Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:36

Nóg niet :’) hahhaha hij kijkt er wel
Lekker trots bij!

Knappe kop! <3

Wat voor ras was het nu precies? Of heb ik dat gemist? :D

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:04

loez schreef:
Nóg niet :’) hahhaha hij kijkt er wel
Lekker trots bij!

Knappe kop! <3

Wat voor ras was het nu precies? Of heb ik dat gemist? :D


Nee had nog niet gezegd welk ras hij is maar het is een Dogo Canario cq Presa Canario, en hij is idd heel erg trots al ligt hij op dit moment te snurken als een oude vent.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:26

Vandaar dat de kleur zo overeenkomt met Buffel (dogo canario x bordeaux dog) haha

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:31

Donna89 schreef:
Vandaar dat de kleur zo overeenkomt met Buffel (dogo canario x bordeaux dog) haha

Waarom heb je gekozen voor een kruising?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:33

Omdat we hem tegen kwamen.
Ik ben niet van plan te fokken. Raszuiver is geen garantie op een gezonde hond en ik ben gek op honden en wil ze alles geven maar ik steek de 1500 euro dan liever in onderhoud dan in aanschaf.
Dus ik heb nu voor 300 euro een super leuke hond uit een oeps nestje. En een leukere lievere makkelijkere hond ga ik de rest van mijn leven niet meer vinden denk ik
De kruising was natuurlijk een gok maar heb er nog geen moment spijt van gehad

Dat is met nyati wel een ander verhaal.... hahaha

Loez had jij nog een andere muilkorf nodig voor zenna en welke maat? Ik heb er 1 over (dubbel geleverd )

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:13

Oooh ja ik wil idd een maatje groter proberen! :)
Euhm.. Moet even niet liegen, meen dat ik nu maat 2 heb? Moet ik thuis ff checken!

Oooh Leuke kruising Monique!
Ik ben gek op dat donkere gestroomde! Beast was pikzwart, had alleen een paar poten die diezelfde kleur als die van jou gestroomd waren. Erg gaaf :)

Beast was ook een kruising. Geen oepsnestje, maar wel een fantastische hond. Missen hem écht nog elke dag :'(

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:29

Ja laat even weten welke je nodig hebt. Kijk ik thuis even welke ik heb. Ik heb die van Nyati dus dubbel dus ik vermoed dat dat wel past dan. Moeten we even wat organiseren PB me maar als je het weet

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:39

Doe ik! Lief dat je aan me denkt!!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:02

Wat een leuk topic!mag ik mee komen kletsen.

We hebben een 7 maanden oude zuid Afrikaanse Boerboel genaamd ukkie.
We zijn stapeldol op hem hij is een heerlijke vrijkont


Afbeelding


Afbeelding

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:08

Ooooh nog een boerboel! *\%/*
Ukkie! Wát een heerlijke naam!
Van welke fokker komt ie af? :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:09

loez schreef:
Ooooh nog een boerboel! *\%/*
Ukkie! Wát een heerlijke naam!
Van welke fokker komt ie af? :D


Ukkie komt bij jala boerboels vandaan. Jij hebt er ook 1 begrijp ik:d
Waar komt die van jou vandaan

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:24

Jala boerboels! Leuk! zij hebben de papa van de mijne! :D
TIES is de paps van onze Nelson!

Weet dat de fokkers van de onze ook vaak en veel contact hebben met JALA. Mooie honden hebben zij ook idd.

Nelson komt van Tyson Boerboels af. Zij zaten voorheen in Vleuten en tegenwoordig in Ospel (beter! Is alleen maar dichterbij haha! toevallig gaan we er morgen weer op de koffie!)

Nelson hebben wij gekregen toen ie 11 maanden was. Hij is bij de fokkers opgegroeid :)
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:34

loez schreef:
Jala boerboels! Leuk! zij hebben de papa van de mijne! :D
TIES is de paps van onze Nelson!

Weet dat de fokkers van de onze ook vaak en veel contact hebben met JALA. Mooie honden hebben zij ook idd.

Nelson komt van Tyson Boerboels af. Zij zaten voorheen in Vleuten en tegenwoordig in Ospel (beter! Is alleen maar dichterbij haha! toevallig gaan we er morgen weer op de koffie!)

Nelson hebben wij gekregen toen ie 11 maanden was. Hij is bij de fokkers opgegroeid :)
[ [url=m/K5YtCR.png]Afbeelding[/url] ]



Heb jij Nelson van Richard en Claudia?! Wat gaaf! Richard is een collega van mij heb veel samen gewerkt met hem draag hun een erg warm hart toe.
Ja jacqueline is een geweldig mens. Het is dat de teven van Richard niet drachtig werden anders hadden we van hun hondje genomen maar ik had last van leeg nest syndroom en we wilde niet meer wachten zo blij dat ze nu net 2 fantastische nesten hebben gekregen.
Doe ze de groetjes morgen!
Ps volgens mij krijgt Jacqueline een pup uit nest van Richard van Kyra.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:30

Jaaaa Die Nellie idd :D Richard en Claudia zijn geweldig <3 Heb echt veel contact met ze terwijl we Nellie alweer ruim een jaar hebben! Ze hebben Nellie sinds die tijd nog niet meer gezien trouwens! Nu hebben ze in korte tijd 2 nestjes, dus als we daar heen gaan gaat Nellie niet mee, die zet de boel op zn kop haha! Dalijk als alles weer rustig is nemen we Nel mee! Héél benieuwd hoe hij reageert! Want nu wonen ze natuurlijk ergens anders.

