Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:12

Ik heb een Duitse dog van nu 5 jaar. Ze is erg lief en nieuwsgierig, onze gekke hond!

Afbeelding

En ze denkt dat ze een schoothondje is, past altijd :+

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:16

Dat is helemaal waar Briitje! Bedoelde meer met fijn een makkelijk karakter, maar logisch dat dit voor iedereen weer anders is ;)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 13:18

rockey schreef:
wat voeren jullie je hond? die van ons krijgt brok en vers vlees.

geven jullie ook iets van supplementen bij voor de gewrichten?

nog 6 weken en dan mogen we onze pup gaan halen in duitsland!


Ik voer mijn hond puur vers vlees. Niks toegevoegd :).


@ Wesco wat een prachtige honden laat je zien <3.

Je kruising bull terrier x dogo argentino, wat een kolossale borst heeft die zeg.

@ Rocky, mag hopen dat deze kruising niet geplant was :Y) ? Lijkt me inderdaad een pittig ding, met 2 van zulke karakters.

Zag ook zo een aanhang karretje voorbij komen. Ben ik nou de enigste die dat dooooood eng zou vinden? O:) . Wij hebben speciaal een grote wagen voor de hond aangeschaft. En het ergste is, hij ligt alsnog het liefst op de bank :').

@ Diablo.. woooow mag hopen dat jij aandelen heb in honden voer :P. Dit kan je toch bijna niet betaalbaar houden?

@ Zigranta ik ben nu wel heel benieuwd naar een foto :D
@ kimmie jij kan hier natuurlijk niet ontbreken *\%/*

@ rapido is er een reden dat je Royal canin geeft? Me nekharen gaan al overeind staan bij de naam alleen al :'). Vind het de grootste troep onder de brokken. Al is dat een andere discussie :P.

Alle Mastin Espanols die voorbij komen zien er zoooo lief uit.. Lijken echte goedzakken <3.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:20

Het is inderdaad niet goedkoop nee. Maar van de 10 honden zijn er vijf kleintjes, dus het is te doen. We zijn iedere maand rond de 250 euro kwijt.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 13:21

MightyMike schreef:
Dat is helemaal waar Briitje! Bedoelde meer met fijn een makkelijk karakter, maar logisch dat dit voor iedereen weer anders is ;)


Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde he :P Zou ook zo saai zijn.
Zou je zelf een AB willen dan?


Diablo schreef:
Het is inderdaad niet goedkoop nee. Maar van de 10 honden zijn er vijf kleintjes, dus het is te doen. We zijn iedere maand rond de 250 euro kwijt.


Zo flink wat geld, maar vind kvv altijd de moeite waard. Altijd leuk om te lezen dat mensen dat geven. Stellen jullie zelf samen, eventueel goedkoper, wel meer werk?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:23

Lotgering, wordt iedere week bij ons thuis bezorgd, zo'n 36 kilo per week. Brokken komen er bij ons niet in.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 13:25

Diablo schreef:
Lotgering, wordt iedere week bij ons thuis bezorgd, zo'n 36 kilo per week. Brokken komen er bij ons niet in.


_/-\o_ Heerlijk om te horen! Ben zelf ook groot vlees fan *\o/*. Al bestaan er wel goede brokken hoor.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:26

Pera presa canario, je bedoelt denk ik perro presa canario ofwel in nl de dogo canario

Ik heb ze gefokt, geshowt en vond het heel fijne honden voor de juiste eigenaar. Persoonlijk vind ik ze niet geschikt voor steden of te druk bevolkte gebieden omdat ze ruimte nodig hebben. Maar mijn reuen waren heerlijke honden die ook in het drukker bevolkte gedeelte heel braaf waren ze wilden niet geaaid worden en waren zeer waaks maar alles in goede banen te leiden.

Koda
Afbeelding

Bedo
Afbeelding

Koda is helaas niet oud geworden door een heup en rug probleem

Kwa karakter was Bedo zachter, was ook meer bullie

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:29

briitje schreef:
Diablo schreef:
Lotgering, wordt iedere week bij ons thuis bezorgd, zo'n 36 kilo per week. Brokken komen er bij ons niet in.


_/-\o_ Heerlijk om te horen! Ben zelf ook groot vlees fan *\o/*. Al bestaan er wel goede brokken hoor.


