Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:53

Ligt in mijn ogen ook aan de tijd die het kost om een ander type dan een Mechelse te trainen. Onze boxers zijn net zo fel, net zo zwaar, komen net zo hard in en werken net zo graag maar zijn lastiger te trainen dwang werkt bij een mechel maar een boxer bijv niet die koopt dan rustig weg.
Het vergt een heel ander type training kost ook meer tijd om ze alles correct te leren.

Nu is een rotweiler natuurlijk ook weer heel anders die zijn sowieso zwaarder en logger maar ook daar ken ik er genoeg van die niet minder werken dan menig mechelaar.

Ik heb horen met mechelaars in de knpv/bhn gelopen maar onze jongste boxer reu zou daar ook niet in misstaan. Maar de manier van trainen past niet bij hem hij is fel maar ook zeer sensibel

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:27

Da's een vlieggewichtje Namiro :D
Heb onze grote meneer maar eens even opgemeten, schofthoogte zo'n 87 cm. Gewicht weet ik niet, ik schat hem zo rond de 70 kilo, hij is al iets dikker geworden maar 't is nog geen dikkerd.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:31

Wij voeren onze honden (het zijn er 10) allemaal vers vlees. De CC 's krijgen een kilo per dag, dus dat tikt aardig aan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:43

Huertecilla schreef:
Hier een foto van een rehala anno nu; stekelharige podencos en een corso met moderne halsbanden en nummers om de meute waar ze toe behoren te identificeren tijdens de jacht.

[ Afbeelding ]

Vreemd genoeg (en gelukkig!!) zijn de stekelharige podencos buiten gebruik in rehalas niet bekend. Heerlijke gebruikshonden, onverknoeid door 'verbeterende' kynologen.


Die lange tenen over wat je zelf onhelder schreef zijn nergens voor nodig Caesar. Verder duidelijk geen getrainde jager die pup.

En straks zeker lekker ophangen of in de fik steken als de jacht voorbij is? Dat doen die spanjaarden toch?

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:04

In vergelijking met jouw meneer is Sky indd een kleintje! Het is wel een teef. De reuen uit het nest zijn allemaal wat groter en grover. Sky is wel een echt meisje.. <3

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:11

Desiree schreef:
Huertecilla schreef:
Hier een foto van een rehala anno nu; stekelharige podencos en een corso met moderne halsbanden en nummers om de meute waar ze toe behoren te identificeren tijdens de jacht.

[ Afbeelding ]

Vreemd genoeg (en gelukkig!!) zijn de stekelharige podencos buiten gebruik in rehalas niet bekend. Heerlijke gebruikshonden, onverknoeid door 'verbeterende' kynologen.


Die lange tenen over wat je zelf onhelder schreef zijn nergens voor nodig Caesar. Verder duidelijk geen getrainde jager die pup.

En straks zeker lekker ophangen of in de fik steken als de jacht voorbij is? Dat doen die spanjaarden toch?

Yep. Allemaal. Is een reuze handig en economisch rendabel systeem. 8)7 Eerst de honden goed trainen. Wat niets opleverd maar wel kost. Daarna in de jachttijd leveren ze gedurende korte tijd wél wat op. En dan worden die honden volgens jouw woorden opgehangen en in de fik gestoken? Voel jij je verder wel goed? Spanjaarden zijn echt niet zo achterlijk als jij denkt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:42

Palmera schreef:
Yep. Allemaal. Is een reuze handig en economisch rendabel systeem. 8)7 Eerst de honden goed trainen. Wat niets opleverd maar wel kost. Daarna in de jachttijd leveren ze gedurende korte tijd wél wat op. En dan worden die honden volgens jouw woorden opgehangen en in de fik gestoken? Voel jij je verder wel goed? Spanjaarden zijn echt niet zo achterlijk als jij denkt.

Het gebeurt er grootschalig met galgo´s en zo. Veel achterlijke spanjaarden dus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Galgo_espa%C3%B1ol

De honden leven vaak onder slechte omstandigheden. Als de galgo op een leeftijd van zo'n 2,5 jaar komt, verliest hij steeds meer snelheid. Vaak worden ze dan gedumpt in de bossen, opgehangen, overgoten met zuur of achter een auto vastgebonden.


