Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:19

Helemaal vergeten te reageren weer pffff. Soms kan ik zweren dat ik reageert heb :') Sorry dames! :D

Hihi Milo! Lompe draak! Wel lastig af en toe idd! Nelson wil ook met alles spelen, waardoor ik idd af en toe als een lappenpop aan het eind van de lijn bungel :')

Ff gekopieerd uit het Staff topic:


Eergisteren Nelson en Zenna in gevecht....

Ze stonden te eten (Langs elkaar, doen ze al sinds het begin). Zodra Zenna klaar is en Nelson ook, wisselen ze van plek om elkaars bak uit te likken.

Nelson was nog niet helemaal klaar dus geeft Zenna een waarschuwingsgrom. Zenna loopt weg en wil via de zelfde weg terug naar haar eigen bak lopen waardoor Nel een nóg hardere grom/snauw geeft waarop Zenna besluit het niet te pikken :') Nou in 2 tellen was het oorlog. Grommen, happen, gesnauw en geklim. Uit reactie gaf ik een mega schreeuw: EEEEHJ!!!!! En het was meteen gedaan. Nelson weg getrokken en naar de kamer gestuurd en Zenna haar plaats gewezen....

Ben ik blij dat ze naar me luisterden!

2 minuten later lagen ze weer samen te pitten op de bank...

Pfff.. dan ben ik zo blij dat ik er áltijd bij zijn als ze staan te eten. (Al is het in de keuken met de deur open. De honden eten in de berging, die grenst aan de keuken).
En dat ze niet samen liggen als we niet thuis zijn.

Nelson was de hele dag al een beetje chagerijnig en dat uit ie dan veel op Zenna.

Gelukkig niks aan de hand en zijn ze weer even goede vriendjes :D

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:08

Hoe was de cursus bij Claudia?
Ja dat gaat altijd met veel herrie gepaard en dan schrik je wel even.
Fijn dat ze daarna weer vriendjes waren.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:58

Nyati is inmiddels gesteriliseerd. Moest omlaag in voer van de DA, na 2 week toch maar weer meer gaan voeren. Ze werd wel heel dun. Krijg het er ook bijna niet meer bij aan ( vraag me nog steeds af hoe het kwam dat ze zo dik bij ons kwam)

Besloten niet de cursus met haar te gaan doen maar in het nieuwe jaar te gaan investeren in wat prive lessen.

Buffel heeft maandag met spelen met een andere hond iets te lomp gedaan. Gelukkig wel nog steeds speels maar hij is zooo lomp en onbenullig. Ze hebben gisteren van de andere hond toch het oor maar laten hechten.... Hij hapte in oor ipv de stok...

En nayti heeft losloop verbod. Die kan ineens niet meer luisteren.

Dat is wel schrikken loez! Hier gelukkig ook altijd iemand er bij ook al eten ze beide in een andere ruimte. Deur er tussen is wel open.
En alleen zijn ze ook niet samen. Ofja, wel eigenlijk maar ligt nyati in een bench ter veiligheid van mijn huis en spullen haha

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:30

Laura shipssss helemaaaaal vergeten ze de groeten te doen van je! Ik ga ze dalijk appen :')
Cursus was gezellig :D Family kit besteld en ondertussen ook al binnen. Nu op zoek naar een fijne diffuser! <3

Oooh lompe draken Donna haha!

Hier eten ze idd gewoon netjes langs elkaar met een gepaste afstand ertussen uiteraard. Maar heeel af en toe is Nellie een beetje Grumpy en dan pikt ie niet alles. Meestal blijft het bij een kleine grom. En ook dat was maar zelden.

Gisteravond was er weer niets aan de hand.... Rare beesten :')

Ik was blij dat ze goed reageerden op mij. Voor hetzelfde geld hadden ze er maling aan en dan wordt het pas echt knokken. Gelukkig niet :D Scheelt dat je ze beide ook goed kent ondertussen..

