Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:12

Billie slaapt ook nog steeds in z'n bench helaas zal hij daar binnenkort toch echt afscheid van moeten gaan nemen gezien hij eruit groeit, grotere draadbenches zijn d'r niet voor in huis dus word een mand ofzo want die dombo valt wanneer hij slaapt van de bank af.

fototje van m'n knuffelpup:D

Afbeelding

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:10

Wat voor maat heb je? Nelson had echt een mega bench toen hij net hier kwam. Die mochten we toen lenen van de fokkers hihi!

Wat een knapperd <3

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:50

Angie is echt mega groot. En Wodan is nu bijna even groot :')
6 jaar oud en 23 weken oud. Zelfde ras.

Afbeelding

En nog een leuke foto van Angie :D


Afbeelding

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:21

loez schreef:
Wat voor maat heb je? Nelson had echt een mega bench toen hij net hier kwam. Die mochten we toen lenen van de fokkers hihi!

Wat een knapperd <3


1.20 lang en een meter hoog
en idd het is echt een knappe jongen ben helemaal weg van zowel zijn uiterlijk als z'n karakter

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:38

Die maat had Nelson ook idd :) toen was ie wel nog iets kleiner en smaller als nu haha!

Morgen knuffelen bij een nest cane corso’s van 5 weken. <3 oud school genootje fokt met ze!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:20

Naar wie ga je loez?

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:56

puppies <3 ze ruiken zo lekker net babies die ruiken ook zo lekker *nieuw*

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:59

Gli Amanti! Zit bijna bij mij om de hoek :')

Idd Monica!!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:53

Pfff ik weet even niet wat ik met Nyati aan moet

Sinds ze toen uit de bench is gekomen krijgt ze het vaker voor elkaar. Ze forceert gewoon de deur of zijwand en drukt zich er door heen. We zijn er ook achter dat ze dit doet als ze moet poepen.
En als ze nou te weinig uitgelaten word.... Maar laatst heb ik haar 's avonds uitgelaten, groot rondje, alleen geplast. terug naar huis, ik lag goed en wel in bed en toen begon ze te krabben en blaffen. Mee naar buiten, meteen poepen.

Vannacht/vanmorgen weer.
Ze poept dus niet tijdens het uitlaten maar maakt vervolgens wel drama in de bench. Sowieso doet ze vaak niets tijdens het uitlaten. Kwa plassen zou ze haast met 2 x per dag een rondje kunnen.. (doen we niet hoor)

Blijft een lastig hondje, Deur van de bench is helemaal geforceerd nu
Moet wel zeggen dat ze er weer goed uit ziet!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:56

Wanneer krijgt Ze eten?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:10

's ochtends tussen 6 en 7 (na het uitlaten) en 's avonds rond 6 uur

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:15

Kleine hondjes worden groot....
Gisteren visite gehad en daar moest hij natuurlijk flink bij slijmen. Karin (op de foto) is bang voor honden :D
Wodan is nu 6 maanden oud.

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:05

Oh HTS dat hoofd <3 hij word al een echte grote knuffelbeer !

Hier gebeurd er niet zo veel met dit weer. Behalve dat Charlie heerlijk kan tukken met de kleine Kira haha.

Afbeelding

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:45

Oooh knapperds <3

Hier ook niks geks en alles zn gangetje :)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:04

De kooi was te klein geworden dus tegenwoordig moet Caesar (6m bullmastiff) in de kinderspeelbox slapen voor meer ruimte (2×2 meter):
Afbeelding

En overdag is het lekker uitpuffen op de koude vloer met de airconditioning aan:

Afbeelding

We zijn trouwens gestopt met hem wandelen. De labrador gaat 3x p/d naar buiten en als Caesar naar het hek komt mag hij mee en anders blijft hij lekker in de schaduw achter. Meer dan 1x wandelen per dag zit er niet in en soms een dagje helemaal niet.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:06

Waarom wordt er niet meer met hem gewandeld dan? :)

Die box hihi ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:11

loez schreef:
Waarom wordt er niet meer met hem gewandeld dan? :)

Die box hihi ideaal!

Hij is lui.
Spelen kan met grote zus in huis of in de tuin en verder moet hij slapen...


(Bovendien is het 30+ graden van 9am tot 5pm)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:38

Bij jullie is het idd wel even ander weer dan hier over het algemeen , wandelen zou ik dan alleen heel vroeg of heel laat doen.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:46

Ooooh ik zie t al idd hahah! Ik moet zeggen dat Nelson ook niet dol is op wandelen hoor. In het begin loopt ie nog lekker mee maar na 500 m begint ie al te sloffen. Hij is ook niet het type hond om stevig mee te wandelen. Zoiezo niet ivm zn artrose.

Maar daar hebben we zenna voor :D hoe langer hoe beter en hoe harder hoe beter :’)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 21:17

Leuk om alle foto's te zien <3.
Even verhaal wat ik vanmorgen had getikt.

