Labrador eigenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:54

Heb hier vijf stuks rondlopen allemaal HD A en ED 0/0 ogen vrij zowel spiegelen als PRA DNA en goede gezondheidsuitslagen.

En in totaal 50+ nakomelingen gehad zonder gezondheidsproblemen of erfelijke afwijkingen.

Nou moet ik wel zeggen dat we het eerste jaar onze kopers zeer intensief begeleiden. Vooral qua fysieke belasting vanwege de heupen en ellebogen. Dat is het belangrijkste en gelukkig allemaal kopers die zich daar keurig aan houden en erg blij zijn met het advies.

Zeker nu er veel te testen is verdwijnen er veel erfelijke afwijkingen, HD en ED is enorm afgenomen net als de oogafwijkingen en nu met de dna testen is ook veel uit te sluiten. Jammer genoeg zijn deze nog niet verplicht maar genoeg fokkers (waaronder wij) die dat gewoon laten doen!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:57

Aan al deze ervaren labrador eigenaren. Wat is nou het beste voor voor een jonge lab?

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:42

Jennyj01 schreef:
Aan al deze ervaren labrador eigenaren. Wat is nou het beste voor voor een jonge lab?


Hoe bedoel je 'het beste'?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:46

Goed voer waar ze mooi van opgroeien. Niet te dik worden en niet te snel groeien. Eigenlijk is de vraag: waar doet een labrador pup het goed op?

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:53

Hier groeien ze allemaal op op eukanuba, van pup af aan en al onze volwassen honden krijgen het ook.

Glimmen, zijn super in vorm en shape, poepen maximaal 2x per dag (mijn teefje zelfs 1 keer) en nooit geen narigheid gehad. Geldt ook voor al onze nakomelingen, via een bekende verkopen we al jaren fokkerszakken dus onze puppykopers komen een keer in de zoveel tijd een keer een zak halen.

Dus hier is het altijd eukanuba :D

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:01

Wij hebben ook Eukanuba gevoerd maar dat werd toch een beetje te prijzig toen er meer honden bij kwamen dus nu voeren we Happy Dog en daar doen ze het ook heel goed op.

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:03

Ja met vijf labradors en 43 euro per zak van 18kg is het best te doen. Maar dat is de mazzel van de fokkerszakken (die verkopen ze niet in de winkel)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:13

Oké. Ik vind de prijs wel meevallen. Adviseren jullie dan gewoon puppy of largebreed puppy?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:15

Nou, wij zijn vandaag wezen kijken naar labrador pups. Toen we na een uur in de auto daar aankwamen zagen we 2 pups, ze zagen er heel goed uit mijn vader was meteen verkocht aan de bruine pup en ik juist aan de zwarte :Y). We zijn uiteindelijk toch voor de zwarte gegaan, toen we thuis kwamen begon die al een beetje te spelen door mijn schoenen kapot te maken haha.. De ontmoeting met de kat verliep ook rustig, de kat accepteert hem nog niet helemaal maar hij heeft dat alleen maar geuit doormiddel van grommen en blazen, de pup ligt nu lekker op de bank te slapen en de kat die ligt op een stoel dus die laat hem ook met rust gelukkig.. :)

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:48

Heb je ook fotos, Melissa? <3

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:26

Moniek; er zijn vast gezonde labradors in nederland, maar niet het type dat mij aanspreekt én goed gezond is naar mijn wensen toen de tijd er was om een nieuwe reu aan te schaffen. Ik had een reutje bijna gekocht uit Amerika, maar ben toen toch voor een teef ( ander ras) uit duitsland gevallen. Inmiddels heb ik daar ook een dochter van. Wie weet ooit.....

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:21

Wat een verschil qua bouw hè. Die van ons is zo'n 35 kilo. Mijn moeder wilde de puppy met de dikste kop en poten. :')

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:09

Ooo de standaard types hier in Nederland spreken mij ook niet aan. Heb altijd labradors uit buitenlandse lijnen. Engels het liefste. Eigen teefje komt uit Duitsland met Amerikaanse moeder en Engelse vader en onze reu die we gebruiken heeft een Engelse vader en Duitse moeder met Engelse lijnen erin. Noop geen interesse in de meeste lijnen die hier gefokt worden dus ken het probleem :D

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:22

Hier krijgt ze Carocroc. Maar kan mij voorstellen dat je daar met meerdere honden ook niet blij van wordt a €52 per zak :=

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:19

ingeb0rg schreef:
Ooo de standaard types hier in Nederland spreken mij ook niet aan. Heb altijd labradors uit buitenlandse lijnen. Engels het liefste. Eigen teefje komt uit Duitsland met Amerikaanse moeder en Engelse vader en onze reu die we gebruiken heeft een Engelse vader en Duitse moeder met Engelse lijnen erin. Noop geen interesse in de meeste lijnen die hier gefokt worden dus ken het probleem :D



Heb je misschien foto's om t verschil te laten zien? :D

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:51

Wij geven de honden gewoon Proplan wat wij als pupkoper een paar jaar terug meegekregen hebben.
Ze doen het hier beide heel erg goed op, dus in dat opzicht. Glimmen als een spiegel en beide veel energie.
@PrizTwir, er zit inderdaad veel verschil tussen. De kleine van ons had ook hele dikke poten en kop als puppy, maar toch wint ie het niet qua breedte en zwaarte van de grote van ons.

Werklijnen en showlijnen zit inderdaad ook veel verschil tussen. Als je die grote van ons naast een gemiddelde werklijnhond zet, dan is dat toch heel erg anders. Zo'n grote dikke lobbes en dan zo'n mooie behendige hond. Echt leuk om te zien

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:17

Jahoor!

Showtype:
Afbeelding

Mijn Zoef werktype:
Afbeelding


Nou zou ik ook geen showtype uit het buitenland halen hoor. Maar ik vind dat er in Nederland ook qua werktypes veel te veel hetzelfde gefokt wordt en geen fijne lijnen. Niet onder de indruk van wat hier gefokt wordt. Daar zou ik altijd kiezen voor een buitenlandse pup of dekking in het buitenland.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:51

Bedankt. Op deze foto's kan ik het verschil goed zien. En wat zijn de verschillen in karakter? Of maakt dat niet zoveel uit?

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:19

Mag een Labrador x Stabij ook?
Afbeelding

Silke
Teef
Bijna 3
22 kilo
Vind zelf dat ze meer van de stabij heeft behalve de kleur haha

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:55

Jennyj01 schreef:
Bedankt. Op deze foto's kan ik het verschil goed zien. En wat zijn de verschillen in karakter? Of maakt dat niet zoveel uit?


Werklijn heeft veel meer "drive" zijn sneller en behendiger vaak slimmer en veel meer will to please en een stuk baasgerichter. Showlijn is makkelijker qua allemansvriend te zijn (ik ga nu even uit van de stereotypes) Zoef leeft alleen maar voor mij. Mijn vriend vind ze wel leuk maar maakt haar niet uit als die weggaat. Als ik opsta zit ze naast me aan de voet. Doe ik niks met haar wordt ze strontvervelend moet echt met haar aan de slag. :D Werklijn is ook scherper als de showlijn.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:43

Dit is mijn werklijn labrador, ook uit buitenlandse lijnen. Ik heb 2 shows met haar gelopen vorig jaar en de ene show had ze een ZG en een maand later op een andere show een matig :+

En idd Ingeborg, Abby is ook het liefst altijd aan het werk.

Afbeelding

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:53

rocymax schreef:
Heb je ook fotos, Melissa? <3



Ja <3
Afbeelding

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:00

MoniekV schreef:
Dit is mijn werklijn labrador, ook uit buitenlandse lijnen. Ik heb 2 shows met haar gelopen vorig jaar en de ene show had ze een ZG en een maand later op een andere show een matig :+

En idd Ingeborg, Abby is ook het liefst altijd aan het werk.


Hahaha die matig ook gewoon. Wilde eerst nog een show of twee lopen voor de pupbemiddeling maar dikke doei. Ze kijken me zo zwaar beledigd aan als ik met die rode op een show aan kom lopen. Te lang lijf, te lange staart, te klein, te slank, te weinig body blabla. Wordt er gewoon pissig van als er zo over m'n hond gesproken wordt hihi :D

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:02

ingeb0rg schreef:
MoniekV schreef:
Dit is mijn werklijn labrador, ook uit buitenlandse lijnen. Ik heb 2 shows met haar gelopen vorig jaar en de ene show had ze een ZG en een maand later op een andere show een matig :+

En idd Ingeborg, Abby is ook het liefst altijd aan het werk.


Hahaha die matig ook gewoon. Wilde eerst nog een show of twee lopen voor de pupbemiddeling maar dikke doei. Ze kijken me zo zwaar beledigd aan als ik met die rode op een show aan kom lopen. Te lang lijf, te lange staart, te klein, te slank, te weinig body blabla. Wordt er gewoon pissig van als er zo over m'n hond gesproken wordt hihi :D


Ja echt he, ik werd gewoon de ring uitgestuurd want mijn hond voldeed niet aan de rasstandaard :7
Als je een show wilt lopen weet ik wel een leuke in Belgie waar ze er rekening mee houden dat het een werkhond is.

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:16

Nee joh hou op. Zoef vind er sowieso al geen drol aan. Geef die maar een eend of een dummy en dan is het feest. Heb echt ringtraining gedaan maar om nou te zeggen joepie. Krijg nog net geen dodelijke blik naar m'n hoofd. En dat gepriegel aan d'r lijf vind ze ook maar zo zo :D

Vind het overigens wel belachelijk, een labrador is een jachthond, en de officiële echte labrador zagen er net zo uit als die van ons. Maar dan voldoen wij niet aan de rasstandaard. Wie ooit breed, breder breedst heeft bedacht geen idee.

De crufts hebben ook een leuke werkklasse Zoef haar vader heeft meegedaan en Larry zijn vader ook. Die werd vorig jaar eerst in de gundogklasse :D