En zo zijn er legio bronnen..... |(

http://greyhoundsinnood.nl/articles/uni ... k-op-komst
Het aantal galgo's dat per jaar slachtoffer is, wordt geschat op 40.000 per jaar.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-01-16 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:43

Seven dat is toch geen bewakingsdrift? In mijn ogen gewoon gejengel dat hij eruit wil of opgewonden is van wat er om hem heen gebeurd.

Ik heb er helaas geen filmpje van, maar toen wij 4 mechelaars hadden zaten ze ook in een 4 vaks kennel maar dan ging de auto heen en weer van het geblaf en gespring als er iemand langs kwam.

Ik vind die kruisingen altijd wel heel leuk uitpakken!! Ook die halve boxer, volgens mij lig je daar de hele dag van in een deuk.

Hier krijgen de honden Barca Adult. Fijn voer. En ze vangen zelf wel wat vers vlees bij her en der. Ook fijn.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:50

Wil je alsjeblieft met wat bewijs komen?
Ik zal niet zeggen dat het nooit is gebeurd, en ook nooit meer zal gebeuren.

Ik wil je wel zeggen dat er hier op de Canarische Eilanden de laatste jaren strengere regels zijn gekomen mbt jachthonden. Daar word ook streng op gecontroleerd en de boetes zijn niet mals.
Honden moeten geregistreerd worden. Een hond kan niet zomaar 'verdwijnen' of in de fik gestoken worden. Daarnaast zitten dierenliefhebbers overal bovenop.

Hier op de eilanden heb ik geen medelijden (meer) met de jachthonden. Wél met alle door particulieren aangeschaft kerst en drie koningen cadeautjes in de vorm van pups. Die worden namelijk in de helft van de gevallen de straat op getrapt als ze groot zijn en/of tanden beginnen te wisselen (slopen). Dát zijn de honden waardoor de asiels stampensvol zitten. Niet de podenco's.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:53

Palmera schreef:
Hier op de eilanden heb ik geen medelijden (meer) met de jachthonden. Wél met alle door particulieren aangeschaft kerst en drie koningen cadeautjes in de vorm van pups. Die worden namelijk in de helft van de gevallen de straat op getrapt als ze groot zijn en/of tanden beginnen te wisselen (slopen). Dát zijn de honden waardoor de asiels stampensvol zitten. Niet de podenco's.


En waar zijn jouw bewijzen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:56

Palmera schreef:
Wil je alsjeblieft met wat bewijs komen?
Ik zal niet zeggen dat het nooit is gebeurd, en ook nooit meer zal gebeuren.

Ik wil je wel zeggen dat er hier op de Canarische Eilanden de laatste jaren strengere regels zijn gekomen mbt jachthonden. Daar word ook streng op gecontroleerd en de boetes zijn niet mals.
Honden moeten geregistreerd worden. Een hond kan niet zomaar 'verdwijnen' of in de fik gestoken worden. Daarnaast zitten dierenliefhebbers overal bovenop.

Hier op de eilanden heb ik geen medelijden (meer) met de jachthonden. Wél met alle door particulieren aangeschaft kerst en drie koningen cadeautjes in de vorm van pups. Die worden namelijk in de helft van de gevallen de straat op getrapt als ze groot zijn en/of tanden beginnen te wisselen (slopen). Dát zijn de honden waardoor de asiels stampensvol zitten. Niet de podenco's.