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:58

Oeh, dat lijkt me prut Loez!
Milo doet zo afentoe opeens mopperen als hij met zn BFF samen is. Dan wordt er naar ander ehonden gegromt en gesnapt en stoer gedaan. Gelukkig stopt hij als ik zeg dat het klaar is. Tot de hond weer vootr zn neus gaat staan en dan moet ik weer ingrijpen :P

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:55

Donna89 is ze een sloper? Of is het uit voorzorg? Voeren jullie op.oog of houden jullie de hoeveelheid op de zak aan?onze ukkie eet slecht op het moment hij is nu 8 maanden en laat vaak zn eten staan. Hij is niet mager maar we zijn dit niet gewend.

Loez hahaha geeft niet hoor ik heb Richard en Claudia op fb lees daar heerlijk mee met alles wat ze meemaken. Ja wel prettig dat er respect voor je is.

Airborn heeft hij nare ervaring met andere honden gehad of gewoon wat dominant?

We zijn vandaag naar de 2e dag van de pubercursus gegaan en daar lopen nog twee molossers heerlijk om te zien hoe die naar elkaar trekken vanaf de 1e puppycursus dag.
Nu snurkt hij heerlijk voor de bank.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:20

Hmm, nee hij is wat onzeker, aan het puberen en is de grenzen aan het opzoeken. En ja er lopen ook wel honden in het bos die minder vriendelijk zijn maar raar genoeg gaat het daarmee meestal prima. Ik denk zelf dat hij zich met zn BFF sterk voelt en dus het mannetje durft te spelen + stukje claimen. Gelukkig is het prima te handelen en blijft het bij poeha zonder dat hij er echt iets achter zet.

Helaas is meneer nu al bijna week kreupel. Links achter, vooral als hij langere tijd heeft gelegen is hij stijf en wordt ontlast. Als hij ff weer bewogen heeft zie je er niets meer aan en in bos is hij gewoon helemaal zichzelf. Ging gisteren en eergisteren stuk beter maar manlief heeft in het bos met hem gespeeld, en nu is hij na opgekruld op de bank te hebben liggen slapen weer duidelijk kreupel. Moppers voor manlief dus.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:03

Laura ze is een sloper. Vandaar de bench
Wb het eten, lees mije berichten in dit topic eens terug. Buffel was ook een slechte eter. Ook niet mager maar is ook niet heel groot geworden.
Nu volledig over op KVV en hij eet hartstikke goed. Brok doet hij gewoon niet aan. Haha

Kreupel? Hoe kan dat nou? Hopen dat het niets ernstigs is

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:06

Ooh AB das ook wat! Hoe ist nu met hem?

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:32

Hij is nog helemaal zichzelf hoor, hij trekt zich echt niets aan van beetje discomfort, dat is waarschijnlijk precies het probleem :P
Ik denk dat hij iets heeft overbelast of verrekt. Als hij niet te wild doet is er niets aan de hand, als hij met mn man of een andere hond echt lomp heeft gespeeld in het bos heeft hij daarna als hij heeft liggen slapen weer ff last. Wordt wel al minder, dus voorlopig het spelen ff beperken en zeker in huis ff geen trekspelletjes. En dus wel gewoon bos in, want dat voorkomt dat hij hyper gaat doen. Tja, een keer wat kreupel viel te verwachten bij Milo want hij heeft echt geen benul van het bestaan van fysieke grenzen, zowel zn eigen als die van andere honden :P Dat hij dan afentoe over zn eigen grenzen heen gaat is niet zo raar. En ga ik ook niet te hard proberen te voorkomen, hij moet zelf bewust zijn van zn lijf, anders kan ik hem beter in een glazen kooitje stoppen.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:41

Pffff
Lomp is lastig!

Kijk hier dan jut en jul.... ‘poot om poot’ samen botje kauwen _O-

Afbeelding

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:21

Hoe is het hier met alle knappe hondjes?

Nyati wil nog steeds niet echt op gewicht blijven sinds de sterilisatie.
Op advies eerst minder gaan voeren, maar ze viel hard af, Ze krijgt nu inmiddels evenveel als voor de sterilisatie maar is nog steeds 2 kilo lichter dan daarvoor.
Tevens eet ze andere honden poep sinds die tijd
En word dr vachtje erg dun....
Zou ze dan toch tekorten hebben?
Ga nu beginnen met sperziebonen en rijst bijvoeren (extra dus boven op het vlees)

Of heeft iemand betere ideeën?

Kwa gedrag leren we steeds meer over haar.
Laatst konden we heel mooi het verschil zien hoe ze reageert op honden
Hond 1 liep los, maar heel onbevangen en liep met een boogje om haar heen. Ze gaf geen kik en nam zelfs een speelse houding aan
Binnen een halve minuut nog een hond, deze was aangelijnd, bleef achter de baas en ging heel onzeker zitten toen hij Nyati zag,. Daarop ging ze dus helemaal uit dr dak.

We zijn hard aan het trainen met snoepjes en het lukt steeds beter om dit soort reacties voor de zijn door haar af te lijden. (ooit word het nog wel eens wat)
En ja los laten is echt niet meer een optie. Kwam vd week een paard langs dus haar laten zitten en wachten tot paard uit zicht was. De rest van de wandeling is de op zoek geweest naar het paard..... :')
Als ze los was gekomen had ze het paard gevonden ook, dat weet ik wel zeker.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:17

Aaahw nyati! Wel fijn daf je haar steeds beter leert kennen! Heeft echt even tijd nodig.

Hmm dun in d’r vacht, is dan sinds de sterilisatie? Wellicht toch iets qua hormonen of iets in het voer waar ze niet meer tegenkan?


Hier alles Okee met de hondjes! 3 december Familiedag bij Tyson Boerboels <3 dus dan ziet Nellie eindelijk zijn oude baasjes weer voor het eerst sinds wij hem hebben! Heeeeel benieuwd hoe hij gaat reageren!

Zenna gaat fijn! Staat weer lekker op haar oude vertrouwde geitenvlees! <3 daar doet ze het écht het beste op.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:50

Het is niet rood oid
Ze is niet aan het krabben.
Tis echt haar hele onderkant. Dus binnenkant van de poten, borst, hals, onderkant van dr bek.

Ze krijgen gemengd vlees dus dat word een hele klus.

Het is wel erger geworden sinds de sterilisatie. Want voor de tijd had ze het alleen op dr hals en dachten we dat het van de ketting kwam
Dat dacht de da toen ook....

Oeh ik schrok even. Las in de gauwigheid 3 honden hahahaha
Fijn dat ze het zo goed doen. Echt een leuk stel samen!

We gaan 3 december wandelen met de boxer van mijn vader. Heeel benieuwd of nyati haar wil opeten of wil komen knuffelen haha. Die is nu bijna 1 jaar
Welke doen het iig bij mijn vader. Dus 24 km verwijderd van nyati haar terrein haha

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 01:03

Hoi allemaal,

Ik ben laatste tijd ook erg stil. Ik ben sinds kort weer begonnen met speuren. En ik en Spark vinden dit beide echt geweldig. Het is zo leuk om te zien hoe ze met hun neus werken en ook echt willen werken!

Donna ik denk dat bij Nyati haar huishouding door de war is, wat natuurlijk niet raar is.
Maar wat het kan zijn, durf ik ook niet te zeggen. Rijst bijvoeren is alleen maar onnodig. Hier heeft een hond niks aan. Dus kakt ze gewoon weer uit :+.

Aangezien je zegt dat ze poep eet, kan het vitamine te kort zijn (???), probeer eens groente mix bij te geven. Gewoon paar keer per week.

Leuk Loez dat je weer langs gaat <3. Ben benieuwd hoe hij op ze reageert.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:07

Nouja dacht misschien krijgt ze een een voller gevoel van aangezien dat ook oorzaak kan zijn van poep eten....
Maar zoals ik al zei, alle ideeën zijn welkom.

Wat voor groentemix zou je aanraden?

Leuk trouwens het speuren!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 01:46

Ik denk niet dat honden poep eten omdat ze honger hebben. Maar echt stoffen missen. Je kan ook veendrenkstof proberen.

Ik geef alle groente wel is van deze lijst. Je had vers he ? Dan sowieso aan te raden. Ik maak vaak een prutje van 4 of 5 groente en vries het in ijsblokjes in. En geef het zo 3 x pw. Plus onze zouteloze restjes.

https://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdi ... -niet.html

Ps groente altijd pureren (rauw of geblancheerd)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:55

Ik had begrepen dat dat wel te maken kan hebben met eetlust na een sterilisatie

Restjes groente krijgen ze al wel maar vaak aan de dunne. Behalve van sperziebonen

Anyway tnx voor de link

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 01:57

Toevallig bepaalde groente dat je weet ? Gekruid ? Sperziebonen kan ook hoor. Maar is wat eentonig. Probeer bv om elke keer een groente toe te voegen anders. En wie weet merk je hierna al verschil. Rijst Zal ik wel echt links laten liggen

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 06:45

Lijkt me ook iets met de hormonen bij Nyati. Meestal hoor je dat ze dikker worden na sterlisatie maar zij doet het andersom. Wat leuk de terugkom dag, benieuwd hoe nellie reageert. Wat leuk donna, ook aan het speuren. Met DK gaat het best heel goed, volgens orthopeed is ie een medisch wonder dat ie nog zo goed loopt nadat er twee zulke grote stukken bot uit zn enkels gehaald zijn. Na onderzoek is er toch geen aanwijsbare reden dat het ocd is. Dat is dan wel weer aardig nieuws. Dk vind dat ie alles weer kan, wij doen het nog even rustig aan. Wel heeft ie vorige week z'n speurhond 2 diploma gehaald, is het hoogst haalbare wbt speuren binnen dr Ipo. En dat met bijna geen training, zo trots op hem en hij speurt zooooo graag, word ie ook geestelijk lekker moe van.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:04

Normaal zeggen ze dat honden vaak gewoon poep eten omdat ze het ‘lekker’ vinden.

Zenna doet t soms wel en soms niet.

Ik denk idd ook gewoon d’r hormoon huishouding.

Oooh speuren is zo leuk Britt <3

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:48

Ja maar ze doet het dus echt sinds de sterilisatie...

Dus verwacht toch ook de hormonen.. icm met alles.
We kijken het nog wel even aan in ieder geval

wb groente, nee weet zo niet waar ze precies op reageert

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:11

Billie eet heel goed en ondertussen alles wat we voor zijn neus neerzetten en bak gaat leeg.
Laatst (3weken geleden) bij de DA geweest hem meegenomen voor spek en bonen en om te weten wat hij op dat moment woog en dat was schoon aan de haak bijna 50kg :)
Ook is hij uit zijn tuigje gegroeid en hebben we de Hunter XL gekocht en deze past perfect.

en gisterenavond nog een fototje gemaakt van puppie met zoonlief

Afbeelding

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:46

Oooooh Hahaha heeeerlijk! Ook zo’n knuffel <3

Hier ook net de hond van mijn broer :D kruising amstaff met ambull! Kwam achter me op de stoel gekropen. Tuttebel


Afbeelding
Afbeelding

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:47

Milo eet ook met vlagen poep, momenteel doet hij het al weer paar week, heel irritant. Hij lijkt het ook echt lekker te worden en zoekt de lekkere drollen er op uit lijkt het wel. Ik vind het ranzig :P

Hier gaat het best ok. Hij luisterd gelukkig weer heel stuk beter. Alleen nogsteeds geen reactie gehad van de uitlaat service waar ik hem eind van mn zwangerschap mee wil hebben. En laatste keer dat ik met ze mee wandelde ging het in eerste instantie SUPER, lekker gezpeeld en gedaan. Maar de hond waar hij het liefst en leukst mee speelde bleef maar op hem rijden. Uiteindelijk was hij zo overprikkeld en geirriteerd daarover dat hij het heeft afgereageerd op een andere hond die een muilkorf om had en dus neits terug kon doen. Echt heel vervelend. Ergens begrijpelijk maar toch, bah. Ik wil dat gedrag niet en hij zal toch met een uitlaatservice in groep mee moeten als ik straks de lange wandelingen niet meer kan doen. Weet ook niet hoe ik dit moet voorkomen. Hij reageerde op het rijden opzich keurig, negeren of overgeven.