Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 135 [ 3365 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 135  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Molossers

 
Profiel   

Hier vlakbij is jaarlijks een Feria de Perros met een zwaartepunt bij de jagende andalusische honden.
Er zijn altijd verschillende rehalas met de perro de presa (dog).

Hier de poster van vorig jaar:


[ img ]


Dit jaar is het in de eerste week van juni.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 13:20 



 
Profiel   

Echt niet Rockey? Ik kan er helaas wel over mee praten.. Onze 90 kilo vent is dan ook echt enorm, maar loopt netjes mee, gehoorzame hond, maar mensen draaien om als ze hem zien, tillen hun hondje op, roepen me na of zo'n hond niet onder wetgeving valt.. (echt waar, dat is me echt nageroepen..), of hij wel te vertrouwen is (van een afstand al), anders draaien we om.. Of ik hem wel kan houden.. Euh, hij is liever lui dan moe en sukkelt met je mee, het geeft een heel ander beeld als ik met onze jonge boxer over straat ga, die hangt graag in de lijn. Ik heb altijd een hekel aan loslopende honden die op jouw hond af vliegen, ik kan je verzekeren dat ik met hem daar veel minder last van heb, haha, mensen lijnen hun honden snel aan als ze hem zien.. Met de boxer en de jack heb ik daar geen last van. Al zouden mensen veel beter een blokje om kunnen gaan voor de jack.. Ik begrijp best dat wanneer je niets met honden hebt, je zo'n enorme hond met stoer uiterlijk dan minder vind, maar kom toch heel veel vooroordelen van mensen met een hond tegen. Als de hond bij mijn broer is, die is er erg gek mee, ziet hij wel verschil in reacties. Hij woont in een mindere buurt om het maar zo te zeggen en daar zie je andere types honden lopen, die mensen zijn minder snel onder de indruk van zijn postuur blijkbaar dan bij mij in de buurt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 13:37 



 
Profiel   

en de Mastin Espanol alhier


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 13:37 



 
Profiel   

MightyMike schreef
roepen me na of zo'n hond niet onder wetgeving valt.. (echt waar, dat is me echt nageroepen.


Niet zo vreemd want tot vrij recent was er een muilkorfgebod voor een lijst met hondenrassen. Dit ontstond in 1990 in navolging van Engeland.
NL was het eerste land wat er verstandiger mee omging en het enige wat dit weer afschafte. Met name Martin Gaus verdient hier een pluim voor.

In de rest van Europa is er nog steeds beperkende regelgeving en in sommige landen is het defacto gelijk aan een wapenvergunning!!
Wees je daar bewust van als je de grens over gaat met een grote hond.

In de meeste deelstaten van Spanje bv speelt het eerste regelniveau zelfs al vanaf 20 kilo!
Een Golden Retriever zonder muilkorf aan de lijn kan je zonder pardon een bekeuring voor krijgen in Malaga.
Voor een grote dog of Staff? Moet je een psychologisch onderzoek voor passeren, cursus voor volgen, gemeentelijke ontheffing voor hebben en een speciale verzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 13:56 



 
Profiel   

HC: Koop een stempelkussen! Kun je op een papiertje je stempel drukken. Het valt me op dat alles wat jij hebt of doet fantastisch of geweldig is en je niet schroomt om dit met je taalgebruik extra kracht bij te zetten. Dit is een leuk topic om elkaars hond te laten zien, niet om dat allemaal in de grond te stampen.

Je opmerking over lange tenen en onduidelijk schrijven laat ik maar links liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:05 



 
Profiel   

In Nederland toch niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:09 



 
Profiel   

Hoe dan ook, wij blijven bij de Molossers! Ik geniet van onze honden, met een klein uitstapje naar de jack, haha, toch duidelijk dat wij de volgende keer weer voor een boxer gaan en wellicht nog weer iets in de trend van de old english mastiff of een am. bull.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:11 



 
Profiel   

Caesar schreef
Dit is een leuk topic om elkaars hond te laten zien,




[ img ]


MightyMike: In NL was dat er degelijk beperkende wetgeving met muilkorfgebod voor een lijst met honderassen.
Het komt zelfs weer terug via APVs.