Internet staat vol met vreselijke afbeeldingen. Die ga ik hier niet neerzetten want daar doe ik waarschijnlijk niemand een plezier mee. Mezelf ook niet. Bewijzen genoeg dus.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:58

Leuk topic }:)
Heb zelf een kruising cc met mastino.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 20-01-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:01

Vind Podenco's ontzettend gave honden, maar durfde het niet aan met al het wild wat rondom het huis loopt in combinatie met een erf wat niet is afgebakend :)

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:32

mag ik mij ook melden...nu zo'n 23 jaar in bezit van honden die wel onder de molossers vallen,meerendeel rottweilers argentijnse doggen en kruisingen daarvan..hier en daar een uitschieter gehad naar andere rassen,maar die zijn niet helemaal mijn ding :)

op dit moment zijn hier 4 rottweilers en 4 kruisingen argentijnse dog x rottweiler...

ze lopen hier alleen op eigen terrein,maar in R'dam woonde we met 2 argentijnse doggen,1 rottweiler en 2 kruisingen daarvan en in een tijd dat er nog een RAD wet bestond,heb toen echt heel veel commentaar op de honden gehad....

zelfs zoveel dat toen ik mijn eerste dogo op 4 jarige leeftijd moest laten inslapen aan maligne lymfoom,dat ik wenste dat hij naar een wereld ging waar hij niet veroordeeld zou worden op zijn uiterlijk maar beoordeeld op zijn super lieve karakter...

zegt wel genoeg wat een commentaar je in die tijd op zo'n type hond kreeg.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:49

Diablo schreef:
Palmera schreef:
Hier op de eilanden heb ik geen medelijden (meer) met de jachthonden. Wél met alle door particulieren aangeschaft kerst en drie koningen cadeautjes in de vorm van pups. Die worden namelijk in de helft van de gevallen de straat op getrapt als ze groot zijn en/of tanden beginnen te wisselen (slopen). Dát zijn de honden waardoor de asiels stampensvol zitten. Niet de podenco's.


En waar zijn jouw bewijzen?

Ik woon hier. Ik zie zeer regelmatig bewijzen.
Bij mijn goede kennissen van de hondenopvang bijvoorbeeld. Daar zie ik de honden die zij opvangen en herplaatsen. En hoor ik ook de verhalen erachter. Daar zitten bijna nooit jachthonden tussen.

Bij mijn eigen DA. Die zich verontschuldigt dat ik langer moet wachten omdat hij een inentingsessie heeft met 6 jagers en hun gezamelijke honden.

Ook als ik zelf met mijn eigen gespuis in de bossen loop kom ik zeer regelmatig een imo prachtig bewijs van de veranderingen tegen:de speciale eenheid van de guardia civil die op crossmotors de bergen in gaan om de jagers te controleren op vergunningen, papieren van de honden, het aantal honden en het welzijn van de honden.

En zelf kom ik ook regelmativ de jagers tegen. Vriendelijke mannen (enkele uitzonderingen daargelaten) die het beste met hun dieren voorhebben. :)

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:31

Caesar schreef:
Seven dat is toch geen bewakingsdrift? In mijn ogen gewoon gejengel dat hij eruit wil of opgewonden is van wat er om hem heen gebeurd.


Dit is zijn manier van auto bewaken, hij word namelijk altijd vreselijk geïrriteerd als mensen tegen hem praten op afstand als hij in de kennel zit (als ze dichterbij komen word hij stiller en wacht hij tot ze dichtbij genoeg komen) :=
De reden dat hij niet meer achterin zit hij word zo giftig van iedereen die langs loopt dat hij het continue op een gillen zet. Nu achter deze kooien vind hij het prima blaft ook wel eens maar is hij niet zo gefrustreerd

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:00

Wij hebben vroeger thuis altijd een Rottweiler gehad en ik heb dat altijd een geweldig ras gevonden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me toen nooit in de rasgroepen heb verdiept en tot voor kort niet eens wist dat de rasgroep Molosser bestond, laat staan dat de Rottweiler daar onderdeel van was :+

Toen lang geleden hypothetisch honden ter sprake kwamen in mijn relatie had mijn partner ook de Rottweiler al op z'n shortlist staan en ik heb toen al heel resoluut zijn shortlist een heel eind ingekort :D Dus toen begin dit jaar het hypothetische wat serieuzer werd stond het ras eigenlijk al voor ons vast. En vorige maand is onze Lara dan bij ons gekomen. Deze dame is nu ruim 3 maanden en groeit als kool. Volgende maand beginnen we met de puppy cursus en staat ook al meteen de eerste show op de planning. Ik ben wel benieuwd naar hoe ze het doet tov d'r rasgenoten. De fokster is iig erg enthousiast dat wij d'r shows mee willen gaan lopen!

Afbeelding

Afbeelding

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:51

Wat een knapperd!

Mag ik vragen uit welke lijn jullie pup komt?

Wij zullen elkaar vast en zeker tegen komen op de show. Heb er zelf 5 waarvan 2 naar de show gaan. Aankomend weekend Eindhoven op de planning.

Dorus schreef:
Wij hebben vroeger thuis altijd een Rottweiler gehad en ik heb dat altijd een geweldig ras gevonden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me toen nooit in de rasgroepen heb verdiept en tot voor kort niet eens wist dat de rasgroep Molosser bestond, laat staan dat de Rottweiler daar onderdeel van was :+

Toen lang geleden hypothetisch honden ter sprake kwamen in mijn relatie had mijn partner ook de Rottweiler al op z'n shortlist staan en ik heb toen al heel resoluut zijn shortlist een heel eind ingekort :D Dus toen begin dit jaar het hypothetische wat serieuzer werd stond het ras eigenlijk al voor ons vast. En vorige maand is onze Lara dan bij ons gekomen. Deze dame is nu ruim 3 maanden en groeit als kool. Volgende maand beginnen we met de puppy cursus en staat ook al meteen de eerste show op de planning. Ik ben wel benieuwd naar hoe ze het doet tov d'r rasgenoten. De fokster is iig erg enthousiast dat wij d'r shows mee willen gaan lopen!

[ [url=m/GMMbno.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GLRFv6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:01

Wij hebben een Pera Presa Canario.
Geweldige hond, teef die dit jaar 6 word.
Zeer waaks en defensief. Bewaakt ons erf maar verder heel lief tegen iedereen die wij binnen laten. Ook heel lief tegen de andere hondjes ( 2 Jack russels)
En de paarden.
Ze heeft een enorme borstkas en kan super snel rennen. Vind het altijd mooi hoe ze van een sukkelige dodo in ene een hele gevaarlijk ogende kolos kan veranderen wanneer ze onraad ruikt of hoort.
Verder is ze lekker lui en ligt veel te slapen.
Wij geven haar brok voorzien van chlucosamine van Royal Canin om haar soepel te houden.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:37

Seven schreef:
Ligt in mijn ogen ook aan de tijd die het kost om een ander type dan een Mechelse te trainen. Onze boxers zijn net zo fel, net zo zwaar, komen net zo hard in en werken net zo graag maar zijn lastiger te trainen dwang werkt bij een mechel maar een boxer bijv niet die koopt dan rustig weg.
Het vergt een heel ander type training kost ook meer tijd om ze alles correct te leren.

Nu is een rotweiler natuurlijk ook weer heel anders die zijn sowieso zwaarder en logger maar ook daar ken ik er genoeg van die niet minder werken dan menig mechelaar.

Ik heb horen met mechelaars in de knpv/bhn gelopen maar onze jongste boxer reu zou daar ook niet in misstaan. Maar de manier van trainen past niet bij hem hij is fel maar ook zeer sensibel


Klopt helemaal :j Elke hond kan de oefeningen leren, maar bij de één gaat het sneller dan bij de ander, en de manier van training moet ook aansluiten. Wij hadden alle opties open, maar hebben geen dingen gedaan waar de hond of wijzelf ons niet prettig bij voelden, het was immers een hobby voor ons beide. De honden die bestemd zijn voor de politie moeten gewoon in een jaartje of 2 klaar zijn voor het echte werk, een jaar of 2 scheelt al een hoop in een carrière die hooguit 10 jaar duurt.

En als je het verschil ziet :+ Hoe hard onze Diesel zijn best ook deed, hij kan fysiek gewoon niet met mach 3 op de pakwerker afrennen en 5 meter van tevoren de lucht in vliegen om op de mouw te landen. Hij rende er op zijn eigen maximumsnelheid op af, remde af om goed te mikken, blafte een paar keer, en pakte precies de goede plek op de mouw. Hij ging voor de precisie, niet de snelheid :P Minder spectaculair, maar wel correct, hij had er wel de punten voor gekregen als we een keuring hadden gedaan.