Ik zal ze de groetjes doen van je! Grappig! :D

Ooh écht? Kyra is zo'n heerlijk dier! Echt hele leuke pups! Ben benieuwd. Morgen workshop van de Essentiële Oliën voor honden. En ik neem een grote tas mee waar een hoop pups in kunnen :') _O- _O- _O-

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:46

Hahaha heel goed! Stuur de maar 1 op via de post hihi. We zijn echt verslaafd aan dit ras nellie is zo leuk was zo blij te horen dat hij goed adres had gevonden wat een toeval hem hier tegen te komen. Zoë was ook zn prachtige hond.

Oh ja leuke cursus maar voor ons echt te ver rijden bijna 2 uur ets teveel van goede.
26 nov gaan we naar Roosendaal voor de bb keuring heel benieuwd naar alle hondjes die we gaan zien.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:11

Zoë de pup die ze gehouden hebben bedoel je? :D

Ja wij kwamen per toeval bij Nellie uit. Had Swarte Tulp gemaild van god we zijn op zoek naar een herplaatser. En aangezien ik opgegroeid ben met Boerboels, was het voor mij een droom om weer een eigen boerboel te hebben. Toen zij terugmailden van nou wij niet, maar collega fokkers wel, was het in korte tijd vrij duidelijk hihi! Verschillende bezoekjes en Nellie moest nog geopereerd worden.

Maar het contact met hun was/is zo enorm fijn! Alle tijd! Ook omdat Zenna geen makkelijke is met vreemde honden.

Ooh leuk! Doet Claudia daar ook keuren? Of weet je niet?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:43

Ja ind die Zoë ze hebben haar helaas niet meer maar ook zn leuk beest.
Geen idee of Claudia daar gaat keuren loopt via Nancy van swarte tulp.

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:44

hmm een keuring cq show wil ik met die van mij ook een keer doen dus maar eens kijken bij de rasvereniging denk ik.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:46

Ja voor ons ook de eerste keer minima. Ook vooral gelegenheid om broertjes en zusjes weer te zien laatste keer was pinksterweekend toen waren ze nog klein.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:53

Heeee? Puppie Zoë niet meer daar? Wel toch? Alpha is opgehaald door de eigenaren meen ik! Zal t morgen wel horen denk ik haha :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:21

Oh jij bedoelt Zoë 2 er was hiervoor nog een Zoë die bedoel ik. Die kleine lekkere drol loopt er nog gewoon.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:38

Zucht, soms zijn andere honden eigenaren heel vermoeiend. Milo net lekker uitgelaten hier in Zeist, waar ze niet los mogen. Begin wandeling al een eigenaar met een dominante duitse staander die los liep en ons achterop kwam. "mevrouw, ik hem mn hond aangelijnt" "ja, ik niet" Nee, dat zie ik, maar mijn puber wil zo graag spelen dat hij aan de lijn opgefokt kan raken en van daaruit kan gaan grommen en snappen... Milo bleef gelukkig bij opgewonden ik wil spelen gedrag zodner door te slaan en de hond die direct daarna tegemoed kwam en ook los liep werd genegeerd. Wel nog 5 min achter de loslopende staander aan gelopen met bijbehorende intentie en "oeh oeh kan ik toch spelen baas?" Goed, so far so good... Daarna spannende koeien achter een hek die echt dood eng waren. (als pup liep hij tussen de koeien dus waar dat opeens vandaan komt). Weer rust terug gebracht, veel beloont... Bijna thuis, oude kerel met een klein poedersuiker keffertje die gromt en blaft naar milo en die was inmiddels zo overprikkeld dat hij terug gromde en deed... Ik corrigeer mn hond netjes en milo houdt op met lelijk doen, keffertje gaat gewoon door... En ik wordt door meneer "sterkte" gewenst met mn hond... ARG! Soms zou ik willen dat ik een onschuldig uitziend klein stuikelhondje had.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:44

Hoi airborn leuk dan zit je vlakbij ik woon ook in Zeist.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:49

Lijkt me heel frustrerend Airborn! Vandaag in een losloopgebied maakte een dame met grote zwarte hond zich zorgen of dat wel goed zou gaan met mijn hond. ‘Nee mevrouw, mijn hond zoekt hier nu haar ontbijt uit...’. Zij is heel beleefd naar andere honden en stapt pas op een hond af, als die naar haar toe komt.
Afbeelding

*weer onder de mee-lees-steen*

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:57

Ja, zo beleeft is Milo niet. Die stormt overal op af om te spelen, vergeet het voorstellen soms in zn enthausiastme en ik beschrijf hem altijd als een rugby speler: hoe viezer en lomper hoe leuker en als je een blessure hebt haal je ff diep adem en ga je gewoon het veld weer op. Hij wil dus ook aan de lijn met bijna alle honden spelen. En tja, spelen aan de lijn gaat niet en mag dus ook niet. En dan raakt hij opgefokt.
Ik ben ook vrij voorzichtig met wie ik milo laat spelen omdat hij zo lomp is. Gisteren was er een kleine terrier die perse met hem wou spelen, had milo aan de lijn omdat er hele kleine kinderen vlakbij in het bos liepen (hij is dol op kids en loopt en springt ze dus allemaal omver). Dan heb ik mn handen vol aan milo die terug wil spelen. Helaas hoorde dit kleine hondje bij de mensen met de kinderen en die waren volgens mij vergeten dat ze nog een hond hadden. Tussen de honden ging dat prima, maar ik heb er een zere nek aan over gehouden, lol. Milo wordt dan zo enthausiast, als hij dan op zn klein hondje springt, oef, arm hondje zegmaar.

ach, stukje rust zal wel komen als hij wat ouder en volwassener is.