Labrador eigenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:09

Afbeelding
Afbeelding

Dit is lieve balou van 8 jaar nog vol energie hij lijkt wel 1
Super lief is hij

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:42

ingeb0rg schreef:
Thanks Sastaic :D Nou ja, mocht je het voor elkaar krijgen je bent als het allemaal doorgaat vrij om te komen kijken natuurlijk haha :D

Wij zijn van die bizarre fokkers waarbij iedereen vanaf dag 1 welkom is, mits moeders het toelaat natuurlijk. Maar bij ons mag iedereen het hele proces meemaken, en niet pas vanaf 5 weken. We genieten altijd van de periode met die kleintjes, maar ook wel fijn als ze met 8 weken uitvliegen :D

Soms droom ik al weg bij het idee aan een mooi nest, in de zomer, lekker buiten allemaal haha. Maar zo ver is het nog lang niet hihi maar toch. Dromen mag :D


nou ja, wie weet!
De volgende hond wordt er sowieso 1 met meer jachtinstinct.
Ik heb zelf ook 1x een nestje gehad en het was echt geweldig, maar inderdaad als ze weggaan en alles niet meer onder smeren is ook wel fijn :D

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:54

Haha wil je jachtinstinct? Nest wordt 80% werk en 20% show, puur omdat het beetje evenwichtige karakter ook behouden mag worden en de pure "field trial labradors" toch over het algemeen genomen erg scherp en eenkennig zijn. Is die van mij overigens niet want die heeft een Amerikaanse show moeder maar wel een echte field trial als vader, ze lijkt daarentegen twee druppels water op pa.

Dus ik hoop de show iets meer terug te dringen, en wat meer werk op de voorgrond, zonder het verlies van haar karakter en vooral socialiteit. Dus we wachten af wat het wordt :D

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:17

Wat leuk, puppies! <3
Hier staat er ook een nestje op de planning :P

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 15:31

Spannend Ingeborg! Mooi uniek kleurtje <3
Balou is leuk! Zit inderdaad nog zat leven in, dat zie je wel hahaha

Ik zal als ik thuisben even netjes op iedereen reageren.

Kreeg net deze foto toegestuurd van Mick. Over een week zit ik op dit moment in het vliegtuig onderweg naar huis, dus nog maar een weekje en dan zie ik hem weer!

Afbeelding

Lizzo_RV

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Groningen

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:53

Wat een leuke labradors allemaal!

Wij hebben ook een labrador teefje, Sara, eind mei wordt ze 4 jaar. Echt een super hond, nog nooit wat kwaad gedaan! Echt ons maatje!

Afbeelding

Zaterdag halen we onze pup op (Boxer), en ik denk dat ze dit heel erg leuk zal vinden! Ze is ook gek op onze poes (alhoewel de kat er iets anders over denkt.....)

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:08

Wat een knappe labradors!
Wij hebben een (donker) bruine labrador genaamd Bruno van 2,5 jaar!
Afbeelding
Afbeelding

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:13



Wij hebben vandaag weer getraind, ik vond het tijd worden dat we obstakels gingen oefenen. Ik ben gezegend met een hele fijne werkhond die gewoon in een keer alles oppakt, zo trots op d'r! :D

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:55

Leuk topic!! Wij hebben vroeger thuis een zwarte lab gehad. Dus je raad het al wat er kwam toen ik ging samenwonen!! Nooby is inmiddels 11,5 jaar. Zwart (grijs) van kleur en een ontzettend lieve en makkelijke hond. Helaas heeft hij wel een aantal vetbulten. Hebben die van jullie dat ook en wat doe je eraan?