Onze honden voeren we ook Lotgering :j De ene dag een halve kilo, de andere dag een hele. Vanwege de verpakkingen, en omdat een hele kilo per dag teveel is en een halve te weinig :roll:

@Dorus, wat een schatje! <3

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:48

Ik heb maar eens een rondje Google gedaan rapido, ik had nog nooit gehoord van een Pera Presa Canario. Mennnn…die zien er wel heel indrukwekkend uit! No way dat ik een erf op zou gaan als er zo'n hond zou loslopen :D
Valt me nu wel op n.a.v. dit topic, Mastin Espanols hebben best een sukkelige gezichtsuitdrukking :) Die worden pas imposant als ze boos worden. Onze hond heeft echt van die 'bedroom eyes' :D
Afbeelding

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:13

rapido schreef:
Wij hebben een Pera Presa Canario.
Geweldige hond, teef die dit jaar 6 word.
Zeer waaks en defensief. Bewaakt ons erf maar verder heel lief tegen iedereen die wij binnen laten. Ook heel lief tegen de andere hondjes ( 2 Jack russels)
En de paarden.
Ze heeft een enorme borstkas en kan super snel rennen. Vind het altijd mooi hoe ze van een sukkelige dodo in ene een hele gevaarlijk ogende kolos kan veranderen wanneer ze onraad ruikt of hoort.
Verder is ze lekker lui en ligt veel te slapen.
Wij geven haar brok voorzien van chlucosamine van Royal Canin om haar soepel te houden.


Ik heb ook een rondje Google gedaan maar alleen de rasbeschrijving en adviezen lezende zou ik zo'n hond niet willen denk ik.

Fel en agressief? Niet voor gezinnen met kinderen? Niet geschikt voor huishoudens met andere dieren?

Oef. In Nederland zou ik die gok niet willen nemen, ondanks dat wij op een boerderij wonen.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:55

Dat klinkt idd niet zo positief.. Al klinkt de omschrijving van jouw hond heel anders Rapido. Ik vind een waakse hond fijn, maar met kinderen en bezoek dat over de vloer komt graag een hond die toch een fijn karakter heeft. Veel ligt ongetwijfeld in de opvoeding, maar na het lezen van zo'n omschrijving dan toch niet. Zijn er ook mensen met ervaringen met de Am. Bulldog wat karakter betreft?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 13:05

Man wat vliegt het topic voorruit zeg *\o/*.Leuk om alle verhalen te zien en lezen. En wat komen er prachtige foto's voorbij. Zie heel veel CC's voorbij komen <3 .

Wij hebben ook een Dogo Canario gehad. Ja ze zijn heel fel, maar vind dat google het wel erger doet blijken dan is :+.

Ze zijn juist wel heel lief voor het gezin. Die van ons kon met eigen dieren, maar die hoefde hem alleen niet de les te lezen :\. Vreemde honden, had hij geen interesse in.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 13:07

MightyMike schreef:
Dat klinkt idd niet zo positief.. Al klinkt de omschrijving van jouw hond heel anders Rapido. Ik vind een waakse hond fijn, maar met kinderen en bezoek dat over de vloer komt graag een hond die toch een fijn karakter heeft. Veel ligt ongetwijfeld in de opvoeding, maar na het lezen van zo'n omschrijving dan toch niet. Zijn er ook mensen met ervaringen met de Am. Bulldog wat karakter betreft?



Ik heb nu een kruising AB. Als je dit vergelijkt met de Dogo canario, is het dag en nacht verschil. Een DC is heel eenkennig, en houd dus niet van vreemde. Een AB is gefokt om juist loyaal en sociaal met mensen te zijn.

Jij noemt het geen fijn karakter, het karakter van een DC. Dit moet in je leven passen. Maar dat betekent niet dat het niet fijn is :Y).