Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:49

Jeujtje wat word ie groot Monica
Dan is buffel wel erg klein gebleven
Lekker bekkie Loez!


Vervelend dat je niks meer hoort Airborn

Mijn vaste uitlaatster zei laatst dat ze het niet meer leuk vond om te wandelen omdat ze elkaar zo opfokken als ze een andere hond zien
Snap ik wel want mijn man vind dat ook. Ik vind het wel mee vallen maar misschien ga ik er anders mee om.
Kwam vandaag een jongen tegen met zijn hond die werkt bij ons bij het asiel en dus ook de hondenschool. Hij heeft regelmatig asiel honden in huis om te kijken hoe ze zijn en ze te helpen waar nodig.
Nyati heeft ook bij hem gezeten een weekje.
Gevraagd of ik een stukje met hem mee mocht lopen vandaag, Dus hebben we gedaan. Nyati reageerde eerst heel fel, tot we eenmaal aan het lopen waren, toen werd ze rustig, Aan het eind even aan elkaar laten snuffelen en dan duikt ze helemaal in elkaar. Tis dus toch echt angst

Nu afgesproken dat we vaker samen gaan wandelen met zoveel mogelijk verschillende honden (hij heeft natuurlijk regelmatig andere honden in huis)
Hopen dat het haar helpt minder te focussen en dat mijn uitlaatster het ook weer leuk gaat vinden
Anders heb ik wel echt een probleem 2 dagen in de week

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:12

Lastig Airborn! Miss even voorleggen idd bij de uitlaatservice.

Aahw nyati! Klinkt echt qua gedrag als zenna :(:) bij zenna is het ook vooral angst!

Wil haar begin van het nieuwe jaar rustig aan introduceren bij het pension hier in de buurt. Waar Nellie op vakantie is geweest. Zij zijn ook gedragsdeskundige en weten wat ze doen.

Dus ook met hun bekijken of ik zenna en Nellie samen breng of echt eerst zenna alleen enzovoorts.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:36

Dat zou wel heel fijn zijn loes
Die van ons vinden het zo leuk bij het pension.
Ze gaan met oud en nieuw ook. Daar word geen vuurwerk afgestoken.
Overdag spelen ze lekker in de speel weide. En 's nachts rustig in een kennel.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 23:58

Wauw Wat een prachtige reus Monica <3. Ik hou er echt van !

Airborn vervekend dat hik overprikkeld werd van het rijden. Maar goed niet raar ook. Werd de andere hond niet gecorrigeerd ?
Je herkent al dat hij overprikkeld is. Wat fijn is. Idee om hem dan aan te lijnen zodat hij zich niet uit gaat leven op andere ?
Waarom kies je ook voor een groep bus? Vind dat echt levensgevaarlijk. Je weet nooit in wat voor groep je hond komt en wat andere bij hem uitlokken..

Ik heb trouwens ook weer nieuw iemand moeten vinden die spark uit liet. Me 'oude'kon ik niet meer op bouwen. Koste me weer veel moeite en vertrouwen. Maar het voordeel is dat ze ook instructrice is op een honden school :D.

Ahhhh geweldige hond Loes !!

Domme wat jij zegt herken ik. Mijn hond kan omzettend tekeer gaan. Maar als ik eenmaal stukje ermee oploop, gaat dat snel beter. Pure onzekerheid. Maar goed probleem is.... meeste mensen durven dat niet of delen niet dezelfde kennis net trainen. Dus eigenlijk doe ik het veel te weinig

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:09

Thnx Donna en briitje :)

Billie word echt groot lastig want het is en blijft een puppie in z'n doen en laten wat dus inhoudt dat ie onwijs lomp is niet alleen naar ons maar ook zichzelf toe.
hij loopt nu sinds een week wat mank aan z'n ene achterpoot last heeft hij er niet echt van maar toch nog even aantal dagen uitzingen de auto is kapot volgende week krijgen we de nieuwe geleverd dus tja tot die tijd en dan maar kijken wat de DA zegt, hoop op wat groeipijn ofzo.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:40

Ik lees een beetje mee weinig ervaring met de dingen die jullie schrijven. Ik merk dat ukkie nog echt pup is qwa gedrag en zich prima op zn plek laat zetten door volwassen honden.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:44

Hoe is het hier met iedereen?

Wij hebben gisteren familiedag gehad van Nellie zijn fokkers!

Lekker een fijne wandeling gemaakt! Alles aan de lijn! Heerlijk met 15 boerboels door het bos heen haha! Mensen die ons gepasseerd hebben zullen wel gedacht hebben!

Nelson heeft zich goed vermaakt en top gedragen <3 én natuurlijk zijn oude baasjes weer gezien! Ze vonden hem er érg goed uit zien en zijn blij dat ie bij ons gekomen is! Wij ook :D

Linksboven is Nellie met zijn volle broer!

Nelson was wel de grootste trouwens Hahahaha lang niet de breedste wat tis maar een slanke den, maar iedereen; Jezus wat een paard :’)

En heel veel ooooh is dat Nelson, die kennen wij nog wel! Hihi zo leuk!



Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:49

Leuke foto's loez ik zag al wat op Richard zijn fb voorbij komen. Altijd leuk om broers en zussen te zien en vergelijken. Wij zijn vorig weekend naar de keuring in Rosmalen geweest en daar even bijgepraat met Claudia en Faya bewonderd die had heterg goed gedaan.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:05

Leuk z'n meeting!

Hier een puber met kennelhoest... Sinds vorige week maandag uit eht niets hoesten als een zeehond. Zal wel in bos hebben opgelopen. En ik doe mn uiterste best een sociaal baasje te zijn dus milo is sindsdien niet meer in het bos geweest. Ak, hij verveeld zich de pleuris. Hij voelt zich ook niet echt ziek ofzo. Alleen hoesten bij inspanning of opwinding.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:15

Laura1982 schreef:
Leuke foto's loez ik zag al wat op Richard zijn fb voorbij komen. Altijd leuk om broers en zussen te zien en vergelijken. Wij zijn vorig weekend naar de keuring in Rosmalen geweest en daar even bijgepraat met Claudia en Faya bewonderd die had heterg goed gedaan.


Faya is knap he <3
Al hun hondjes zijn leuk vind ik :')
Alleen Thabo gezien! Had Simba het teefje graag gezien! Dat is de vrouwelijke versie van Nellie haha!

Ooh Airborn! Balen! Even rustig aan met t aapje! Doe je hersenspelletjes? Als Zenna of Nellie wat drukker is zet ik ze tussen hun oren aan het werk :D Vinden ze fantastisch!
Nelson is bij Claudia en Richard opgegroeid met allerlei hersenspelletjes :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:29

Kennelhoest is naar je kan ook niet echt iets voor ze doen. Ik kreeg het advies om beetje hoestsiroop te geven om de keel te smeren misschien heb je daar iets aan.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:47

Zondag de honden mee gehad naar mijn vader.
Met zijn boxer teefje gewandeld en daarna alle 3 los op een speelse veldje
Nyati muilkorf om. Het ging wel heel goed maar had het zonder korf niet gedaan. Ze dook er nog wel een x boven op natuurlijk maar liet zich dan wel Door mij corrigeren

Verder heeft nyati het heel koud. Ze worden haast kaal. Waarschijnlijk toch hormonen kwestie na de sterilisatie. Maar nu wil ze dus niet meer mee naar buiten. En thuis ligt ze alleen nog maar tegen buffel aan.
Opzoek naar een jas dus voor haar. Iemand ervaring mee?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:54

Equitheme heeft mooie jasjes zag ik ook in grote maten de papa van Ukkie heeft ook jas van dit merk en die past goed.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:16

Laura1982 schreef:
Equitheme heeft mooie jasjes zag ik ook in grote maten de papa van Ukkie heeft ook jas van dit merk en die past goed.


Zoiets idd zou ik ook doen! Zenna heeft t ook snel koud idd!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:44

Tnx. Ga morgen even kijken. Twijfel nog even over de maat
Manlief had haar opgemeten maar dat zal ik morgen nog eens doen haha

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 11:32

Donna89 schreef:
Zondag de honden mee gehad naar mijn vader.
Met zijn boxer teefje gewandeld en daarna alle 3 los op een speelse veldje
Nyati muilkorf om. Het ging wel heel goed maar had het zonder korf niet gedaan. Ze dook er nog wel een x boven op natuurlijk maar liet zich dan wel Door mij corrigeren

Verder heeft nyati het heel koud. Ze worden haast kaal. Waarschijnlijk toch hormonen kwestie na de sterilisatie. Maar nu wil ze dus niet meer mee naar buiten. En thuis ligt ze alleen nog maar tegen buffel aan.
Opzoek naar een jas dus voor haar. Iemand ervaring mee?



Kijk eens op agradi naar de Lucas jassen. Deze heb je gevoerd en ongevoerd.
Laatst bijgewerkt door briitje op 06-12-17 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:42

Hmm, ik ga ook eens kijken bij die jassen. Milo is toch ook wel echt een koukleum.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:37

Kramer heeft ze ook trouwens!
Zit er aan te denken om voor Zenna ook een aan te schaffen. Zeker nu ze een jaartje ouder wordt...

Zou voor Zenna zoiets als onderstaande moeten hebben eigenlijk. Aangezien ze zo'n kale buik heeft. En in de winter zitten haal billen en poten ook maar kort in t haar.

https://www.kramer.nl/hondenoverall-Act ... ..S...S%3e

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:36

Hier bij de plaatselijke dierenwinkel ook even gekeken maar ik schrik echt van de prijzen

Wat ik gisteren bij agradi zag ook vrij prijzig. Straks nog maar eens zoeken

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:13

Ik zou 1 jas kopen bij de dierenwinkel of zooplus oid en daarnaast evt nog wat goedkopere jassen bij Aliexpress oid kwestie van even opmeten wat de borstomvang en ruglengte van de hond is. :)

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:00

Fantastisch wat het effect is van een boswandeling. Wegens de kennelhoest was milo al 1,5 week niet in het bos geweest. En we konden hem wel schieten: met wandelen door de wijk werd achter ieder blaadje aangesprint, takjes moesten worden vermoord, hij begon uit frustratie naar vanalles te grommen, en hij was nog meer dan anders overal op zoek naar eten.
Nu vandaag 45 min bos gedaan, hij heeft lekker gespeeld, gesnuffeld en gerent. En hij is heerlijk chill, loopt weer rustig aan doorhangend lijntje mee en is gewoon weer de Milo die ik ken :D
Natuurlijk wel in het bos weer ergens iets ranzigs gevonden om te eten en dus lichte diaree, maargoed, dat nemen we maar voor lief :P Vind het gewoon heel bijzonder hoe belangrijk dat los lopen en hond kunnen zijn is voor mentale gezondheid.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:02

Los lopen hoeft idd nog niet eens. Het hond zijn. Lekker snuffelen enz! Zenna komt niet van de lijn, maar als ze idd iets minder met mij mee is geweest dan wordt dat net een puber! Hyper, niet luisteren enz. Gaat ze met me mee of aan het werk (snuffel en zoek spellen) dan is dat zo weer bijgetrokken haha

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:53

Heb nu toch van equitheme een jas besteld
Hopen dat dat wat is.
We gaan het zien

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:28

Laat je het weten? :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:31

Nyati heeft net in de sneeuw gespeeld. Voor een hond die het altijd koud heeft vond ze het net iets te leuk. Haha

Buffel is sowieso altijd maf met sneeuw