Ik weet niet exact wat de actuele status is, doch in Rotterdam was er vorig jaar sprake van een herinvoering compleet met verplichte kursus.

Een opmerking daarover is dus helemaal niet zo vreemd.
Lees je er svp even over in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:15 



 
Profiel   

Met mijn dogo canario had ik eerder het probleem dat mensen hem wouden aaien en hij dit pertinent niet wou. Hij deed niets maar liet wel duidelijk merken we niet van gediend te zijn net als onze boxers nu en de dobermann.
Ik ben als eigenaar ook kort maar krachtig mijn honden worden niet geaaid door vreemden punt geen discussie mogelijk. Moeilijk dat mensen dat vinden maar toch al snel wennen mensen er aan en laten ze mijn honden altijd met rust.

In Nederland heb je geen ras restricties nee (enkel de pitbull wet was van kracht maar de meeste mollosers stonden daar volledig buiten) hoewel het voor sommige rassen wel goed zou zijn dat mensen kunnen aantonen ook echt net dat soort om kunben gaan en ze kunben bieden wat ze nodig hebben

Onze dogo was reddingshond, liep in de bewaking mee heeft certificaten in de bhn behaald en had nog veel meer gekunt als hij wat ouder was geworden :(

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:20 



 
Profiel   

Niet nodig hoor Huertecilla. Hier is geen muilkorfplicht en ik woon niet in Rotterdam..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:22 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Niet nodig hoor Huertecilla. Hier is geen muilkorfplicht en ik woon niet in Rotterdam..


Jij schreef 'Nederland'....

Verder lijkt het me voor een eigenaar zinvol om van de hoed en de rand te weten. Je bent namelijk wel aansprakelijk dus zorg dat je de wet kent.
Zeker de rassen welke voorheen op de lijst stonden staan op heel dun ijs.

Nogmaals; ik schrijf in reactie op de opmerking mbt het onder wetgeving vallen. Die opmerking is zo vreemd niet. Veel vreemder is dat eigenaars dit aspect wensen te ontkennen.

Overigens, zoek eens op bijtincident hond en paard hier op Bokt. Dan zie je snel hoe dun het ijs is waar de 'gevaarlijke' honden op staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:38 



 
Profiel   

Jeetje Huertecilla, ik proef enorm veel frustratie bij jou.. Heel NL generaliseren met wellicht Rotterdam.. Zegt meer over jou dan mij. Ik woon daar absoluut niet in de buurt en hondenwetgeving is hier helemaal niet aan de orde, er lopen petities en tuurlijk is er een hoop te zeggen over bepaalde rassen en hun eigenaren. Hier is geheel geen sprake van muilkorfplicht en om mij dan aan te spreken op mijn verantwoordelijkheid.. Bedankt hoor, volgens mij ken ik de wetgeving daar goed genoeg voor. Er valt niets te ontkennen wat er niet is. Ik ben absoluut iemand met veel verantwoordelijkheidsgevoel, maar wens hier geen discussie aan te gaan over een onderwerp wat voor mijn gevoel helemaal niet gaande is, maar door jou gecreëerd wordt in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:46 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Jeetje Huertecilla, ik proef enorm veel frustratie bij jou.. Heel NL generaliseren met wellicht Rotterdam.. Zegt meer over jou dan mij. Ik woon daar absoluut niet in de buurt en hondenwetgeving is hier helemaal niet aan de orde, er lopen petities en tuurlijk is er een hoop te zeggen over bepaalde rassen en hun eigenaren. Hier is geheel geen sprake van muilkorfplicht en om mij dan aan te spreken op mijn verantwoordelijkheid.. Bedankt hoor, volgens mij ken ik de wetgeving daar goed genoeg voor. Er valt niets te ontkennen wat er niet is. Ik ben absoluut iemand met veel verantwoordelijkheidsgevoel, maar wens hier geen discussie aan te gaan over een onderwerp wat voor mijn gevoel helemaal niet gaande is, maar door jou gecreëerd wordt in dit topic.




Erg jammer dat je meent persoonlijk te moeten worden.

Interessant hoe kort het collectieve geheugen is.
Van 1993 tot 2008 gold in Nederland de regeling agressieve dieren, lees honden.
Omdat na 15 jaar het aantal bijtincidenten niet was afgenomen is de wet onder grote druk van dierenwelzijnsorgansaties afgeschaft.
Het onderwerp is achter de schermen echter niet van de politieke agenda.
In 2010 is er door de Raad van Staten uitspraak gedaan welke gemeentes de mogelijkheid geeft om via APV bepalingen op te nemen. Zelfs zonder concreet bijtincident.

Nederland is bovendien, zoals ik al schreef, een eiland van gezond verstand binnen de EG. In de rest van Europa is het knap wat strenger.

Nomaals; ik reageer op de opmerking mbt op straat aangeroepen worden mbt wetgeving. Dat die opmerking helemaal niet zo vreemd is. :)*
Lijkt mij zinvol om je daarvan bewust te zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:05 



 
Profiel   

werk jij voor wikipedia?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:11 



 
Profiel   

Die indruk gaf jij mij Huertacilla.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:17 



 
Profiel   

Onze duitse dog:
[ img ]

We waren eigenlijk aan het oriënteren naar een mastiff pup (old english), maar toen kwamen we bovenstaand hondje tegen, een herplaatser van toen 18 maanden.
Die pup komt er vast ooit nog wel een keer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:27 



 
Profiel   

Wij hebben vier Cane Corso's, geweldige honden vind ik het.


[ img ]


[ img ]

Dit zijn er twee van, reu en teef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:28 



 
Profiel   

Hier ook een, een Duitse Dog om precies te zijn, inmiddels al 8 jaar maar nog lekker fit.
Hier op jonge leeftijd, hij is inmiddels grijs rondom :P

[ img ]


Ik heb in de loop der jaren ook veel honden opgevangen voor stichtingen en asielen waar ook diverse molossers en kruisingen tussen zaten, veelal berghonden/veehoeders.


Monica72 schreef
Heb nu nog 2 duitse doggen welke helaas de laatste zijn, stap over op een ander ras waar ik iets langer plezier van hoop te hebben 6jr geleden had ik 7 duitse doggen die allemaal te jong zijn overleden.

Hoe oud zijn ze geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:31 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat het vooral met de mate van opvoeding te maken heeft of mensen je hond eng vinden of niet. Een hond die keurig meeloopt zonder trekken en niet reageert op andere honden/mensen wordt doorgaans niet eng gevonden maar zijn mensen juist door gefascineerd.
Ik gok dus dat het te maken heeft met opvoedkunsten als je hond(en) eng gevonden word(en) en dan is het ook maar beter om over te stappen op een handzamer formaat.

Dat mensen hun dweil oprapen en rechtsomkeert maken heb ik liever dan dat het mijn hond bedreigd en uitscheld. Maar beide gebeurt hier eigenlijk zelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:48 



 
Profiel   

Gave honden komen er hier voorbij!
Heb zelf zitten twijfelen tussen een Cane Corso en een Bullmastiff maar aangezien ze hier best veel buiten zitten en ik meer heb met honden met wat meer haar heb ik toch voor een Sarplaninac gekozen. Echt super beesten, ben echt voor het ras gevallen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 15:55 



 
Profiel   

Wij krijgen veel meer positieve reacties dan negatieve. En van de "negatieve" (lees: de straat oversteken) gaat een groot percentage dan eigenlijk om de hoeveelheid kwijl en niet om de hond zelf.
1x heeft iemand haar hondje (perfect gegroomde schootkeffer inclusief strikje op zn kop dat matchte met de outfit van de dame in kwestie) opgepakt en is weggerend, en 1x heeft iemand gebruld dat we met zo'n monster niet mochten buitenkomen. Oke, en héél vaak een opmerking ivm of we het zadel niet zijn vergeten :+

Oke, en mensen die dit soort taferelen zien, zijn minder geneigd om even hoi te komen zeggen (andere hond is de bullmastif van een goede vriendin, er komt dus behoorlijk wat hond voorbij gescheurd als die 2 aan het spelen zijn :D )
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door bakkabouter op 19-01-16 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:06 



 
Profiel   

Yeah, mijn favoriete hondengroep! Wij hebben een grote Zwitserse Sennen. Vandaag 12 weken oud en al bijna 12 kg :D
Zal ff foto zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:12 



 
Profiel   

Wauw wat een gave honden komen hier voorbij....

Is mijn Gerrit nou ook een Molosser?... ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord :-)

Gerrit is een EB X OEB ....

Onlangs hebben we onze ander EB Gijsje helaas op 5,5 jaar moeten laten gaan... ...

Ik ga ff kijken of ik foto's van mijn jongens kan plaatsen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:13 



 
Profiel   

Idd Anneliesdj, ik vind het ook geen probleem dat de honden ons niet benaderen, scheelt weer een frustratie, haha. De mastiff loopt echt als een sulletje met een los lijntje netjes naast mij mee, al zou ik er ook op rijdend naar huis kunnen (heb ik ook al eens gehoord :D ). Met de boxers is dat nog wel eens anders :o Die vinden alles om zich heen zo leuk en de jonge hond is snel afgeleid, die is nog niet zo ver dat ze aan een losse lijn netjes mee loopt, die ontploft nog wanneer ze iemand/hond ziet (positief hoor, spelend, niet agressief, daar zit nog even werk aan :o ). Wij hebben een witte boxer met een bruin oor en dat oogt blijkbaar erg vriendelijk. Daar kreeg ik altijd (de vorige was net zo getekend) veel positieve reacties op en moest ik nogal eens uitleggen dat ik liever niet had dat men haar aaide. Daarnaast hadden we een grote gele boxer met zwart masker en een klein wit blesje, die vonden mensen altijd zo agressief kijken (hij had een rood vliesje ipv zwart, klein schoonheidsfoutje), hem wilden ze niet zo vaak aaien, terwijl hij daar eigenlijk stiekem altijd zo op hoopte en enthousiast werd, waardoor zijn ogen dan rood werden door zijn drukte. Die wilde spelen met alles wat los en vast zit en dat straalde hij ook echt uit, pretletter eerste klas, had overal vriendjes, bij de dierenarts etc. Tuurlijk zien sommige mensen het wel zoals het is, maar mijn ervaring is dat er pok veel mensen echt op uitstraling oordelen. Mijn kids doen daar ook aan mee, die oordelen ook, vinden de jack zo schattig.. Al zou hij hun vingers er af bijten, dan vinden ze nog een excuus omdat hij zo schattig is.. Als de boxer hen 1 keer likt heeft ie het gevreten.. Hebben ze geen pardon, die is toch echt veel minder schattig volgens hen.. Zal eens kijken of ik foto's op mijn nieuwe computer hebben van het gezelschap hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:19 



 
Profiel   

Links is Gijsje...Engels Bulletje... helaas te vroeg heen gegaan van ons... met een hersen tumor... En recht onze X Engelse Bull - Old English Gerrit.... onze heerlijke man van 8 jaar...

[ img ]

Ze konden altijd zo lekker samen liggen....

[ img ]

we twijfelen nu heel hard of we nu al een Old english pup erbij zullen nemen... of dat we wachten tot onze oude heer... die trouwens nog kwiek en fit is... ons heeft verlaten...

Wat is jullie ervaring daarmee....?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 135 [ 3365 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 135  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen