto die ik in de tuin heb kunnen maken van de havik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:29 



 
Profiel   

Wauw, wat een prachtige foto's! Mag ik vragen welke camera/lens je gebruikt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:46 



 
Profiel   

Ik fotografeer met een Canon EOS 7d en een 5d. De meeste foto's zijn gemaakt met de Canon EF 100-400 erop. Die van de steenuil en de havik zijn met een Canon EF 500mm gemaakt. En die van de fazant volgens mij met een 70-200 F1:4 :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:50 



 
Profiel   

Wow, FyAway, die foto's zijn echt de moeite! En van sijsjes en keepjes kunnen we hier enkel dromen helaas. Wat leuk om ze dan toch eens op de foto te zien. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 12:58 



 
Profiel   

Super mooie foto's! <3 Knap hoor.
HIer vandaag drie groepen kraanvogels gezien. Eentje vlak boven de tuin. De hele dag hoorde ik ze vliegen, maar vond het verven belangrijker :o om iedere keer te kijken.
Vanochtend zag ik vanuit de ontbijt bar in de keuken een vink het graan pikken uit de mestballen van de paarden }> waarbij ik dacht: "smakelijk eten ventje".

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 17:23 



 
Profiel   

Leuk! Een tuinvogel topic. Hier in Amsterdam heb ik af en toe hele leuke in de tuin :+


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 19:45 



 

Ah parkietjes zeker ^^

Ik had net een soort van roodborstje maar dan een witte ring om de vleugels , denk een goudvink

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:37 



 
Profiel   

Ik zou het ook wel leuk vinden.Maar dan dek ik de tafel voor de katten -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:47 



 
Profiel   

Flyaway, enorm gave foto's!
Ik zou ook heel graag wat meer fotograferen in de tuin, maar ik kom niet dichtbij genoeg, dus ik heb me gisteren eens een teleconverter besteld zodat mijn lens van 300mm naar 600mm gaat :D
Nu nog hopen dat een vogel mijn voerplank ontdekt..

Die halsbandparkieten zijn leuk :) Komen hier helaas niet voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:52 



 
Profiel   

Oh, dat is wel fijn 8nnemiek. Ik hoop dat je nu de foto's er lekker op krijgt! Wellicht ten overvloede; met een teleconverter gaat je maximale diafragma opening ook verder (als je F4 had, is het nu F8). Een statief is dan wel aan te raden.

Ik heb een gruwelijk hekel aan statief (alle foto's zijn zonder statief genomen) maar dat red ik met 500mm nog net. Ik heb een 1.4 converter, als ik die er op zet (700mm) dan is het eigenlijk in Nederland met goed fatsoen niet te doen zonder statief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 10:47 



 
Profiel   

Klopt, en een tweede nadeel is dat ie met zo weinig licht ook wel eens moeite kan hebben met de autofocus, maar we zullen het zien! Ik heb in ieder geval een goed statief, en een tweedehands converter voor 35 euro op de kop kunnen tikken :D
Een van mijn lenzen (tamron 18-270mm f3.5) heeft wel een beeldstabilisator, dus dat scheelt misschien weer wat!
Ik hoop ook ooit zo'n mooie foto's te kunnen maken als die van jou!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen