Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 135 [ 3365 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 135  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Molossers

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Na aanleiding van een ander topic, zie en merk ik dat er toch veel mensen zijn met een molosser.

Ik vind vele rassen in deze rasgroep, geweldig. Niet alleen om hun prachtige vertoning, maar ook om hun karakter. Sommige karakters moeten nou eenmaal bij je passen.

Misschien is het leuk om informatie uit te wisselen en natuurlijk ook foto's *\o/*.

Zal ik dan ook maar het spits afbijten?

Ik ben tussen de honden opgegroeid, maar sinds deze hond ben ik pas bewust bezig met honden en hun doen en laten }:0.

http://myalbum.com/photo/lckNGdQXZGLy/800.jpg

Dit was Bink een Dogo canario. Helaas niet ouder geworden dan 3 jaar. Dit was echt een hond met karakter. Had duidelijk maar 1 baas. Was heel zelfverzekerd en trok zich niks aan van andere. Andere reuen, was dan wel een probleem.

Nadat deze is overleden, wou me moeder toch weer een hond.
Toen is Sparky gekomen. Hebben hem gekocht als 100 % Amerikaanse bulldog (nee geen molosser :P).
Maar hebben het vermoeden dat er wel iets van molosser doorheen zit.

http://myalbum.com/photo/SQpF9HOLd7LP/540.jpg

Vlak nadat hij kwam, kreeg me moeder de kans om een Fila brasileiro die herplaatst moest worden, over te nemen. Ze had er voorheen ookal 1 gehad en heeft er altijd een zwak voor gehad.

Uiteraard eerst gekeken of dit wel klikte met Sparky. Want ze zouden onder 1 dak wonen.

Meet Chica: http://myalbum.com/photo/K2uCjFWhpgUU/720.jpg

http://myalbum.com/photo/Aj7elIcowRxc/720.jpg.

Paar maanden later zijn ik en mijn vriend op onszelf gaan wonen en is Sparky met ons mee gegaan.
Chica en hij zijn de grootste vrienden geworden en het is altijd dolle pret wanneer die 2 elkaar weer zien :D.

http://myalbum.com/photo/2d67q4TZ54Fv/1k0.jpg

Helaas zijn alle foto's te groot. Iemand een idee hoe ik dat kan verkleinen ? -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 14:51 



 
Profiel   

Hier in het bezit van o.a. een boxer. De enigste molosser van het stel. Heerlijke hond en al weer mijn derde clown/boxer haha. Qua karakter fantastisch maar qua gezondheid is het ras een drama. Hij is nu 9,5 jaar en al ouder dan mijn vorige 2 geworden zijn.

Hoop dat hij nog een poos mee kan maar hij zal wel in elk geval voorlopig de laatsts molosser zijn die ik gehad heb ivm hun gezondheid en de sport die ik beoefen met de honden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 20:54 



 
Profiel   

Hier altijd een rottweiler in huis gehad. Geweldige honden al zijn de laatste twee nu een kruising golden rottweiler. Maar wanneer deze oud zijn komt er weer een volbloed rottie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 20:59 



 
Profiel   

Welke sport beoefen je dierenfan? Hier ook een boxer, de vierde al, maar eigenlijk weinig tot geen gezondheidsproblemen gehad tot nu toe met deze honden. Wel een gescheurde knieband, maar dat was een ongelukje, kan natuurlijk bij elk ras gebeuren.

Gave honden Briitje! Hier verder nog een kleine kruising (ruwharige jack russell look a like) en een kruising Old English Mastiff x Bordeaux Dog, 90 kilo hondje :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 21:01 



 
Profiel   

Heb nu nog 2 duitse doggen welke helaas de laatste zijn, stap over op een ander ras waar ik iets langer plezier van hoop te hebben 6jr geleden had ik 7 duitse doggen die allemaal te jong zijn overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 21:04 



 
Profiel   

Ik ben in het bezit van 2 bordeaux doggen. Zou nooit meer anders willen!
Toen we samen gingen wonen was het meteen duidelijk dat ik een Bordeaux wou. gelukkig was de wederhelft ook al snel weg van het ras. En volgden nummer 2 al vlug. :D
Een van 1jaar en 3 maanden en de andere is nu 8 maanden.
http://i65.tinypic.com/2rw92dc.jpg

De grote (Buck) Heeft last van Osteoporose maar daar heeft hij nu geen last meer van. De kleine is tot nu toe nog helemaal gezond. Hoop ook dat ze nog lang mee kunnen. <3
briitje Leuke honden heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 21:04 



 
Profiel   

Hier een kruising Mastin Espagnol, een ideale hond voor ons. Ze ligt graag op het erf, houdt alles wat er langs komt in de gaten. Maakt door haar grootte vaak behoorlijk indruk, verdere actie niet meer nodig.
[ img ]

Typerende houding!

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Margee op 18-01-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 21:09 



 
Profiel   

Leuk topic! Wij hebben 4 honden. 2 pekingeesjes en 2 Cane Corso's.
Reu en teef. Met de teef willen we dit jaar of volgend jaar misschien een nestje fokken. Ze heeft een mooie stamboom en is een hele fijn Waakse, scherpe gezonde hond. De reu is echt mijn vriend zijn hond. Wij liggen elkaar wat minder. Zijn echt hele drukke honden die elke dag flinke kilometers maken en dat ook echt nodig hebben, anders slopen ze alles.
De teef:
[ img ]
De reu:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 21:17 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Welke sport beoefen je dierenfan? Hier ook een boxer, de vierde al, maar eigenlijk weinig tot geen gezondheidsproblemen gehad tot nu toe met deze honden. Wel een gescheurde knieband, maar dat was een ongelukje, kan natuurlijk bij elk ras gebeuren.

Gave honden Briitje! Hier verder nog een kleine kruising (ruwharige jack russell look a like) en een kruising Old English Mastiff x Bordeaux Dog, 90 kilo hondje :P


De sledehondensport. Momenteel niet met kar daar niet de goede honden voor nog. Maar wel bikejoring en dogscooter (step).

Overigens nog wel een halve molosser ook. Mijn lab x rottie haha. Maar hij is nu 7 jaar en wel zeer actief in de sport naast de huskys ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 07:12 



 
Profiel   

Dat klinkt gaaf dierenfan! Lijkt me ook wel heel intensief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 08:34 



 
Profiel   

Leuk al die reacties :D. En wat komen er prachtige honden voorbij!

Hebben jullie bewust voor het ras gekozen wat je heb of kwam gewoon op je pad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 09:57 



 
Profiel   

De jack kwam op ons pad, de kids wilden wel een klein hondje, voor de boxers altijd bewust gekozen en dat zijn ook echt blijvers, knettergek, maar zo lief! We kunnen niet zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 10:29 



 
Profiel   

Hier een Cane Corso reu van 2,5. Geweldig lieve hond. Heel sociaal naar andere honden. Naar vreemde mensen vaak wat wantrouwig en goed waaks. Wij hebben bewust de keuze voor dit ras gemaakt en zijn dan ook meerdere fokkers bij langs geweest. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 10:44 



 
Profiel   

wij hebben een bullmastiff reu van 16 maanden oud. genaamd Boelie. vol uit; the nightshifts september runs red.

als pup;

[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

zijn ouders;

[ img ]

zijn vader is afgelopen jaar Wereldkampioen geworden, super vet!

en 5 maart mogen we ons nieuwste gezinslid op gaan halen, tevens een bullmastiff reu, dan zal hij 15 weken oud zijn (nieuwe regel ivm enting vanuit het buitenland) deze pup heeft dezelfde vader en heeft Bunkie, vol uit; boerge's bulls Mad Bunkie

hier van zal ik snel fotos plaatsen.

boelie is onze eerste bullmastiff, verder alleen maar kleinere honden gehad normaal, maar mensen zeiden al, eens een bullmastiff, altijd een bull, en ja hoor, de 2e is al in aantocht ;)

geweldige karakters vind ik!


Laatst bijgewerkt door rockey op 19-01-16 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 10:49 



 
Profiel   

Hier al jaren mollosers
Van fila tot dogo canario
Nu 2 boxers heerlijke honden maar toch anders dan mijn laatste dogo dat was echt m'n beste vriend die mus ik naar 10 jaar nog steeds
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Heb zo geen foto's van de vorige honden

We werken met onze honden in de ipo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 10:52 



 
Profiel   

[ img ]



[ img ]











ik heb een cane corso reu en een old english mastiff teef , dit is alweer de derde cane corso, waaks beschermend geen allemans vriend, voor ons een geweldige trouwe vriend. Ik hoef me niet druk te maken over zadeldieven en paarden slopende griezels :D


Laatst bijgewerkt door sassefras op 19-01-16 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 10:52 



 
Profiel   

hier 2 cane corso dames. heerlijke honden vind ik het! met de jongste heb ik 3x cursus behendigheid gedaan en nu gaan we lekker het bos in met zn drieen. heerlijk!

Ze zijn waaks maar ongelooflijk lief. ik hoef nooit bang te zien met hun in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 10:54 



 
Profiel   

Wat een ontzettend mooie honden komen er voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 11:02 



 
Profiel   

Na jaren herders te hebben gehad (en nog 1 DH) hebben we nu sinds 1,5 jaar een Cane Corso. Bewust voor gekozen gezien ons erf en de waaksheid gecombineerd met een dosis gemoedelijkheid!

Hier is ze 1.5 (november en net gehecht na een wilde achtervolging op een rat):
[ img ]

Onze volgende hond wordt in ieder geval weer een CC!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 11:16 



 
Profiel   

rockey schreef
boelie is onze eerste bullmastiff, verder alleen maar kleinere honden gehad normaal, maar mensen zeiden al, eens een bullmastiff, altijd een bull, en ja hoor, de 2e is al in aantocht ;)

geweldige karakters vind ik!


Het probleem is dat je niet alleen op de wereld bent met jouw honden.

Perceptie is realiteit en wanneer mensen een hond eng vinden, dan 'is' die gevaarliijk, ergo zit JIJ in een sociaal isolement.

Ik heb in NL tot 6 BullMastifs tegelijk in huis gehad.
Nu woon ik alweer 15 jaar in het bergachtige hart van Andalucia.
Volop Mastin Espanol als waakhonden (ook bij de kudde schapen/geiten levend compleet me brede spijkerhalsband) en ook de Cane Corso is hier nog steeds een gebruikshond (drijfjacht met rehala op Wilde Zwijnen) exact zoals duizenden jaren geleden bedoeld.
Toch ben ik toen de laatste BM hier in de bergen van Andalucia haar oude dag gesleten had op kleintjes over gegaan.
Je kan zelf vinden wat je vindt en volstrekt gelijk hebben, doch je leeft nu eenmaal in een samenleving en grote 'enge' honden zijn daar niet bijzonder welkom in. Zelfs niet hier in de bergen waar de grote hond nog echt een werkhond is.
Jammer maar werkelijkheid.
Heb nu vier Franse Bulldoggen. Vergelijkbaar +:)+ karakter in een sociaal geaccepteerd formaat met als bonus een heerlijk gevoel voor humor.

Wat ratten betreft, die hebben we hier te over op de boerderij en onze Frenchies zijn heel wel in staat om ook volwassen joekels te doden zonder gehecht te hoeven worden. Doen ze regelmatig. Zijn VEEL betere rattenbestrijders dan het legertje katten wat we hier rond hebben lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 11:40 



 
Profiel   

Diep in mijn hart zou ik zo weer een boxer nemen, want dit is voor ons gewoon het ras dat bij ons past.

De enige twijfel die wel hiermee hebben is, weer de problemen rond gezondheid.

De eerste die we kregen was niet raszuiver. Moeder boxer/ rotweiler, papa boxer.
Helaas met 1 jaar en 2 weken in moeten laten slapen ivm een tumor.

De 2e was een boxer met stamboom bij een erkende fokker vandaan.
Jaren met medische problemen aan het tobben geweest.
Helaas op 7 jarige leeftijd moeten laten gaan.

Boxer nummer 3, kwam ook bij een erkende fokker vandaan.
Ook met haar veel medische problemen gehad.
Op 8 jarige leeftijd moeten laten gaan door een tumor.

Maar het blijft oh zo'n fantastisch ras <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 11:49 



 
Profiel   

Als onze kleine kruising er niet meer is, wil ik nog eens een franse bull proberen, hebben we nog even over getwijfeld voor de jack kwam, maar toch spijt dat we het niet gedaan hebben. Ons mudje is een leuk hondje voor ons hoor, maar erg pittig, pff, genoeg terriƫr in, keft continu en minder vriendelijk voor vreemden. Dat maakt toch, 1 keer en niet weer.

Wat balen Kiki.. Ze zijn idd geweldig, maar goed, het hoeft niet altijd medisch slecht te gaan. Echt, hier de 4e (die is nog jong), maar de anderen aan ouderdom kwijt geraakt, 1 bijna 9, de ander 11. Op kleine dingen na, nooit iets met hen gehad. De laatste vond het grappig om in een ontzettend wilde bui haar knieband te scheuren, maar daar heeft ze ook flink haar best voor gedaan }> Het is wel zo dat bepaalde types honden, waaronder de boxer, sneller last van hun kniebanden kunnen hebben, maar dit was echt een ongeluk, niet aangeboren. Maar kan me voorstellen na zoveel pech dat je het moeilijk vind. Zo hebben wij niet bewust gekozen voor de Bordeaux Dog, vinden we ook prachtig, maar horen veel over slechte gezondheid. De kruising met engelse mastiff kwam op ons pad, heeft bijna geheel het uiterlijk van een engelse mastiff, ook een geweldige hond wat karakter betreft. Helaas ziet de buitenwereld dit idd niet, haha, wat een reacties ontvang ik op straat (weinig positief..). Het is echt de grootste lummel die we hebben, super vriendelijk, maar mensen gaan deze knul die er als een grote donkerbruine cane corso uitziet van 90 kilo bijna allemaal uit de weg :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 12:00 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Wat ratten betreft, die hebben we hier te over op de boerderij en onze Frenchies zijn heel wel in staat om ook volwassen joekels te doden zonder gehecht te hoeven worden. Doen ze regelmatig. Zijn VEEL betere rattenbestrijders dan het legertje katten wat we hier rond hebben lopen.


Ik neem aan dat je deze opmerking op mijn hond maakt? De hond is bij het achterna gaan van de rat langs een voorwerp gekomen en heeft zich daardoor zo open gehaald (tot op het bot).

Beetje rare en vernederende opmerking. "Net alsof een CC zich laat verwonden door een rat".

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 12:10 



 
Profiel   

Hier een foto van een rehala anno nu; stekelharige podencos en een corso met moderne halsbanden en nummers om de meute waar ze toe behoren te identificeren tijdens de jacht.

[ img ]

Vreemd genoeg (en gelukkig!!) zijn de stekelharige podencos buiten gebruik in rehalas niet bekend. Heerlijke gebruikshonden, onverknoeid door 'verbeterende' kynologen.


Die lange tenen over wat je zelf onhelder schreef zijn nergens voor nodig Caesar. Verder duidelijk geen getrainde jager die pup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 12:14 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
rockey schreef
boelie is onze eerste bullmastiff, verder alleen maar kleinere honden gehad normaal, maar mensen zeiden al, eens een bullmastiff, altijd een bull, en ja hoor, de 2e is al in aantocht ;)

geweldige karakters vind ik!


Het probleem is dat je niet alleen op de wereld bent met jouw honden.

Perceptie is realiteit en wanneer mensen een hond eng vinden, dan 'is' die gevaarliijk, ergo zit JIJ in een sociaal isolement.

Ik heb in NL tot 6 BullMastifs tegelijk in huis gehad.
Nu woon ik alweer 15 jaar in het bergachtige hart van Andalucia.
Volop Mastin Espanol als waakhonden (ook bij de kudde schapen/geiten levend compleet me brede spijkerhalsband) en ook de Cane Corso is hier nog steeds een gebruikshond (drijfjacht met rehala op Wilde Zwijnen) exact zoals duizenden jaren geleden bedoeld.
Toch ben ik toen de laatste BM hier in de bergen van Andalucia haar oude dag gesleten had op kleintjes over gegaan.
Je kan zelf vinden wat je vindt en volstrekt gelijk hebben, doch je leeft nu eenmaal in een samenleving en grote 'enge' honden zijn daar niet bijzonder welkom in. Zelfs niet hier in de bergen waar de grote hond nog echt een werkhond is.
Jammer maar werkelijkheid.
Heb nu vier Franse Bulldoggen. Vergelijkbaar +:)+ karakter in een sociaal geaccepteerd formaat met als bonus een heerlijk gevoel voor humor.

Wat ratten betreft, die hebben we hier te over op de boerderij en onze Frenchies zijn heel wel in staat om ook volwassen joekels te doden zonder gehecht te hoeven worden. Doen ze regelmatig. Zijn VEEL betere rattenbestrijders dan het legertje katten wat we hier rond hebben lopen.


ik heb nog nooit 1 opmerking gehad dat mijn hond al ''eng'' wordt aangezien of dat mensen er een blokje voor om lopen, ja het is een imponerend dier om te zien, maar je ziet gelijk aan zijn houding dat hij super vriendelijk is, wel is hij waaks en vertrouwd hij niet ieder persoon bij ons op het terrein, maar dat is hem goed recht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 135 [ 3365 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 135  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen