[VOLG] Uitbroeden krielkippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 20:32

Het probleem is niet zozeer of het me eigen is of niet, maar ik denk dat ik het vies vind. Ze heeft me wel aangeboden het een keer samen te doen, maar misschien dat ik dan eerst even wil zien zeg maar. Wat dat betreft ben ik wel een watje O_O

De bevruchting van de eitjes is helaas heel slecht. Denk dat het nogal met het weer te maken heeft, de hanen hebben nog niet zoveel zin.

Ik heb 2 bevruchte sabelpoot zilverporcelein. 3 sabelpoot blauwwit gepareld. De cochin koekkoekpatrijs doen het goed, 8 bevruchtte eitjes. En 2 wyandotte blauw en 2 wyandotte zilverberken. Er zijn nog een aantal twijfelgevallen, maar ik ga er vanuit dat daar niks inzit. We zullen zien :)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 18:02

Het eerste kuikje probeert zijn weg naar buiten te zoeken. Voor de rest is alles heeeeeeeeeel angstvallig stil, maar het is maar gewoon afwachten. Ben benieuwd, maar wel relaxter als voorgaande jaren.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 20:21

We got peeps <3

De vroege vogels gisteren

Afbeelding

Nu net 5 minuutjes geleden

Afbeelding

En eentje die binnen nu en half uurtje er wel is.

Afbeelding

Voor de rest zijn er nog 5 eitjes aangepikt, dus hopelijk als ik uit bed komt vol gepiep!

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:14

Blijft super schattig. Ik volg dit jaar ook weer

Lukasje
Berichten: 11317
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:38

Jolliej schreef:
Lukasje schreef:
Oooh, en ik zoek sabelpootjes ... maar je woont te ver :(


Ik ga wel eens naar groenlo, weet niet of dat te ver voor je is? Maar ik weet ook niet of zij daar wel zo blij mee zijn natuurlijk haha


Excuus voor mijn late reactie!
Groenlo?? Indien je de gemeente in Gelderland bedoelt, is dat wel ver voor me. Of bedoel je daarmee wat anders?

Anoniem

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:39

Aww babys <3

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 21:52

Lukasje schreef:
Jolliej schreef:

Ik ga wel eens naar groenlo, weet niet of dat te ver voor je is? Maar ik weet ook niet of zij daar wel zo blij mee zijn natuurlijk haha


Excuus voor mijn late reactie!
Groenlo?? Indien je de gemeente in Gelderland bedoelt, is dat wel ver voor me. Of bedoel je daarmee wat anders?



Ja klopt in Gelderland ja. Ik dacht het is in ieder geval dichterbij dan friesland waar ik woon haha

Lukasje
Berichten: 11317
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:06

@ JollieJ : klopt, dat is inderdaad dichter maar toch nog ongeveer 2h enkele rit. Wel ver voor 2 kipjes :) . Toch bedankt !

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:12

Gefeliciteerd!
Gaan ze nu in een vervolg hok of zo?

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 11:04

Jazeker, ik heb een konijnenhok in de woonkamer staan. Daar zitten ze in onder een warmteplaat. Vandaag zet ik er voer en water in.

De laatste twee zijn uitgekomen. De rest is te stil en nog niet aangepikt, dus ik vermoed dat die niet meer uit gaan komen, maar ik laat hem voor de zekerheid nog wel draaien.

Dit is ook echt mijn laatste keer. Ik heb straks genoeg kippetjes voor mezelf en de haantjes kwijtraken is moeilijk. Dus dit is de laatste keer, totdat er wat van me eigen kipjes komen te overlijden, misschien dan wel weer. Het is wel ontzettend leuk enzo, maar het moet ook leuk blijven!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 19:09

De laatste is vanochtend uitgekomen en de rest rent al vrolijk door de kooi. De broedmachine heb ik uitgedaan er lagen nog zo'n 7 eitjes in, ik heb er 5 opengemaakt half en helaas geen leven meer. Ik ben bang dat de hoge luchtvochtigheid voor de vroegkomers funest voor ze was, want er kwam wel vocht uit. Ik heb nog nooit eerder eitjes die niet uitkwamen opengemaakt, dus ik weet niet of vocht normaal is.

Er zijn iig 10 happy blije kuikjes. 2 sabelpoot zilverporcelein, 1 sabelpoot blauwwit gepareld, 1 wyandotte zilverberken en blauw en 5 cochin koekkoekpatrijs. Mooi aantal om groot te brengen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:39

Ohh wat een kleine pluisjes :D Mooi gezicht zo samen!

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:39

He jammer van de andere eitjes, naja leer je ook weer van toch!

Leuk hoor die kleintjes, geniet ervan!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 18:26

Ik denk het wel, opzich logisch. Sabelpootkippen zijn kleiner en ook de eitjes zijn kleiner, waardoor ze sneller ontwikkelen. Dus ook eerder uit kunnen komen. De rest waren middel tot grote eieren dus die zijn wat later. Ach misschien ooit weer eens, maar dit is voor mij de laatste. Heb nu genoeg kippetjes rondscharrelen. Met dit weer lopen ze lekker los in de tuin, lekker in de modder rollen enzo. Heerlijk!