Vogels in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:55

Ja, ik meen het echt, voor hetgeen wat bij de Action vandaan komt halen ze hier de snavel op, komen ze niet of nauwelijks aan. De vetbollen zijn uiteindelijk door onze werkster meegenomen, want bij haar aten de vogels wel heel veel van de vetbollen. En wat denk je? Ze bleven daar ook onaangeroerd.
Ook de pindakaaspotten, heb ze onderling ook uitgewisseld, omdat de locatie misschien ook invloed had, maar nee, ze gingen vrolijk naar de andere plek waar de niet-Action pot hing.
Wij waren tot vorige week denk ik ook de enigen die voerden. Sinds een week gaat er minder voer doorheen, dus ik vermoed dat ze ergens anders nu ook voeren. Wij zijn wel degenen in een rij huizen die naast een bos wonen, dat maakt onze plek natuurlijk wel aantrekkelijk, eerste fouragestop in de rij. :Y) En we hebben alles ook nog bij een coniferenhaag staan, de ideale verstopplek voor vogels.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:32

Omdat ik dit topic zo leuk vond heb ik ook wat buiten gehangen en de eerste bezoekers zijn al langs gekomen! :)

Afbeelding

Ik denk niet dat ik iets speciaals kan verwachten maar ik vind wat beweging buiten al leuk :) We hebben ook nog twee eekhoorntjes die dagelijks noten komen halen dus het wordt gezellig druk zo.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:47

Zou dat hier dan het probleem zijn? :=
Ik ben al een week aan het wachten op de eerste vogel.. De hele tuin hangt vol met Action spul.. ^)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:48

Oeh!! Leuk topic! Ik ben dol op vogeltjes (en vlinders) dus ik volg!

Misschien kan ik hier nog wat tips vinden om ze te "lokken" ~~}>

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:15

Wat een leuke foto Melody.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:32

Afbeelding
Afbeelding
Ijsvogel en bemoeizuchtig roodborstje

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:24

Gaaf die ijsvogel!
En het roodborstje trouwens ook, die staat wel met z'n snavel vooraan of niet! Enig idee waarom ie zo dicht bij komt?

Anoniem

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:26

Roodborstjes zijn tam van aard, niet bang :) Hier ook gehad toen ik de braamstruiken weg snoeide, zat er een roodborstje vlak achter mij die daar echt niet blij mee was := Dat is één van de weinige keren dat ik mij veroordeeld voelde door een vogel :+

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:27

Wauw die ijsvogel, wat gaaf!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:09

Hier zijn de roodborstjes meestal als eerste weg, de duiven daarintegen zitten in de keuken en de woonkamer. Evenals een musje en een merel overigens :+
En eenden.... haha

gaaf zeg die ijsvogel! Hoop m ook ooit nog eens op de foto te kunnen zetten!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:17

O, beide zijn <3 <3 <3 .

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:27

Bij ons huist een merel dame, die is erg brutaal.
Zij wacht elke morgen mij op bij de schuur als ik de paarden ga voeren, als ik niet snel genoeg ga naar haar zin kan ze mij behoorlijk uitfoeteren. Ze hipt achter mij aan naar de stallen en wacht bij de stal van onze ruin, hij knoeit nog al met zijn voer en dat weet zij.
Vorig jaar had ze 5 nesten groot gebracht in de schuur en daar was ik klaar mee, elke keer weer minstens 5 jongen per nest, je kan wel raden hoe hier de schuur er uit zag en alle spullen er in. Dus op advies van mijn moeder een vliegengordijn opgehangen en madam ging de schuur niet in maar schelden dat ze op mij deed...

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:17

Indy_Mouse_9 schreef:
Gaaf die ijsvogel!
En het roodborstje trouwens ook, die staat wel met z'n snavel vooraan of niet! Enig idee waarom ie zo dicht bij komt?