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:58

Die van mij had ze ook :j
We zagen het maar als een stukje extra om van te houden :Y)

Pas als het in de weg zou zitten gingen we nadenken over een operatie om dan diegene te verwijderen. Is al met al 1x gebeurd, is omgezet naar een likgranuloom. banketstaaf heeft na de operatie zelfs zijn hechtingen eruit weten te trekken :+
Er moest daarna een vrij intensieve nazorg komen omdat zijn poot nogal hevig reageerde...en zodoende lag Ros dus ook altijd bij mij te slapen in de tijd dat hij nog een open wond had. Dan zat hij er tenminste niet aan :P Ik behandelde de wond onder andere met honingzalf....en als lab zijnde is dat natuurlijk ontzettend lekker en moet dat gelijk eraf gelikt worden als baasje eventjes niet kijkt }:0

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:25

Wat een leukerd LLenox! Apart hoor die kleur zo.

Mijn reu is op 13 jaar nog aan een vetbult geopereerd op zijn pootje. Dit omdat hij er toch wel last van leek te hebben ( ging er steeds meer aan likken). Het bultje op zijn oog(lid) is toen ook gelijk weggehaald. Zijn hart en longen waren toen nog in topconditie, daarom durfden we het aan. Ik ben wel vanaf het in slaap brengen (waar ik bij was) op de praktijk gebleven voor het geval dat. Bij het wakker worden mocht ik er weer bij, en hij hoefde niet in een kooi, maar mocht lekker op een kussen en ik ernaast. De nazorg was wel even doorbijten, omdat hij eigenlijk een kraag om moest maar dat niet wilde. Uiteindelijk ging het met een sok om ook goed.

Inmiddels is hij 15 jaar en 8 maanden, en ik zou het nu niet meer doen. Maar goed, hij mag blijven zolang dat zonder al te grote 'problemen' en pijn gaat, maar opereren ofzo doen we niet meer.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 20:53

Hoe is het met jullie labradors?

Mick heeft vanmiddag een teefje gedekt, dus als alles goed gaat wordt hij over 9 weken weer vader. :D

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:47

PeerAppel schreef:
Hoe is het met jullie labradors?

Mick heeft vanmiddag een teefje gedekt, dus als alles goed gaat wordt hij over 9 weken weer vader. :D


Wat leuk! Heeft Mick al veel kindjes?

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:53

Mijn allerbeste vriendin begin 2016 helaas moeten laten inslapen aan een gescheurde baarmoeder |(. Mijn Maud is 11.5 jaar geworden <3
Afbeelding

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:10

Wij hebben 2 labrador's gekregen van kennissen, als eerste cola, toen we haar kregen was ze 1 jaar oud. Haar vorige eigenaren hadden geen tijd meer voor haar dus hadden ze haar aan ons gegeven.
Afbeelding
De 2e was Nappie en zij was net 6 maanden oud, omdat de vorige eigenaar Cola misten en ze Nappie te druk vonden hebben we geruild. Een jaar daarna gingen mijn ouders uit elkaar en waren wij te druk om Nappie aan te houden, we wisten dat een goede vriend van ons politie honden trainden en dat hij Nappie wel geschikt vond dus hebben we haar aan hem gegeven.
Afbeelding
We zijn nu wel rustig op zoek naar een nieuwe hond, of een labrador of een border collie. Als het aan mij ligt wordt het gewoon weer een labrador, geweldige beestjes! :Y)

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:31

Jep, hier gaat alles goed. Even wachten tot Zoef loops wordt en dan wordt ze gedekt!

Veel reuen gezien en bekeken (voornamelijk in Engeland) en toch gekozen na een hoop gedoe voor onze eigen rode reu :D

Dus hopelijk gaat alles goed, ze hangt flink tegen een loopsheid aan dus ze is wat vroeger als gepland maar dag mag de pret niet drukken!

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 11:50

MoniekV schreef:
Wat leuk! Heeft Mick al veel kindjes?


Volgens mij wel! Zijn vorige eigenaresse dekte wel veel met hem. Heb ooit een getal richting de 100 puppies gehoord. Wij wilden dit in de eerste instantie niet doen, omdat wij er geen ervaring mee hebben. Maar Mick werd gespot vanaf Facebook en die wilden graag een dekking van hem, dus zodoende. Hierna wordt hij waarschijnlijk gecastreerd. Het is genoeg zo. Hij is soms erg lastig met andere reutjes en tijdens uitlaten is hij alleen bezig met zijn territorium. Verder ongelooflijk lief hoor, maar het reuengedrag is soms erg irritant.

fientje07 schreef:
Mijn allerbeste vriendin begin 2016 helaas moeten laten inslapen aan een gescheurde baarmoeder |(. Mijn Maud is 11.5 jaar geworden <3
[ [url=m/lR9PXI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie Lab! <3 Wel heel sneu, maar ze heeft een mooie leeftijd bereikt.

melissac schreef:
Wij hebben 2 labrador's gekregen van kennissen, als eerste cola, toen we haar kregen was ze 1 jaar oud. Haar vorige eigenaren hadden geen tijd meer voor haar dus hadden ze haar aan ons gegeven.
[ Afbeelding ]
De 2e was Nappie en zij was net 6 maanden oud, omdat de vorige eigenaar Cola misten en ze Nappie te druk vonden hebben we geruild. Een jaar daarna gingen mijn ouders uit elkaar en waren wij te druk om Nappie aan te houden, we wisten dat een goede vriend van ons politie honden trainden en dat hij Nappie wel geschikt vond dus hebben we haar aan hem gegeven.
[ Afbeelding ]
We zijn nu wel rustig op zoek naar een nieuwe hond, of een labrador of een border collie. Als het aan mij ligt wordt het gewoon weer een labrador, geweldige beestjes! :Y)


Wat een leukerds! Hopelijk vinden jullie weer een leuke hond.

ingeb0rg schreef:
Jep, hier gaat alles goed. Even wachten tot Zoef loops wordt en dan wordt ze gedekt!

Veel reuen gezien en bekeken (voornamelijk in Engeland) en toch gekozen na een hoop gedoe voor onze eigen rode reu :D

Dus hopelijk gaat alles goed, ze hangt flink tegen een loopsheid aan dus ze is wat vroeger als gepland maar dag mag de pret niet drukken!

[ [url=m/SGXHMX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf die rode Labradors! Hopelijk gaat alles goed. Ben benieuwd naar de puppies. Is er nou ook nog kans op andere kleurtjes dan het rode?

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:47

Noop geel x geel wordt geel/rood. Zou zelfs kunnen dat we allemaal blonde krijgen want rood is officieel gewoon geel variërend van licht tot donker. :D

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:52

Gaaf dat rode <3

Wij hebben een grijze (oké ze speelt natuurlijk een heel klein beetje vals)
Afbeelding

Afbeelding

Ze is nu bijna 8 maanden

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 15:48

Oh die is gaaf! <3 Is niet 100% Labrador zeker?

Spannend Ingeborg. :D

Nog een foto van Mick van 3 weken geleden. Hij wordt al grijs! :')
Afbeelding

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:58

Voor zilver moet je het verdunningsgen van de Weimaraner gebruiken...

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:02

ingeb0rg schreef:
Voor zilver moet je het verdunningsgen van de Weimaraner gebruiken...


Klopt, en wordt niet erkend..

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:28

En daar is een hele goede reden voor waarom zowel de LKN de NLV en de FCI dat niet wil hebben ;)

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:54

Daarom zei ik ook dat ze vals speelt ;)
Nee niet 100% dus maar wel grotendeels.
Maar maakt haar niet minder leuk. Ze is qua karakter en doen en laten wel een echte labrador hoor

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 17:22

Wat is die goede reden? Lees vaak zulke afkeer, maar er wordt nooit een goede reden genoemd. Heb even kort gegoogled en kwam bij de NLV uit. Op hun site staat enkel dat ze het zien als niet erkende kleur en ze mensen niet aanmoedigen om een zilveren Labrador te kopen omdat dit geen echte Labrador zou zijn qua karakter en voor het behouden van de kleur door generaties heen er vaak inteelt voorkomt.