Vanmorgen hadden we een speurles geboekt staan, om de ergste warmte voor te zijn. Ging super goed en hadden beide er veel plezier in. De spoorloopster weet dat mijn hond reactief is en houd hier dan ook rekening mee. Met speuren zelf, negeert hij alles en heeft hij maar 1 taak.
We waren klaar en waren op de terug weg, waarbij we alles even nabespraken. Er komen 3 labradors/goldies de hoek om, waarbij de instructrice zegt, kom we lopen even terug. Helaas had ik die speling niet meer en de honden komen op mijn hond afgestormd. Waarbij ik nog 2 x roep, of ze de hond bij zich willen houden. Geen reactie. Mijn hond voelt zich in het nauw gedreven, daar er 3 honden op hem komen afgerend. Hij valt uit, ook hier word geen gehoor aangegeven en de honden moeten perse aan hem ruiken. Nou goed, dit is allemaal niks nieuws en ik bleef rustig wachten en zorgde dat hij niet kon bijten. Zulke situaties zijn helaas meer regel dan uitzondering, dus ik bleef gewoon kalm.

Mevrouw 1 was in paniek haar hond aan het aanlijnen, wat heel fijn was. Daarna kwam een ouder stel en vroegen wat er aan de hand was en of mijn hond vals was. Waarop ik letterlijk antwoord: 'Nee hij is niet gediend van andere honden, dat is wat anders dan vals zijn. Als hij vals was, had hij ook de mensen wel gebeten'.
Wat er toen gezegd werd, deed me alles verbazen en blijkt wel weer wat voor een hetze tegen onze rassen er is.

Nadat ik dat dus zei, kwam de man met een stok zwaaiend 'dan moet je hem los laten en als hij bijt, sla ik hem harstikke dood met deze stok'. In eerste instantie dacht de spoorloopster en ik dat hij een grapje maakte. Waarop zij dus zegt dat ik hem dus netjes vast heb, dus wat is precies het probleem? Maar meneer viel in herhaling : 'Ik sla hem echt harstikke dood, heb een hekel aan zulke honden'. Zijn vrouw riep er bij dat ik daar niet mocht lopen, want zij heeft een pup en het was allemaal maar normaal. (tevens gingen ze het gebied in waar schotse hooglanders lopen, erg verstandig ook).
Ik zal maar niet herhalen wat ik allemaal riep, ik stond even niet voor mezelf in.
Wat een super leuke speurles was, viel echt in het niet door deze woorden van meneer.
We hebben allemaal wel is een conflict om of met onze honden, maar dit doet me bek weer letterlijk open vallen. Ik schaam me dat ik mezelf weer zo heb mee laten slepen, maar me hond dood bedreigen, gaat me echt te ver...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:53

Och Jemig, je hebt er idd idioten tussen zitten Die totaal ongehinderd door enige vorm van Verstand, realisme of empathisch vermogen of wat dan ook hun kwek maar een douw geven of ideeen hebben waar bij je de onderkaak ver voorbij de knieen valt

Geloof dat deze meneer van mij ook even heel Stevig de wind van voren zou hebben gehad waarbij zijn haar over 6 weken nog in de war zou zitten

Maar poedersuiker zijn dergelijke situaties altijd

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:04

Wat een heeelijke foto's
Hier gaat ook alles zijn gangetje!
Ik overweeg wel buffel te laten helpen
Hij is inmiddels 3 en loopt steeds.meer zijn neus achterna. Hij loopt niet weg maar als ie wat ruikt luisert hij voor geen meter.
Zaait ook onrust bij Nyati

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 11:01

Ik dacht eerst dat het een grapje was Sonja. Maar dit sloeg echt alles. Zo maak he nog wat mee :').

Donna is dat voor jou reden om te castreren ? Simpel op te lossen door een lijn eraan te doen en zorgen dat jij leuker bent en daar wat leuks tegenover staat, imo.
Castratie kan zulke nadelige gevolgen bij zich hebben. Probeer dan eerst chemisch eens

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:17

Nouja het staat misschien wat kort door de bocht. Er zijn nog wel meer redenen.
En zorgen dat ik leuker ben dan een geurtje van een teefje... haha Buffel vind niets leuk :') Ja andere honden

het is dus niet dat ik hem laat castreren omdat ie even niet luistert.
Hij lekt (geen druppeltjes maar hele vlekken van 30 cm doornsee op de bank), zit zichzelf in de weg, brengt onrust bij de andere hond en kan dus niet meer los, zelfs niet alleen terwijl hij dat altijd kon en een hekel heeft aan de riem.

Begrijp me niet verkeerd, als ik graag had willen castreren had ik dat al wel eerder kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:37

briitje schreef:
Castratie kan zulke nadelige gevolgen bij zich hebben.

Misschien niet helemaal on-topic maar ik lees eigenlijk alleen maar voordelen. Was zelf ook van plan mijn reu te laten doen als hij klaar met groeien is (rond de 3 jaar oud).

Mede vanwege het grote aantal zwerfhonden hier.