Oh dat geloof ik wel, maar ik koop ze niet.

Seven, mooie honden!

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:29

Bedankt
Mis ze nog elke dag koda is alweer 10 jaar geleden

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:59

Ik voer ook Lotgering Briitje. Ik stel niet zelf samen. Ik ben veel te bang dat ze dan iets tekort komen. Voor de afwisseling voer ik wel geregeld zalmkoppen, complete vissen, stukken kraakbeen en ze hebben laatst voor het eerst een eendenkarkas gekregen..

Prachtige honden Seven!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 14:16

Ik vind zelf samen stellen ook teveel gedoe hoor. Geef wel ongeveer 1 x per week een barfdag. Maar hierbij weeg ik niks af. Gewoon een stukje bot en spiervlees. Zodat hij eens wat langer bezig is dan hap slik weg :+

Aangezien hij de rest van de week complete maaltijden krijgt, maakt dit ook niet zoveel uit. Dit trekt elkaar wel recht.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:24

Ik voer in de winter puur kvv maar in de zomer krijgen ze daar ook karkassen bij, dan liggen ze lekker in de zon te knagen.
Dat kan vanalles zijn rund, paard, ree, kangaroe noem maar op ligt er net aan wat ik kan krijgen.

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:35

Ah, een molosser topic!!! Leuk!

Ik heb een Tosa Inu reu gehad, Rikidoh.
Was even opzoek naar foto's van hem, hij is gewoon nog te vinden in google ;)

Dit was hem als baby, samen met Sammy de Golden reu (dat was mijn eerste eigen hond, gekregen voor mijn 15de verjaardag van wat nu mijn man nogsteeds is).

Afbeelding

Dit is hem als halfwasje, zal een maand of 6/7 geweest zijn, toen paste hij nog in de tuinstoel bij mijn schoonouders thuis ;)

Afbeelding

Dit is hem volwassen, beetje slechte foto, maar deze zijn gemaakt voor in een blad met hondenrassen (die heb ik nog ergens op zolder liggen als het goed is):

Afbeelding

Heel erg fijne hond, er heeft wat werk gezeten in zijn hond/hond contact vanaf een maand of 4, maar toen we dat eenmaal voor elkaar hadden was het ook goed en kon ik hem gewoon rustig aan mijn been houden langs snauwende honden.
Toen hij 5 was kreeg hij een schimmel in zijn neus wat een enorme bloedneus veroorzaakte, wij met spoed naar Utrecht omdat hij waarschijnlijk een bloedtransfusie nodig had. Door de verdovende middelen die hij had gehad kwam zijn hartprobleem op de voorgrond, hij had atriumfibrilatie (hoop dat ik het goed schrijf) en ze gaven hem niet lang meer.
Toch de behandeling voor de schimmel ingegaan, hij kreeg 2 buisjes in zich, 1 in de voorhoofdsholte en 1 in de neusholte en dat werd dagelijks gespoeld. In die 14 dagen ging het steeds beter met hem, zijn hartmedicatie sloeg aan en de artsen zeiden dat het de liefste hond was die ze voor zo'n behandeling hadden gehad. De enige die ze kende die na die 14 dagen nogsteeds blij was om ze te zien.
Hij heeft nog 4 jaar geleefd (dat met een prognose van een paar maanden), toen heeft hij een maagtorsie gekregen, de operatie ging goed, maar het was teveel voor zijn hart en 3 maanden later overleed hij in mijn armen.

Met hem hebben we wat shows gelopen en in die tijd hebben we Tosa Inu informatie voor Nederland gedaan. Dat was voordat ze in een rasvereniging zaten.

Nu heb ik een Fila Brasileiro, een jeweetwel reu genaamd Vigor. De sul is inmiddels 5 jaar.
Dit is hele andere koek, waar de Tosa een hele zelfverzekerde hond en dominant was is Vigor het tegengestelde. Hij is gewoon een watje, zijn bijnaam is dan ook scooby doo ;)
Nou ja, voor ons dan, voor anderen is hij een hele echte Fila, heel erg wantrouwig, niet te vertrouwen met.
Sinds mijn 12de ben ik verliefd op dit ras, maar pas nu ik achterin de 30 ben durfde ik het aan. Ben als een blok gevallen voor dit ras, ze zijn zo ontzettend mooi en schattig. Maar ik weet niet of er hierna nog 1 komt want hun gedrag naar vreemden toe is echt moeilijk.

Hij bewaakt bij ons het terrein en leeft in vriendelijke harmonie met Trash, mijn Jack Russel en Moyo de kat. Ook is hij de grootste fan van mijn zoon en dat is wederzijds, ze mogen graag met elkaar op een 2 persoonsbank liggen, ook al past dat eigenlijk niet ;)

Heb van hem alleen puppyfoto's online staan. Deze zijn gemaakt tijdens de puppycursus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 14:39

Wat een pracht is je Fila Bowen! Helaas kan ik je andere foto's niet zien.. En was juist zo benieuwd naar je Tosa :(

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:45

Raar, ik zie ze wel. Maar anders even Rikidoh tosa in google gooien, bij mij zijn de eerste 4 foto's van hem (weet niet of google dat voor me regelt of dat het er altijd zo uitkomt bij de images).

Toen Vigor zo klein was noemde de kinderen in de buurt hem een tijger (strepen en enorme poten), bij de dierenarts zeiden ze dat hij met verf gespeeld had ;)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:18

Ik zag dat iemand overwoog om na een Engelse bulldog een old english bulldog te nemen. Wees erop voorbereid dat deze honden heeuuul anders zijn.. :D Wij merken dat hij veel meer beweging nodig heeft en daadwerkelijk op alles let. Wel ontzettend lief. Beetje lomp ook wel haha.

Zie hier;
Engelse bulldog jake And the Fatman
Afbeelding


Old english bulldog
Buddha
Afbeelding

En mijn puppenkind Beer
Bullmastiff
Afbeelding

In het verleden hebben we ook een Engelse bulldog en een bullmastiff gehad.
Beide 2 jaar geleden ingeslapen.
Engelse was 7 tumor op het hart heel snel gegaan, en bullmastiff 9-10 tumor die voorbeen opvrat.

Eisha
Afbeelding

Mac
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:29

Om dat hap-slik-weg te verminderen gebruik ik anti-schrokbrakken Briitje. Scheelt behoorlijk!
Wat een heerlijk puppenkind hierboven!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:31

briitje schreef:
Diablo schreef:
Lotgering, wordt iedere week bij ons thuis bezorgd, zo'n 36 kilo per week. Brokken komen er bij ons niet in.


_/-\o_ Heerlijk om te horen! Ben zelf ook groot vlees fan *\o/*. Al bestaan er wel goede brokken hoor.

Ik voer ook vlees, heb jarenlang barf gevoerd maar omdat we nu kleiner wonen, geen ruimte meer hebben voor een grote vriezer, ben ik nu over op combi van farmfood en vlees, wat dan weer deels barf en deels kvv is.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:28

Duijfje schreef:
Ik zag dat iemand overwoog om na een Engelse bulldog een old english bulldog te nemen. Wees erop voorbereid dat deze honden heeuuul anders zijn.. :D Wij merken dat hij veel meer beweging nodig heeft en daadwerkelijk op alles let. Wel ontzettend lief. Beetje lomp ook wel haha.

Zie hier;
Engelse bulldog jake And the Fatman
[ [url=m/khzWrT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Old english bulldog
Buddha
[ [url=m/B9ZJW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn puppenkind Beer
Bullmastiff
[ [url=m/8teYCz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het verleden hebben we ook een Engelse bulldog en een bullmastiff gehad.
Beide 2 jaar geleden ingeslapen.
Engelse was 7 tumor op het hart heel snel gegaan, en bullmastiff 9-10 tumor die voorbeen opvrat.

Eisha
[ [url=m/KsHwwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mac
[ [url=m/WexnW9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah ja dat ben ik.....

Ik ben al gewend aan stuiterende bullen.... onze gijs juist de volbloed was er een die stijl tegen de muren opging... hahaha..... 5.5 jaar geworden en altijd wild als hooi gebleven... was ook superslank....

hij zat nooit stil.... onze energie bom....

En Gerrit is een mix van EB en OEB.... en met zijn nu 8 jaar ook nog een heerlijke fitte bezige bij...

Ik weet nog toen ik Ger net had... toen waarschuwde men ons... geniet van het eerste jaar... want daarna heb je een hond die alleen nog maar slaapt... en eet... Nou zover is dat nooit gekomen... en ik denk dat je daar zelf ook een groot aandeel in hebt... hoe ga je met je honden om...... al speelt karakter natuurlijk ook mee...

Maar bedankt voor de waarschuwing... een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!!


@ duifje... Wat heb jij trouwens een droom gezin!!!! allemaal knapperds... wat een heerlijke koppies...
Laatst bijgewerkt door Davina1402 op 21-01-16 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:30

Wat komen er hier trouwens mooie honden voorbij ... ook rassen en mixen waar ik nog nooit eerder van heb gehoord...

super leuk!!!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 17:01

@Seven

Hopelijk had ik de goede voor me. Maar prachtig beestje!

-Namiro- schreef:
Om dat hap-slik-weg te verminderen gebruik ik anti-schrokbrakken Briitje. Scheelt behoorlijk!
Wat een heerlijk puppenkind hierboven!


Hij schrokt niet, het is alleen snel op :+. Niet zo raar ook als hij maar 250 gram per keer krijgt.

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:27

Ik ben zo niet geschikt voor vers vlees samen stellen als vegatarier :)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:47

Davina1402 schreef:
Duijfje schreef:
Ik zag dat iemand overwoog om na een Engelse bulldog een old english bulldog te nemen. Wees erop voorbereid dat deze honden heeuuul anders zijn.. :D Wij merken dat hij veel meer beweging nodig heeft en daadwerkelijk op alles let. Wel ontzettend lief. Beetje lomp ook wel haha.

Zie hier;
Engelse bulldog jake And the Fatman
[ [url=m/khzWrT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Old english bulldog
Buddha
[ [url=m/B9ZJW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn puppenkind Beer
Bullmastiff
[ [url=m/8teYCz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het verleden hebben we ook een Engelse bulldog en een bullmastiff gehad.
Beide 2 jaar geleden ingeslapen.
Engelse was 7 tumor op het hart heel snel gegaan, en bullmastiff 9-10 tumor die voorbeen opvrat.

Eisha
[ [url=m/KsHwwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mac
[ [url=m/WexnW9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah ja dat ben ik.....

Ik ben al gewend aan stuiterende bullen.... onze gijs juist de volbloed was er een die stijl tegen de muren opging... hahaha..... 5.5 jaar geworden en altijd wild als hooi gebleven... was ook superslank....

hij zat nooit stil.... onze energie bom....

En Gerrit is een mix van EB en OEB.... en met zijn nu 8 jaar ook nog een heerlijke fitte bezige bij...

Ik weet nog toen ik Ger net had... toen waarschuwde men ons... geniet van het eerste jaar... want daarna heb je een hond die alleen nog maar slaapt... en eet... Nou zover is dat nooit gekomen... en ik denk dat je daar zelf ook een groot aandeel in hebt... hoe ga je met je honden om...... al speelt karakter natuurlijk ook mee...

Maar bedankt voor de waarschuwing... een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!!


@ duifje... Wat heb jij trouwens een droom gezin!!!! allemaal knapperds... wat een heerlijke koppies...



Oh meer een; weet dat ze echt veel meer energie hebben. Onze english bulldog is ook een geval apart super veel energie voor een EB maar de old english is toch een tandje meer.
OEB is veel gezonder en dat merk je wel. Meer spelen, meer lopen, worden groter, ook echt een kracht patser. Voor een actief mens een geweldige hond :)
Onze EB is ook gezond, maar loopt toch mindere afstanden en buiten de eigenwijze dingen toch rustiger.

Ik vind de OEB echt geweldig! Het is dat hij niet bij de paarden kan omdat hij nogal bang aangelegd is.. De bullmastiff pup is voor onze stal/waakhond. Is de enige die echt van mij is. De andere zijn van mijn ouders.
De bullmastiff: Zijn wat koeler in de kop.

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:50

hier krijgen ze ook alleen vers vlees,alleen veel zelf samengesteld,meer in NRV percentages als barf percentages,en zo af en toe krijgen ze een dag kvv,maar dat vinden ze niet echt alles,ze gaan hier liever voor echt kauwwerk :D

alleen oudje tino eet elke dag kvv en als extra wat kauw werk als hij dat wil,en dakkas krijgt wat last van zijn gebit ( krijgt stukken vlees moeilijk gekauwd meer) dus die krijgt de laatste tijd ook meer kvv.