Haha t roodborstje krijgt hier zo nu en dan lekkers van de fotografen :') dus komt hij als je dr zit zoeken voor lekkers

Hier vandaag de ijsvogels dus op foto gezet, mocht iemand zin hebben om keer samen te vogelen voor de ijsvogel in noord holland
laat maar horen weet nu waar ze zitten :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:24

Leuk topic !!
Ik heb de gevederde vriendjes net ook nog voorzien van een nieuwe mega-vetbol :wow: waren ze blij mee !
Heb hier dit jaar wel opvallend weinig meesjes...denk 2 koolmeesjes en 1 pimpel... terwijl het andere jaren gewoon een overbevolking van meesjes was :? Roodborstje ook nog niet gespot....
De happy-mussen-family is uiteraard weer van de partij...ze slapen ook onder de dakpannen, lekker warm en dicht bij het buffet :D
De merels komen ook nog met de kippen meesmikkelen en af en toe een vinkje die even aanwaait.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:25

Hier heel veel vinken en bijna geen mussen te zien hier, hier voor de deur hebben we een ekster nest zitten dus kan ze mooi in de gaten houden.. :D

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:14

Wat geniet ik van jullie verhalen. Die merel die zo boos was, moest ik toch echt wel om lachen en ook "ik voelde me voor het eerst echt veroordeeld door een vogel" en alle anderen :D . Mooie foto van de ijsvogel en het roodborstje.
Hier zijn alle vogels verschrikkelijk schuw, dat komt denk ik omdat er heel weinig mensen hier wonen. Vandaag onderweg zeer goed de Wielewaal gezien *\o/* . Meestal zijn die hier volop in de zomer, maar blijkbaar is het nog zo warm dat er nog wat achter zijn gebleven. Enne 100% zeker dat het de Wielewaal was en niet de groene Specht die je met de Wielewaal kunt verwarren. Ik ben daar zo blij mee, want de Wielewaal hoor je vooral maar zie je zelden of nooit, zo'n schuwe vogel. Het is nu voor mij de derde keer en elke keer vind ik het prachtig.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:51

wat is een wielewaal voor vogel?

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:10


NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:23

:oo wat een prachtige vogel dat deze gewoon in nl te zien is

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:17

Vreemd toch dat zo veel mensen denken dat je om kleurrijke vogels te spotten naar andere streken zou moeten reizen. Terwijl hier ook zoveel mooie vogels leven; ik denk maar aan de spechten (groene en bonte), aan de vinkjes, de putter, de ijsvogel, de wielewaal, het kwikstaartje,... Ze zijn echt niet alleen maar grijs en bruin.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:33

Ik lees wielewaal en mijn hoofd begint onmiddellijk "Kom meeee naar buiten aaaaallemaaal, dan zoeken wij de wielewaal!" :)ddd

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:40

"...en viiiiiiiiiiiinden wij die muuuuuuuuuzikant, dan is 't zomer weer in 't land!" :)ddd

edit: En wie kent deze nog?

"In de schone lentedagen aan de oever van de vliet, hoor ik vaak een vogel zingen, lustig zingen in het riet..."
of
"A-als 't eerste zonnestraaltje o-ons huisje binnenschiet..." :D

Anoniem

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:45

Baardmannetjes en rietgorzen zijn ook schitterend :D
Aantal jaar geleden toen het zo hard vroor heel vaak het riet in gegaan, de baardmannetjes van heel dichtbij kunnen benaderen! Wat een vrolijke acrobaten zijn dat :D

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:16

Spruit die ga ik opzoeken in het vogelboek. Ik ken ze niet.
Wat betreft de Wielewaal is het echt heel bijzonder want de meeste zijn allang zoals het hoort naar het zuiden afgevlogen.
En inderdaad de opsomming van hier van exotische vogeltjes sluit ik me helemaal bij aan. Tel daar nog de ooievaar, reigers, zilverreigers, ganzen, futen, kluten, kieviten etc etc en alle rovers bij en dan heeft NL en hier ook een behoorlijk mooi vogelbestand. Bij jullie komen dan ook nog veel zwanen voor. Zo'n prachtige vogel.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:24

NathalietjeB schreef:
[ [url=m/44RiPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cwGFlo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ijsvogel en bemoeizuchtig roodborstje


Hihi, zooo moet ik dat dus doen..! "Mijn" ijsvogeltje kan ik dan toch ook nog laten zien, zogauw ik die snerttelefoon terug vindt... (opgeborgen in 1 van de vele dozen met spullen die in de schuur staan)

En, ach gut, dat roodborstje.. Bijzonder dat ie zo blijft zitten..!